Pokec o AETRu, profesních průkazech, pravidlech, zákonech, apod.

Moderátoři: Olda, -Ondra-, martin_100, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek

DomHor
Příspěvky: 5
Registrován: úte říj 26, 2010 2:08 pm

Příspěvek

kde je napsáno, že nemůžu veteránem něco vozit pro svojí potřebu?
pon dub 04, 2011 3:17 pm

Uživatelský avatar
wr42
Příspěvky: 98
Registrován: pát led 30, 2009 3:25 am
Bydliště: Ostrava!!!

Příspěvek

Pokud vim, veteran se nesmel pouzivat pro podnikani a "pro denni potrebu", o zadnem prevozu matrose tam nikdy nebyla ani zminka.
http://www.autoweb.cz/registrace-histor ... -veteranu/
Ze je clovek drzitelem prislusne skupiny RP neznamena, ze s tim umi jezdit. Tak.
pon dub 04, 2011 11:36 pm

JiříČapek
Příspěvky: 220
Registrován: ned kvě 28, 2006 6:48 am
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

U nás si vezl maník na veteránský V3S dřevo,ve vsi mu upad tuplák,přejel bábu a chlapec zaplatil úplně vše protože s veteránem nesmíš nic vozit/bába přežila ,ale byla měsíc v nemocnici takže splácí dodnes/ MRZUTÉ ŽE?????
stř dub 06, 2011 6:23 pm

Uživatelský avatar
Mykesh
Příspěvky: 1259
Registrován: stř zář 19, 2007 12:40 pm
Bydliště: Praha/Teplice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

wr42: Vozeni materialu spada do "denni potreby". Coz je defakto cokoliv, co primo nesouvisi s nejakou veterankou akci (vystava, sraz veteranu, rally....) a cestou na ne.
AIRBAG NEPOTŘEBUJI, UMÍRÁM JAKO CHLAP !!!
stř dub 06, 2011 6:46 pm

Uživatelský avatar
wr42
Příspěvky: 98
Registrován: pát led 30, 2009 3:25 am
Bydliště: Ostrava!!!

Příspěvek

Mykesh: denni potreba je podle me neco, co tim autem vykonavas denne, ale je pravda, ze vyklady se muzou lisit. Nikde jsem vsak nevidel vyklad MDCR, jedine tam nekdo zkuste napsat :-) muzes mit pravdu...jinak s veteranem se muzes jet jen tak projet na nakup (s osobakem), tak se mi to nejak nezda, zebys nemohl do lesa delat drevo...

JiříČapek: a kdyby mu upadlo kolo a prejel babku neveteranskym autem, tak ho poplacaji po rameni, dostane medaili a odtah zdarma? Asi ne, co? Takze tuhle odpoved beru jako kuriozitu z provozu veteranu, nikoli nejaky "dukaz", ze naklad se vnima jako poruseni podminek provozu historickeho vozidla. Ale kdyz uz to tak dostal, zjisti od nej paragraf ktereho zakona porusil, urcite nejsem jediny, koho by to zajimalo.
Ze je clovek drzitelem prislusne skupiny RP neznamena, ze s tim umi jezdit. Tak.
stř dub 06, 2011 8:43 pm

JiříČapek
Příspěvky: 220
Registrován: ned kvě 28, 2006 6:48 am
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Uřčitě Tě nepoplácaj,ale zaplatí se léčení a další náklady s tím spojené z povinného ručení.V tomto případě dala od toho pojištovna ruce pryč pro porušení pravidel o provozu veteránů...A neboj se,že já na T 138 náklady nevozil,ale po téhle zkušenosti si raději objednávám auto ofiko i když mám 3 nákladáky,ale veterány. PS-A je jedno podle jakého paragrafu,prostě takto dopad kolega z našeho klubu.
čtv dub 07, 2011 7:17 am

Uživatelský avatar
wr42
Příspěvky: 98
Registrován: pát led 30, 2009 3:25 am
Bydliště: Ostrava!!!

