Moderátoři: martin_100, Olda, -Ondra-, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek
Mozna,ze je rozdil v te sirce.Na hornim obrazku je sirka 3,2 a na prostrednim 3,6.Mozna na 3,2 staci AUSNAHMEGENEHMIGUNG §45(beforderung von Ladungen mit uberbreite,uberhohe und/oder uberlange-doprava nakladu s nadmernou sirkou,vyskou a/nebo delkou)a na 3,6 musi uz byt ERLAUBNIS §29(Grossraum-und/oder Schwertransport-nadrozmerna a/nebo nadmerna doprava).V tom prostrednim obrazku je zakrizkovano to,ze uradu bylo PREDLOZENA vyjimka§70.Mozna,ze na 3,2 to byt nemusi a proto to neni na tom hornim obrazku zakrizkovano.
Na tom spodnim obrazku je napsano,ze povoleni plati pro v zadosti uvedeneho dopravce a v zadosti uvedenou soupravu.Toto povoleni neni prenosne.Souhlasi se v zadosti uvedenou jizdni soupravou ve spojitosti s vyjimkou podle
§70 pro NEDELITELNY naklad.
Je to same slovickareni AUSNAHMEGENEHMIGUNG,ERLAUBNIS GENEHMIGUNG v mych usich je to skoro to same.
Jenze ja jsem ve skole nikdy nemcinu ani anglictinu nemel.Akorat rustinu a tu neumim i kdyz u nas ve Varech se mluvi skoro jenom rusky :mad:.Mozna tam pisou neco jineho a ja jsem to uplne blbe prelozil a pochopil.V tomto pripade se predem omlouvam.Nemecky moc neumim tak sorry
Na tom spodnim obrazku je napsano,ze povoleni plati pro v zadosti uvedeneho dopravce a v zadosti uvedenou soupravu.Toto povoleni neni prenosne.Souhlasi se v zadosti uvedenou jizdni soupravou ve spojitosti s vyjimkou podle
§70 pro NEDELITELNY naklad.
Je to same slovickareni AUSNAHMEGENEHMIGUNG,ERLAUBNIS GENEHMIGUNG v mych usich je to skoro to same.
Jenze ja jsem ve skole nikdy nemcinu ani anglictinu nemel.Akorat rustinu a tu neumim i kdyz u nas ve Varech se mluvi skoro jenom rusky :mad:.Mozna tam pisou neco jineho a ja jsem to uplne blbe prelozil a pochopil.V tomto pripade se predem omlouvam.Nemecky moc neumim tak sorry
M.A.N. Tgx 26.640 6x2/4 a Huttner
Když se žádalo o to druhý povolení, tak se úřadům určitě ta 70ka nepředkládala, žádá se už přes internet. A ten člověk, co tam ty žádosti za nás posílá, se tam s někým zná, oni prostě u toho nepřemejšleli. Já jsem si ten par. 29 přečetla, ten se týká opravdu techniky, když máš soupravu, která neodpovídá standartním rozměrům. A když normálním návěsem, tzn. soupravou do 16,5 m, vezeš něco širokýho, tak to povolení 70 určitě nepotřebuješ.
Tak je to napsaný tady: http://www.bundesrecht.juris.de/stvo/__22.htmlHroch.R420 píše:Heleno,prosim te obcas vozim do nemecka konstrukce,ktery koukaj tak 0,5M z navesu dozadu,musi to bejt nejak oznaceny? Vozil jsem draty a tam rikali ze az kdyz to presahuje o vic nez 1 metr. Na ty konstrukce prej nic bejt nemusi,ale vim jak to chodi,kazdej rekne to je dobry,jed a ridic pak ma z tohno problemy.
Ten paragraf 22 říká opravdu, že až když přesahuje náklad víc než o 1m za zadní světla, musíš ho označit. A sice buď:
- světle červenou vlaječkou min 30x30 cm, roztaženou příčnou tyčí (neptej se mě, jak to je myšleno)
- nebo světle červenou cedulí stejných rozměrů připevněnou příčně ke směru jízdy
- nebo cylindrickým tělesem min 35cm průměru
Toto označení nesmí být výše, než 1,5m nad povrchem vozovky. Kromě toho za přítmí, tmy, nebo mlhy musíš ještě přidělat červený světlo na stejném místě a ještě červenou koncovku v min 90cm výši.
Aniž by bylo potřeba povolení jako na nadměr, je možné, aby náklad přesahoval do 1,5m. Při transportu do 100km může přesahovat až 3m. Celková délka soupravy ale nesmí přesáhnout 20,75m.
Pročítal jsem tu nějaký info ohledně 70ky, německýho paragrafu. Psala mi o tom už Helena... Potřeboval bych sehnat povolení na soupravy, které ještě v německu nebyly a budou akorát dlouhý 23m. Je nutný na to dělat taky zkoušky ve zkušebně TUV? někdo říká, že je to jen nad 100 tun. Celkem bych potřeboval něm. povolení bez 70ky. Dík
Koukám, že moje příspěvky tady jsou už rok starý a za tu dobu se dost změnilo. Už žádáme u německých úřadů o povolení sami. Takže na 100% můžu napsat:
-běžné soupravy, které nepřesahují délku 16,5m, šířku 2,55 a můžou vozit do 40 t celkový hmotnosti, nepotřebujou povolení podle §70, takové ale můžou vozit široký náklady, pak potřebují povolení podle §46
-všechny ostatní soupravy, které se dají teleskopovat, mají víc koleček a pod, potřebují §70 a u těch se dělá křížek v povolení §46
Ten křížek tam dělá žadatel, takže v příkladech na předešlý stránce udělal chybu žadatel.
Důležitý je, že v tom §70 jsou stanovený podmínky, za kterých může být taková souprava v provozu, jednou z nich je pojištění na škody až 25 mil.€ .
-běžné soupravy, které nepřesahují délku 16,5m, šířku 2,55 a můžou vozit do 40 t celkový hmotnosti, nepotřebujou povolení podle §70, takové ale můžou vozit široký náklady, pak potřebují povolení podle §46
-všechny ostatní soupravy, které se dají teleskopovat, mají víc koleček a pod, potřebují §70 a u těch se dělá křížek v povolení §46
Ten křížek tam dělá žadatel, takže v příkladech na předešlý stránce udělal chybu žadatel.
Důležitý je, že v tom §70 jsou stanovený podmínky, za kterých může být taková souprava v provozu, jednou z nich je pojištění na škody až 25 mil.€ .
Naposledy upravil(a) Helena dne sob úno 20, 2010 12:08 pm, celkem upraveno 1 x.
Na Kamionshow jsem o 70 mluvil s Vencou Mrštíkem.Povídal,že se dá 70 udělat například na Rozvadově na parkovišti.Samozřejmě se to musí předem domluvit.Při vjezdu do BAVORSKA se snad musí dělat pokaždé nová 70.Možná jsem ho taky špatně poslouchal.Zavolej Mrštíkům a uvidíš.S tou pojistkou je to pravda-taky jsem jí měl.
M.A.N. Tgx 26.640 6x2/4 a Huttner
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 55 hostů