Pokec na veškerá témata, včetně ne-truckerských debat (Vaření, muzika, zážitky z cest, fotky....)

Moderátoři: Olda, -Ondra-, martin_100, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek

Odpovědět
tatrák pája
Příspěvky: 220
Registrován: úte črc 01, 2014 8:57 am
Bydliště: praha

Re: Krafárna - OTčka,pokec

Příspěvek

Tedy nevím co máte proti D75. Máme 2 kontejnerky, jezdí Prahu a blízké okolí rok 2002 má 400 tis s motorem Avia 16v, rok 2010 má Cumins a najeto cca 150 po Praze. Letňanský motor má vyměněné těsnění pod hlavou,druhé turbo a opravené vstřiky. Trochu žral olej, ale nebýt střídání cca 6 lidí za volantem a jízdy bez oleje, jezdil by stále. Nyní po jízdě bez oleje odešlo turbo a ztratil kompresi a šel na výměnu. Generálkovaný model z Auto-Lemi avče vrátil zase mládí.Myslím si, že za ty náklady to vydrží dost. Cumins drží více, 2x se rozpadla motorová brzda, močovina nechodí po půlroce používání auta až do teď a celé auto se více třese. Eurocargo máme také, v Euro 6 a cenově se pohybujeme za díly i servis někde jinde a žádný šlágr to také není.
Avii budiž země lehká
stř lis 28, 2018 9:15 pm

DriverBrno
Příspěvky: 785
Registrován: sob lis 21, 2015 6:43 pm
Bydliště: Brno

Re: Krafárna - OTčka,pokec

Příspěvek

když to tak čtu tak to eLeFo asi prodám, není s ním žádný adrenalin, občas nějaká kapka, nebo zasyčí z hadičky a furt hajzl jede a jede, taky už bych chtěl rozpůlit motor nebo aspoň odmontovat hlavu, vykuchat turbo....povozit se na odtahovce..a furt nic!
stř lis 28, 2018 9:35 pm

sof
Příspěvky: 1958
Registrován: ned lis 27, 2011 4:29 pm
Bydliště: ..

Re: Krafárna - OTčka,pokec

Příspěvek

Driver, je koniec roka.. Dúfam, že ti nikdo z rodiny na vianoce nezapraje, aby sa ti splnili všetky tvoje želania. To by si mal riadne napiču :D
stř lis 28, 2018 11:10 pm

mikac
Příspěvky: 307
Registrován: stř led 07, 2009 8:25 pm
Bydliště: Valašské klobouky- Lipina
Kontaktovat uživatele:

Re: Krafárna - OTčka,pokec

Příspěvek

Já jsem začínal na A31T ,která byla po otcovi. Ten koupil místo toho D75 z českým motorem 85kw, euro 2. Fungovalo to moc dobře,alep ka už to začlo. Ted má myslím 830 tisíc,ale motor se dělal už 3x. Být tam cummins tak je to paráda. Já sem koupil dafa lf ,pak druhého a rozdíl tam je moc velký,ale ty ceny za ty díly to je velká katastrofa když si vzpomenu že zadní pakny jsem tady kupoval za 80 kč :-D :dance:

Daf má také chyby většinou dělám svislé čepy od tech už snad bude pokoj a brzdové třmeny.,které se vychodí a blbě se sjíždí jak destičky tak kotouče. Ted nedávno u čtyřválce vstřikovače a čerpadlo. U avie s českým motorem zrepasujete obě věci za cca 6000 kč.

potom nějaké hadičky ke kolům a nějaké blbiny jsou furt, jinak to jede a v zimě startuje. začal jsem tankovat jen benzinu a po několika nádrží to jde poznat u i euro 4 která má nějakých 372 xxx.

