Moderátoři: martin_100, Olda, -Ondra-, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek
paprna
Jestli jsi přes víkend na pracovní cestě, máš za to nárok na náhradní volno, nebo proplacení.
Ale to je zakotveno v Zákoníku práce, nikoliv v 561.
Jestli to studuješ z knížek, tak si zákony stáhni i z netu. Pomocí klíčových slov a vyhledavače textu pak snadněji najdeš části, které se týkají hledaného problému.
Ale to je zakotveno v Zákoníku práce, nikoliv v 561.
Jestli to studuješ z knížek, tak si zákony stáhni i z netu. Pomocí klíčových slov a vyhledavače textu pak snadněji najdeš části, které se týkají hledaného problému.
"Všeliké kvaltování toliko pro hovada dobré jest" učitel národů Jan Amos Komenský
Já jsem zde popsal příklady z praxe. Nic co bych nezažil a nestalo se. A proč?
Vraťme se k názvu tématu, abychom to pochopili.
Dva příklady, dva státy a dva stejné kontrolní orgány s rozdílným přístupem. To není fikce, ale realita.
Někdo má pracovní směnu den, někdo týden a někdo měsíc a více. Že to není možné? Ale je
Nařízení 561/2006 jsou pravidla. Nejsou psány složitě, ale jak už to tak bývá má tisíce podob, podle toho kdo a jak si je vyloží.
Pokud vyjedu v den 1 a přijedu v den 77 po několika měsících, tak moje pracovní směna je přesně těch 77 dokud s toho nevysednu a nejdu na řádný "přiměřený" odpočinek mimo vozidlo. Slovo domů si nepleťme s kabinou vozu v tomto případě, protože s tím nepočítali, ani při psaní 561, ale vykladaji si to tak někteří dopravci po překročení hranice domovského státu řidiče.
Je to v principu stejné jako zaměstnanec v kolbence. Přijde a přiloží čip na scener čímž potvrdil příchod a začátek směny. Končí tím kdy přiloží opět čip na scener a ukončí tak směnu.
Tak si tady proboha nechtějme namluvit, že řidič vyslaný do EU má pracovní směnu jinou. Má ji od vložení karty do tachografu po dobu než ji vytáhne. Specifikum spočívá v bez přestávkách, aby jsme nepozabíjeli lidi. Jinak jsme ale pořád v práci.
A poslední logická - Pilot letadla nekončí směnu zapnutím autopilota po dosažení letové výšky, ale odchodem domů stejně, jako ji začal.
Snad to pochopíme aniž by to muselo být doslovně polopaticky psané v každém nařízení. To by nařízení 561/2006 mělo 6 tisíc stran na 12342 dodatků aby nikdo nevymýšlel "kraviny"
Logika go
Nejpoužívanější fráze školitelů zní- Nó s tím jsem se nesetkal, ale tak by to být nemělo.
Vraťme se k názvu tématu, abychom to pochopili.
Dva příklady, dva státy a dva stejné kontrolní orgány s rozdílným přístupem. To není fikce, ale realita.
Někdo má pracovní směnu den, někdo týden a někdo měsíc a více. Že to není možné? Ale je
Nařízení 561/2006 jsou pravidla. Nejsou psány složitě, ale jak už to tak bývá má tisíce podob, podle toho kdo a jak si je vyloží.
Pokud vyjedu v den 1 a přijedu v den 77 po několika měsících, tak moje pracovní směna je přesně těch 77 dokud s toho nevysednu a nejdu na řádný "přiměřený" odpočinek mimo vozidlo. Slovo domů si nepleťme s kabinou vozu v tomto případě, protože s tím nepočítali, ani při psaní 561, ale vykladaji si to tak někteří dopravci po překročení hranice domovského státu řidiče.
Je to v principu stejné jako zaměstnanec v kolbence. Přijde a přiloží čip na scener čímž potvrdil příchod a začátek směny. Končí tím kdy přiloží opět čip na scener a ukončí tak směnu.
Tak si tady proboha nechtějme namluvit, že řidič vyslaný do EU má pracovní směnu jinou. Má ji od vložení karty do tachografu po dobu než ji vytáhne. Specifikum spočívá v bez přestávkách, aby jsme nepozabíjeli lidi. Jinak jsme ale pořád v práci.
A poslední logická - Pilot letadla nekončí směnu zapnutím autopilota po dosažení letové výšky, ale odchodem domů stejně, jako ji začal.
Snad to pochopíme aniž by to muselo být doslovně polopaticky psané v každém nařízení. To by nařízení 561/2006 mělo 6 tisíc stran na 12342 dodatků aby nikdo nevymýšlel "kraviny"
Logika go
Nejpoužívanější fráze školitelů zní- Nó s tím jsem se nesetkal, ale tak by to být nemělo.
nezadáni odpočinku a začátku směny
Jak moc se stane, když ráno nezadám začátek směny???
