Moderátoři: martin_100, Olda, -Ondra-, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek
- Study
- Příspěvky: 177
- Registrován: pon pro 24, 2007 10:17 pm
- Bydliště: Prostějov
- Kontaktovat uživatele:
Prototyp na evidenční kontrole
Řeším problém s evidenční kontrolou kvůli administrativní chybě. Ve hře je kloubová Karosa C744 s výrobním číslem 3, je jedním (a posledním) ze třech prototypů, na kterých výrobce zkoušel automatické převodovky, zde konkrétně ZF. Pochází z roku 1986.
Po odprodeji od ČSAD soukromé osobě v roce 2008 došlo na evidenční kontrolu, ale ouha, všude v dokladech bylo psané výrobní číslo 3, pod maskou ovšem nalezli 15517 (z hlavy, nejsem si jistý), tudíž evidenčkou neprošlo a muselo být z polopřevodu trvale vyřazeno z provozu. Jiné řešení tehdá nebylo, starý vlastník totiž nechtěl mít s vozidlem nic společnýho a nový ho do depozitu strčit nemohl, protože ho nemohl přepsat na sebe.
Výrobní čísla neseděla ale z toho důvodu, že při stavbě posloužily dvě Karosy výrobních čísel okolo 15500 a s vybroušením si nikdo hlavu nedělal. Pokud by buďto Karosa vydala za správní poplatek potvrzení (tak jako například pro zapsání jiného rozměru pneu do TP), nebo došlo k opakované evidenční kontrole s již převařeým číslem (mohlo by teoreticky pomoci to, že na jinou osobu), je nějaká možnost, jak dostat to vozidlo zpět se starým TP do provozu na původních spz, které existují, i kdyby se mělo žádat o jejich zpětné přidělení a platit za to?
Po odprodeji od ČSAD soukromé osobě v roce 2008 došlo na evidenční kontrolu, ale ouha, všude v dokladech bylo psané výrobní číslo 3, pod maskou ovšem nalezli 15517 (z hlavy, nejsem si jistý), tudíž evidenčkou neprošlo a muselo být z polopřevodu trvale vyřazeno z provozu. Jiné řešení tehdá nebylo, starý vlastník totiž nechtěl mít s vozidlem nic společnýho a nový ho do depozitu strčit nemohl, protože ho nemohl přepsat na sebe.
Výrobní čísla neseděla ale z toho důvodu, že při stavbě posloužily dvě Karosy výrobních čísel okolo 15500 a s vybroušením si nikdo hlavu nedělal. Pokud by buďto Karosa vydala za správní poplatek potvrzení (tak jako například pro zapsání jiného rozměru pneu do TP), nebo došlo k opakované evidenční kontrole s již převařeým číslem (mohlo by teoreticky pomoci to, že na jinou osobu), je nějaká možnost, jak dostat to vozidlo zpět se starým TP do provozu na původních spz, které existují, i kdyby se mělo žádat o jejich zpětné přidělení a platit za to?
Karosa C744
Toto jsou pouze moje úvahy..., pokud by Tě něco zaujalo, musíš si pravdu dohledat sám
Mám za to, že vozidlo, které bylo přihlášeno k provozu v ČR, ČSSR, ČSFR...a trvale vyřazeno z evidence, lze znovu přihlásit, pokud splňuje legislativu platnou v době prvního přihlášení.Na to by Ti měl odpovědět Referát dopravy a praktickou stránku Ti přiblížit majitelé československých veteránů z 50's až 70's. Nejspíš nějakých fichtlů a Jawiček. U nich byl v evidenci totální bordel a když to pojišťovny začaly stíhat, držitelé je houfně odhlašovali a nyní je jejich boom a pokud se s možností znovupřihlášení nemýlím, byla by to pro ně možná výhodnější cesta ke znovulegalizaci, než Průkaz Historického vozidla. A možná majitelé rarit, dovezených a přihlášených v předsmrtném stavu po revoluci k nám. Po totálním kolapsu byly vyřazeny z evidence a pokud nejsou opravdu "nasračku",občas se najde fanoušek ochotný jim vdechnout život a mladší ročníky výroby holt jako Historické vozidlo nepřihlásíš.
Výrobní čísla: k tomuto se snažit získat vyjádření zástupce nástupce Karosy a použít ho jako oficielní průkazní dokument, pokud bude potvrzovat to, co jsi tu napsal. Za podmínky, že by ho nějaké zákony,vyhlášky či prováděcí předpisy nevylučovaly z tohoto použití.Odpověď na toto a podobu nejakceptovatelnější formy "vyjádření" by měl také dát Referát dopravy. "Vyjádření" použít při usilování o znovuvzetí do evidence,pokud vozidlo odhlásil původní majitel, aby se "zbavil starostí". V případě, že bylo vozidlo odhlášeno z rozhodnutí úřadu, trvat na zneplatnění rozhodnutí,což by zjednodušilo další kroky.
Pokud je ta trojka někde vyražená, tak ta/to další vyražené čísla/o prezentovat jako výrobní číslo DÍLU karoserie. Číslují se převodovky,alternátory, čísluje se kdeco, proč by nemohl být očíslovaný díl karoserie, např. přední a zadní skříň.To v tom případě, že se na ta/to čísla/o nevztahuje nějaký zákon nebo nařízení o výrobních číslech, jejich uspořádání, rozměrech, formě, umístění a ostatních parametrech.Tím myslím, aby Ti nemohli na úřadu, nebo na Evidenčce říct: "ale pane; tu trojku tu sice máte vyraženou, ale takhle výrobní číslo vypadat nemůže a naopak to číslo 155.. nemůže být (výrobní, evidenční) číslo dílu,neboť má formu výrobního čísla a to mít nesmí..."
Mám za to, že vozidlo, které bylo přihlášeno k provozu v ČR, ČSSR, ČSFR...a trvale vyřazeno z evidence, lze znovu přihlásit, pokud splňuje legislativu platnou v době prvního přihlášení.Na to by Ti měl odpovědět Referát dopravy a praktickou stránku Ti přiblížit majitelé československých veteránů z 50's až 70's. Nejspíš nějakých fichtlů a Jawiček. U nich byl v evidenci totální bordel a když to pojišťovny začaly stíhat, držitelé je houfně odhlašovali a nyní je jejich boom a pokud se s možností znovupřihlášení nemýlím, byla by to pro ně možná výhodnější cesta ke znovulegalizaci, než Průkaz Historického vozidla. A možná majitelé rarit, dovezených a přihlášených v předsmrtném stavu po revoluci k nám. Po totálním kolapsu byly vyřazeny z evidence a pokud nejsou opravdu "nasračku",občas se najde fanoušek ochotný jim vdechnout život a mladší ročníky výroby holt jako Historické vozidlo nepřihlásíš.
Výrobní čísla: k tomuto se snažit získat vyjádření zástupce nástupce Karosy a použít ho jako oficielní průkazní dokument, pokud bude potvrzovat to, co jsi tu napsal. Za podmínky, že by ho nějaké zákony,vyhlášky či prováděcí předpisy nevylučovaly z tohoto použití.Odpověď na toto a podobu nejakceptovatelnější formy "vyjádření" by měl také dát Referát dopravy. "Vyjádření" použít při usilování o znovuvzetí do evidence,pokud vozidlo odhlásil původní majitel, aby se "zbavil starostí". V případě, že bylo vozidlo odhlášeno z rozhodnutí úřadu, trvat na zneplatnění rozhodnutí,což by zjednodušilo další kroky.
Pokud je ta trojka někde vyražená, tak ta/to další vyražené čísla/o prezentovat jako výrobní číslo DÍLU karoserie. Číslují se převodovky,alternátory, čísluje se kdeco, proč by nemohl být očíslovaný díl karoserie, např. přední a zadní skříň.To v tom případě, že se na ta/to čísla/o nevztahuje nějaký zákon nebo nařízení o výrobních číslech, jejich uspořádání, rozměrech, formě, umístění a ostatních parametrech.Tím myslím, aby Ti nemohli na úřadu, nebo na Evidenčce říct: "ale pane; tu trojku tu sice máte vyraženou, ale takhle výrobní číslo vypadat nemůže a naopak to číslo 155.. nemůže být (výrobní, evidenční) číslo dílu,neboť má formu výrobního čísla a to mít nesmí..."
Karosa C774
Také si prověř možnost přidělení VIN Referátem dopravy.Moji kolegové z Jaguar-clubu realizovali legalizaci Kocourů přivežených z USA a Kanady. Ve vozech přihlašovaných v těchto zemích se používá VIN, které neodpovídá požadavkům legislativy v Evropské unii a pokud se nepletu,kluci při přihlašování Kocourů dostali určený a do dokladů zapsaný VIN, který nevím za jakých podmínek zřejmě museli vyrazit/nechat vyrazit do karosérie. Poradí Ti nejlíp někdo od amerik a zase Referát dopravy.
Ještě si vzpomínám na předrevoluční praxi u náklaďáků, mít v Technickém průkazu napsané místo výrobního čísla slovo výměnný. Určitě se psalo k motorům, jestli k rámům a ke kabinám, to si jistý nejsem. A taky si myslím, že tuhle praxi odvál čas.
No a velmi se blíží okamžik, kdy tato Karosa dosáhne na Průkaz Historického vozidla.Možná to bude schůdnější cesta k legalizaci provozu.
A všechno to,co se k té Karose vztahuje (ať by šlo i o malé "podvůdky" vůči neoblomným zákonům a úřadům) pořádně zdokumentovat. Protože i to je kus historie vozidla a to zdokumentování bude její nedělitelná součást.
Ještě si vzpomínám na předrevoluční praxi u náklaďáků, mít v Technickém průkazu napsané místo výrobního čísla slovo výměnný. Určitě se psalo k motorům, jestli k rámům a ke kabinám, to si jistý nejsem. A taky si myslím, že tuhle praxi odvál čas.
No a velmi se blíží okamžik, kdy tato Karosa dosáhne na Průkaz Historického vozidla.Možná to bude schůdnější cesta k legalizaci provozu.
A všechno to,co se k té Karose vztahuje (ať by šlo i o malé "podvůdky" vůči neoblomným zákonům a úřadům) pořádně zdokumentovat. Protože i to je kus historie vozidla a to zdokumentování bude její nedělitelná součást.
- martin440
- rumová víla
- Příspěvky: 11911
- Registrován: sob zář 08, 2007 3:24 pm
- Bydliště: irgendwo in Westböhmen-RUM -)
já bych rád viděl foto,,,, šlo by to ??
auto nemůže za vola, kterej v něm sedí, keci sou zadara, whisky stojí prachy.....
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
- Study
- Příspěvky: 177
- Registrován: pon pro 24, 2007 10:17 pm
- Bydliště: Prostějov
- Kontaktovat uživatele:
Děkuju moc, je tam hodně námětů a pravdy, určitě to zužitkuju a půjdu po tom. Řekněme, že jsem byl u převozu do Jižních Čech, kde u různých majitelů postává od roku 2008 dodnes s tím, že "se jednou udělá". Pokud by byla jistota, že půjde postavit zpátky na papíry a půvoní spz tak jako když odjížděla, jde se do toho.
Nějaké dokumentační záběry - http://seznam-autobusu.cz/vuz/18537
Co se týče autobusů, stačí mrknout do odkazu v podpisu, mám uloženkovou družstevní ŠL11 v plně původním stavu, druhou k tomu na náhradní díly, k tomu byla vzata od FTL klasická linková C734, která půjde průběžně do původního stavu, krátce na to jsem zblbnul do autobusů kolegu a přistála mi na hlavě poměrně původní a zachovalá LC735 a nedávno také Volvo, kterých bylo po Evropě dohromady jen dvacet. Jsou rozjednané ještě nějaké unikáty (zatím o tom z taktických důvodů nemluvím) a rýsuje se do budoucnosti menší muzeum.
Nějaké dokumentační záběry - http://seznam-autobusu.cz/vuz/18537
Co se týče autobusů, stačí mrknout do odkazu v podpisu, mám uloženkovou družstevní ŠL11 v plně původním stavu, druhou k tomu na náhradní díly, k tomu byla vzata od FTL klasická linková C734, která půjde průběžně do původního stavu, krátce na to jsem zblbnul do autobusů kolegu a přistála mi na hlavě poměrně původní a zachovalá LC735 a nedávno také Volvo, kterých bylo po Evropě dohromady jen dvacet. Jsou rozjednané ještě nějaké unikáty (zatím o tom z taktických důvodů nemluvím) a rýsuje se do budoucnosti menší muzeum.
- martin440
- rumová víla
- Příspěvky: 11911
- Registrován: sob zář 08, 2007 3:24 pm
- Bydliště: irgendwo in Westböhmen-RUM -)
Study
jo dík , ale sakra dyt mám dojem že sem to viděl jezdit i v plzni, ale byl klasika barvy čsad, ale už je to dávno , jestli mě teda nešálí mozková buňka
auto nemůže za vola, kterej v něm sedí, keci sou zadara, whisky stojí prachy.....
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
Nechci ti brát iluze, ale pokud to máš trvale vyřazeno tzn. v TP máš zapsáno vozidlo trvale vyřazeno podle zákona 103/2004Sb. Vozidlu byla tímto úkonem zrušena technická způsobilost a tento tento technický průkaz se prohlašuje za neplatný.
Tak vozidlo legálně zpět nepřihlásíš, protože vozidlo neexistuje.
Jelikož existuje došlo při odhlašování k podvodu, a asi nikdo s tím nebude chtít něco mít.
Trvalé odhlášení
- motorové vozidlo a přípojné vozidlo zaniklo
k tomu se přikládalo místopřísežné prohlášení, že vozidlo neexistuje, že před účinností tohoto zákona bylo rozebráno, dáno do
šrotu a pod.
-doklad o ekologické likvidaci
To samé SPZ pokud je máš musely napsat prohlášení, že je nemaj byly zničeny, ztraceny a pod.
Tak vozidlo legálně zpět nepřihlásíš, protože vozidlo neexistuje.
Jelikož existuje došlo při odhlašování k podvodu, a asi nikdo s tím nebude chtít něco mít.
Trvalé odhlášení
- motorové vozidlo a přípojné vozidlo zaniklo
k tomu se přikládalo místopřísežné prohlášení, že vozidlo neexistuje, že před účinností tohoto zákona bylo rozebráno, dáno do
šrotu a pod.
-doklad o ekologické likvidaci
To samé SPZ pokud je máš musely napsat prohlášení, že je nemaj byly zničeny, ztraceny a pod.
- martin440
- rumová víla
- Příspěvky: 11911
- Registrován: sob zář 08, 2007 3:24 pm
- Bydliště: irgendwo in Westböhmen-RUM -)
a já si myslim, že se Ti to na sto-pro nějak povede..jsme přece v CZ...
auto nemůže za vola, kterej v něm sedí, keci sou zadara, whisky stojí prachy.....
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
V zákoně žádné rozlišení není č.56/2001Sb. §13 Se žádostí o trvalé vyřazení vozidla z registru předloží vlastník motorového vozidla.... doklad o jeho likvidaci.
motorové vozidlo-je nekolejové vozidlo poháněné vlastní pohonnou jednotkou a trolejbus
Firmy co prováděj ekologickou likvidaci nabízejí i likvidaci nákladních vozidel
Ale jak píše Martin v CZ nic není nemožné
motorové vozidlo-je nekolejové vozidlo poháněné vlastní pohonnou jednotkou a trolejbus
Firmy co prováděj ekologickou likvidaci nabízejí i likvidaci nákladních vozidel
Ale jak píše Martin v CZ nic není nemožné
Tak mi to nedalo a ještě jsem k tomu něco trošku našel. Tady http://www.brno.cz/?id=2553 je v odstavci 06 na konci upozornění.To je aktuální stav. Zde http://www.gov.cz/wps/portal/_s.155/708 ... VEK_ID=403 v odstavci 21 a tu http://www.muhb.cz/vyrazeni-vozidla-od- ... 0/p1=27907 na konci článku je vyjmenovaná vyjímka (ne právní, ale faktická) vycházející z aplikace nyní již neplatného zákona na vozidla trvale vyřazená v průběhu jeho platnosti. Ještě přidávám praktické vysvětlení tohoto již neplatného zákona http://www.fordever.cz/AKTUALITY/legislativa.html . Z toho pro Tebe vyplívá, jak už správně napsal posa a navíc logicky zaargumentoval nemožností znovuregistrovat stroj, který je oficielně Ekologicky zlikvidován, že NELZE dle současné legislativy tu Karosu postavit na běžné registrační značky. Ještě se asi může stát oficielně veteránem, tam snad ten rozpor s ekolikvidací může projít. Tady je odkaz na testace http://www.eurooldtimers.com/cze/testac ... zidel.html , je tam požadavek na rok 86 a starší. Nevím jak je článek starý, je snaha, aby za veterány mohla být prohlášena pouze vozidla starší 30 let z původních 25 let a mělo to být řešeno postupným přidáváním "každý rok jeden rok navíc", až se to dorovná na těch třicet let. Ale nevím, jak je to v praxi.
Tu je nekdo medialni hvezda
http://www.novinky.cz/vase-zpravy/jihom ... l?ref=boxE
http://www.novinky.cz/vase-zpravy/jihom ... l?ref=boxE
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 45 hostů