ADblue mám u té euro 4 ,ale to je zatím ok, jen to v zimě mrzne už při -11 to je nedomyšlené a naopak u čtyřválce jak teplota spadne pod -20 tak filtr u nádrže zamrzne. U té euro 4 je vyhřívání.
Obrázek

LF 45.170 7,5t
LF45.220 12 T
stř lis 28, 2018 11:17 pm

DriverBrno
Příspěvky: 785
Registrován: sob lis 21, 2015 6:43 pm
Bydliště: Brno

Re: Krafárna - OTčka,pokec

Příspěvek

sof: tak to ne ne ne, beru z5 ! Jediná jistota v životě je smrt a můj DAF . Jinak je fakt, že i pro malou pi ** ovinku do DAFu nemá cenu chodit se stokorunami, cenu říkají sice v jednotkách, ale myslí tisícikoruny :mrgreen:
čtv lis 29, 2018 6:52 pm

Uživatelský avatar
Matúš Sabo
Zaklinač
Příspěvky: 2194
Registrován: úte úno 22, 2011 4:08 pm
Bydliště: Hanušovce nad Topľou

Příspěvek

Panove alebo Páni :) / šli by ste do tohto remesla teraz keby ste mali medzi 20-30? Mam po 25, robim nastavovača na CNC sustruhoch, ku volantu ma to stale taha. Sranda je že na kamčak som mal už 3 ponuky ( mam C+E bez digfi karty a karty vodiča / CZ profesak) a v mojej profesii ani jednu. Ziadam o radu či by ste do toho išli alebo nie,pretože sam sa neviem rozhodnuť :(
oli oli janko,
v robote mal manko,
bez rozumu bez lásky,
kradol z pumby bandasky
pát pro 07, 2018 12:37 am

Stralis 4P2
Příspěvky: 206
Registrován: ned pro 30, 2012 8:46 pm
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Krafárna - OTčka,pokec

Příspěvek

Jezdit bych uz nesel. Za tech 23 let co se motam v doprave a kolem dopravy se vse hodne zhorsilo. Sama buzerace, kontroly, neni kde parkovat, provoz daleko vetsi, pokuty za kdejakou drobnost, pro vsechny na silnici, nebo nekde ve firme jsi jen ten nejhorsi. To remeslo je uplne v pr..li. Jezdi lidi, co by se driv nedostali ani za volant traktoru a podle toho to taky vypada.
pát pro 07, 2018 8:18 am

sof
Příspěvky: 1958
Registrován: ned lis 27, 2011 4:29 pm
Bydliště: ..

Re: Krafárna - OTčka,pokec

Příspěvek

Ja som za volantom od 2009. Pred tym som vystriedal mnoho zamestnani a lutujem, ze som za volant neisiel uz davno pred rokom 2009. A isiel by som zas. Ale len koli jednej veci. Rad soferujem.

Ale, tato robota uz je o hovne. Za volantom kamionov sedi vela soferov, co by podla mna nemali mat vodicak ani na osobne auto. A v dopravnych firmach vsetkym tecu nervy, kazdy robi v strese. Cim viac neskusenych a nekvalitnych, novych soferov prichadza do dopravy, tym vacsi tlak na soferov vyvijaju ich dispecery.

Jazdit po nemecku, beneluxe, severnom taliansku, ale aj v cechach je cista psychiatria. Preplnene cesty, malo parkovisk, stres.

Ja som si myslel, ze voci dopravnemu a dispecerskemu stresu som uz imunny. Ale mylil som sa. Teraz my buchli nervy a v robote som dal vypoved. Vlastne koli picovine. Dispecer priliz tlacil tam, kde to bolo zbytocne.

Ale, za volantom zostanem. Len si musim najst nieco ine. Problem je v tom ze na vnutre je maly plat a na medzinarodnu, jazdit psychiatriu po nenecku sa my nechce. Najradsej by som bol v skandinavii, ale to zas nieje take jednoduche.

