Pokec o AETRu, profesních průkazech, pravidlech, zákonech, apod.

Moderátoři: martin_100, Olda, -Ondra-, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek

xliborxx
Příspěvky: 164
Registrován: pon led 02, 2012 8:50 pm
Bydliště: Hranice

Příspěvek

Ofca:
No bude pak na kartu doplnovat data ručně,bude spat na pokoji. tak tam postel dávat bude. Ale ma mit raději i papir od firmy?? Diky
sob lis 23, 2013 5:49 pm

Gizmo_CZ
Příspěvky: 437
Registrován: pát pro 17, 2010 6:28 pm
Bydliště: Olomoucko (Hopi) :-)

Příspěvek

Co je na tom špatnýho? Po výkonu (13 nebo 15h) uděláš min 9hod. pauzu a jede se dál a je jedno kolik je hodin na hodinách. Já taky začnu třeba v 3hod ráno dojedu kolem 7:30hod do Tesca Postřižín tam udělám ""9hod"" pauzu (ty uvozovky snad víte co znamenají) a hned v 16:30hod. pak jedu do Lovosic do Opávie, naložím svých 66 palet a frčím dom do Prostějova, kde jsem cca v 2hod ráno druhý den... prostě mezi jednotlivýma výkonama musí být min 9hod pauza (max 3x do kalendářního týdne že pak min 13hod)
Je těžké býti debilem, konkurence je příliš vysoká...
ned lis 24, 2013 9:40 am

paprna
Příspěvky: 714
Registrován: stř říj 21, 2009 10:27 am
Bydliště: Morava

Příspěvek

No, nevim, pokud narazite na nejakeho veci znaleho policistu tak Vas oflastruje, protoze pokud nenastupujes do auta v beznem miste odstaveni, tak cestu k autu dokladas jako pohotovost. Zbytek uz asi rozebirat nemusim, ne?
Střídač. Uz nestridam :P
http://www.youtube.com/paprna
ned lis 24, 2013 9:45 am

Gizmo_CZ
Příspěvky: 437
Registrován: pát pro 17, 2010 6:28 pm
Bydliště: Olomoucko (Hopi) :-)

Příspěvek

trošku blbost ne, když policista nemůže vědět, kde jsem před jízdou byl, a kde jsem se pohyboval?
Je těžké býti debilem, konkurence je příliš vysoká...
ned lis 24, 2013 9:57 am

Francoa
Příspěvky: 72
Registrován: čtv zář 20, 2012 11:17 pm
Bydliště: Liberec

Příspěvek

Já furt nechápu co tady pořád řešíte a hlavně nepleťte furt hlavu ostatním s těma nočníma směnama! Já tahám lodní kontejnery a výkon začínám skoro pořád v noci a nikdy v životě žádnýmu policajtovi nevadilo, že nedělám výkon 10 hodin! Furt to tady řešíte na celym foru dokola... A v jednom dni můžete mít klidně 2 výkony... klidně můžu v 00:00 začít výkon, a za 5 minut přestat a udělat devítku, a pak zase jen pracovat 5 minut a zase udělám devítku a budu po pauze a začne mi novej výkon, když budu chtít!...
ned lis 24, 2013 11:22 am

0plik
Příspěvky: 127
Registrován: sob čer 12, 2010 6:28 pm
Bydliště: Jindřichův Hradec

Příspěvek

Ano správně.:-)
Oplík_XF_106
čtv lis 28, 2013 8:18 pm

Uživatelský avatar
TACHO.1
Příspěvky: 1734
Registrován: stř črc 29, 2009 11:50 am
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Noční směnu a přestávky v práci podle nařízení naší vlády č. 589/2006 řeší pouze oblastní inspektorát práce v provozovně dopravce. Při silničních kontrolách policie řeší řidiče za porušení nařízení č. 561/2006. U noční práce není výkon deset hodin ale veškeré aktivity řidiče v jeho směně nesmí přesáhnout více jak deset hodin. Počítá se doba řízení, práce a bezpečnostní přestávky. Doba denního odpočinku lze zkrátit třikrát na nejméně devět hodin ale mezi dvěma dobami týdenních odpočinků a nikoliv v kalendářním týdnu. :roll:
on-line poradenství pro řidiče
https://www.facebook.com/groups/939367739437323/
ned pro 08, 2013 8:11 pm

Jadub
Příspěvky: 12
Registrován: úte led 29, 2013 10:31 pm
Bydliště: Prešov

Příspěvek

U noční práce není výkon deset hodin ale veškeré aktivity řidiče v jeho směně nesmí přesáhnout více jak deset hodin. Počítá se doba řízení, práce a bezpečnostní přestávky.
Tacho skus to rozmeniť na drobné, prosím. Veď doba řízení, práce a bezpečnostní přestávky nie je dohromady tzv. výkon (berme do úvahy, že nemám žiadnú pohotovosť)?

Ináč pokiaľ ide o tú spomínanú smernicu 2002/15/ES, vodič ju nemusí dodržiavať. Smernica nie je automaticky vykonateľná v štátoch EU ako Nariadenie. Musí byť zakomponovaná do zákonov prislušného členského štátu EU. V CZ sa to stalo prijatím zákona 589/2006, u nás na SK zákona 462/2007. Teda vodič, ale hlavne dopravca (zamestnávateľ), ten je totiž zodpovedný za organizáciu pracovného času, musí dodržiavať v CZ zákon 589//2006, na SK 462/2007, nie uvedenú smernicu.Samozrejme, obe zákony vychádzajú z uvedenej smernice.
Pokiaľ ide o nočnú prácu definované je to takto:
Smernica 2002/15/ES - ak sa vykonáva nočná práca, denný pracovný čas neprekročí desať hodín v každej 24-hodinovej dobe.
Zákon 589/2006 (Česko) - Délka směny zaměstnance pracujíciho v noční době muže činit nejvýše 10 hodin behěm 24 hodin po sobe jdoucich.
Zákon 462/2007 (Slovensko) - Ak zamestnanec v doprave vykonáva nočnú prácu, priemerný pracovný čas nesmie presiahnúť 10h za 24 hodín počas šiestich po sebe nasledujúcich mesiacov. Nočná práca je každá práca vykonávaná medzi 22 a 6h.
Smernica hovorí o pracovnom čase, zákon 589 o dlžke smeny. Vždy som bol za to, že bezpečnostné prestávky sa do pracovného času nerátajú. Ako to teda je?

Väčšina vodičov chce vedieť len jedno: ak vyrazí po dennom odpočinku o 01:00, urobí 9h jazdy+1h bezpečnostnú prestávku+9h denný odpočinok, môže vyraziť o 20:00 alebo musí čakať do 01:00?
stř pro 11, 2013 12:02 pm

kuntík
Příspěvky: 986
Registrován: pát črc 17, 2009 3:11 am
Bydliště: JM

Příspěvek

bezpečnostní přestávky se do pracovní doby počítají. Nepočítá se přestávka na jídlo a oddech podle zákoníku práce na kterou máš nárok nejpozději po 6 odpracovaných hodinách.
asi se na tu šoféřinu...
už se stalo...
stř pro 11, 2013 7:22 pm

Jadub
Příspěvky: 12
Registrován: úte led 29, 2013 10:31 pm
Bydliště: Prešov

Příspěvek

Kuntik, toto mi je jasné. Na prestávku po 6-tich hodinách máš nárok nie len podľa Zákonníka práce, ale aj podľa uvedených zákonov, vychádzajúcich z uvedenej smernice. U vás 589, u nás 462. Takže môžme čo sa týka pracovnej doby a doby odpočinku ostať len pri uvedených zákonoch.A ani v jednom tomto zákone som pri pojmoch ako pracovní doba (vo Vašom zákone) alebo pracovný čas ( v našom) nenašiel bezpečnostnú prestávku. Pokiaľ mám tachograf prepnutý na lehátko, ráta sa mi ten čas do pracovného času, alebo nie? Pripomínam pre účely zákona 589.

Dám príklad:
po dennom odpočinku odjazdim 4h - symbol na tachografe: vedenie, nakladám 2h - symbol na tachografe: kladiva, urobim si prestávku (v tejto chvíli je to aj bezpečnostná prestávka vo vedení vozidla, aj prestávka na jedlo a oddych) 1h - symbol na tachografe: lehátko, znova jazdím 4,5h - symbol na tachografe: vedenie, odstavím vozidlo robím denný odpočinok 9h - symbol na tachografe: lehátko.
Môj výkon ( čas medzi dvomi odpočinkami):
jazda: 8,5h
iná práca: 2h
prestávka: 1h

Pracovní dobu je možné prodloužit až na 60hodin týdne......
Moja otázka: Po takto odpracovanom dni, koľko z tých 60h mám odpracované, 10,5hodín (jazda+iná práca) alebo 11,5h(všetko dohromady)?
čtv pro 12, 2013 8:57 am

posa
Příspěvky: 504
Registrován: ned bře 21, 2010 8:40 pm
Bydliště: u KH

Příspěvek

Podle CZ:
Přestávky řeší §88 a §89 ZP.
Pokud máš nárok na bezpečnostní přestávku dle561/2006 počítá se do pracovní doby a je placená. Přestávka na jídlo a oddech se do pracovní doby nepočítá a není placená.(taktéž pokud někdo jezdí stylem řízení+postel má zaplaceno a do pracovní doby se mu počítá jen řízení a bezpečnostní přestávka dle 561/2006).
Je tam "vyjímka", že pokud bezpečnostní přestávka dle 561/2006 připadne na dobu přestávky na jídlo a oddech je tato přestávka placená a počítá se do pracovní doby.
Tvůj příklad je:
8:30 jízda, 2:00 práce, 45min. bezpečnostní přestávka (započítaná do pracovní doby a placená), 15min. "volno", které se počítá jen do "výkonu".
60 hod je bez přesčasu, tak máš:
Ve dne 11hod. 15min.
V noci 10 hod. a 1:15 je přesčas.
čtv pro 12, 2013 10:26 am

Jadub
Příspěvky: 12
Registrován: úte led 29, 2013 10:31 pm
Bydliště: Prešov

Příspěvek

To Posa:
Jasne vychádzaš zo ZP, už rozumiem:
1) Má-li zaměstnanec při výkonu práce právo na bezpečnostní přestávku podle zvláštních právních
předpisů, započítává se tato přestávka do pracovní doby.

(2) Připadne-li bezpečnostní přestávka na dobu přestávky v práci na jídlo a oddech, započítá se
přestávka v práci na jídlo a oddech do pracovní doby.

Ide však o to, že NV 589/2006 rieši úpravu pracovnej doby a doby odpočinku zamestnancov v doprave odchylne od zákonníka práce. To je jeho účelom. Preto som vychádzal z toho, že pokiaľ ide o pracovnú dobu a dobu odpočinku, dopravca by mal vychádzať z uvedeného NV, nie zo ZP. Zákonníka práce by sa mali zamestnávateľ a zamestnanec držať, pokiaľ ide o ostatné veci, ktoré uvedené NV nerieši (napr, aj mzdové nároky, či je BP platená alebo nie). V nariadení vlády je definovaný pojem čo je pracovná doba a čo sa tam ráta. Chcem sa Ťa spýtať, vzťahuju sa teda §88 a §89 ZP na pracovníkov v doprave, keď ich pracovnú dobu rieši 589/2006? Neriešia tie § prestávky iných pracovníkov ako pracovníkov doprave?Prosím neber tú otázku ironicky, skutočne ma to zaujíma, lebo toto mi nie je jasné, čítal som pár Tvojich príspevkov, vidím, že si človek z fachu.

A ešte jedna otázka. U viacerých tu na českom fóre padla veta 60 hod bez přesčasu. Môžem sa Ťa spýtať z čoho vychádza toto tvrdenie? Mal som za to, že 60 hod je maximálna pracovná doba za týždeň. Akurát priemer za 26 týždňov je braný bez presčasov, ale 60hod je max. Aj uvedená smernica 2002/15 to takto definuje. Môže mať vodič teda v jednom týždni podľa Teba aj 84 hodín?
pát pro 13, 2013 8:24 am

posa
Příspěvky: 504
Registrován: ned bře 21, 2010 8:40 pm
Bydliště: u KH

Příspěvek

ZP platí pro každého zaměstnance. NV 589/2006 navazuje na §100 ZP a upravuje odchylky pracovní doby, délky směn, přestávek v práci a jejich dělení, odpočinku mezi směnami a týdenních odpočinků. U odpočinků odkazuje na nařízení 561/2006.
Pracovní doba 60 hodin bez přesčasů vychází z toho, že práce přesčas se může vykonávat pouze vyjimečně, není součástí směny a je to práce konaná nad stanovenou týdenní pracovní dobu.

Pokud se veme, že řidič smí týdně odřídit 56 hodin a pracovní doba by byla max. 60 hod. i s přesčasy, tak těch 56 hod. by nešlo odřídit.

84 hod. lze mít, ale ne každý týden je potřeba dodržet v průměru 40 hod. + 8 hod. přesčasů ve vyrovnávacím období 26 týdnů.(do průměru práce přesčas se nepočítají hodiny za které bylo poskytnuto náhradní volno)
ned pro 15, 2013 9:58 am

Jadub
Příspěvky: 12
Registrován: úte led 29, 2013 10:31 pm
Bydliště: Prešov

Příspěvek

Ok dik za vysvetlenie.
Len pripomeniem že vyhovoriť sa pri pracovnej dobe na to, že by som nemohol odjazdiť 56h, by neobstalo:
Pokud se veme, že řidič smí týdně odřídit 56 hodin a pracovní doba by byla max. 60 hod. i s přesčasy, tak těch 56 hod. by nešlo odřídit.

No nešlo, lebo v Nariadení 561/2006 je jasne dané, že týždenný čas jazdy je 56h a nesmie spôsobiť prekročenie max prac. času uvedeného v smernici 2002/15 (60h).
To je rovnaké ako keď môžeš ísť 9hodin, ale ak dlho nakladáš a skončí Ti výkon, tiež ich odjazdiť nemusiš. To len tak na okraj. Dakujem za objasnenie toho nadčasu
stř led 29, 2014 10:17 pm

Odpovědět

Zpět na „Legislativní témata“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Majestic-12 [Bot] a 47 hostů