chci se zeptat, kdy je potřeba profesní průkaz, resp. kdy není potřeba? Jak je to třeba s nástavbami na automobilové podvozky TATRA (UDS, jeřáby ČKD, apod.) - tam se přeci práce nevykonává tím, že pracovník řídí, ale tím, že pracuje na té nástavbě. Právě mi vrtá hlavou toto:
Jak mám chápat bod g)? Je tedy potřeba profesák na UDS nebo ČKD jeřáb na Tatře? Nebo není?Povinnost dle § 46 odst. 2 zákona č. 247/2000 Sb. v platném znění se nevztahuje na řidiče:
a) vozidel, jejichž nejvyšší povolená rychlost nepřesahuje 45 km.h,
b) vozidel používaných ozbrojenými silami České republiky, Policií České republiky, Celní správou České republiky a zpravodajskými službami České republiky,
c) vozidel Hasičského záchranného sboru České republiky a jednotek dobrovolných hasičů, zdravotnické záchranné služby a Správy státních hmotných rezerv,
d) vozidel používaných při zabezpečování civilní ochrany a báňské záchranné služby,
e) vozidel ve zkušebním provozu ( § 36 zákona č. 56/2001 Sb., v platném znění)
f) vozidel používaných při výcviku podle části třetí a páté tohoto zákona a při zkouškách podle části třetí a čtvrté tohoto zákona,
g) vozidel používaných při přepravě věcí, které řidič využije při výkonu své závislé práce nebo podnikání, pokud řízení není hlavním předmětem výkonu závislé práce nebo podnikání řidiče,
h) vozidel používaných pro vlastní potřeby a
i) zemědělských a lesnických traktorů.
Při řízení tatrovky s nástavbou UDS/ČKD jeřáb si myslím, že by profesní průkaz být nemusel, protože řízení není hlavní činností, ale ta práce s tou UDS je to, proč se s tím autem vlastně jede. Jak to vidíte Vy?