Moderátoři: martin_100, Olda, -Ondra-, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek
Trest
...za to, že se řidič nechal chytit s nestaženou kartou a tachografem, čímž způsobil své firmě škodu nikoli marginální, neboť firma za toto bude sankcionována, bude potrestán odnětím prémií a krácením diet až k zákonem povolené sazbě 75% na dobu neurčitou...takže ve firmě, kde sere vedení na tak jednoduše splnitelnou povinnost, jako je stahování karet a tacho, určitě serou na jakýkoliv složitější problém tuplem. Tak v takové firmě bych opravdu dělat nechtěl.
Odpověď na základní otázku je: !mínus 7 miliard!
-
- Příspěvky: 516
- Registrován: ned kvě 18, 2008 2:35 pm
- Bydliště: Severní Morava
Re: Digitální tachograf (na kartu)
stal se u nás případ kdy německá policie chtěla pokutovat řidiče jedoucí ve dvojce za to že při měnění karet nazadávají výchozí a cílovou zemi
Bylo jim prý řečeno že policie potřebuje vědět ve které zemi se střídají...mě se to jeví jako kolosální pitomost,má někdo z vás podobnou zkušenost?
Bylo jim prý řečeno že policie potřebuje vědět ve které zemi se střídají...mě se to jeví jako kolosální pitomost,má někdo z vás podobnou zkušenost?
- ATW service
- Příspěvky: 924
- Registrován: sob dub 21, 2012 10:33 am
- Bydliště: King's town
- Kontaktovat uživatele:
Re: Digitální tachograf (na kartu)
Pokud se mění dva řidiči, tedy vyndaváš kartu z tachografu, tak tě tachograf vždy vyzve k zadání země... Takže proč to zadávání obcházet?
Re: Digitální tachograf (na kartu)
No protože tak jak chápu digitální tachograf Siemens tak výchozí a cílová země znamená ukončení směny .
Copak jsme po 3 hodinách jízdy ve dvojce v cílové zemi? To těžko....
Mám tu návod na Siemens,cituji :
" Při vložení karty na začátku směny zvolte zemi, kde směnu začínáte, počkejte na načtení dat a tachograf je připraven k použití.
Pokud jste nuceni během směny kartu z tachografu vyjmout, např. při kontrole, nebo řidič se nenachází ve vozidle, data se na kartu řidiče musí uložit manuálně, a to:
1) Po vložení karty můžete pokračovat v pracovní směně a doplnit činnosti, které proběhly při vyjmuté kartě:
vložit kartu
počkat na zobrazení příjmení řidiče
pak se zobrazí datum a čas posledního vyjmutí karty
zobrazí se volba: „M vstup doplnit?“ zvolte ANO a potvrďte OK
pak se zobrazí „Konec směny? zvolte NE a potvrďte OK
šipkami nastavte čas, do kdy chcete příslušnou činnost nastavit a potvrďte OK
nastavte požadovanou činnost tlačítky 1 nebo 2 (podle toho, jestli jste řidič 1 nebo 2) potvrďte OK
zobrazí se: „M vložená data potvrdit?“ vyberte ANO a potvrďte OK pokud chcete opravit zadání vyberte NE a proces se vrátí zpět k volbě „M vstup doplnit“ a postup opakujte."
Jak říkám ,já to chápu tak že "výchozí" a "cílová " země je začátek či konec výkonu a zadávat to 3x za výkon je podle mě hloupost ,ba i porušení AETRu .
Ale už si zvykám že policie v různých státech si AETR vykládá svérázně....
Copak jsme po 3 hodinách jízdy ve dvojce v cílové zemi? To těžko....
Mám tu návod na Siemens,cituji :
" Při vložení karty na začátku směny zvolte zemi, kde směnu začínáte, počkejte na načtení dat a tachograf je připraven k použití.
Pokud jste nuceni během směny kartu z tachografu vyjmout, např. při kontrole, nebo řidič se nenachází ve vozidle, data se na kartu řidiče musí uložit manuálně, a to:
1) Po vložení karty můžete pokračovat v pracovní směně a doplnit činnosti, které proběhly při vyjmuté kartě:
vložit kartu
počkat na zobrazení příjmení řidiče
pak se zobrazí datum a čas posledního vyjmutí karty
zobrazí se volba: „M vstup doplnit?“ zvolte ANO a potvrďte OK
pak se zobrazí „Konec směny? zvolte NE a potvrďte OK
šipkami nastavte čas, do kdy chcete příslušnou činnost nastavit a potvrďte OK
nastavte požadovanou činnost tlačítky 1 nebo 2 (podle toho, jestli jste řidič 1 nebo 2) potvrďte OK
zobrazí se: „M vložená data potvrdit?“ vyberte ANO a potvrďte OK pokud chcete opravit zadání vyberte NE a proces se vrátí zpět k volbě „M vstup doplnit“ a postup opakujte."
Jak říkám ,já to chápu tak že "výchozí" a "cílová " země je začátek či konec výkonu a zadávat to 3x za výkon je podle mě hloupost ,ba i porušení AETRu .
Ale už si zvykám že policie v různých státech si AETR vykládá svérázně....
Re: Digitální tachograf (na kartu)
.
Naposledy upravil(a) sof dne sob kvě 25, 2019 11:43 am, celkem upraveno 1 x.
- ATW service
- Příspěvky: 924
- Registrován: sob dub 21, 2012 10:33 am
- Bydliště: King's town
- Kontaktovat uživatele:
Re: Digitální tachograf (na kartu)
rendos: Kolem digi tachografů je i po 11-ti letech používání mnoho mýtů... A je často na Tobě, jak si zacházení s tachografem obhájíš při kontrole, vč. "výchozí" a "cílové" země (nějak to v tom tachografu nazvat museli)...
sof: Ano, při manipulaci s kartou vždy zadávám "zemi" už z toho důvodu, že když lezu z druhého auta, tak nevím, zda mi směna už končí. Někdy totiž musím ještě do třetího nebo čtvrtého, ale dopředu to nevím...
sof: Ano, při manipulaci s kartou vždy zadávám "zemi" už z toho důvodu, že když lezu z druhého auta, tak nevím, zda mi směna už končí. Někdy totiž musím ještě do třetího nebo čtvrtého, ale dopředu to nevím...
- Pavel Šebek
- intercool
- Příspěvky: 10887
- Registrován: ned říj 21, 2007 4:55 pm
- Bydliště: Bystřice
Re: Digitální tachograf (na kartu)
Mě to teda taky příjde jako celkem logické a vždycky jsem to tak dělal.
A ještě panuje pořád mýtus, že když to pustím z kopce a do minuty zbrzdím, že to nikdo nepozná?
A ještě panuje pořád mýtus, že když to pustím z kopce a do minuty zbrzdím, že to nikdo nepozná?
BES - běs
- ATW service
- Příspěvky: 924
- Registrován: sob dub 21, 2012 10:33 am
- Bydliště: King's town
- Kontaktovat uživatele:
Re: Digitální tachograf (na kartu)
Pavel Šebek: Myslíš "pravidlo jedné minuty"? Tzn. ukládá se do paměti tachografu "nejdelší činnost" prováděná v dané minutě. To funguje na tachografech cca. od r.v.2012. Jednou jsem si takhle zkoušel nahnat 15-ti minutovou pauzu ve stau, ale je to fuška a ostatní nechápou...
Re: Digitální tachograf (na kartu)
Pavel Šebek : Mýtus je to jen částečně. Záleží na tom, kdy tě zkontrolují. Rychlost jízdy se zapisuje každou vteřinu jízdy a většina tachografů si to pamatuje jen 24 hodin jízdy. Překročení do minuty se dá vyčíst jen z tachografu, na kartě to není. Takže na to přijdou cca 3 dny zpět nebo dokud nevyměníš auto.
- ATW service
- Příspěvky: 924
- Registrován: sob dub 21, 2012 10:33 am
- Bydliště: King's town
- Kontaktovat uživatele:
Re: Digitální tachograf (na kartu)
Jo, ty si myslel rychlost, tak to je jak jirkaman píše... Akorát já to překročení rychlosti do minuty nevidím ani v tachografu (TAGRA)...
Re: Digitální tachograf (na kartu)
Rendos : Narazit na takového policajta je velké štěstí - pokud na rozdíl od něj znáš předpisy, stačí ho jen slušně upozornit, že s jeho výkladem nemůžeš souhlasit a jediné s čím souhlasíš je zaplacení kauce. Do toho se žádnému policajtovi, pokud si není jistý, určitě chtít nebude. A i kdyby, tak bys kauci měl dostat zpět i s omluvou.
Psát tady o zadávání výchozí a cílové země ve dvojce považuji za zbytečné, odborníci jako TACHO tady o tom popsali celé stránky.
Psát tady o zadávání výchozí a cílové země ve dvojce považuji za zbytečné, odborníci jako TACHO tady o tom popsali celé stránky.
Re: Digitální tachograf (na kartu)
Výchozí a cílová země se opravdu dávají jen na začátku a konci směny, při střídání řidičů ne. Nabídka se nepotvrdí, ale stiskne se šipka do leva
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 22 hostů