Ale, zacinat v dnesnej dobe je tazke. A bude to coraz tazsie. Moderna technika totiz soferom nepomaha. Ten trend sa otocil, dnes moderna technika sofera stale viac a viac buzeruje a terorizuje.
pát pro 07, 2018 10:09 am

Uživatelský avatar
Matúš Sabo
Zaklinač
Příspěvky: 2194
Registrován: úte úno 22, 2011 4:08 pm
Bydliště: Hanušovce nad Topľou

Re: Krafárna - OTčka,pokec

Příspěvek

Vo firme, kde pracujem to ide pomaly do (I). Vedenie chce viacej a viacej vyrabať za rovnaku mzdu, odrobiť 12tku pri mašine vie byť niekedy dobry zahul a to nehovorim ked vyjde zoradenie sustruhu o druhej v noci a treba to stihnuť do rana ( u mna psycho). O šoferine si nerobim žiadne iluzie, možno ešte väčšie stresy by som zažíval ale možno by ma to nejaky čas bavilo ale ako som pisal vyššie 1. ponuka plachta, 2. ponuka sklapač liaz z ruku, 3.ponuka sklapač/silocisterna - 2 a 3 ponuka my bola vysvetlena tak že dorob papiere a že nemam prax tak to nevadi.
oli oli janko,
v robote mal manko,
bez rozumu bez lásky,
kradol z pumby bandasky
pát pro 07, 2018 12:17 pm

peter gasparovic
Příspěvky: 3289
Registrován: stř lis 05, 2008 11:50 pm

Re: Krafárna - OTčka,pokec

Příspěvek

Sof - pisni my nieci viac do sz. kedy koncis a tak. potrebujem partaka na norsko. ked tak prihod kontakt. dik
Vo víne je pravda, v pive sloboda, v pálenke sila a vo vode baktérie...
pát pro 07, 2018 1:47 pm

sof
Příspěvky: 1958
Registrován: ned lis 27, 2011 4:29 pm
Bydliště: ..

Re: Krafárna - OTčka,pokec

Příspěvek

Matúš,

dorob si papiere a choď na tú silocisternu. Ak je to náves, s tým sa ti bude dobre jazdiť. Lepšie ako náves- plachta.

Evidentne šoférovať chceš, no tak si to vyskúšaj. Možno sa ti to zapáči.

A možno za pol roka, za rok zistíš, že šoférovanie nestojí za veľa a vrátiš sa k CNC mašine, tá ti neutečie. Ale, aspoň si šoférovanie skúsil. Keď si to nevyskúšaš,budeš stále ľutovať, že si nevyužil príležitosť.


Všimol som si na švédsku jednu celkom zaujímavú vec. Za volantom švédskych áut sedí veľa mladých šoférov. Vek tak okolo 21-25rokov. A čo je ešte zaujímavejšie, veľmi veľa mladých dievčat. Všade v európe stretnete za volantom mladé baby, ale asi len vo švédsku je to celkom bežná vec.

Túto holku som stretol na nakládke. Medzitým čo jej nakladali súpravu si preleštila kolesá. Vyzerá to, že sa jej za volantom páči.
Obrázek

Vo švédsku je za volantom veľkých nákladných áut toľko žien, že keby si nejaká vylepila na zadok takúto samolepku, bola by za hlupaňu.
Obrázek
Ale, na nemeckých alebo českých cestách je za volantom veľkých nákladných áut žien stále tak málo, že podobná samolepka môže byť celkom originálna.


A podľa toho koľko mladých švédov za volantom vidím, tak šoférčinu ešte stále nepovažujú za stratené povolanie.
pát pro 07, 2018 5:56 pm

David29
1. NAPOMENUTÍ
Příspěvky: 1825
Registrován: pon lis 09, 2009 8:29 pm
Bydliště: Praha 11

Re: Krafárna - OTčka,pokec

Příspěvek

Jak kde sofe, u mixu moc mladejch není :D Většinou jsem všude nejmladší :D
Ve Švédsku jsou asi trochu jiný podmínky. Tady spousta dopravců jen přemýšlí, kde ti co jak ztrhnout za naftu apod...

