Pokec o AETRu, profesních průkazech, pravidlech, zákonech, apod.

Moderátoři: martin_100, Olda, -Ondra-, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek

alfana
Příspěvky: 5
Registrován: pát úno 18, 2011 2:29 pm
Bydliště: Drásov

Výkon řidiče - druhý výkon v jednom dni

Příspěvek

Ahoj,
od doby co jsem začala řídit, mi bylo opakováno, že nesmím začít druhý výkon v jednom dni - tzn. že pokud ukončím výkon v 8:00 ráno udělám pauzu 11 hod, je 19 hod, pauzu mám hotovou, ale vyjet prý smím až po půlnoci. Zajímalo by mě zda je to pravda, v jakých zemích to platí (zajímá mě ČR, D, B, NL) a také kde přesně je to v zákoně uvedeno a jaké případně hrozí sankce za porušení. Dále zda to platí i pro práci dvojposádky.
A dotaz poslední - ukáže se toto jako chyba, když si nechám vyhodnotit údaje z karty do tachografu?
Díky Al
pon čer 06, 2011 1:31 pm

Jika123
Příspěvky: 21
Registrován: ned srp 24, 2008 6:26 pm

Příspěvek

Ahoj, nejezdím už sice 3 roky, ale pořád si pamatuju, že výkon byl dán 24h plovoucím dnem (nikoli kalendářním). Tohle bych teda čekal, že budeš mít i jako začátečník nastudované obzvláště, když jezdíš D, B, NL. Příklady práce a výkonu nebudu rozebírat, těch témat je tu plno a doporučuji nastudovat patřičný předpis (cca 3 roky zpátky jsem měl k dispozici takovou šikovou brožurku, kde to bylo vypsáno a navíc i s příklady).
pon čer 06, 2011 3:35 pm

alfana
Příspěvky: 5
Registrován: pát úno 18, 2011 2:29 pm
Bydliště: Drásov

Příspěvek

Ale já neříkala, že jezdím všechny tyto státy, jen že mě to zajímá jak je to v těchto státech. Momentálně jezdím jen D. Přehled o době řízení a přestávkách mám a dodržuji. Ale jednak si nepamatuju celou úmluvu AETR zpaměti a tuto informaci mi říkali jak bývalý šéf, tak kolegové z práce. Přitom v současném zaměstnání toto nedodržujeme a problém nikdy nebyl.
Proto se tedy ptám (podle mě je lepší se 100x zeptat než jednou nezeptat a něco podělat) abych měla jistotu, že to nedělám špatně.
Díky Al.
pon čer 06, 2011 5:28 pm

LoKyStar
Příspěvky: 141
Registrován: pon led 04, 2010 7:46 pm
Bydliště: Praha 10

Příspěvek

Další (nový) výkon můžeš (musíš) začít po pauze. To jestli to je v jednom dni nebo není, 561 neřeší. Stačí si ji přečíst. Někdo někde občas řekne, že někteří policajti to mají rádi tak a jiní onak. Například Francouzi mají rádi, když se dělá hodinu pauza po třech hodinách jízdy a ne 45 minut po 4,5 hodině. Nevím, nechci dělat chytrého, možná to je obdoba nějakého jejich národního předpisu. Netrap se tím, dělej pauzy jak říká 561 a nemusíš se bát, že bys měla na kartě nějaký problém...
pon čer 06, 2011 9:28 pm

David29
1. NAPOMENUTÍ
Příspěvky: 2414
Registrován: pon lis 09, 2009 7:29 pm
Bydliště: Praha

Příspěvek

Jezdim s blbym pekařskym autem, ale to co řiká LoKyStar má příde logičtější :)

Pokud dodržíš pauzu a odpočinek, nevim proč bys nemohla začít znova. )

Jak je tu napsáno - že výkon byl dán 24h plovoucím dnem (nikoli kalendářním). V praxi by to teda podle tebe mělo znamenat, že když budeš měnit kolčo před odpočinkem, tak budeš po odpočinku čekat, až tam dáš nový kolčo? :)
Co můzeš odlozit na zítra, odloz na pozítrí a získaš dva dny volna
úte čer 07, 2011 11:54 am

alfana
Příspěvky: 5
Registrován: pát úno 18, 2011 2:29 pm
Bydliště: Drásov

Příspěvek

Mě se to zdálo divný, ale když mi tvrdili že to tak je....... - oni přece jsou ti zkušení a já začátečník a ženská k tomu.....
AETR už jsem si stáhla a doplňuju znalosti, ať se příště nemusím ptát na takovou blbost.
Díky všem za rady, mějte se.
úte čer 07, 2011 4:12 pm

sibr
BAN
Příspěvky: 1784
Registrován: stř kvě 20, 2009 12:37 pm
Bydliště: Ostrava