Jde mi o to, že ráno vsunu kartu ( SIEMENS VDO) a v tom mě volal šéf ať se jdu na něco podívat...Než jsem se vrátil proběhlo na display hlášení o zadání informací a jelikož jsem to neztihl tak mi to skočilo na hlavní display a já nemohl nastavit začátek směny a doplnění odpočinku, protože se to už načetlo....Bylo to v pondělí takže jsem neměl udělaný víkend......a hned ráno jsem musel udělat "45"
Jde mi o to, že ráno vsunu kartu ( SIEMENS VDO) a v tom mě volal šéf ať se jdu na něco podívat...Než jsem se vrátil proběhlo na display hlášení o zadání informací a jelikož jsem to neztihl tak mi to skočilo na hlavní display a já nemohl nastavit začátek směny a doplnění odpočinku, protože se to už načetlo....Bylo to v pondělí takže jsem neměl udělaný víkend......a hned ráno jsem musel udělat "45"
Nežijem proto aby jsme pracovali, pracujem proto aby jsme žili...
V případě že se něco takového stane řidiči mimo firmu a nemůže si nechat vystavit potvrzení na delší dobu odpočinku, tak si celý odpočinek vyškrtá ze zadu do grafu na výtisky. I takto doplněný odpočinek při nezadání přímo na digitální kartu řidiče musí kontrolní orgán uznat.
on-line poradenství pro řidiče
https://www.facebook.com/groups/939367739437323/
https://www.facebook.com/groups/939367739437323/
emilherko:
Vypíšeš si formulář-potvrzení o činnostech, kde místo údajů o dopravci vyplníš svoje.
Pokud by si jezdil pouze vnitro, stačí ti čestné prohlášení, že si neřídil vozidlo spadající pod nařízení 561/2006.
Jako plus si můžeš vzít sebou doklad co si vykonával před nástupem( jiné zaměstnání, škola, ÚP).
Vypíšeš si formulář-potvrzení o činnostech, kde místo údajů o dopravci vyplníš svoje.
Pokud by si jezdil pouze vnitro, stačí ti čestné prohlášení, že si neřídil vozidlo spadající pod nařízení 561/2006.
Jako plus si můžeš vzít sebou doklad co si vykonával před nástupem( jiné zaměstnání, škola, ÚP).
Zpětné ukončení směny...
Ze Stonerige vyhozená a to doslova moje karta druhým řidičem při střídání ( konfliktní situace-chtěl jet na mou kartu,při zkuš jízdě v nové fy. ).
Budu nastupovat do jiné fy. na Dafa, je to automat, ten má asi Simense.?
Co mám čekat, co to může chtít? Ukončit směnu-jak? Pak doplnit pauzu šipkou nahoru, až k aktuálnímu datu a M vstup doplnit? Mám v tom hokej. Dovolenkový papír si vyplním sám na sebe, ale abych neměl na kartě místo volna směnu?!
---------------------------------------
Nesopti pro blbost druhých.
Budu nastupovat do jiné fy. na Dafa, je to automat, ten má asi Simense.?
Co mám čekat, co to může chtít? Ukončit směnu-jak? Pak doplnit pauzu šipkou nahoru, až k aktuálnímu datu a M vstup doplnit? Mám v tom hokej. Dovolenkový papír si vyplním sám na sebe, ale abych neměl na kartě místo volna směnu?!
---------------------------------------
Nesopti pro blbost druhých.
Jsem asi vůl ale nechápu.Já jezdím od PO do PÁ. Jezdím CZ,D,A,CH když v po začínám vložím kartu mam tacho stone... a odentruju výchozí země CZ pak neuložit změny a hotovo.Večer když jdu dělat 11 nebo 9 tak jen přepnu tacho na postele a hotovo.V pá když končím tak vytahnu kartu namačkám výchozí země CZ a jdu domu.Kontrolovali mě v CZ,D,A a nikdo neřekl ani bu.Ten čas co mám kartu z tachografu mi šéfová potvrzuje tím formulářem,že jsem odpočíval.Tak se ptám je tohle jak to dělám ok??? Jezdím tak už 3 roky a nebyl žádný problém. Dík za odpovědi
Adept na titul:"FURT F PERDELI"
SCANIA R420 TOPLINE LOW DECK opticruise 4/2007,návěs SCHMITZ mega
SCANIA R420 TOPLINE LOW DECK opticruise 4/2007,návěs SCHMITZ mega
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 15 hostů