Já mám štětsí, rodiná firma. Nikdo tu neřeší spotřebu, km, nebo že na mě přišla stížnost... :D Ale když jsem kdysihledal práci, tak to byli furt výhružky ohledně spotřeby atd...
Co můzeš odlozit na zítra, odloz na pozítrí a získaš dva dny volna
pát pro 07, 2018 7:29 pm

sof
Příspěvky: 1958
Registrován: ned lis 27, 2011 4:29 pm
Bydliště: ..

Re: Krafárna - OTčka,pokec

Příspěvek

No veď práve, mám zjazdenú skoro celú európu a mladých šoférov za volantom nieje moc vidieť. Ale vo švédsku je to inak. Asi tam naozaj musia byť iné podmienky. Aké to neviem. A netuším koľko švédsky šoféri zarábajú. Celkovo, vo švédsku je bežné, že tam ženy robia cestárky, stavebné robotníčky, je bežné vidieť vo fabrike obrovské volvo-nakladač a za volantom sedí vysmiate dievčatko..


Dosť mladých šoférov je vidieť za volantom dánskych nákladných áut. Ale sú to všetko mladý chlapci, dievčatá skoro žiadne. A tí mladý Dáni jazdia na nákladných autách ako debili. Ak uvidíte dánske nákladné auto, ktoré ide prasáckym stýlom, skoro na 100 percent je isté, že za volantom sedí nejaký mladý zasran. Švédi tak nejazdia.


A čo je ešte zaujímavé na švédskych a dánskych fabrikách? Tam kde jazdím ja skoro nikdy a nikde neuvidíte čierneho, alebo čo i len trochu tmavšieho "švéda" alebo "dána". Prišelcov z afriky alebo z blízkeho východu vo švédskych fabrikách nestretávam. Jazdím do potravinových fabrík, do chemičiek a všade robia len čistokrvný dáni alebo švédi. Je to divné, lebo farebných prišelcov je v týchto krajinách veľmi veľa. Ale kde tí ľudia robia, to netuším. Vo výrobe ich nestretávam a našťastie ani za volantom švédskych áut farebný šoféri niesú.

Zato dáni majú teraz veľkú šoférsku aféru kôli filipínskym šoférom. Nejaké firmi boli dokonca obvinené z obchodovania s ľuďmi. Kombinácia poľský ťahač, dánsky alebo holandský náves a filipínsky šofér je celkom bežná, videl som to veľa krát.
pát pro 07, 2018 7:58 pm

DriverBrno
Příspěvky: 785
Registrován: sob lis 21, 2015 6:43 pm
Bydliště: Brno

Re: Krafárna - OTčka,pokec

Příspěvek

Matúš: Teď jseš sice kolečko v soukolí nějakého estabilishmentu v oblasti strojírenství, vydrbávají s tebou tři směny, přesčasy za hovno - všechno to znám, taky jsem dělal ve fabrice -total nahovno pokud nemáš v hlavě bramboračku musí tě to frustrovat. Ale jako řidič zaměstnanec si vůbec nepomůžeš, navíc tě to nebude jen frustrovat psychicky ale i likvidovat po stránce zdraví , o ryziku zmrzačení a smrti ani nemluvě. Zústaň v oboru obráběbení nebo 3d tisku cokoli co stím souvisí a pokud tě to baví, hlavně se vzdělávej zkus najít kreativní flek, umís s nějakým CAMem, CADem apod? Ale taky můžeš najít šéfa, co ti dá nové auto, budeš jezdit kolem komína s izolací a na účtě každý měsí 2 tis Euro -ani to se nedá vyloučit:)
pát pro 07, 2018 8:23 pm

EL
Příspěvky: 519
Registrován: stř čer 21, 2006 9:36 am
Bydliště: Vysočina

Re: Krafárna - OTčka,pokec

Příspěvek

no bodejt by nelestila disky, kdyz nemusi saskovat s kurtama😁, plachta je asi nejborsi kseft, ja na ni jsem tak 7 let, ale jen proto, ze jsem kapl na vcelku solidni firmu, jinak bych se na to... 💩
...rád se svezu s čímkoliv...
pát pro 07, 2018 9:11 pm

Odpovědět

Zpět na „Netechnická témata“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti