Pokec o AETRu, profesních průkazech, pravidlech, zákonech, apod.

Moderátoři: martin_100, Olda, -Ondra-, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek

Šedý Vlčák
Příspěvky: 516
Registrován: ned kvě 18, 2008 2:35 pm
Bydliště: Severní Morava

kuntík

Příspěvek

máš pravdu, že max. délka prac.doby je 13 hod. Ale když připočteš 2 hodiny přesčasu, tak máš 15 hod. prac. dobu.
ned bře 11, 2012 9:48 pm

kuntík
Příspěvky: 986
Registrován: pát črc 17, 2009 3:11 am
Bydliště: JM

Příspěvek

když je to maximální délka pracovní doby, tak si těžko mužeš připočíst 2hodiny přesčasu.
asi se na tu šoféřinu...
už se stalo...
ned bře 11, 2012 9:59 pm

fatal_netware

Příspěvek

Pro kuntík:
A co taková čekačka ( čtvereček ), když někde čekáš dvě hodiny. To potom nemůžeš mít 14 hodin 55 minut směnu mezi dvěmi denními odpočinky? ;)
ned bře 11, 2012 10:05 pm

kuntík
Příspěvky: 986
Registrován: pát črc 17, 2009 3:11 am
Bydliště: JM

Příspěvek

Za pracovní dobu se považuje nejen doba, v níž jste povinni vykonávat pro zaměstnavatele práci, ale i doba, v níž jste na pracovišti připraveni k výkonu práce podle pokynů zaměstnavatele. Řekl bych, že se tedy jedná i o čekání na nakládku a vykládku.
asi se na tu šoféřinu...
už se stalo...
ned bře 11, 2012 10:16 pm

fatal_netware

Příspěvek

Pro kuntík:
Jestliže to co popisuješ tvrdí česká legislativa, tak máš teoreticky pravdu. Já českou legislativu už dlouhou dobu přenechávám svým právníkům a protože v Čr nepracuji ani nikoho nezaměstnávám tak ČR zákoník práce a související ČR legislativu zákoníku práce neřeším.
Ale z evropské legislativy EU je to formulováno úplně jinak, ale to by bylo na jinou kapitolu .
ned bře 11, 2012 10:22 pm

pitivi
Příspěvky: 49
Registrován: čtv bře 01, 2012 1:35 pm
Bydliště: Valašské Království

Druhý výkon v jednom dni

Příspěvek

Z knižky "pracovní režim a pracovní doba řidiče"
Píšou že jeden plovoucí den (časový úsek 24hod) obsahuje denní dobu řízení a denní dobu odpočinku. A že začíná a končí nezávisle na kalendářním dni. Třeba ud úterý 5:00 do středy 5:00.
To vše chápu, ale o pár stránek dál je otázka a odpověď.

Otázka: Po 11hod denním odpočinku začíná řidič jízdu brzy ráno v 00:15. Řídí 4,5hod, vřadí 45min přestávku a řídí dalších 4,5hod. V kolik hodin smí řidič zahájit další jízdu?

Odpověď:
- Denní doba řízení nesouvisí s kalendářním dnem. Je teda docela možné, že v jednom kalendářním dni (tzn. mezi 0:00 a 24:00) proběhnou dvě denní doby řízení, resp. druhá ještě v tom dni začne.
- Řidič skončí svou první směnu po 9hod. a 45 min. , tedy v 10:00 Po zkrácené 9hod. denní době odpočinku může řidič svou druhou směnu zahájit v 19:00.

A tu je to co nechápu, myslel jsem že plovoucí den má danou dobu přesně 24hod. Ale podle odpověďi může mít třeba i 18hodin a 45min. takže do dalšího dne 0:15 by mohl mít 13,5 hod. jízdy. Je to teda možné?
čtv bře 15, 2012 2:18 pm

++++
Pupajz
Příspěvky: 176
Registrován: pon říj 11, 2010 9:34 am

Příspěvek

A tu je to co nechápu, myslel jsem že plovoucí den má danou dobu přesně 24hod. Ale podle odpověďi může mít třeba i 18hodin a 45min. takže do dalšího dne 0:15 by mohl mít 13,5 hod. jízdy. Je to teda možné?
No to rozhodně NE!Plovoucí den znamená,že do 24 hodin od zahájení jízdy nebo výkonu musíš udělat denní odpočinek-9 nebo 11 hodin.Zjednodučeně řečeno:začneš v 00:00 do 24:00 téhož dne musíš mít hotový denní odpočinek.AETR přece není tak složitej,proboha!
čtv bře 15, 2012 5:15 pm

pitivi
Příspěvky: 49
Registrován: čtv bře 01, 2012 1:35 pm
Bydliště: Valašské Království

Příspěvek

Myslel jsem 561\2006, ne AETR. A příklad i odpověď je opsaná z té knížky. A možné to je, bavil jsem se teď na toto téma se známým co má autoškolu. Jakmile máš vše splněno, můžeš začít druhou směnu.
čtv bře 15, 2012 5:51 pm

