Moderátoři: martin_100, Olda, -Ondra-, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek
-
- Příspěvky: 516
- Registrován: ned kvě 18, 2008 2:35 pm
- Bydliště: Severní Morava
kuntík
máš pravdu, že max. délka prac.doby je 13 hod. Ale když připočteš 2 hodiny přesčasu, tak máš 15 hod. prac. dobu.
Pro kuntík:
Jestliže to co popisuješ tvrdí česká legislativa, tak máš teoreticky pravdu. Já českou legislativu už dlouhou dobu přenechávám svým právníkům a protože v Čr nepracuji ani nikoho nezaměstnávám tak ČR zákoník práce a související ČR legislativu zákoníku práce neřeším.
Ale z evropské legislativy EU je to formulováno úplně jinak, ale to by bylo na jinou kapitolu .
Jestliže to co popisuješ tvrdí česká legislativa, tak máš teoreticky pravdu. Já českou legislativu už dlouhou dobu přenechávám svým právníkům a protože v Čr nepracuji ani nikoho nezaměstnávám tak ČR zákoník práce a související ČR legislativu zákoníku práce neřeším.
Ale z evropské legislativy EU je to formulováno úplně jinak, ale to by bylo na jinou kapitolu .
Druhý výkon v jednom dni
Z knižky "pracovní režim a pracovní doba řidiče"
Píšou že jeden plovoucí den (časový úsek 24hod) obsahuje denní dobu řízení a denní dobu odpočinku. A že začíná a končí nezávisle na kalendářním dni. Třeba ud úterý 5:00 do středy 5:00.
To vše chápu, ale o pár stránek dál je otázka a odpověď.
Otázka: Po 11hod denním odpočinku začíná řidič jízdu brzy ráno v 00:15. Řídí 4,5hod, vřadí 45min přestávku a řídí dalších 4,5hod. V kolik hodin smí řidič zahájit další jízdu?
Odpověď:
- Denní doba řízení nesouvisí s kalendářním dnem. Je teda docela možné, že v jednom kalendářním dni (tzn. mezi 0:00 a 24:00) proběhnou dvě denní doby řízení, resp. druhá ještě v tom dni začne.
- Řidič skončí svou první směnu po 9hod. a 45 min. , tedy v 10:00 Po zkrácené 9hod. denní době odpočinku může řidič svou druhou směnu zahájit v 19:00.
A tu je to co nechápu, myslel jsem že plovoucí den má danou dobu přesně 24hod. Ale podle odpověďi může mít třeba i 18hodin a 45min. takže do dalšího dne 0:15 by mohl mít 13,5 hod. jízdy. Je to teda možné?
Píšou že jeden plovoucí den (časový úsek 24hod) obsahuje denní dobu řízení a denní dobu odpočinku. A že začíná a končí nezávisle na kalendářním dni. Třeba ud úterý 5:00 do středy 5:00.
To vše chápu, ale o pár stránek dál je otázka a odpověď.
Otázka: Po 11hod denním odpočinku začíná řidič jízdu brzy ráno v 00:15. Řídí 4,5hod, vřadí 45min přestávku a řídí dalších 4,5hod. V kolik hodin smí řidič zahájit další jízdu?
Odpověď:
- Denní doba řízení nesouvisí s kalendářním dnem. Je teda docela možné, že v jednom kalendářním dni (tzn. mezi 0:00 a 24:00) proběhnou dvě denní doby řízení, resp. druhá ještě v tom dni začne.
- Řidič skončí svou první směnu po 9hod. a 45 min. , tedy v 10:00 Po zkrácené 9hod. denní době odpočinku může řidič svou druhou směnu zahájit v 19:00.
A tu je to co nechápu, myslel jsem že plovoucí den má danou dobu přesně 24hod. Ale podle odpověďi může mít třeba i 18hodin a 45min. takže do dalšího dne 0:15 by mohl mít 13,5 hod. jízdy. Je to teda možné?
No to rozhodně NE!Plovoucí den znamená,že do 24 hodin od zahájení jízdy nebo výkonu musíš udělat denní odpočinek-9 nebo 11 hodin.Zjednodučeně řečeno:začneš v 00:00 do 24:00 téhož dne musíš mít hotový denní odpočinek.AETR přece není tak složitej,proboha!A tu je to co nechápu, myslel jsem že plovoucí den má danou dobu přesně 24hod. Ale podle odpověďi může mít třeba i 18hodin a 45min. takže do dalšího dne 0:15 by mohl mít 13,5 hod. jízdy. Je to teda možné?
-
- Příspěvky: 516
- Registrován: ned kvě 18, 2008 2:35 pm
- Bydliště: Severní Morava
Pitivi
Je to možné. Ten příklad je správný. Pokud teda beru čistě jen Nařízení 561 a nebudu do toho montovat směrnici 15-práce v noci.
Plovoucí den má maximálně 24hodin, ale může být i kratší.
Plovoucí den má maximálně 24hodin, ale může být i kratší.
Šedý Vlčák
I podle směrnice 15- Práce v noci, to vychází. Pracovní doba nepřekročila v tomto případě 10 hod.
-
- Příspěvky: 516
- Registrován: ned kvě 18, 2008 2:35 pm
- Bydliště: Severní Morava
Pitivi
Jo to máš pravdu, ale pokud pracuješ v noci, tak max. 10hod-jak píšeš- ale počítá se pevný 24hodinový časový úsek, takže správně by měl vyjet zase až v 00:15
Ty vogo vy v tom máte bordel jak prase!
++++
++++
další Šedý Vlčák napíše žerozhodně ne.
pak do toho zamotáte směrnici 15 a jste v prdeli všichni. Tak že co? AETR a 561 opravdu složitá nění, své špeky ale má, problém nastane, když do toho začnete tahat další a další zákony. Tak hergot jak tedy jezdit? Podle čeho? Myslím si, že tohle je věčné téma...Je to možné. Ten příklad je správný.
Je těžké býti debilem, konkurence je příliš vysoká...
-
- Příspěvky: 516
- Registrován: ned kvě 18, 2008 2:35 pm
- Bydliště: Severní Morava
Gizmo_CZ
Jenže do toho se opravdu musí "tahat" všechno - musíš dodržovat nejenom 561-ku, ale i směrnici 15/2002, nařízení 589, zákoník práce, nařízení 3821 atd.
Trošku poupravím příklad od pitivi, abychom neporušili směrnici 15.(práce v noci)
Otázka: Po 11hod denním odpočinku začíná řidič jízdu brzy ráno v 03:01. Řídí 4,5hod, vřadí 45min přestávku a řídí dalších 4,5hod. V kolik hodin smí řidič zahájit další jízdu?
Odpověď:
- Denní doba řízení nesouvisí s kalendářním dnem. Je teda docela možné, že v jednom kalendářním dni (tzn. mezi 0:00 a 24:00) proběhnou dvě denní doby řízení, resp. druhá ještě v tom dni začne.
- Řidič skončí svou první směnu po 9hod. a 45 min. , tedy v 12:46. Po zkrácené 9hod. denní době odpočinku může řidič svou druhou směnu zahájit v 21:46.
pitivi:A tu je to co nechápu, myslel jsem že plovoucí den má danou dobu přesně 24hod. Ale podle odpověďi může mít třeba i 18hodin a 45min. takže do dalšího dne 03:01(24hod.časový úsek) by mohl mít 13,5 hod. jízdy. Je to teda možné? Ano, je to možné, plovoucí den má maximum 24hod, ale může být i kratší. Takže v kalendářním dni může mít i více než 9, případně 10hod.řízení.
Trošku poupravím příklad od pitivi, abychom neporušili směrnici 15.(práce v noci)
Otázka: Po 11hod denním odpočinku začíná řidič jízdu brzy ráno v 03:01. Řídí 4,5hod, vřadí 45min přestávku a řídí dalších 4,5hod. V kolik hodin smí řidič zahájit další jízdu?
Odpověď:
- Denní doba řízení nesouvisí s kalendářním dnem. Je teda docela možné, že v jednom kalendářním dni (tzn. mezi 0:00 a 24:00) proběhnou dvě denní doby řízení, resp. druhá ještě v tom dni začne.
- Řidič skončí svou první směnu po 9hod. a 45 min. , tedy v 12:46. Po zkrácené 9hod. denní době odpočinku může řidič svou druhou směnu zahájit v 21:46.
pitivi:A tu je to co nechápu, myslel jsem že plovoucí den má danou dobu přesně 24hod. Ale podle odpověďi může mít třeba i 18hodin a 45min. takže do dalšího dne 03:01(24hod.časový úsek) by mohl mít 13,5 hod. jízdy. Je to teda možné? Ano, je to možné, plovoucí den má maximum 24hod, ale může být i kratší. Takže v kalendářním dni může mít i více než 9, případně 10hod.řízení.
Zdravím Vás kolegové a kolegyně. mám takový dotaz protože jsem s toho co je tu napsané o dvou výkonech v jednom dni zmatený.
Pisnu tedy situaci kterou chtějí po kolegovi.
V pondělí ráno odjezd směr Plzeň, dojede tam, vytáhne kartu s tacho, dá jí tam střídač co jel s ním bude jezdit střídač a kolega bude točit pauzu. odjezdí střídač(bude jezdit kolem komína cca 6hodin) a kolega po 9 hodinách od vytažení karty vloží svojí kartu a valí zase domu. je toto možné?? omlouvám se že se ptam ale kdo se ptá nic nezkazí. díky
Pisnu tedy situaci kterou chtějí po kolegovi.
V pondělí ráno odjezd směr Plzeň, dojede tam, vytáhne kartu s tacho, dá jí tam střídač co jel s ním bude jezdit střídač a kolega bude točit pauzu. odjezdí střídač(bude jezdit kolem komína cca 6hodin) a kolega po 9 hodinách od vytažení karty vloží svojí kartu a valí zase domu. je toto možné?? omlouvám se že se ptam ale kdo se ptá nic nezkazí. díky
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 18 hostů