Příspěvek

Neprijde mi to tak uplne jedno, ale jak myslis :-)
Ze je clovek drzitelem prislusne skupiny RP neznamena, ze s tim umi jezdit. Tak.
čtv dub 07, 2011 3:03 pm

Jirka Novák
Příspěvky: 5032
Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
Bydliště: Praha

Příspěvek

Takže já mám Ifu rv. 1986 do celkové hmotnosti 12 tun přihlášenou na Rč, používám jí jen pro sebe a je na normálních a krásných žlutých číslech. Tím s ní můžu jezdit jak chci a kde chci, třeba do Rostocku a zpátky za jeden den :D . Za 16 let co jí vlastním nikdo nechtěl vidět tachograf, ten tam stejně nemám a policie u mě kontrolovala jen techničák a to je vše. Jak vidí soukromé auto tak je to jen běžná kontrola jako u osobáku a to bylo i s velkým vlekem bez jediné komplikace.
IFA W 50 La Turbo,IFA L60 Ap-n,IFA L60 DSK-ND, Volvo FL 614.
stř dub 13, 2011 11:15 pm

mirazapletal
Příspěvky: 4562
Registrován: pon lis 28, 2011 11:06 pm
Bydliště: Zlín

Příspěvek

No mě se zdá, že problém byl spíš v pojistce, než že by na veteránském autě nesměl být náklad.... když mám veteránskou kladovku, tak k ní patří i klády :-) ona na veterána je pojistka myslím 1/12 běžné sazby, tak to se musí někde projevit...
stř dub 13, 2011 11:20 pm

Jirka Novák
Příspěvky: 5032
Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
Bydliště: Praha

Příspěvek

Vzhledem k roční pojisce za Ifu ve výši 4608 Kč při B10 vůbec neřeším veteránská čísla a technická jednou za rok mi nevadí.
IFA W 50 La Turbo,IFA L60 Ap-n,IFA L60 DSK-ND, Volvo FL 614.
stř dub 13, 2011 11:44 pm

Uživatelský avatar
TACHO.1
Příspěvky: 1734
Registrován: stř črc 29, 2009 11:50 am
Kontaktovat uživatele:

jirka Novák

Příspěvek

Zatím jsi měl štěstí, jinak nemáš pravdu že si můžeš jezdit jak chceš 8)
on-line poradenství pro řidiče
https://www.facebook.com/groups/939367739437323/
čtv dub 14, 2011 12:06 am

Jirka Novák
Příspěvky: 5032
Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
Bydliště: Praha

Příspěvek

To je možný s tím štěstím , jen popisuji zkušenosti za posledních 16 let a i v Německu mi kolegové potvrdili že u soukromého nákladního auta se nekontroluje a není povinnost mít kotouček v tachografu, nebo tachograf. Jen co je potřeba je dodržovat zákazy jízdy dle zákona pro auta těžší 7,5 tuny v D. u nás snad od 6 tun. Jen z praxe, řada Pragy V3S, S5T a dalších starších aut nemá tachograf z výroby, taky Ify byly bez něho a montoval se až při používání pro podnikání. Snad až od roku 1987 byl podle nařízení Ehs předepsaný pro auta nad 7,5 tuny.
Pokud se pletu tak prosím o vysvětlení, díky.
IFA W 50 La Turbo,IFA L60 Ap-n,IFA L60 DSK-ND, Volvo FL 614.
čtv dub 14, 2011 9:27 am

Jirka Novák
Příspěvky: 5032
Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
Bydliště: Praha

Příspěvek

Dneska jsem byl na technický a tak jsem se zeptal na téma tachografu a velkého auta. Takže názor technické je že u starého auta kde nebyl tachograf a auto je soukromé na Rč, je to jedno a tachograf není potřeba :D.
Dále u auta přihlášeného do konce roku 1986 může být stále mechanický DDR tachograf a nic se nemusí měnit a klidně se dají spotřebovávat skladové zásoby. Od registrace 1987 je potřeba ten s oválným středem. Všeobecně platí že u auta na Rč se nedělá cejchování tachografu a nepoužívají se kotoučky, protože to není dané zákonem.
IFA W 50 La Turbo,IFA L60 Ap-n,IFA L60 DSK-ND, Volvo FL 614.
čtv dub 14, 2011 4:59 pm

Honza.K
Příspěvky: 39
Registrován: pát kvě 09, 2008 4:19 pm
Bydliště: okr.pb

Příspěvek

Mohli byste mi říci kolik se platí silniční dań na trambusa rv.87 když ho budu mít doma pro sebe?
čtv lis 17, 2011 12:37 pm

Uživatelský avatar
Melda
Příspěvky: 433
Registrován: čtv úno 14, 2008 9:16 am
Bydliště: Na severu

Příspěvek

Jirka Novák - Já měl Ifu na jméno a rodné číslo a podnikal jsem s ní. Byla k podnikání přihlášená na odboru dopravy tak jak to má být a nikdo po mě nechtěl, abych si jí přehlásil na Ičo.
pát lis 18, 2011 6:59 pm

Odpovědět

Zpět na „Legislativní témata“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti