Pokec o AETRu, profesních průkazech, pravidlech, zákonech, apod.
Moderátoři: martin_100, Olda, -Ondra-, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek
-
strejda Marek
- Příspěvky: 118
- Registrován: pon říj 04, 2010 3:25 pm
- Bydliště: Plzeň
Příspěvek
Zdravím všechny,
může tu, prosím,
někdo napsat název předpisu, který nařizuje povinnost absolvovat školení řidiče VZV (
nejen tu podivnost ohledně každoročního školení obsluhy VZV), nějak se nemohu chytnout.
Případně určit jiný předpis (nařízebná, vyhlášku, normu apod.),
který upravuje povinnost vlastnit průkaz obsluhy VZV.
Ať hledám jak hledám nikde jsem nic nenašel.
viz příspěvek uživatele: Alfik (po listopad 15, 2010 7:42 pm)
Přátelé,taky něco dodám k těm papírům na VZV.
Průkaz platí nepřetržitě.
Každý rok musí být školení,když ho jeden rok neuděláte,tzv.vám propadne,ale nepřijdete o něj.Jen musíte znovu na školení.Každoroční školení je v rozsahu min.2 hodin,někde se dělají testy z pravidel silničního provozu,někde je to jen formou jakýchsi otázek.
VZV jsou rozděleny do kategorií(vi příloha,moje papíry)
Průkaz na VZV platí všude(podle mých info jsou moje papíry platné v celéEU(neověřeno)měli byste ale v jiné firmě chtít alespoň doklad o tom,že vám to půjčili(kdyby se něco stalo,výmluva skladníků-on si to vzal sám,atd..)
Skolení pro ty,kdo papíry nemají,je v rozsahu asi 24hodi+praktická zkouška+měli byste mít podepsán formulář od tzv.instruktora,který vás učil jezdit(nezáleží na tom jestli je to ještěrka nebo elektrický paleťák)
Kontrolní orgán samozřejmě zjistí,jestli máte platné papíry-je to na nich uvedeno.V případě že je nemáte-máte problém,ale i ten kdo vám stroj půjčil.
Kolik ta sranda stojí?To je to co nevím,vždycky mi to zaplatil zaměstnavatel.
Tady jsou moje papíry.(platnost je uvedena na zadní straně vytlačeným razítkem)
Vysvětlivky:
Třída:I,II-I-elektrické vozíky,II-vozíky se spalovacím motorem
Druh:(u mě vyznačen jen D,W1)
A-plošinové,nízkozdvižné,tažné a tlačné ručně vedené(nejčastěji ve skladech obchodů)
B-plošinové,nízkozdvižné,tažné a tlačné s pákovým řízením
C-plošinové,nízkozdvižné,tažné a tlačné s volantovým řízením
D-vysokozdvižné ručně vedené
E-vysokozdvižné s pákovým řízením
W1-vysokozdvižné s volantovým řízením do 5t nosnosti
W2-vyskozdvižné s volantovým řízením nad 5tun nosnosti
G-vysokozdvižné se zdvihací plošinou
Z-zvláštní vozíky
Sorry,trochu jsem se rozvášnil,jestli jsem napsal něco co je špatně,klidně mě opravte.
čusbus.
Variam semper dant otia mentem.
Nečinnost vždy vyvolává nestálé myšlenky
pon led 23, 2012 5:32 pm
-
paprna
- Příspěvky: 714
- Registrován: stř říj 21, 2009 10:27 am
- Bydliště: Morava
Příspěvek
Takze je kazdorocni skoleni pravne treba napadnutelne?
pon led 23, 2012 6:25 pm
-
strejda Marek
- Příspěvky: 118
- Registrován: pon říj 04, 2010 3:25 pm
- Bydliště: Plzeň
Příspěvek
proč bych ho měl absolvovat, když není povinnost ze zákona?
Variam semper dant otia mentem.
Nečinnost vždy vyvolává nestálé myšlenky
pon led 23, 2012 7:00 pm
-
Mechoš
- Příspěvky: 200
- Registrován: čtv úno 04, 2010 4:57 pm
stř led 25, 2012 7:15 pm
-
Jirda
- Příspěvky: 126
- Registrován: ned říj 03, 2010 1:57 pm
- Bydliště: Kadan
Příspěvek
tady máte foto mého průkazu foto je min.7 let staré, tak si nemyslete že jsem nějakej cucák
na průkazu nejni žádné omezení takže podle mě pokud ho nepotřebujete tak školení mít nemusíte akorát si ho pak dodělat před zahájením činnosti
stř led 25, 2012 8:17 pm
-
strejda Marek
- Příspěvky: 118
- Registrován: pon říj 04, 2010 3:25 pm
- Bydliště: Plzeň
Příspěvek
díky, ale bohužel nikde v uvedených předpisech není žádná zmínka o tom, že by byla jakákoli povinnost vlastnit oprávnění řidiče - obsluhy - VZV, snad jen pouze v ČSN .... AMD+1, kde je stanovená o tom, že zaměstnavatel musí řízením (obsluhou) VZV pověřit zaměstnance
a pokud já vím, pak pověření není podmíněno držením (vlastněním) průkazu, nemluvě o tom, že povinnost absolvovat periodické školení obsluhy VZV nemá žádný právní podklad
pouze zaměstnavatel je oprávněn (v souladu se ZP) stanovit rozsah a četnost školení
takže, jakýkoli školitelé, odporníci a technici apod. zneužívají neznalosti zaměstnavatelů a tahají z jejich kapes mnohdy nehorázné částky za školení obsluh, které je ve výsledku stejně o ničem, obzvláště při střetu vozíku s chodcem (zaměstnancem popř, jinou osobou)
PS: o profesionalitě, dotyčného školitele (viz. odkaz) hovoří i to, že stále v textu cituje § 133 ZP (65/1965)
Variam semper dant otia mentem.
