Pokec o AETRu, profesních průkazech, pravidlech, zákonech, apod.

Moderátoři: martin_100, Olda, -Ondra-, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek

cvokdopruceno-PC
Příspěvky: 111
Registrován: ned čer 14, 2009 9:26 pm
Bydliště: Úsov

Příspěvek

Zajímalo by mně kde je mapsáno, že můžu mít 6 výkonů (denních dob řízení) v jednom týdnu. V 651 jsem nic takového nenašel. Měl jsem v ruce brožuru s komentářem a tam to napsané bylo.To ale nemá nikde popru v textu platného předpisu. Extremní přklad: Denně budu mí jen 1 hodinu jízdy,Pak 11 hodin přestávku a pak zase 1 hodinu jízdy a 9 hodin přestávky. Takhle udělám 12 výkonů za týden a neporuším žádný mně známý předpis.
pát črc 15, 2011 11:07 pm

petrW.
Příspěvky: 1457
Registrován: ned pro 28, 2008 12:48 pm
Bydliště: praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Cp třeba článek 8 :?:

6. Ve kterýchkoli dvou po sobě následujících týdnech musí
mít řidič
— dvě běžné týdenní doby odpočinku nebo
— jednu běžnou týdenní dobu odpočinku a jednu zkrácenou dobu odpočinku v celkové délce 24 hodin. Zkrácení
však musí být vyrovnáno odpovídající dobou odpočinku
vybranou v celku před koncem třetího týdne následují-
cího po dotyčném týdnu.
Týdenní doba odpočinku musí začít nejpozději po uplynutí
šesti 24hodinových časových úseků od skončení předchozí
týdenní doby odpočinku
pát črc 15, 2011 11:17 pm

cvokdopruceno-PC
Příspěvky: 111
Registrován: ned čer 14, 2009 9:26 pm
Bydliště: Úsov

Příspěvek

Z toho nikde nevyplývá, že před uplynutím 6ti 24hodinových časových úseků nemůžu stihnout víc denních dob řízení navzájem oddělených denním odpočinkem. toto může nastat právě 1 hodinu trvajícím výkonem
pát črc 15, 2011 11:24 pm

petrW.
Příspěvky: 1457
Registrován: ned pro 28, 2008 12:48 pm
Bydliště: praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

to klidně může
pát črc 15, 2011 11:28 pm

kaktuss

Příspěvek

cvokdopruceno-PC
denních dob řízení můžeš mít tolik, kolik jich stihneš během šesti 24 hod úseků
sob črc 16, 2011 10:07 am

Uživatelský avatar
TACHO.1
Příspěvky: 1734
Registrován: stř črc 29, 2009 11:50 am
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

A co jezdit jako někteří řidiči od leteckých společností:lol: Dělají jak potřebují a končí až při kontrole na silnici se slovy MUSÍM. :roll: Alespon ty karty vozí sebou, škoda jen, že je mají všude možně, jen ne v tachografu.Můžu doporučit dobrou schovku na jiné karty.Zašroubovat do lampičky ve stropě a při rozsvícení to vůbec není vidět :lol:
on-line poradenství pro řidiče
https://www.facebook.com/groups/939367739437323/
sob črc 16, 2011 11:33 am

errosek
Příspěvky: 71
Registrován: čtv úno 03, 2011 9:15 pm
Bydliště: Ostrava

POTREBUJI RADU

Příspěvek

zdarec vsem, prcuji jako ridic kratkou chvili a vzdy sem jezdil jen kolem komina takze sem nikdy nepresahl denni dobu rizeni a nikdy nikde nedelal povinou 9 hodinovou pauzu, dnes ve 22:00 vyjizdim do polska a povinna pauza me nemine, tak jsem chtel poprosit jestli by jste mi mohli poradit na co si dat pozor v AETRu. Konkretne me zajima jak je to s dennim vykonem a dobou rizeni. Po 4,5 hod pauza 45 minut, po dalsich 4,5 hod pauza minimalne 9 hodin. Pote kdyz budu znova vvyjizdet davam nove kolecko? A jak je to s dennim vykonem ridice? Po 15 hodinach vykonu musi byt nejaka pauza? A do vykonu se pocita i doba rizeni? Prosim vsechny kterym se zdaji me otazku naprosto absurdni aby meli trosku pochopeni a radeji poradili nez psali jaky sem debil a ze sem nedaval pozor v autoskoleů hold proste zacinam, vy jste taky urcite vsechno nevedli hned od zaccatku vidte, diky moc za radu
ned črc 17, 2011 6:59 pm

Uživatelský avatar
TACHO.1
Příspěvky: 1734
Registrován: stř črc 29, 2009 11:50 am
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

To nepotřebuješ radu ale školení :wink: Napiš email adresu pošlu ti 561 v kostce a záznamy na kolečka, popřípadě digitální tachograf. 8)
on-line poradenství pro řidiče
https://www.facebook.com/groups/939367739437323/
ned črc 17, 2011 8:01 pm

errosek
Příspěvky: 71
Registrován: čtv úno 03, 2011 9:15 pm
Bydliště: Ostrava

Příspěvek

TACHO: errosek@seznam.cz diky moc
ned črc 17, 2011 8:28 pm

cvokdopruceno-PC
Příspěvky: 111
Registrován: ned čer 14, 2009 9:26 pm
Bydliště: Úsov

Příspěvek

Děkuji, jen jste mi potvrdili, co jsem vyčetl z předpisu. Mám ho ztažený právě od vás tady na foru. Jen mě zarazilo, že dispečeři tato pravidla neznají a dokonce ani někteří školitelé, když tvrdí, že týdenní odpočinek se dělá po 6ti výkonech, a to dokonce i když jsem jezdil ve dvou řidičích v autě. To by chtěli asi abych jezdil do úterý příští týden. (firma NORD-SUD v Zábřehu na Moravě). Strašně se divili, když jsem zastavil v sobotu po pár hodinách jízdy jen proto, že jsem předtím startoval v neděli ve stejnou dobu, kdy jsem zastavil.
pon črc 18, 2011 2:57 pm

Maťas
Příspěvky: 249
Registrován: ned kvě 25, 2008 6:02 am
Bydliště: Carlow(IRL),Brno

Příspěvek

S tou praci v nocni dobe to neni jen v cr ale v cele evrope a zalezi jen na policajtovi jestli tento zakon zna a pripadne se podle nej zaridi nebo ne. Tu v irsku me chteli dat pokutu 3000€ pokud odjedu od rampy, ale to byla vyjimka protoze mistni policajti neznaji ani bezny predpisy natoz nejakej o nocni praci. Dost se na nocni praci zameruji ve francii a polsku co jsem slysel.
pát črc 22, 2011 8:32 pm

Uživatelský avatar
TACHO.1
Příspěvky: 1734
Registrován: stř črc 29, 2009 11:50 am
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Mě osobně spíše vadí podvody u řidičů, kteří to opravdu přehání.Na bezpředmětné porušení, které nijak nikoho nemůže ohrozit, se vůbec nesnažím reagovat.Samozřejmě je toto můj názor a ne všechny kontrolní orgány jsou stejného názoru.Jsou zde nekompromisní tupci, kteří z komára udělají velblouda a hlavně že mají výsledek do svého hodnocení.Řidič má být odpočatý a nepřehánět to s pracovním výkonem.Vše co je při dnešním provozu naprosto běžné, by se řidiči mělo tolerovat, ale ne za účelem úmyslného obcházení daného předpisu.Jenže by se musela spousta kontrolorů vyházet a nebo je posadit za volant, aby věděli o čem tato práce je.Mají se řešit hrubé porušení a podvody, tot je můj osobní názor. :roll:
Naposledy upravil(a) TACHO.1 dne sob črc 23, 2011 4:01 am, celkem upraveno 1 x.
on-line poradenství pro řidiče
https://www.facebook.com/groups/939367739437323/
pát črc 22, 2011 9:55 pm

Uživatelský avatar
Krwel
Příspěvky: 40
Registrován: čtv čer 24, 2010 7:24 pm
Bydliště: V lese hnedka u Prahy

Příspěvek

Konečně rozumný názor, důležitá je bezpečnost a ta je spjatá s řádným odpočinkem. Jestli přetáhnu čas jízdy o 10 minut, tak to nemá žádný zásadní vliv na pozornost. Pokud pojedu 24 hodin v kuse, tak je tady něco špatně. Ovšem problém je, že napsat zákon, tak aby vzal v potaz všechny situace v dopravě je dosti složité a kontrolní orgány jsou někdy motivovány tak, že je jednodušší někoho pokutovat třeba za banalitu, ale je to bod k dobru a to je asi ten hlavní problém.
sob črc 23, 2011 1:48 am

Gizmo_CZ
Příspěvky: 437
Registrován: pát pro 17, 2010 6:28 pm
Bydliště: Olomoucko (Hopi) :-)

Příspěvek

Cus chlapi

Jen opravdu technická otázka:

Když tedy udělám 6 výkonů po sobě a jeden s toho bude jen o 4 hodinách práce druhej výkon jen 3hod práce ( mezi něma je dení pauza 9 nebo 11hod) mám padla a musím udělat 48hod týdení pauzu a prostě ten zbytek času do 13hod výkonu co bych mohl jet nebo dělat tím proste ztratím?

Díky za ujasnění
Je těžké býti debilem, konkurence je příliš vysoká...
úte úno 07, 2012 4:57 pm

Šedý Vlčák
Příspěvky: 516
Registrován: ned kvě 18, 2008 2:35 pm
Bydliště: Severní Morava

Gizmo_CZ

Příspěvek

Neztrácíš nic. Týdenní dobu odpočinku(TDO) 45hod. nebo zkrácenou děláš po 6x24hodinách, né po 6 "výkonech". Pokud budeš mít tak krátké prac.doby, můžeš se do 6x24hod.=144hod. vejít i se sedmi "výkony". Ale nesmíš překročit týdenní dobu řízení 56hod. nebo max. 60 celkově odpracovaných hodin za kalendářní týden. (podle NV 589/2006)
úte úno 07, 2012 7:34 pm

Odpovědět

Zpět na „Legislativní témata“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů