Pokec o AETRu, profesních průkazech, pravidlech, zákonech, apod.

Moderátoři: martin_100, Olda, -Ondra-, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek

Odpovědět
sibr
BAN
Příspěvky: 1784
Registrován: stř kvě 20, 2009 12:37 pm
Bydliště: Ostrava

paprna

Příspěvek

Jestli jsi přes víkend na pracovní cestě, máš za to nárok na náhradní volno, nebo proplacení.
Ale to je zakotveno v Zákoníku práce, nikoliv v 561.

Jestli to studuješ z knížek, tak si zákony stáhni i z netu. Pomocí klíčových slov a vyhledavače textu pak snadněji najdeš části, které se týkají hledaného problému.
"Všeliké kvaltování toliko pro hovada dobré jest" učitel národů Jan Amos Komenský
sob pro 15, 2012 8:39 pm

delivio

Příspěvek

Já jsem zde popsal příklady z praxe. Nic co bych nezažil a nestalo se. A proč?
Vraťme se k názvu tématu, abychom to pochopili.

Dva příklady, dva státy a dva stejné kontrolní orgány s rozdílným přístupem. To není fikce, ale realita.
Někdo má pracovní směnu den, někdo týden a někdo měsíc a více. Že to není možné? Ale je
Nařízení 561/2006 jsou pravidla. Nejsou psány složitě, ale jak už to tak bývá má tisíce podob, podle toho kdo a jak si je vyloží.

Pokud vyjedu v den 1 a přijedu v den 77 po několika měsících, tak moje pracovní směna je přesně těch 77 dokud s toho nevysednu a nejdu na řádný "přiměřený" odpočinek mimo vozidlo. Slovo domů si nepleťme s kabinou vozu v tomto případě, protože s tím nepočítali, ani při psaní 561, ale vykladaji si to tak někteří dopravci po překročení hranice domovského státu řidiče.

Je to v principu stejné jako zaměstnanec v kolbence. Přijde a přiloží čip na scener čímž potvrdil příchod a začátek směny. Končí tím kdy přiloží opět čip na scener a ukončí tak směnu.

Tak si tady proboha nechtějme namluvit, že řidič vyslaný do EU má pracovní směnu jinou. Má ji od vložení karty do tachografu po dobu než ji vytáhne. Specifikum spočívá v bez přestávkách, aby jsme nepozabíjeli lidi. Jinak jsme ale pořád v práci.

A poslední logická - Pilot letadla nekončí směnu zapnutím autopilota po dosažení letové výšky, ale odchodem domů stejně, jako ji začal.

Snad to pochopíme aniž by to muselo být doslovně polopaticky psané v každém nařízení. To by nařízení 561/2006 mělo 6 tisíc stran na 12342 dodatků aby nikdo nevymýšlel "kraviny"

Logika go


Nejpoužívanější fráze školitelů zní- Nó s tím jsem se nesetkal, ale tak by to být nemělo.
sob pro 15, 2012 8:55 pm

posa
Příspěvky: 504
Registrován: ned bře 21, 2010 8:40 pm
Bydliště: u KH

Příspěvek

paprna:
nic si si nevsugeroval, pochopil jsi to správně nebo si dobře pamatuješ vysvětlování 561 od Tacha.
V autě smíš trávit denní nebo zkrácený týdenní odpočinek nezkrácený tam uveden není. Že se to nedodržuje a kontrolní orgány to většinou tolerují je věc jiná.
sob pro 15, 2012 9:05 pm

Jirkaa
Příspěvky: 321
Registrován: ned říj 30, 2011 4:52 pm

Příspěvek

Ono jim možná nic jiného nezbývá to tolerovat když nemají oporu v legislativě
sob pro 15, 2012 10:11 pm

milhaus
Příspěvky: 280
Registrován: pát lis 26, 2010 8:06 pm
Bydliště: Třebíč / Ostrava

nezadáni odpočinku a začátku směny

Příspěvek

Jak moc se stane, když ráno nezadám začátek směny???
Jde mi o to, že ráno vsunu kartu ( SIEMENS VDO) a v tom mě volal šéf ať se jdu na něco podívat...Než jsem se vrátil proběhlo na display hlášení o zadání informací a jelikož jsem to neztihl tak mi to skočilo na hlavní display a já nemohl nastavit začátek směny a doplnění odpočinku, protože se to už načetlo....Bylo to v pondělí takže jsem neměl udělaný víkend......a hned ráno jsem musel udělat "45"
Nežijem proto aby jsme pracovali, pracujem proto aby jsme žili...
úte pro 18, 2012 9:42 pm

posa
Příspěvky: 504
Registrován: ned bře 21, 2010 8:40 pm
Bydliště: u KH

Příspěvek

Nezadání začátku nebo konce směny je mírné porušení.
Měl sis nechat vystavit formulář, v něm zaznamenat volno a začátek směny doplnit v menu tachografu.
stř pro 19, 2012 2:50 am

milhaus
Příspěvky: 280
Registrován: pát lis 26, 2010 8:06 pm
Bydliště: Třebíč / Ostrava

Příspěvek

Děkuji. Já se omlouvám, špatně jsem to napsal, začátek směny se mi zadat podařilo, jen doplnění odpočinku už jsem neztihnul. Myslíš asi ten klasický formulář na víkendy a volna.
Nežijem proto aby jsme pracovali, pracujem proto aby jsme žili...
stř pro 19, 2012 7:35 am

posa
Příspěvky: 504
Registrován: ned bře 21, 2010 8:40 pm
Bydliště: u KH

Příspěvek

milhaus:
Ano ten
stř pro 19, 2012 4:00 pm

Uživatelský avatar
TACHO.1
Příspěvky: 1734
Registrován: stř črc 29, 2009 11:50 am
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

V případě že se něco takového stane řidiči mimo firmu a nemůže si nechat vystavit potvrzení na delší dobu odpočinku, tak si celý odpočinek vyškrtá ze zadu do grafu na výtisky. I takto doplněný odpočinek při nezadání přímo na digitální kartu řidiče musí kontrolní orgán uznat. 8)
on-line poradenství pro řidiče
https://www.facebook.com/groups/939367739437323/
čtv led 10, 2013 7:43 pm

Uživatelský avatar
emilherko
Příspěvky: 2
Registrován: pát led 18, 2013 1:33 pm
Bydliště: Děčín

Příspěvek

Prosím o radu abych něco neprošvich
V pondělí jedu první jízdu kartu mám dosud prázdnou tudíž nemůžu doložit těch 28 dní jak to mám udělat
dík moc Emil
pát led 18, 2013 2:19 pm

posa
Příspěvky: 504
Registrován: ned bře 21, 2010 8:40 pm
Bydliště: u KH

Příspěvek

emilherko:
Vypíšeš si formulář-potvrzení o činnostech, kde místo údajů o dopravci vyplníš svoje.

Pokud by si jezdil pouze vnitro, stačí ti čestné prohlášení, že si neřídil vozidlo spadající pod nařízení 561/2006.
Jako plus si můžeš vzít sebou doklad co si vykonával před nástupem( jiné zaměstnání, škola, ÚP).
pát led 18, 2013 4:09 pm

Uživatelský avatar
emilherko
Příspěvky: 2
Registrován: pát led 18, 2013 1:33 pm
Bydliště: Děčín

Příspěvek

Díky
jedu maďary jediná země kde se nedomluvím jedině že by byla kontrola přihřátá ( maďarsky umím SERETLEK ) to je vše.
pát led 18, 2013 5:41 pm

Jusby
Příspěvky: 12
Registrován: úte zář 03, 2013 1:25 pm
Bydliště: Ústí n. L.

Zpětné ukončení směny...

Příspěvek

Ze Stonerige vyhozená a to doslova moje karta druhým řidičem při střídání ( konfliktní situace-chtěl jet na mou kartu,při zkuš jízdě v nové fy. ). :naughty:
Budu nastupovat do jiné fy. na Dafa, je to automat, ten má asi Simense.?
Co mám čekat, co to může chtít? Ukončit směnu-jak? Pak doplnit pauzu šipkou nahoru, až k aktuálnímu datu a M vstup doplnit? Mám v tom hokej. Dovolenkový papír si vyplním sám na sebe, ale abych neměl na kartě místo volna směnu?! :think:






---------------------------------------
Nesopti pro blbost druhých.
čtv říj 31, 2013 10:35 am

Lukas46
Příspěvky: 13
Registrován: sob led 16, 2010 8:55 pm
Bydliště: Zbýšov

Příspěvek

Jsem asi vůl ale nechápu.Já jezdím od PO do PÁ. Jezdím CZ,D,A,CH když v po začínám vložím kartu mam tacho stone... a odentruju výchozí země CZ pak neuložit změny a hotovo.Večer když jdu dělat 11 nebo 9 tak jen přepnu tacho na postele a hotovo.V pá když končím tak vytahnu kartu namačkám výchozí země CZ a jdu domu.Kontrolovali mě v CZ,D,A a nikdo neřekl ani bu.Ten čas co mám kartu z tachografu mi šéfová potvrzuje tím formulářem,že jsem odpočíval.Tak se ptám je tohle jak to dělám ok??? Jezdím tak už 3 roky a nebyl žádný problém. Dík za odpovědi
Adept na titul:"FURT F PERDELI"
SCANIA R420 TOPLINE LOW DECK opticruise 4/2007,návěs SCHMITZ mega
sob lis 16, 2013 1:55 pm

PedroKV
Příspěvky: 543
Registrován: čtv bře 13, 2008 5:23 pm

Příspěvek

Na začátku a na konci směny (tj. zpravidla ráno a večer) JSI POVINEN zadávat kódy zemí, kde začíná/končí tvoje směna. Je to stejná povinnost, jako třeba dělat přestávky. Pak je samozřejmě na kontrolorovi, zda se na to zaměří nebo ne.
ned pro 15, 2013 7:14 pm

Odpovědět

Zpět na „Legislativní témata“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 15 hostů