Nečinnost vždy vyvolává nestálé myšlenky
stř led 25, 2012 8:17 pm
-
spu
- Příspěvky: 1
- Registrován: pon led 23, 2012 8:48 pm
- Bydliště: olomouc
Příspěvek
žádná taková povinost není. v uzavřeném areálu může jezdit s vozíkem každej komu to dovolí zaměstnavatel.když pojedeš po veřejné komunikaci musíš mít řidičák B . ty někoho nabodneš na vidle nebo něco vymamlasíš a budeš řvat žes nebyl proškolenej a z toho důvodu tě zaměstnavatel rač zatáhne papíry na vozík aby byl krytej.
čtv led 26, 2012 10:13 pm
-
Pegos
- Příspěvky: 950
- Registrován: pát bře 14, 2008 9:21 pm
- Bydliště: liberecko
Příspěvek
Ano v arealu s tím může jezdit kdo chce ale jakmile se něco stane tak pojištovna nic nezaplatí když zjistí že nemáš oprávnění k obsluze VZV a na školení se musí chodit jednou ročně. Jestli si zítra vzpomenu tak se v práci podívám a ofotím to.
čtv led 26, 2012 10:33 pm
-
struna
- Příspěvky: 47
- Registrován: pon črc 27, 2009 11:56 am
Příspěvek
jestli má někdo zájem,mohu papíry zařídít,cena cca 2500kč,žádná bokovka,jednání přímo s instruktorem
pát led 27, 2012 1:28 am
-
AAROO
- Příspěvky: 406
- Registrován: ned úno 22, 2009 3:04 pm
- Bydliště: Chotěboř
Příspěvek
A nehledě na to že když tě v tom areálu firmy chytne bezpečák a bude chtít vidět papíry na ještěra a ty je nebudeš mít tak má průser jak ten řidič tak i zaměstnavatel.
pát led 27, 2012 8:29 am
-
strejda Marek
- Příspěvky: 118
- Registrován: pon říj 04, 2010 3:25 pm
- Bydliště: Plzeň
Příspěvek
tak jsem se dotazoval, hledal, pátral a výsledkem je, že pouze existuje pouze jeden předpis (jakožto minimální bezpečnostní standard) a tím je norma ČSN ISO 3691 + AMD 1, která v bodě 14.1.1 říká:
Řízení motorových vozíků je povoleno pouze k tomu vyškolenémým a pověřeným řidičům.
Řidiči motorových vozíků musí být fyzicky spůsobilí s přihlédnutím k požadavkům národních vládních institucí majících příslušné právní oprávnění
Když to vemu z praktického pohledu, pak by to mělo probíhat asi v takovémto sledu událostí:
- prvotní školení - získání základních zanlostí obsluhy, seznámení se s prostředkem (VZV apod.) proběhne v nějakém (či u nějaké) odborném institutu či firmě. Osobně dosti pochybuji, že bude zaměstnavatel jakkoli odborně znalý takovéto činnosti.
- následuje pověření (zaměstnavatelem) toho či onoho konkrétního pracovníka k řízení VZV
- a opakované (periodické) školení proběhne již v rámci školení zaměstnavatele. Ten sám si stanoví rozsah i četnost takovéhoto školení. Samozřejmě za předpokladu dodržení ustanoevní ZP (§ 103 odst. 2)
NIKDE V ŽÁDNÉM PŘEDPISE NENÍ STANOVENA POVINNOST ABSOLVOVAT PERIODICKÉ ŠKOLENÍ U "rádoby" ODBORNÍKA.
Z čehož vyplývá, že jakýkoli pokus kteréhokoli revizáka, bezpečáka a jiného profesionála o nutnosti periodického školení řidičů VZV, je jen pokusem vymámit peníze z firmy. Což je dle mého soudu nehoráznost.
Variam semper dant otia mentem.
Nečinnost vždy vyvolává nestálé myšlenky
stř úno 01, 2012 1:55 pm
-
mysak615
- Příspěvky: 65
- Registrován: ned bře 24, 2013 8:46 pm
- Bydliště: u Svitav
Příspěvek
Vlastním průkaz na VZV z roku 1998 a mám třídy I-II což je jasné, ale druhy F,M a ty už jsou podle dnešních tabulek nezařaditelný. Moje otázka zní, jestli někdo z vás náhodou neví o jaký druh jde, protože já nejsem schopný to nikde najít. Vím, že to bude volantem řízený určitě do 5t, možná i nad 5t ... nebo spíše si to myslím
ale chtěl bych to vědět přesně. Děkuji za odpovědi
Život je krásný a jen my sami si ho děláme složitý
čtv pro 12, 2013 8:13 pm
čtv pro 12, 2013 8:54 pm
-
mysak615
- Příspěvky: 65
- Registrován: ned bře 24, 2013 8:46 pm
- Bydliště: u Svitav
Příspěvek
delivio: díky za snahu, ale to je ta samá tabulka, kterou dával Alfik již do tohoto vlákna. Tam druh zařízení pod znakem F a M není. Dle mého názoru se označení sjednocovalo s legislativou EU (to si jen myslím) a F,M změnili za jiná písmena. A já bych chtěl vědět za která. Hledal sem po netu starou tabulku, ale bezvýsledně.
Život je krásný a jen my sami si ho děláme složitý
pát pro 13, 2013 8:55 am
-
delivio
Příspěvek
Ano sjednotili to s tou legislativou.Seženu starou tabulku.Samotného mě to zajímá
pát pro 13, 2013 10:07 am
Zpět na „Legislativní témata“
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 24 hostů