Šedý Vlčák
Příspěvky: 516
Registrován: ned kvě 18, 2008 2:35 pm
Bydliště: Severní Morava

Pitivi

Příspěvek

Je to možné. Ten příklad je správný. Pokud teda beru čistě jen Nařízení 561 a nebudu do toho montovat směrnici 15-práce v noci.
Plovoucí den má maximálně 24hodin, ale může být i kratší.
čtv bře 15, 2012 6:14 pm

pitivi
Příspěvky: 49
Registrován: čtv bře 01, 2012 1:35 pm
Bydliště: Valašské Království

Šedý Vlčák

Příspěvek

I podle směrnice 15- Práce v noci, to vychází. Pracovní doba nepřekročila v tomto případě 10 hod.
čtv bře 15, 2012 6:38 pm

Šedý Vlčák
Příspěvky: 516
Registrován: ned kvě 18, 2008 2:35 pm
Bydliště: Severní Morava

Pitivi

Příspěvek

Jo to máš pravdu, ale pokud pracuješ v noci, tak max. 10hod-jak píšeš- ale počítá se pevný 24hodinový časový úsek, takže správně by měl vyjet zase až v 00:15
čtv bře 15, 2012 7:05 pm

Gizmo_CZ
Příspěvky: 437
Registrován: pát pro 17, 2010 6:28 pm
Bydliště: Olomoucko (Hopi) :-)

Příspěvek

Ty vogo vy v tom máte bordel jak prase!

++++
rozhodně ne.
další Šedý Vlčák napíše že
Je to možné. Ten příklad je správný.
pak do toho zamotáte směrnici 15 a jste v prdeli všichni. Tak že co? AETR a 561 opravdu složitá nění, své špeky ale má, problém nastane, když do toho začnete tahat další a další zákony. Tak hergot jak tedy jezdit? Podle čeho? Myslím si, že tohle je věčné téma...
Je těžké býti debilem, konkurence je příliš vysoká...
čtv bře 15, 2012 8:26 pm

Šedý Vlčák
Příspěvky: 516
Registrován: ned kvě 18, 2008 2:35 pm
Bydliště: Severní Morava

Gizmo_CZ

Příspěvek

Jenže do toho se opravdu musí "tahat" všechno - musíš dodržovat nejenom 561-ku, ale i směrnici 15/2002, nařízení 589, zákoník práce, nařízení 3821 atd.

Trošku poupravím příklad od pitivi, abychom neporušili směrnici 15.(práce v noci)
Otázka: Po 11hod denním odpočinku začíná řidič jízdu brzy ráno v 03:01. Řídí 4,5hod, vřadí 45min přestávku a řídí dalších 4,5hod. V kolik hodin smí řidič zahájit další jízdu?

Odpověď:
- Denní doba řízení nesouvisí s kalendářním dnem. Je teda docela možné, že v jednom kalendářním dni (tzn. mezi 0:00 a 24:00) proběhnou dvě denní doby řízení, resp. druhá ještě v tom dni začne.
- Řidič skončí svou první směnu po 9hod. a 45 min. , tedy v 12:46. Po zkrácené 9hod. denní době odpočinku může řidič svou druhou směnu zahájit v 21:46.


pitivi:A tu je to co nechápu, myslel jsem že plovoucí den má danou dobu přesně 24hod. Ale podle odpověďi může mít třeba i 18hodin a 45min. takže do dalšího dne 03:01(24hod.časový úsek) by mohl mít 13,5 hod. jízdy. Je to teda možné? Ano, je to možné, plovoucí den má maximum 24hod, ale může být i kratší. Takže v kalendářním dni může mít i více než 9, případně 10hod.řízení.
čtv bře 15, 2012 9:59 pm

xliborxx
Příspěvky: 164
Registrován: pon led 02, 2012 8:50 pm
Bydliště: Hranice

Příspěvek

Zdravím Vás kolegové a kolegyně. mám takový dotaz protože jsem s toho co je tu napsané o dvou výkonech v jednom dni zmatený.
Pisnu tedy situaci kterou chtějí po kolegovi.
V pondělí ráno odjezd směr Plzeň, dojede tam, vytáhne kartu s tacho, dá jí tam střídač co jel s ním bude jezdit střídač a kolega bude točit pauzu. odjezdí střídač(bude jezdit kolem komína cca 6hodin) a kolega po 9 hodinách od vytažení karty vloží svojí kartu a valí zase domu. je toto možné?? omlouvám se že se ptam ale kdo se ptá nic nezkazí. díky
sob lis 23, 2013 5:34 pm

Ofca
Příspěvky: 1021
Registrován: ned lis 21, 2010 8:01 pm
Bydliště: Ludgeřovice/Ostrava

Příspěvek

ja si myslim že to možne je, jakmile udělaš aspon devitku je možno začit dalši vykon...pak už jen přijde na to kde a jak tu pauzu bude travit...ale po tom je každemu prd když bude mit na karte postel
Chceš si žit jako prase v žite??? Bud sviňe!!!
sob lis 23, 2013 5:38 pm

Odpovědět

Zpět na „Legislativní témata“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 18 hostů