Pokec o AETRu, profesních průkazech, pravidlech, zákonech, apod.

Moderátoři: martin_100, Olda, -Ondra-, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek

Uživatelský avatar
strejda Marek
Příspěvky: 118
Registrován: pon říj 04, 2010 3:25 pm
Bydliště: Plzeň

Příspěvek

Zdravím všechny, může tu, prosím, někdo napsat název předpisu, který nařizuje povinnost absolvovat školení řidiče VZV (nejen tu podivnost ohledně každoročního školení obsluhy VZV), nějak se nemohu chytnout.
Případně určit jiný předpis (nařízebná, vyhlášku, normu apod.), který upravuje povinnost vlastnit průkaz obsluhy VZV.

Ať hledám jak hledám nikde jsem nic nenašel.

viz příspěvek uživatele: Alfik (po listopad 15, 2010 7:42 pm)
Přátelé,taky něco dodám k těm papírům na VZV.
Průkaz platí nepřetržitě.
Každý rok musí být školení,když ho jeden rok neuděláte,tzv.vám propadne,ale nepřijdete o něj.Jen musíte znovu na školení.Každoroční školení je v rozsahu min.2 hodin,někde se dělají testy z pravidel silničního provozu,někde je to jen formou jakýchsi otázek.
VZV jsou rozděleny do kategorií(vi příloha,moje papíry)
Průkaz na VZV platí všude(podle mých info jsou moje papíry platné v celéEU(neověřeno)měli byste ale v jiné firmě chtít alespoň doklad o tom,že vám to půjčili(kdyby se něco stalo,výmluva skladníků-on si to vzal sám,atd..)
Skolení pro ty,kdo papíry nemají,je v rozsahu asi 24hodi+praktická zkouška+měli byste mít podepsán formulář od tzv.instruktora,který vás učil jezdit(nezáleží na tom jestli je to ještěrka nebo elektrický paleťák)
Kontrolní orgán samozřejmě zjistí,jestli máte platné papíry-je to na nich uvedeno.V případě že je nemáte-máte problém,ale i ten kdo vám stroj půjčil.
Kolik ta sranda stojí?To je to co nevím,vždycky mi to zaplatil zaměstnavatel.
Tady jsou moje papíry.(platnost je uvedena na zadní straně vytlačeným razítkem)
Vysvětlivky:
Třída:I,II-I-elektrické vozíky,II-vozíky se spalovacím motorem
Druh:(u mě vyznačen jen D,W1)
A-plošinové,nízkozdvižné,tažné a tlačné ručně vedené(nejčastěji ve skladech obchodů)
B-plošinové,nízkozdvižné,tažné a tlačné s pákovým řízením
C-plošinové,nízkozdvižné,tažné a tlačné s volantovým řízením
D-vysokozdvižné ručně vedené
E-vysokozdvižné s pákovým řízením
W1-vysokozdvižné s volantovým řízením do 5t nosnosti
W2-vyskozdvižné s volantovým řízením nad 5tun nosnosti
G-vysokozdvižné se zdvihací plošinou
Z-zvláštní vozíky

Sorry,trochu jsem se rozvášnil,jestli jsem napsal něco co je špatně,klidně mě opravte.
čusbus.
Variam semper dant otia mentem.
Nečinnost vždy vyvolává nestálé myšlenky
pon led 23, 2012 5:32 pm

paprna
Příspěvky: 714
Registrován: stř říj 21, 2009 10:27 am
Bydliště: Morava

Příspěvek

Takze je kazdorocni skoleni pravne treba napadnutelne?
Střídač. Uz nestridam :P
http://www.youtube.com/paprna
pon led 23, 2012 6:25 pm

Uživatelský avatar
strejda Marek
Příspěvky: 118
Registrován: pon říj 04, 2010 3:25 pm
Bydliště: Plzeň

Příspěvek

proč bych ho měl absolvovat, když není povinnost ze zákona?
Variam semper dant otia mentem.
Nečinnost vždy vyvolává nestálé myšlenky
pon led 23, 2012 7:00 pm

Mechoš
Příspěvky: 200
Registrován: čtv úno 04, 2010 4:57 pm

Příspěvek

tady jsou vypsané nějaké zákony třeba to je to co hledáš http://www.rekvalifikacni.info/kurz-204 ... -voziku-vz
stř led 25, 2012 7:15 pm

Uživatelský avatar
Jirda
Příspěvky: 126
Registrován: ned říj 03, 2010 1:57 pm
Bydliště: Kadan

Příspěvek

tady máte foto mého průkazu foto je min.7 let staré, tak si nemyslete že jsem nějakej cucák :D na průkazu nejni žádné omezení takže podle mě pokud ho nepotřebujete tak školení mít nemusíte akorát si ho pak dodělat před zahájením činnosti

Obrázek
stř led 25, 2012 8:17 pm

Uživatelský avatar
strejda Marek
Příspěvky: 118
Registrován: pon říj 04, 2010 3:25 pm
Bydliště: Plzeň

:lol:

Příspěvek

díky, ale bohužel nikde v uvedených předpisech není žádná zmínka o tom, že by byla jakákoli povinnost vlastnit oprávnění řidiče - obsluhy - VZV, snad jen pouze v ČSN .... AMD+1, kde je stanovená o tom, že zaměstnavatel musí řízením (obsluhou) VZV pověřit zaměstnance

a pokud já vím, pak pověření není podmíněno držením (vlastněním) průkazu, nemluvě o tom, že povinnost absolvovat periodické školení obsluhy VZV nemá žádný právní podklad

pouze zaměstnavatel je oprávněn (v souladu se ZP) stanovit rozsah a četnost školení

takže, jakýkoli školitelé, odporníci a technici apod. zneužívají neznalosti zaměstnavatelů a tahají z jejich kapes mnohdy nehorázné částky za školení obsluh, které je ve výsledku stejně o ničem, obzvláště při střetu vozíku s chodcem (zaměstnancem popř, jinou osobou)


PS: o profesionalitě, dotyčného školitele (viz. odkaz) hovoří i to, že stále v textu cituje § 133 ZP (65/1965) :lol:
Variam semper dant otia mentem.
Nečinnost vždy vyvolává nestálé myšlenky
stř led 25, 2012 8:17 pm

spu
Příspěvky: 1
Registrován: pon led 23, 2012 8:48 pm
Bydliště: olomouc

Příspěvek

žádná taková povinost není. v uzavřeném areálu může jezdit s vozíkem každej komu to dovolí zaměstnavatel.když pojedeš po veřejné komunikaci musíš mít řidičák B . ty někoho nabodneš na vidle nebo něco vymamlasíš a budeš řvat žes nebyl proškolenej a z toho důvodu tě zaměstnavatel rač zatáhne papíry na vozík aby byl krytej.
čtv led 26, 2012 10:13 pm

Uživatelský avatar
Pegos
Příspěvky: 950
Registrován: pát bře 14, 2008 9:21 pm
Bydliště: liberecko

Příspěvek

Ano v arealu s tím může jezdit kdo chce ale jakmile se něco stane tak pojištovna nic nezaplatí když zjistí že nemáš oprávnění k obsluze VZV a na školení se musí chodit jednou ročně. Jestli si zítra vzpomenu tak se v práci podívám a ofotím to.
čtv led 26, 2012 10:33 pm

struna
Příspěvky: 47
Registrován: pon črc 27, 2009 11:56 am

Příspěvek

jestli má někdo zájem,mohu papíry zařídít,cena cca 2500kč,žádná bokovka,jednání přímo s instruktorem
pát led 27, 2012 1:28 am

AAROO
Příspěvky: 406
Registrován: ned úno 22, 2009 3:04 pm
Bydliště: Chotěboř

Příspěvek

A nehledě na to že když tě v tom areálu firmy chytne bezpečák a bude chtít vidět papíry na ještěra a ty je nebudeš mít tak má průser jak ten řidič tak i zaměstnavatel.
pát led 27, 2012 8:29 am

Uživatelský avatar
strejda Marek
Příspěvky: 118
Registrován: pon říj 04, 2010 3:25 pm
Bydliště: Plzeň

Příspěvek

tak jsem se dotazoval, hledal, pátral a výsledkem je, že pouze existuje pouze jeden předpis (jakožto minimální bezpečnostní standard) a tím je norma ČSN ISO 3691 + AMD 1, která v bodě 14.1.1 říká:
Řízení motorových vozíků je povoleno pouze k tomu vyškolenémým a pověřeným řidičům.
Řidiči motorových vozíků musí být fyzicky spůsobilí s přihlédnutím k požadavkům národních vládních institucí majících příslušné právní oprávnění


Když to vemu z praktického pohledu, pak by to mělo probíhat asi v takovémto sledu událostí:
- prvotní školení - získání základních zanlostí obsluhy, seznámení se s prostředkem (VZV apod.) proběhne v nějakém (či u nějaké) odborném institutu či firmě. Osobně dosti pochybuji, že bude zaměstnavatel jakkoli odborně znalý takovéto činnosti.
- následuje pověření (zaměstnavatelem) toho či onoho konkrétního pracovníka k řízení VZV
- a opakované (periodické) školení proběhne již v rámci školení zaměstnavatele. Ten sám si stanoví rozsah i četnost takovéhoto školení. Samozřejmě za předpokladu dodržení ustanoevní ZP (§ 103 odst. 2)

NIKDE V ŽÁDNÉM PŘEDPISE NENÍ STANOVENA POVINNOST ABSOLVOVAT PERIODICKÉ ŠKOLENÍ U "rádoby" ODBORNÍKA.

Z čehož vyplývá, že jakýkoli pokus kteréhokoli revizáka, bezpečáka a jiného profesionála o nutnosti periodického školení řidičů VZV, je jen pokusem vymámit peníze z firmy. Což je dle mého soudu nehoráznost.
Variam semper dant otia mentem.
Nečinnost vždy vyvolává nestálé myšlenky
stř úno 01, 2012 1:55 pm

mysak615
Příspěvky: 65
Registrován: ned bře 24, 2013 8:46 pm
Bydliště: u Svitav

dotaz

Příspěvek

Vlastním průkaz na VZV z roku 1998 a mám třídy I-II což je jasné, ale druhy F,M a ty už jsou podle dnešních tabulek nezařaditelný. Moje otázka zní, jestli někdo z vás náhodou neví o jaký druh jde, protože já nejsem schopný to nikde najít. Vím, že to bude volantem řízený určitě do 5t, možná i nad 5t ... nebo spíše si to myslím :D ale chtěl bych to vědět přesně. Děkuji za odpovědi
Život je krásný a jen my sami si ho děláme složitý
čtv pro 12, 2013 8:13 pm

čtv pro 12, 2013 8:54 pm

mysak615
Příspěvky: 65
Registrován: ned bře 24, 2013 8:46 pm
Bydliště: u Svitav

Příspěvek

delivio: díky za snahu, ale to je ta samá tabulka, kterou dával Alfik již do tohoto vlákna. Tam druh zařízení pod znakem F a M není. Dle mého názoru se označení sjednocovalo s legislativou EU (to si jen myslím) a F,M změnili za jiná písmena. A já bych chtěl vědět za která. Hledal sem po netu starou tabulku, ale bezvýsledně.
Život je krásný a jen my sami si ho děláme složitý
pát pro 13, 2013 8:55 am

delivio

Příspěvek

Ano sjednotili to s tou legislativou.Seženu starou tabulku.Samotného mě to zajímá
pát pro 13, 2013 10:07 am

Odpovědět

Zpět na „Legislativní témata“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 24 hostů