Moderátoři: martin_100, Olda, -Ondra-, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek
Re: ADR
Ahoj,
Potřebuji poradit ohledně ADR. Jedná se o množství paliva v nádrži ve vleku. Máme klasický valník, za kterým je připojen přívěs - pracovní stroj (čerpadlo) s nádržemí á 350l, celkem tedy 700l nafty. Auto má nádrž na cca 250l nafty, celkem celá souprava 950l nafty.
Jedná se o přepravu dle ADR, případně podlimitní množství?
Případně aby nemoselo být v režimu ADR, stačí mít prázné nádrže vleku?
Dík za radu!
Potřebuji poradit ohledně ADR. Jedná se o množství paliva v nádrži ve vleku. Máme klasický valník, za kterým je připojen přívěs - pracovní stroj (čerpadlo) s nádržemí á 350l, celkem tedy 700l nafty. Auto má nádrž na cca 250l nafty, celkem celá souprava 950l nafty.
Jedná se o přepravu dle ADR, případně podlimitní množství?
Případně aby nemoselo být v režimu ADR, stačí mít prázné nádrže vleku?
Dík za radu!
-
- Příspěvky: 4515
- Registrován: stř lis 05, 2008 10:50 pm
Re: ADR
Zed_Zed - súprava môže mat 1500l nafty komplet , bez toho aby si riešil adr.
Vo víne je pravda, v pive sloboda, v pálenke sila a vo vode baktérie...
Re: ADR
Ok, díky.
Nicméně teď jsem prohledával zdejší forum, a našel toto vlákno:
viewtopic.php?f=65&t=9938
Kde se m.j. píše:
Nicméně teď jsem prohledával zdejší forum, a našel toto vlákno:
viewtopic.php?f=65&t=9938
Kde se m.j. píše:
Otázka zní, je to stále platné? Pokud ano tak ADR potřebujem...Dle nového ADR z roku 2011:
1.1.3.3 Vynětí z platnosti pro přepravu kapalných pohonných látek
Ustanovení dohody ADR se nevztahují na přepravu:
(a) pohonných látek obsažených v palivových nádržích vozidel provádějících přepravu, určených pro jejich pohon nebo pro provoz jakýchkoli jejich zařízení.
Pohonné látky smějí být přepravovány v pevných palivových nádržích, přímo propojených s motorem nebo přídavným zařízením vozidla, které splňují příslušné právní předpisy, nebo mohou být přepravovány v přenosných nádobách na pohonné látky (jako jsou kanystry).
Celkový vnitřní objem pevných palivových nádrží nesmí překročit 1500 litrů na jednu dopravní jednotku a vnitřní objem palivové nádrže připevněné na přípojné vozidlo nesmí překročit 500 litrů. V přenosných nádobách na pohonné látky smí být přepravováno nejvýše 60 litrů na jednu dopravní jednotku. Tato omezení se nevztahují na vozidla zásahových služeb;
(b) pohonné látky v palivových nádržích vozidel nebo jiných dopravních prostředků (jako jsou lodě), které jsou přepravovány jako náklad, pokud jsou určeny pro jejich pohon nebo pro provoz jakýchkoli jejich zařízení. Všechny palivové kohouty mezi motorem nebo zařízením a palivovou nádrží musí být během přepravy uzavřeny, vyjma případu, kdy je pro zachování operativnosti zařízení nezbytné, aby zůstaly otevřené. Pokud je to možné, musí být vozidla nebo jiné dopravní prostředky uloženy na stojato a zajištěny proti spadnutí.
-
- Příspěvky: 4515
- Registrován: stř lis 05, 2008 10:50 pm
Re: ADR
Zed_Zed - úprimne , ak to ťaháš iba po cz a kolo komína , ani by som to neriešil . Cajti takéto veci nevedia , takze ak ta zastavia , bude to kontrola skôr na kolecka než nejakú naftu v nádržiach
Vo víne je pravda, v pive sloboda, v pálenke sila a vo vode baktérie...
Re: ADR
Jako jo akorát jedná se o nové vleky, ještě bez značek, takže se tydle věci právě řeší, ať nejni z malého zanedbání velký pooser...
A našel jsem platnou (2019) ADR - viz: https://www.mdcr.cz/Zivotni-situace/Sil ... a-ADR-2019
Kde je to stejný :
Přetypovat a upraviit nádrže na max 500l (Takže asi drahé)
nebo proškolit řidiče na ADR (Levnější) a upravit vleky a auta na ADR(Drahé)
a nejlépe strčit to výrobci do "Špic" ať upraví vlek sám.
No makaróni nepřekvapili...
A našel jsem platnou (2019) ADR - viz: https://www.mdcr.cz/Zivotni-situace/Sil ... a-ADR-2019
Kde je to stejný :
Takže jestli to dobře chápu, buď:Celkový vnitřní objem pevných palivových nádrží nesmí překročit 1500 litrů na jednu dopravní jednotku a vnitřní objem palivové nádrže připevněné na přípojné vozidlo nesmí překročit 500 litrů. V přenosných nádobách na pohonné látky smí být přepravováno nejvýše 60 litrů na jednu dopravní jednotku. Tato omezení se nevztahují na vozidla zásahových služeb
Přetypovat a upraviit nádrže na max 500l (Takže asi drahé)
nebo proškolit řidiče na ADR (Levnější) a upravit vleky a auta na ADR(Drahé)
a nejlépe strčit to výrobci do "Špic" ať upraví vlek sám.
No makaróni nepřekvapili...
Re: ADR
A ještě mi to nedá; vlek má oddělené nádrže á 350l; a když v předpisu je:
tak se jedná o jednu nádrž, tím pádem bych neměl překročit jen celkovou 1500l na soupravu, je tak?a vnitřní objem palivové nádrže připevněné na přípojné vozidlo nesmí překročit 500 litrů
Re: ADR
Nevíte někdo kolik můžou ADR po francii? po Nkach. setkal jsem se s názorem ze adr musí 70.... ale nikde jsem to nenašel. Poslední dny predjizdim adr co jezdej 70, N164 Brest Nantes.... tak zas něco hledám a nic jsem nenašel. Ani nikde značka u cesty kde by se něco psalo, dik
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 hostů