Moderátoři: martin_100, Olda, -Ondra-, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek
-
- Příspěvky: 1457
- Registrován: ned pro 28, 2008 12:48 pm
- Bydliště: praha
- Kontaktovat uživatele:
V 8 Jj je to tak, ale přepravce nesmí převzít náklad k přepravě pokud není vše OK a případný postih při kontrole, nebo při nehodě pujde stejně za řidičem. I když nemá ADR a neví co veze. Samozřejmě se v tom svezou i ostatní. Vozil jsem ty sajrajty 3 roky a děkuju bohu že už to nejezdím. Tolik pojebu a pokut co jsem zaplatil kvůli demenci vedoucích jsem nikdy jindy neplatil. V praxi je to tak , že si odesilatel objednává většinou odvoz ADR jako kompletní službu ,včetně vyřízení všech potřebných dokladú. Spedice to předá dopravci a na dokumenty a na ohlášku na úřadě se už vykašle. Rok jsem vůbec netušil co vozím a co s těma papírama vůbec mám dělat. Když jsem potom udělal školení, nestačil jsem se divit. Odmítl jsem vyjet bez dokumentů z areálu fy. a málem dostal výpověď . Jednou mi vezl šéf na konec D8 nový a opravený Evidenční Listy kvůli chybějící poslední číslice na UN číslu. Jinak vše sedělo a auto bylo označeno správně, nákladní a bezpečnostní list taky Ok.
Já jsem rád,že už to nevozim.Občas ještě jedu s naší cisternou s naftou.Jinak ještě na MKD občas ADR jako zpátečka z Anglie.To bylo vždy součást nějakého sběráku.No hnus ultafialovej.Nikdy mě naštěstí nekontrolovali,ale ten opruz v přístavu.Už se mi stalo,že jsem stál sám s dalším Anglánem na horní palubě.Byl jsem na jídle a bylo mi divný,že lod stále neodplouvá a stále něco hulákali do repráků.Samožrejmě anglicky neumím ani slovo.No nic,pojedl jsem a poslouchám pozorněni co tam vyřvávají a nakonec jsem v tom rozeznal jméno mé firmy.Polilo mě horko,nebotˇjsem si myslel,že jsem nezabrzdil a auto něco provedlo.Nakonec se ukázalo,že nejdou zavřít nějaký debilní vrata,které nás oddělovali od ostatních.No a už jsem couval z lodi.Lodní lístek mi nevrátili jenom mi prstem napsali na kabinu do jaké lajny se mám postavit a čekat na další lod.Když už nás pouštěli na další lod tak nastal problém,že nemáme(já a ten Anglán)lodní lístky.To ovšem z mírného Angličana se stal ten největší cholerik.Ten nadával tak,že jsem mu rozuměl i já.Nakonec nám přivezli nové lístky na lod i gratis lístky na jídlo.Prostě ADR je někdy docela problém.
M.A.N. Tgx 26.640 6x2/4 a Huttner
-
- Příspěvky: 1457
- Registrován: ned pro 28, 2008 12:48 pm
- Bydliště: praha
- Kontaktovat uživatele:
To Mirek : každá skládka či spalovna nebo jiný zpracovatel odpadu má svého bezpečnostního poradce. Zajdi za ním a zeptej se zdali ti nepomůže. Každý takový podnik má za povinnost nevpustit do svého objektu auto nebo náklad, který není v pořádku. Tzn. pokud nemáš školení a pokud nemáš označené auto a td. a hlavně pokud vozíš volně uložené látky, musíš mít zaplachtovanou korbu a to bude stačit. Pak bude mít šéf docela hoňku to ukecat aby tě alespoň naposled složili. Takhle jsem to udělal v Benátkách na skládce a za týden jsem frčel na školení.
- trucker14
- Příspěvky: 149
- Registrován: pon bře 09, 2009 10:26 pm
- Bydliště: rtyně nad bílinou
- Kontaktovat uživatele:
naklad ADR
zdarec, kdyz mam valnik a na nem naklad ADR (napr.: kontejner chloru, konve s kyselinou a sud s lihem) tak jeto obvykle oznacene jenom cistou ceulkou bez cisel, ale nekdo se se mnou hadal a tvrdil, ze musim mit na cedulce cisla....neverim tomu, protoze toho mam mix...jak to je? diky
S Avií kamoliv kdykoliv.... Avia A80 (FOREVER)
Dle mého názoru oranžovou ceduli s číslama určitě nepotřebuješ.Tu mají pouze cisterny pokud vezou jeden produkt.Pokud mají naloženo více produktů(vícekomorová cisterna),tak má přední a zadní ceduli bez čísel.Ale musí mít označenou každou komoru z obou stran příslušnýma cedulema s čísly.
M.A.N. Tgx 26.640 6x2/4 a Huttner
My vozime z dhl z nemecka do cech nejaky dochucovadla bo barviva pro nestle a je to horlavina s bodem vzplanuti 30-61 st C (Nezapalujte cokoladu! ) a vydycky nam kontrolujou jen hasicak. Nemam adr ani auto a na dotaz pri prebirani papiru bylo receno ze pocitaj nejaky body a do 1000 bodu je to podlimt a neni to v rezimu adr. Akorat je zajimavy ze se vejdou do 1000 bodu at mam paletu kanystru a nebo mam nekolik palet kanystru a jeste dva sudy!
- trucker14
- Příspěvky: 149
- Registrován: pon bře 09, 2009 10:26 pm
- Bydliště: rtyně nad bílinou
- Kontaktovat uživatele:
naklad ADR
V8: jj s tema cisternama to znam, ty vidim u Spolchemie v Usti n/L ted kazdej den tkze uz se v tom vyznam tk nak preci jenom mit skoleni je jeste jiny kafe, ale mas pravdu taky si myslim ze cisla nepotrebuju pac je to jako na ty cisterne, ze vozime treba 3 nebo 4 latky najednou...a nevis jak je to s oznacenim? pri jakem mnoznstvi uz musi bejt oznaceni cedulky?
S Avií kamoliv kdykoliv.... Avia A80 (FOREVER)
Označení auta-soupravy je nutné pouze pokud je to je ADR.Jinak každý kus(bedna,sud,paleta apod.) musí být označený.Toto je věc odesílatele.Pokud potřebuješ cedule,výbavy,školení atd.,se odvíjí od druhu,množství a balení zboží.Existuje přeprava podlimitního množství,které se právě vypočítává podle toho vzorce.Ten už si nepamatuju a školení mi letos končí.Pokud podle toho vzorce nepřesáhneš určitý počet bodů(1000),tak přeprava nepodléhá předpisu ADR.Pokud to nakládáš na jednom místě a je tam někdo kdo tomu hoví(měl by tam být) tak by to mělo být v pohodě.Pokud ti řeknou,že je to pod limit,mělo by to být napsáno v CMR(je na to přesně formulovaná věta) nebo v dodáku.Větu už neznám a knihu mudrců nemůžu najít.Pozor ještě na zákaz společné nakládky.Nelze např.nakládat látky podporující hoření(oxidanty) a hořlavé látky.Víc již nenapíšu,bo si to už nepamatuju a mohl bych zde napsat nějaký kraviny.
M.A.N. Tgx 26.640 6x2/4 a Huttner
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 hostů