Moderátoři: martin_100, Olda, -Ondra-, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek
- Tom-Oaza
- Příspěvky: 1886
- Registrován: ned čer 12, 2011 12:33 pm
- Bydliště: Nikol-city
- Kontaktovat uživatele:
kontrolbuch
Chtel bych se zeptat, dnes jsme na parkingu mluvili s chlapikem a ten rikal ze od lonskeho podzimu(myslim rikal listopad) neni v nemecku povinen kontrolbuch. Vi nekdo o teto informaci?
Renault Master
Peugeot boxer
Iveco Daily 35C12 2x
Lancia Kappa 2,4 TDS
Peugeot boxer
Iveco Daily 35C12 2x
Lancia Kappa 2,4 TDS
-
- Příspěvky: 306
- Registrován: sob zář 09, 2006 10:36 pm
No mě minulý týden předjeli pod Wurzburgem na 3 benga, natáhli mě na parking a kontrola uchycení nákladu + štítky a platnost kurtů a kontrolbuch chtěli taky vidět, takže povinnost kontrolbuchu asi neskončila. Mám skříňovou dodávku do 3,5T. Mimochodem-tu kontrolu uchycení nákladu jsem absolovoval v tomhle roce už asi 5x.
Kontrolbuch
Pouze v německu od 2,8 tuny. Jinak není evidence a vedení záznamů povinná. Platí pro vozidla do 3,5 tuny i s tažným zařízením. To by musela celková hmotnost soupravy přesáhnout více jak 3,5 tuny.
on-line poradenství pro řidiče
https://www.facebook.com/groups/939367739437323/
https://www.facebook.com/groups/939367739437323/
- Horny
- Příspěvky: 649
- Registrován: čtv bře 27, 2008 11:46 am
- Bydliště: Karlovy Vary
- Kontaktovat uživatele:
Tak jsem si pročetl celý téma a jsou tu dvě protichůdné informace, které mě matou.
Tacho.1 - 9.6.2011 - Vozidlo do 3,5 tuny, nemusí tachograf používat.V ČR řidič při kontrole nepředkládá žádné záznamy.V D od 2,8 do 3,5 musí doložit činnosti alespon kontrolbuchem, tachograf není povinnost používat.Do 3,5 tuny u digitálního tachografu řidič aktivuje režim OUT a v případě zapojení vleku je tento režim deaktivován.Při kontrole se data v režimu OUT nekontrolují.
Tacho.1 - 30.10.2011 - V Německu je povinnost vést záznamy od 2,8 tuny do 3,5 tuny alespon ručním záznamem. V případě vybavení vozidla tachografem se musí použít. V ostatních zemích tato povinnost není.
Co tedy platí a případně, kde to oficialně vyčíst? V prvním příspěvku to vypadá, že i když mám dodávku do 3,5t s tažným vybavenou tachografem, tak i v Německu můžu mít tachograf v OUTu a budu psat Kontrolbuch. A když pojedu případně s vlekem, tak si tachograf spustím.
Poslední dotaz, pokud se musí kontolbuch vyplňovat pouze v Německu, znamená to tedy, že ho budu psát pouze při přejezdu v D a jakmile se dostanu za hranice, tak už se psát nemusí?
Dám příklad, cesta CZ-D-CH a zpět. Takže CZ nic, přes D píšu kontolbuch, v CH zase nic, tam složím x naložím a při cestě zpátky se píše zase kontrolbuch pouze v D? Takže pokud chtějí abych udělal pauzu třeba 9h, tak ji jakoby točím v tu dobu co jsem v CH a dokládat činnosti ve chvílích kdy jsem mimo D nemusím?
Tacho.1 - 9.6.2011 - Vozidlo do 3,5 tuny, nemusí tachograf používat.V ČR řidič při kontrole nepředkládá žádné záznamy.V D od 2,8 do 3,5 musí doložit činnosti alespon kontrolbuchem, tachograf není povinnost používat.Do 3,5 tuny u digitálního tachografu řidič aktivuje režim OUT a v případě zapojení vleku je tento režim deaktivován.Při kontrole se data v režimu OUT nekontrolují.
Tacho.1 - 30.10.2011 - V Německu je povinnost vést záznamy od 2,8 tuny do 3,5 tuny alespon ručním záznamem. V případě vybavení vozidla tachografem se musí použít. V ostatních zemích tato povinnost není.
Co tedy platí a případně, kde to oficialně vyčíst? V prvním příspěvku to vypadá, že i když mám dodávku do 3,5t s tažným vybavenou tachografem, tak i v Německu můžu mít tachograf v OUTu a budu psat Kontrolbuch. A když pojedu případně s vlekem, tak si tachograf spustím.
Poslední dotaz, pokud se musí kontolbuch vyplňovat pouze v Německu, znamená to tedy, že ho budu psát pouze při přejezdu v D a jakmile se dostanu za hranice, tak už se psát nemusí?
Dám příklad, cesta CZ-D-CH a zpět. Takže CZ nic, přes D píšu kontolbuch, v CH zase nic, tam složím x naložím a při cestě zpátky se píše zase kontrolbuch pouze v D? Takže pokud chtějí abych udělal pauzu třeba 9h, tak ji jakoby točím v tu dobu co jsem v CH a dokládat činnosti ve chvílích kdy jsem mimo D nemusím?
Kdysi seděli dva Francouzi na zápraží svého domku, pojídali žabí stehýnka a hojně to zapíjeli vínem. Když už byl jeden dost ovíněn, povídá druhému. "Pojď , uděláme nějakou píčovinu." Druhý odpověděl, "proč ne?" ... a od té doby se vyrábí RENAULT
- Horny
- Příspěvky: 649
- Registrován: čtv bře 27, 2008 11:46 am
- Bydliště: Karlovy Vary
- Kontaktovat uživatele:
Pokud je účel cesty soukromý, tak bych řekl, že určitě nemusíš.
Kdysi seděli dva Francouzi na zápraží svého domku, pojídali žabí stehýnka a hojně to zapíjeli vínem. Když už byl jeden dost ovíněn, povídá druhému. "Pojď , uděláme nějakou píčovinu." Druhý odpověděl, "proč ne?" ... a od té doby se vyrábí RENAULT
Jeden příklad z praxe v SRN z minulého týdne... Kamarád jel pro auto do Regensburgu a za hranicema u Chamu ho zastavili policajti. Jel Sprinterem (prosklený, 8 míst), auto je registrovaný jako soukromé na jeho přítelkyni, táhnul plaťák registrovaný na svoje IČ a řídil on a jel sám. Řekli mu, že když má vlek na IČ tak podniká a jede do SRN za byznysem a že ten Sprinter musí mít tachograf. Chtěli po něm 700éček pokutu, jelikož mluví německy stejně jako česky tak to nakonec ukecal na 350. Kdyby toho Sprintera řídil někdo jiný než on (a on jel třeba jako spolujezdec), tak mu prej žádnou pokutu dát nemůžou, jelikož nedokáží jestli se tam jede soukromě nebo ne. Tak to mi příjde teda dost na hlavu...
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 14 hostů