Pokec o AETRu, profesních průkazech, pravidlech, zákonech, apod.

Moderátoři: martin_100, Olda, -Ondra-, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek

Odpovědět
turekH
Příspěvky: 14
Registrován: ned led 04, 2015 6:56 am
Bydliště: Brno

Příspěvek

Zdravím pánové,

prostudoval jsem toto vlákno ale nenašel jsem odpověď na problém, který právě řešíme s kolegy. Uvedu stručně příklad:

Kolega měl přes víkend kartu z tachografu venku a v pondělí ji tam vložil zpátky a doplnil pauzu zpětně v době, kdy ještě neuběhlo 45 hodin povinného týdenního odpočinku.

Řešíme teď spor, kdy kolega tvrdí, že nemá hotovou víkendovou pauzu z důvodu dřívějšího vložení karty, což je podle jeho výkladu začátek směny (manipulace se záznamovým zařízením).

Já si myslím tu věc, pokud nezadal "výchozí zemi", nepřepnul na kladívka (byť omylem), nebo nepohnul autem, tak pouze fyzickým doplněním odpočinku a pokračování v něm, novou směnu nezačal.

Co si o tom myslíte vy?

Ještě dotaz:

1) Jaká by byla tedy situace, kdyby kolega nechal přes víkend kartu v tachografu a natočil si 45 hodin víkendové pauzy přímo na ni.

2) V jakém okamžiku začínám výkon? Je to v okamžiku vložení karty nebo začátkem jízdy, rozjetím se. Vložím kartu 7.25 h, načtou se data, v 7.30 h zadám těsně před rozjetím "výchozí zemi" a odjíždím. Kdy jsem tedy přesně začal směnu? Víme všichni, že "minuty" v našem povolání hrají velkou roli.


Děkuji za odpovědi.
pát úno 26, 2016 6:30 am

Uživatelský avatar
martin440
rumová víla
Příspěvky: 11907
Registrován: sob zář 08, 2007 3:24 pm
Bydliště: irgendwo in Westböhmen-RUM -)

Příspěvek

Řešíme teď spor, kdy kolega tvrdí, že nemá hotovou víkendovou pauzu z důvodu dřívějšího vložení karty,.....................= nemá pauzu 45 hod tečka

kdyby kolega nechal přes víkend kartu v tachografu a natočil si 45 hodin víkendové pauzy přímo na ni. ............ = má pauzu 45 hod tečka.... zde je třeba brát v úvahu případnou cestu k vozidlu....

2) V jakém okamžiku začínám výkon? Je to v okamžiku vložení karty nebo začátkem jízdy, rozjetím se. Vložím kartu 7.25 h, načtou se data, v 7.30 h zadám těsně před rozjetím "výchozí zemi" a odjíždím..........

po 5-ti minutách máš smulu de facto ..... výkon začíná momentem vložení karty , kdy musíš zadat výchozí zemi do určitého čas useku cca 1-2 min , je jedno že furt stojíš ty jsi manipuloval s tacho a tím si přerušil odpočinek

jen dodám, že na minuty kdo jezdí sere si na vlastní hlavu ... je třeba vždy počítat s " nějakou anomálií " cca 5 a + výtisků za tejden ? já bejt policajt tak ...... = pokud dispo nezná 561 a neumí plánovat práci , musí se to naučit , a je jedno kdo je k tomu dotlačí , zda Vy řidiči, či průser .... každý řidič by si měl uvědomit, že má mnohem víc možností jak z dispa udělat vola ( což samozřejmě není účel ) účel je spolupráce a vzájemná důvěra a znalosti možností dané přepravy a pod.... pokud to dispo nechápe tak za stolem nemá co dělat , a naopak pokud je řidič flink a neschopnej lempl platí bod č, 1 .. myslím obecně ... hra kdo z koho přináší jen nenávist , průser , a nervy .... nebo jinak = pokud mi zbývá 3 hod jízdy nemůžu ujet 300 km a ještě naložit , pokud to dispo neumí přijmout jako fakt je debil a srát na něj , a hlavně si dát pozor ... na vše a vše si x-krát sichrovat ---- :wink:
auto nemůže za vola, kterej v něm sedí, keci sou zadara, whisky stojí prachy.....
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
pát úno 26, 2016 11:51 pm

NakejMagoj
Příspěvky: 494
Registrován: sob zář 06, 2014 7:24 am
Bydliště: Planeta Země

Příspěvek

Naposledy upravil(a) NakejMagoj dne úte bře 22, 2016 9:00 pm, celkem upraveno 1 x.
Všichni jsou blázni jen já jsem letadlo.
sob úno 27, 2016 8:27 am

turekH
Příspěvky: 14
Registrován: ned led 04, 2015 6:56 am
Bydliště: Brno

Příspěvek

Vysvětlete mi prosím, z jakého důvodu je manipulace s tachografem přerušení odpočinku? V 561čce o manipulaci s tachografem v souvislosti s odpočinky (DDO,TDO) nepíše ani slovo.

561/2006, kapitola 1, článek 4, písmeno f,g,h se píše o denních a týdenních dobách odpočinku. U všech je uvedeno, že je to doba, ve které může řidič VOLNĚ nakládat se svým časem. S rozdílem přestávky v řízení.

Čili v 9ti hodinové pauze můžu jít na pivo, vyměnit si žárovku, ale také si udělat výtisk z tachografu, abych si něco ověřil (příklad),
změnit si zimní čas za letní či si vyměnit tahač s kolegou na příkaz šéfa (To mimo jiného znamená vyjmout svou kartu). To vše je také manipulace s tachografem.

O víkendu v 45 hodinové můžu také volně nakládat se svým časem. Jaký je rozdíl mezi týdenním odpočinkem před vložením karty a po vložení karty?
Zadání "výchozí země" znamená začátek směny, to však lze šipkou vlevo přeskočit a zadat ji buď až jdu nakládat nebo se rozjedu. Před tím než zadám kladívka, tak v menu zadám výchozí země (začátek směny) a můžu jít nakládat. Totéž platí před rozjetím.

Týdenní odpočinek však čerpám do zadání "výchozí země", tzn. do začátku směny. Což může být určitý časový úsek od vložení karty.
sob úno 27, 2016 9:08 am

NakejMagoj
Příspěvky: 494
Registrován: sob zář 06, 2014 7:24 am
Bydliště: Planeta Země

Příspěvek

Naposledy upravil(a) NakejMagoj dne úte bře 22, 2016 9:01 pm, celkem upraveno 1 x.
Všichni jsou blázni jen já jsem letadlo.
sob úno 27, 2016 9:28 am

turekH
Příspěvky: 14
Registrován: ned led 04, 2015 6:56 am
Bydliště: Brno

Příspěvek

NakejMagoj: OK díky, prosím tě tak se zeptám dále:

"561 / 2006 článek 4 písmeno e)
e) „jinou prací“ činnosti, které jsou definovány jako pracovní doba v čl. 3 písm. a) směrnice 2002/15/ES, vyjma „řízení“, a také jakákoli práce pro téhož nebo jiného zaměstnavatele v odvětví dopravy či jinde; "



"směrnice 2002/15/ES článek 3 písmeno a):
a) "pracovní dobou":

1. v případě mobilních pracovníků: veškerá doba od začátku do konce pracovní činnosti, během níž se mobilní pracovník nachází na svém pracovišti, je k dispozici svému zaměstnavateli a vykonává své funkce nebo činnosti, to znamená: "


Píše se tady, že pracovní doba je "veškerá doba od začátku do konce pracovní činnosti"... bohužel není uvedeno, co znamená začátek pracovní činnosti (toho se chci dobrat, okamžiku kdy začne směna, protože jak říkám, nenakládám, neskládám, neřídím, atd.).

Dále se tady píše " - doba, během níž nemůže mobilní pracovník volně nakládat se svým časem a vyžaduje se od něj, aby byl přítomen na svém pracovišti kdykoliv připraven započít obvyklou práci v rámci konkrétních úkolů."

K tomu chci jen říct, že v době trvajícího týdenního odpočinku se ode mě nevyžaduje, abych byl přítomen na pracovišti (po něm však ano). Navíc jak jsem psal výše, mohu navíc nakládat volně se svým časem!

Když mi ALE zaměstnavatel nařídí vložit kartu v době, kdy nebudu mít hotovou pauzu a být kdykoliv připraven započít obvyklou práci (nakládat,skládat, tak na tachografu zadám "výchozí zemi" (směnu) a kladívka), je to něco jiného.


Taky bych chtěl jenom podotknout, že fyzickým vložením karty a doplněním odpočinku ještě nejsem zaměstnavateli k dispozici. Jde jen o formu zaznamenávání povinného odpočinku (neřídím, nenakládám, neprovádím údržbu, nemám pohotovost, apod. ani mi to nikdo po mě nevyžaduje být dřív v autě,mohu být kde chci a dělat co chci právě z důvodu týdenního odpočinku, který stále trvá a kdy můžu volně nakládat se svým časem ....atd.atd.).



Ještě něco:

Vložení karty = začátek směny a automatické přerušení odpočinku (podle mě ne..)

znamená tedy:

Vyjmutí karty = konec směny a začátek odpočinku?

Čili nevyjmutí karty = nezapočaťí odpočinku?
Jak to bude v případě, když kartu nechám celý víkend v tachografu točit pauzu?

(Jsem toho názoru, že pauza se natočí normálně i když nebyl odpočinek, vyjmutím karty, teoreticky započat.)
Naposledy upravil(a) turekH dne sob úno 27, 2016 11:59 am, celkem upraveno 2 x.
sob úno 27, 2016 10:48 am

kuntík
Příspěvky: 986
Registrován: pát črc 17, 2009 3:11 am
Bydliště: JM

Příspěvek

vložení karty či založení kolečka je považováno jako administrativní činnost spojená s provozem vozidla.
Pokud vyjmeš kartu a ukončíš cílovou zemí začíná odpočinek. Pokud nezadáš cílovou zem, pokračuješ v jiné činnosti, kterou si musíš po opětovném vložení doplnit a ukončit směnu cílovou zemí a poté doplnit odpočinek.
asi se na tu šoféřinu...
už se stalo...
sob úno 27, 2016 11:58 am

posa
Příspěvky: 504
Registrován: ned bře 21, 2010 8:40 pm
Bydliště: u KH

Příspěvek

Vysvětlení NR 561/2006 - TRACE
Jinná práce zahrnuje veškerou práci pro zaměstnavatele.
Volně nakládat se svým časem znamená, že řidič nemůže pracovat ani dobrovolně, protože i jako neplacená pracovní síla je pod dohledem zaměstnavatele.

Vložení karty=manipulace se záznamovým zařízením=práce
Vyjmutí karty= může být z různých důvodů, záleží zda byl zadán konec směny a co je doplněno při opětovném vložení

Denní pracovní doba začíná když řidič zapne tachograf- Soudní dvůr ve věci C - 394/92
sob úno 27, 2016 12:09 pm

turekH
Příspěvky: 14
Registrován: ned led 04, 2015 6:56 am
Bydliště: Brno

Příspěvek

Kuntík:

Administrativní činnost uvedena ve směrnici 2002/15/ES článek 3 ani v 561/2006 není.

Posa:

Jiná práce je přesně definována ve stejné směrnici. Navíc když nakládám volně se svým časem, pod dohledem zaměstnavatele v žádném případě nejsem a nepracuji.

Mohl bys mi toto prosím rozvést?

"Vyjmutí karty= může být z různých důvodů, záleží zda byl zadán konec směny a co je doplněno při opětovném vložení"

Jak to myslíš, co je doplněno při opětovném vložení? Samozřejmě postýlka, protože čerpám řádný týdenní odpočinek.

Soudní dvůr ve věci C - 394/92 prostuduji.

Díky.
sob úno 27, 2016 12:26 pm

turekH
Příspěvky: 14
Registrován: ned led 04, 2015 6:56 am
Bydliště: Brno

Příspěvek

Posa:

Díky, Soudní dvůr ve věci C - 394/92, tam je přesně to, co hledám. Pracovní doba tedy začíná v době, kdy řidič zapne tachograf. Pod pojmem zapne
si představím to, když s ním začnu manipulovat.

Poslední otázka k zamyšlení.

Když tedy vložím kartu, nechám ji načíst, atd.,začnu teda pracovní dobu a dál neudělám vůbec nic, nezadám práci, pohotovost, nepohnu s tím, znamená to, že po 13 hodinách od vložení musím natočit denní dobu odpočinku, i když celých těch 13 hodin jsem byl na postýlce? Je to přitáhlé za vlasy ale jen pro úplnost.

Dík.
Naposledy upravil(a) turekH dne pon úno 29, 2016 5:31 am, celkem upraveno 1 x.
sob úno 27, 2016 1:03 pm

posa
Příspěvky: 504
Registrován: ned bře 21, 2010 8:40 pm
Bydliště: u KH

Příspěvek

Pokud vložíš pouze kartu porušíš NR 165/2014 čl.34 odst.7 - nebyly vloženy symboly zemí kde začíná a končí pracovní doba, a běží ti odpočinek od vložení.
Vyjmutí neznamená automaticky, že ti začíná odpočinek. Můžeš doplňovat cestu od vozidla a až po ní odpočinek, jinou práci a až po ní odpočinek.

Administrativní činnost je uvedena v NV 589/2006, pokud pracuješ na CZ smlouvu, řídíš se tímto nařízením a ne směrnicí. S měrnice byla implementována do tohoto nařízení.
sob úno 27, 2016 2:00 pm

turekH
Příspěvky: 14
Registrován: ned led 04, 2015 6:56 am
Bydliště: Brno

Příspěvek

Posa:

"Pokud vložíš pouze kartu porušíš NR 165/2014 čl.34 odst.7 - nebyly vloženy symboly zemí kde začíná a končí pracovní doba, a běží ti odpočinek od vložení."


Prosím tě, myslíš odpočinek denní (po začátku směny=vložení karty) nebo stále dobíhající odpočinek týdenní?
ned úno 28, 2016 8:54 am

petsob
Příspěvky: 3
Registrován: úte dub 26, 2016 11:10 am
Bydliště: Brno

Začátečník

Příspěvek

Dobrý den, jsem začátečník mám dotaz týkající se jízdy autem 7,5t (kontejnerovka).Firma pořídila kontejner, má i koncesi na dopravu (jezdíme jen do 50km od depa).Jsem ale zaměstnaný jako stavební technik (profesák mám, proto to padlo na mě) a autem jedu třeba jen 2xtýdně, může mi prosím někdo říct jak největšímu hlupákovi co vše je potřeba k jízdě a jak doložit práci řidiče?jedu třeba jen na 3 hodinky a zbytek dne nebo prac. týdnu nejedu, co psát na kolečka zadávat na tachografu aby to bylo „čistý“, moc děkuji za odpověď.
pát dub 29, 2016 12:11 pm

Odpovědět

Zpět na „Legislativní témata“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 hostů