Pokec na veškerá témata, včetně ne-truckerských debat (Vaření, muzika, zážitky z cest, fotky....)

Moderátoři: Olda, -Ondra-, martin_100, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek

Odpovědět
Prouza88
Příspěvky: 162
Registrován: pon bře 30, 2009 3:29 pm
Bydliště: Znojmo

Re: šoféřina-budoucnost?!

Příspěvek

sofe ty asistenční systémy řekněme první generace stály za prt. Mám na mysli to brždění nouzový, konkrétně zkušenost z Manem, kdy ty první čidla vpředu měli tvar čtverce s kulatým prolisem dopředu, ty byly vyloženě nebezpečný. Listí, svodidlo v zatáčce nebo patník, odbočující vozidlo a stouplo ti to na brzdu že sis cvrkl a bejt náledí tak jedes struhu. Jestli si dobře vzpomínám tak to dokázalo uplně zastavit a mohl si stát na plynu jak si chctěl. Ale nevím že by někdo z firmy za ty leta kvůli tomu boural. Pak ty čidla vylepšili, tvar měly čtverce se skosenýma hranama a ty už byly vcelku OK. Poslední úpravu co mám teď, je to čidlo rovnej čtvrec ale podseknutej dozadu a už se na tom v zimě nechytá tolik sníh. Na dálnici to funguje jakš takš OK, ale na okresce nevim nevim no. Dost často a nevím proč mi to na dálnici z ničeho nic šlápne zlehka na brzdu i když nikde nic není.. S Volvem to nebylo o nic lepší no.. Jinak nejistotou jak máš ty trpím taky. Seš odpovědnej za vše ale nemáš 100% kontrolu :? Jo a na actrosu mě mínilo trefit když si musel jet a ono ti to napsalo jestli nechceš zastavit a dát si pauzu :wall: Jasný že chcu, ale ten termín to nedovolí a tak za tím volantem pomalu stojíš a vono to mele kraviny :D A bude hůř
Augustin, LKW Augustin..
Ex:ABC Tours, BDS, Eurotrans Kopka, Vapas
stř lis 06, 2019 7:13 pm

sof
Příspěvky: 2227
Registrován: ned lis 27, 2011 3:29 pm
Bydliště: ..

Re: šoféřina-budoucnost?!

Příspěvek

Vďaka padlo že si to objasnil. Ja som si nad tým lámal cely čas hlavu, ako mohla technika spraviť taký veľký krok dopredu. Ešte že to je len filmový trik. Ale vyzeralo to reálne.

Dost často a nevím proč mi to na dálnici z ničeho nic šlápne zlehka na brzdu i když nikde nic není..
Toto Prouza88 otvrdzujem. MAN ročník 2018 my to robí tiež. Z ničoho nič na rovnej ceste zbrzdí z 80 na 70. Nemyslím si, že každou novou generáciou sa to vylepšuje, ja si myslím pravý opak. Nieje to len radar, je to kombinácia všetkého. Aj esp. Ten MAN 2018 ti nedovolí rýchli prejazd zákrut v serpentínach. Skúšal som to viac krát. Pri rýchlom prejazde zákruty sa sám zabrzdi asi na 30-40 a trvá pár sekúnd kým ti dovolí zrýchliť. Ak máš 2018 alebo novší, (ten zo skoseným radarom) tak to skús. Vyskúšaj niekde, kde sa to dá, rýchlu športovú jazdu cez serpentíny. Viem, že takých ciest kde sa dá tak s kamiónom ísť v serpentínach rýchlo veľa nieje, ale keď budeš mat možnosť tak to skús. Budeš prekvapený čo to auto spraví.
čtv lis 07, 2019 7:32 pm

wckr
Příspěvky: 201
Registrován: čtv čer 01, 2017 6:47 pm
Bydliště: Šumperk

Re: šoféřina-budoucnost?!

Příspěvek

Děla tyto i scania. V serpentinach mi dupla na brzdu z cca 50 na 30..... byl sem prazdnej a bylo sucho. A nepřipadalo mi ze jedu rychle, zatáčku bych normálně projel, jel jsem tu trasu 50x . Já někdy vypínam i ten radar na brzdění i když jedu na nohu když tuším ze bude někdo odbočovat apod. Když jedu na tempomat tak reaguje i na auta v odbocovacim a brzdí s nima. Tak vždy jedu těch par vteřin bez tempomatu
čtv lis 07, 2019 7:42 pm

Prouza88
Příspěvky: 162
Registrován: pon bře 30, 2009 3:29 pm
Bydliště: Znojmo

Re: šoféřina-budoucnost?!

Příspěvek

sofe já jezdím na krev až se za to stydím, ale že by my to třeba za kruháčem kerej vemu fakt fest nějak hodně zdechlo to nevím :think: Nemyslíš na sněhu/ledu? Občas jedu mokrou bundesku a to letím třeba přes ten kruháč minimálně jedním předním kolem že cejtím na volantu že sklouže a netočí, do toho stojím na plynu a hrabu bo spěchám a jak s tím trhnu tam a zpět, tak mě to ESP vobráceně narovná a tak na vteřinu mi zablokuje plyn, jinak nepozoruju nic. ESP vypínám když je mokro protože to sice nehrabe ale zase to nezrychluje a jak to hrábne tak to vodřadí, a jedeš to po kvaltu nahoru..
Na sněhu se mi stalo že sem jel z kopce k dálnici na nájezd asi 100m se zašláplou brzdou na doraz, a když sem pak chtěl dát plyn, tak to řadilo tak kolem 900ot a ani manuálem sem to nemoh vytočit víc, abych se na dálnici rozjel.. bud to byla eště EEV, nebo ta první euro6.. nějakej mód na sníh nebo co psali v manuálu :wink:
wckr: on ti na to šlápne Man i bez tempomatu když ti třeba vídeňák bez blinkru najednou hopsne na brzdu a vodbočí. Ono to bude podobný, asi tam nepůjde vymyslet nějakej jinej algoritmus pro ten SW.. ty máš tu novou Scaniu že? No musíš s tím počítat a nejlépe si to vyzkoušet někde bo v zimě to pak hodíš v tý serpentýně dolů když to nečekáš :?
Augustin, LKW Augustin..
Ex:ABC Tours, BDS, Eurotrans Kopka, Vapas
čtv lis 07, 2019 7:55 pm

sof
Příspěvky: 2227
Registrován: ned lis 27, 2011 3:29 pm
Bydliště: ..

Re: šoféřina-budoucnost?!

Příspěvek

Ten prejazd. cez serpentíny mám na kamere. Dám to sem keď sa naučím strihať video. Ale za posledné dva roky som sa strih videa nebol schopný naučiť....
čtv lis 07, 2019 9:42 pm

Prouza88
Příspěvky: 162
Registrován: pon bře 30, 2009 3:29 pm
Bydliště: Znojmo

Re: šoféřina-budoucnost?!

Příspěvek

Video nedávej, popiš to, stejně nepoznáme jestli si to tam nešlapal jak zelí :D

Všimli jste si taky, aspoň na Manech, jak to auto je strašně náladoví? Jednu křižovatku se rozjede a tahá jak ďas a druhou to prostě nejede, kopec to samí Jak kdyby to kvůli emisím stáhlo naftu? Actros je stáhlej na naftě celej, to tu někdo psal že to nedá naftu ať stojíš jak chceš na plynu a to kvůli kopytům co to neumí.. Jako mě tohle vadí, protože chci řídit a né být řízen. Já se rád svižně rozjedu a pak už to jen lechtám nebo uplně bez plynu, ale když si to zrovna vzpomene, tak to pak vytáčím uplně zbytečně bo to nechce tahat. Nepochopil sem nikdy ty duvenbeky a turky co ušetří, že se rozjíždí na čtvrt plynu a de pomale po kvaltu :roll:
Při poslední návštěvě mi dali novej SW a teď mi to řadí i pod 1000ot. Na bundesce jedu 73 a na 14ku, předtím sme musel manuál nebo jet asi 80.. Jako supr, hned jak sem sedl na ty scaniácký převodovky, tak mi neuniklo jak se dá plynem autu říct co má řadit. Na rozjezd ho podržím a řadí to pěkně po 3-4 nahoru a vytáčí až k 1800ot a šup dolu na 900ot, jako bych to dělal s manuálem, když dám míň plynu, tak to točí míň a pak stačí zhoupnout nohou a přestane vytáčet ty poslední kvalty a začne to tahat vod spoda tu 12-14ku ale mám furt 3/4 plynu :shock: Naopak když jedu ve městě tak to lechtáš i na rozjezd a šourá to po kvaltu kdesi u 1000ot. Tohle EEV neuměly :idea:
Augustin, LKW Augustin..
Ex:ABC Tours, BDS, Eurotrans Kopka, Vapas
čtv lis 07, 2019 10:25 pm

sof
Příspěvky: 2227
Registrován: ned lis 27, 2011 3:29 pm
Bydliště: ..

Re: šoféřina-budoucnost?!

Příspěvek

Pred nedávnom som tu písal, že som na nete hľadal videá, kde automatické brzdy na kamióne reagujú zle a kamión zabrzdia zbytočne. Nenasiel som ich. Určite tam sú, len som ich zle hľadal.

Ale to, že sa dnes objavy video kde automatické brzdy na kamióne nezareagujú a kamión to napáli do kolóny som nečakal. To je dosť veľký pruser a veľmy zlá reklama pre Daf. Ešte je možné, že šofér mal radar vypnutý.

Dúfam, že o tejto nehode bude časom viac informácií.

https://tv.idnes.cz/zahranicni/polsky-k ... nestv_salv
pát lis 08, 2019 4:08 pm

NakejMagoj
Příspěvky: 344
Registrován: sob zář 06, 2014 7:24 am
Bydliště: Planeta Země

Re: šoféřina-budoucnost?!

Příspěvek

Sofe, ale nový DAF Ti nikdy nezabrzdí emergency jak toto VOLVO:
https://youtube.com/watch?v=vI9EIjUx20I
DAF Ti dá hlášku na displej, pípne, vypne tempomat a začne trošku víc brzdit. Ale do nuly prej nikdy nedobrzdí. Emergency zabrzdím rychleji, když se jak říkám na brzdový pedál postavím celou vahou.
Jinak to jde u DAFu vypnout, ale my máme na firmě zakázané to vypínat jinak jde řidič na kobereček.
Mám asi rok starý auto a jezdím v něm jen já ( kromě mých dovolených ) ale tento emergency brzdící systém není můj šálek čaje, ale nějaké extra veliké problémy s ním nemám.
Mě spíš dneska rozesmáli řidiči kamionů, kteří za mnou za kruháčema blikali ať jedu rychleji. Měl jsem akorát 44t. A co čekali, že budu akcelerovat jak Favoritem :-D Vždyť tu akceleraci stejně řídí počítač ať mám pedál na půl nebo na podlaze, nebo akceleruji přes tempomat. Zrychlení pořád stejné.
Všichni jsou blázni jen já jsem letadlo.
pát lis 08, 2019 4:37 pm

Prouza88
Příspěvky: 162
Registrován: pon bře 30, 2009 3:29 pm
Bydliště: Znojmo

Re: šoféřina-budoucnost?!

Příspěvek

To by mělo být povinné ne? Asi to bruselští neodhadli a napsali tam, že stačí upozornti a vypnout tempomat.. Taky nám tehdá psali, že to nemáme vypínat hned při nastartování :wink: Na volvu bylo gut to světlo brzdový co se ti promítlo na vokno, když nějakej expert neměl žárovky vzadu a brzdil, osobně bych uvítal 3 brzdový na náklaďáku.
Augustin, LKW Augustin..
Ex:ABC Tours, BDS, Eurotrans Kopka, Vapas
pát lis 08, 2019 6:19 pm

wckr
Příspěvky: 201
Registrován: čtv čer 01, 2017 6:47 pm
Bydliště: Šumperk

Re: šoféřina-budoucnost?!

Příspěvek

To volvo zastavil řidič nohou a ne nouzové brždění. Mám tu informaci z volva. Ono to taky na osobu zareagovat nemusí, protže se paprsek neodrazí.
Jinak za tu vypověd, bych mu vypalil na čelo že je kokot a neřídil by už nikdy nic kromě kola.
pát lis 08, 2019 6:26 pm

sof
Příspěvky: 2227
Registrován: ned lis 27, 2011 3:29 pm
Bydliště: ..

Re: šoféřina-budoucnost?!

Příspěvek

NakejMagoj, to som nevedel. Myslel som že aj DAF sám zastavý ako napríklad MAN alebo Mercedes.

To brzdiace Volvo čo si sem dal je mýtus, brzdil ho len šofér. Niekde v tomto vlákne som dával odkaz priamo na stránky Kreiss, kde o tom píšu a potvrdilo to aj Volvo, tak ako píše wckr.

Je škoda, že jediná ukážka samobrzdiaceho kamióna v praxi, ktorá sa zobrazuje na internete je fake news.
pát lis 08, 2019 8:33 pm

Uživatelský avatar
ATW service
Příspěvky: 388
Registrován: sob dub 21, 2012 10:33 am
Bydliště: King's town
Kontaktovat uživatele:

Re: šoféřina-budoucnost?!

Příspěvek

sof: Doporučuji přečíst si toto - https://eur-lex.europa.eu/legal-content ... 1)&from=CS . Najdeš tam mnoho odpovědí na otázky kolem funkčnosti systémů AEBS... ;-)
To video Daf vs. Ford sice vypadá docela strašidelně, ale je tam vidět, že (spíš než AEBS) řidič nakonec brzdil a vzhledem k poškození obou aut bych tipnul, že rychlost při nárazu byla pod 30 km/h, možná i pod 20 km/h...
sob lis 09, 2019 10:32 am

Odpovědět

Zpět na „Netechnická témata“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Kop, syncon a 8 hostů