Příspěvek

Spousta praktiků dostává pokuty v zahraničí a protože neumí řeč vymýšlejí si různé teorie proč. Myslím, že tohle je jeden z nich. Podle této teorie by řidič na noční směně začal ve 22h, skončil v 6h ráno a nemohl by začít druhou směnu dříve než po půlnoci. Je to blbost na první pohled. Ale dávej si bacha na to, proč oni asi dostali pokutu. Začneš v 6h, uděláš jízdu 9h a skončíš v 16h. Pak denní pauza 11h a začneš ve 3 ráno. Vyjedeš a do šesti hodin ráno máš odjeto: včera 9h a dnes ráno 3h. Celkem teda 12h jízdy během 24h. A to nepokutá jak vyšitá. Pokud by jsi měl odjeto první den pouze 6h a zbytek práce, tak není problém.
A jiný příklad: Pokud vyjíždíš brzy ráno, nebo končíš hodně pozdě, tak se ti může stát, že se dostaneš do noční směny a pak můžeš mít výkon jen 10h. Nemůžeš už mít výkon 13h. Je to tady někde přesně popsáno.
Já si myslím, že z těchto přestupků a pokut za ně vznikla fáma o dvou výkonech v jednom dni.
Krom toho je v 561 napsáno, že pracovní doba má být pravidelná, nebo rovnoměrně rozložená. Takže když řidič začíná směnu například okolo 7h a končí okolo 19h, tak nemá problém nikdy. Když se snaží minutkovat a hnát vše na hranu, tak se dostanete do problému určitě.
"Všeliké kvaltování toliko pro hovada dobré jest" učitel národů Jan Amos Komenský
úte čer 07, 2011 8:40 pm

NeverHome
Příspěvky: 238
Registrován: pát črc 03, 2009 7:59 pm
Bydliště: mám.

pro sibra... i pro Otesa a to hlavně..

Příspěvek

Hele chlapi,jsem asi blb...
Podle toho co ted tady napsal Sibr,je neco v rozporu s 561?? já tak jezdim celkem běžně a neměl jsem problém při kontrole v EU. Dodržuju samozřejmě 6 výkonů (4x13 a 2x15hod s příslušnejma pausama) s max za týden 56hod řízení a ve 2 týdnech max 90hod. V tom jsem k dispečerovi nekompromisní... Ale tim způsobem jak píše ted Sibr,to dělam běžně,hlavně začátkem týdne. Otes.Otázka hlavně na tebe,díky.jezdim převážně EU,do čech se skoro nedostanu.

... ted koukam,formulace noční směna. 561 o ní ale nikde nemluví,nebo se pletu?? Vím že je nějakej rozpor 561 a CZ zákoníku práce...
Rád si přečtu názory o tom,jak vy ostatní dodržujete nějakej 10hod výkon,nebo jak to má snad být,při občasný noční šichtě.
Naposled jsem měl důkladnou kontrolu v Litvě,v posledních 28dnech jsem tam měl i noční jízdu s 15hod výkonem a nebyl žádnej problém.
Nejsem Trucker, dělám to jen pro peníze. O iluze jsem přišel a na dobrodružství starej. Ale neznám lepší práci. Volant je můj svět....
úte čer 07, 2011 10:38 pm

PETR1
Příspěvky: 442
Registrován: ned bře 21, 2010 11:46 am
Bydliště: u tří koček

Příspěvek

Pánové myslím že Šíbr nemá pravdu pokud uděláš denní odpočinek začínáš nový plovoucí den v 561 je výslovně napsáno že plovoucí den může být i kratší než 24hod(30hod)ale musí končit denním odpočinkem. Další věc málokdo ví, že tady do sebe tvrdě naráží zákoník práce a 561 bacha na to, jedná se o noční práci to jest výjezd mezi 22,00-6,00=noční směna a celk.výkon pouze 10hod na silnici při kontrole ti policie nic neřekne protože jejich nařízení neporušuješ ale odbor dopravy nebo inspektorát práce toto může postihovat.
stř čer 08, 2011 10:08 am

David29
1. NAPOMENUTÍ
Příspěvky: 2414
Registrován: pon lis 09, 2009 7:29 pm
Bydliště: Praha

Příspěvek

To je to samý, jakože 3/4h pauza je dle 561 po 4,5h jízdy, dle BP po 4,5h jízdy práce
Co můzeš odlozit na zítra, odloz na pozítrí a získaš dva dny volna
stř čer 08, 2011 12:14 pm

sibr
BAN
Příspěvky: 1784
Registrován: stř kvě 20, 2009 12:37 pm
Bydliště: Ostrava

PETR1

Příspěvek

Jen upřesním, že podle plovoucího dne, můžeš začít další výkon dříve než po 24h. Ale během 24h můžeš mít maximálně 10h jízdy. Je o tom tady, nebo na foru sdružení řidičů napsáno hodně. Z 561 nebo brožuřy AETR a 561 do kabiny to odvodíte. Hledejte nebo jezděte jak chcete.
"Všeliké kvaltování toliko pro hovada dobré jest" učitel národů Jan Amos Komenský
stř čer 08, 2011 11:57 pm

posa
Příspěvky: 504
Registrován: ned bře 21, 2010 8:40 pm
Bydliště: u KH

Příspěvek

Sibr : kde si odvodim?? kde je napsáno, že během 24 hodin můžu mít jen max 10 hod jízdy ???

čl.4 odst.k
denní doba řízení- celková doba řízení mezi skončením jedné DDO a začátkem druhé DDO nebo mezi DDO a TDO

čl.6 odst.1
denní doba řízení nesmí přesáhnout 9 hodin nejvýše dvakrát za týden může být prodloužena na 10 hodin
čtv čer 09, 2011 4:20 am

stalinrio
Příspěvky: 273
Registrován: pát srp 22, 2008 10:56 am
Bydliště: Žamberk

Příspěvek

posa: jj, přesně tak jak píšeš!!! Ani jsem nechtěl reagovat na ty bludy - už je to tady jak o víkendu na parkovišti!!!
čtv čer 09, 2011 4:34 am

LoKyStar
Příspěvky: 141
Registrován: pon led 04, 2010 7:46 pm
Bydliště: Praha 10

Příspěvek

přesně jak píše "posa", mrkněte všichni na 561 a nenechte se mást, je to tam úplně primitivně napsaný. Nikde se tam nepíše, že nesmíš mít během kalendářních 24 hodin dva výkony nebo kolik jízdy, všechno si každý lehce odpočítá od svého denního výkonu a následného odpočinku. Nebudu teď do toho počítat noční práci, protože zatím není prováděcí předpis kdy a jak to mají kontrolovat, ale ideálně začnu v 0:00, jedu 4,5 hodiny, 0:45 přestávka a dalších 4,5 hodiny, přestávka 0,45 ještě si dám hodinku a vjíždím na parkoviště. Je 11:30 dopoledne a dělám devítku. Ta končí ve 20:30. Startuji a vyjíždím. Je půlnoc a odjel jsem dalších tři a půl hodiny. To znamená sice za 24 hodin 13,5 hodiny ale vše podle předpisů a správně. Jezdíme dlouhé trasy a často to takhle dělám, s policií bez problémů, pravidelně stahujeme karty a TCHG a také bez chyby.

Jediné, co mě na tom hodně vadí, je že vlastně čistá devítka nebo desítka nejde odjet, protože není parkoviště, když ho zrovna jeden potřebuje. Takže jedeš místo 9 hod, třeba jen 8:30 nebo 8:45 a tak. Když se totiž přetáhne devítka byť o minutu, vyčerpal si člověk tu desetihodinovou dobu řízení. Je škoda, že se to nějak nesčítá, jedna jízda třeba 9:15, druhá 9:45 a je z toho jedna desítka a jedna devítka. No, to jsem ale odbočil, to je na jiné téma...
ned čer 12, 2011 1:15 pm

Gizmo_CZ
Příspěvky: 437
Registrován: pát pro 17, 2010 6:28 pm
Bydliště: Olomoucko (Hopi) :-)

Příspěvek

Chlapi a co když začínám v 5hod ráno? To jako mám po celou dobu tu "noční směnu" a můžu jen dělat těch 10hod?

Jsem běžně v práci
od 5 rána do 17hod z toho

2hod.hod čistá jízda 15min pauza někde při vykádce, 2,5hod jízda, 30min paza někde při vykládce a dalších 4,5hod jízdy... (cca 8 stopů svoz rozvoz palet) a pak opět druhý den ráno na 5hod to samé...
Je těžké býti debilem, konkurence je příliš vysoká...
ned čer 12, 2011 4:19 pm

Odpovědět

Zpět na „Legislativní témata“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 39 hostů