Pokec na veškerá témata, včetně ne-truckerských debat (Vaření, muzika, zážitky z cest, fotky....)

Moderátoři: martin_100, Olda, -Ondra-, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek

Odpovědět
Venca R
Příspěvky: 1975
Registrován: stř bře 02, 2011 12:00 pm
Bydliště: Vychodní čechy

Příspěvek

Jenže je taky hodně dispečerů, kteří umějí akorát- Musíš tam být ráno, že to ještě nemaj, je mě fuk, musíš to zejtra složit, vem to šebíkem, mimo dálnici, 100 km přejezd dáš za hodinu atd atd
pát črc 27, 2012 7:37 pm

Uživatelský avatar
roadtrain
1. NAPOMENUTÍ
Příspěvky: 10567
Registrován: sob črc 04, 2009 3:51 pm
Bydliště: CZ-Slezsko-Slaskie

Příspěvek

pro netáhla je místo na ÚP o lepším nevím :wink:
Steinkohle kipper Orientexpress
.................
Bonzáky je třeba spacifikovat,bohužel rozbít ciferník jim nelze,takže je třeba odstřihnout je od zdroje informací.
pát črc 27, 2012 7:37 pm

Žorž.FH12
Příspěvky: 1054
Registrován: stř črc 01, 2009 12:53 am

Příspěvek

Ono možná je taky ještě jedna věc když nad tím přemýšlím celkem důležitá a rozhodně ku prospěchu , stačilo by kdyby měl dispo (obecně) praxi aspon rok za volantem, ono by to kolikrát pomohlo hodně a hodně lidem by to snížilo tlak v oběhu..
Taky jsem si zažil kecy typu "ukázalo mi to na mapách.cézet 4 a půl hodiny, to stíháš ..

Jediné štěstí a ve většině případů záchrana před jistou záhubou mistra takových bonmotů je vzdálenost mezi nasraným a nasíračem :wink:
pát črc 27, 2012 8:10 pm

Uživatelský avatar
Globe
řidič angličáku
Příspěvky: 4787
Registrován: pon srp 28, 2006 4:55 pm
Bydliště: Usti nad Labem

Příspěvek

Žorži, s tou praxí za volantem rozhodnopadne souhlasim

(btw. ja zas zazil dispecera/planovace v jedny firme prepravujici nadmerny naklady kterej trasoval tim stylem, ze si vystrihl z papiru kamion v meritku a u mapy.cz zkousel na monitoru, jestli se projede, nebo ne :D )
pát črc 27, 2012 8:26 pm

Uživatelský avatar
pepelope
Příspěvky: 11
Registrován: ned led 30, 2011 11:52 am
Bydliště: CZ

Příspěvek

globe já mám úctu,ale ke svým řidičům,kterých si vážím a se kterými vždy najdu společný kompromis za podmínek udržení si jakéhosi odstupu.
Jindro, dispečer sám o sobě může být dobrý chlap,ale pokud je něco špatně ve firemním managementu,jen těžko bude prosazovat své návrhy na změny,když bude v managementu člověk,nejlépe s praxí,kterou získal ve vysokoškolských učebnicích následně završil vysokoškolským titulem a který řidiče bere jen jako nástroj dosažení zisku.
Já mám to štěstí,že pracuji ve firmě,kde tomu tak není,kde mám pod sebou pár aut a kde mám tu možnost prosadit si svoji dispečerskou práci jak chci já,samozřejmě za předpokladu dosažení zisku. Za ukazatele toho,jestli dělám svoji práci dobře z pohledu řidiče,považuji stabilitu "svého řidičského kádru". A pokud se nedaří kádru jako celku,vždy tým opouští jako první trenér :D
pát črc 27, 2012 8:28 pm

Uživatelský avatar
pepelope
Příspěvky: 11
Registrován: ned led 30, 2011 11:52 am
Bydliště: CZ

Příspěvek

naprostý souhlas s žoržem...nejlepší dispečer,je dispečer pragmatik,který nezná mapu jen prostřednictvím svého ukazováku,ale taky prostřednictvím své vlastní kůže..a samozřejmě není to jen o mapě...stejně tak zastávám názor,že člověk má jít první makat a pak až při práci studovat,aby věděl o čem ta praxe je :wink:
pát črc 27, 2012 8:32 pm

sibr
BAN
Příspěvky: 1784
Registrován: stř kvě 20, 2009 12:37 pm
Bydliště: Ostrava

Příspěvek

No nečetl jsem to celé, ale diskuse začala dotazem dispečera, jak to má dělat…
A o několik řádku níže píše, že nemá důvod znát ani základní předpisy (561 a podle mě i další). Pak mně napadá otázka: Co je vlastně práce dispečera a co je práce řidiče?
Dispečer plánuje časy a místa nakládek/vykládek. Jak to asi naplánuje, když neví co je v čase reálné?
A pak se ptá, proč by vlastně pokecal u kafe s hlupáky co mají jen makat, aby on jim pak případně něco zaplatil (ale jen v případě že něco na řidiče zbude – nakonec).
Chlapi jestli u podobných firem někdo makáte, tak začněte myslet i na sebe a svoje rodiny. Podívejte se kolem jestli někde nemůžete zajistit svůj rodinný příjem jistěji, normálněji a rozumněji…

PS:
A pokud jde o nadřazenost, tak dispečer není řidiči nadřazen ničím. Nemůže mu nařídit co a jak má dělat, protože ze zákona nemůže v ničem převzít za řidiče odpovědnost. Přetížení, zajištění nákladu, trasa a další okolnosti dopravy je jen na rozhodnutí a zodpovědnosti řidiče. Jestli znáte nějaký zákon, že by za tyto věci odpovídal dispečer, tak mi to prosím napište (dám za každý rozumný podnět 500 Kč, protože mně to zajímá). Jediné co je funkce dispečera, je zajistit místo a okolnosti nakládky/vykládky (dodávám: dobrý dispečer udělá pro řidiče i něco navíc)...
"Všeliké kvaltování toliko pro hovada dobré jest" učitel národů Jan Amos Komenský
sob črc 28, 2012 1:13 am

Uživatelský avatar
Globe
řidič angličáku
Příspěvky: 4787
Registrován: pon srp 28, 2006 4:55 pm
Bydliště: Usti nad Labem

Příspěvek

Sibre, mozna, kdyby sis to opravdu precet nez tu znicis dalsi tema svejma agitacnima kecama, tak bys zjistil, ze se tu jasne pise, ze by MEL znat 561. Cimz tvuj prispevek postrada smysl

a odpovednost dispecera spociva taky v uplne necem jinym, ocividne ani o tomhle nevis nic. Udelej nam laskavost a bez zas poustet rozumy jen do svyho tematu, dik.
sob črc 28, 2012 7:54 am

sibr
BAN
Příspěvky: 1784
Registrován: stř kvě 20, 2009 12:37 pm
Bydliště: Ostrava

Příspěvek

Globe, upřesni prosím, kde autor tohoto vlákna píše, že by měl znát 561. Já to opravdu nenašel.
Pokud to píšete vy ostatní, tak ok. Já si také myslím, že by ji znát mněl. Nevyjadřoval jsem se k názoru všech, ale k názoru jeho.

Pokud píšeš, že odpovědnost dispečera spočívá v něčem jiném, tak máš pravdu. Taky jsi mohl napsat v čem. Teda jestli to víš.
Já vím v čem odpovědnost dispečera spočívá. A taky vím do čeho někteří „dispečeři“ často zasahují ze své neznalosti a údajné pozice nadřazenosti.

Pokud mně vyzíváš abych tady nepsal, tak by jsi taky mohl napsat proč a co ti přesně na mém příspěvku vadí.

Prostě si myslím, že do doby dokud autor tohoto vlákna nenabude jisté znalosti a zkušenosti a nestane se z něj opravdový dispečer, tak je pro řidiče přímo nebezpečné, pod takovýmto člověkem jezdit, zvláště protože je i členem rodiny majitele…
Pokud jsi sám někdy jezdil, tak možná tušíš co takový dispečer dovede s řidičem udělat.
Závěr si snad může udělat každý sám.
"Všeliké kvaltování toliko pro hovada dobré jest" učitel národů Jan Amos Komenský
sob črc 28, 2012 9:26 am

Uživatelský avatar
roadtrain
1. NAPOMENUTÍ
Příspěvky: 10567
Registrován: sob črc 04, 2009 3:51 pm
Bydliště: CZ-Slezsko-Slaskie

Příspěvek

tady autor tématu píše
Tak těžko se mi teď podaří najednou odpověděť na vše, co tu přibylo.

Nejvíce mě zaujalo to, že bych měl umět 561... No, ono je to vlastně tak, že kdybyh ji neuměl, tak si naši pánové jezdí snad jak se jim zachce. U nás se na AETR hledí, takže naopak ho pořád klukům neustále vysvětlujeme, počítáme Smile No říkám klukům, ale jsou vesměs o 2 generace starší než já. Ale už si na to zvykly. Menší problémy se samozřejmě řeší pořád.
Steinkohle kipper Orientexpress
.................
Bonzáky je třeba spacifikovat,bohužel rozbít ciferník jim nelze,takže je třeba odstřihnout je od zdroje informací.
sob črc 28, 2012 9:33 am

Uživatelský avatar
roadtrain
1. NAPOMENUTÍ
Příspěvky: 10567
Registrován: sob črc 04, 2009 3:51 pm
Bydliště: CZ-Slezsko-Slaskie

Síbře

Příspěvek

Síbře
Prostě si myslím, že do doby dokud autor tohoto vlákna nenabude jisté znalosti a zkušenosti a nestane se z něj opravdový dispečer, tak je pro řidiče přímo nebezpečné, pod takovýmto člověkem jezdit, zvláště protože je i členem rodiny majitele…
Pokud jsi sám někdy jezdil, tak možná tušíš co takový dispečer dovede s řidičem udělat.
Závěr si snad může udělat každý sám.


někdy nabívám dojmu že ty jsi jediný vyvolený,schopný,prostě nej,nej,nej :roll:
Steinkohle kipper Orientexpress
.................
Bonzáky je třeba spacifikovat,bohužel rozbít ciferník jim nelze,takže je třeba odstřihnout je od zdroje informací.
sob črc 28, 2012 9:38 am

Uživatelský avatar
Irys
Příspěvky: 1786
Registrován: ned dub 06, 2008 1:47 pm
Bydliště: Liberec

Příspěvek

Zažila jsem dosud dva druhy dispečerů. V první firmě zakomplexovaného náladového nešťastníka, který se bál si s řidiči potykat, aby neutrpěla jeho zoufale vyžadovaná autorita a ze stejného důvodu s nimi jednal z pozice síly. Samozřejmě mu to nebylo nic platné, vztahy tam neklapaly, bylo permanentní dusno. Jezdily se víceméně stabilky, takže plánování měl velmi usnadněné, na základě dlouhodobé praxe.
V mé současné firmě nám velí zároveň 4 dispečeři plus šéf - za unikátní považuju už to, že nedochází k chybám (duplicitám nebo naopak neodvezení nákladu), v kanclu je neustále dobrá nálada a pohoda, i když má každý na uchu dva telefony a píše u toho mail. Všichni včetně šéfa si s námi tykají, trasy umějí naplánovat skvěle (přestože ve valné většině nejde o stabilky) a kde si nejsou jisti, konzultují s námi, co se dá nebo nedá stíhat. Protože jsou schopní, mají autoritu přirozenou, není potřeba ji vynucovat. Vodí nejen nás, ale množství dalších řidičů ze smluvních menších autodoprav.
K tomu problému, že řidiči do poslední chvíle nevědí, kam pojedou: pokud jim to tak zásadně vadí, ocitli se zřejmě v nevhodné firmě a měli by si najít takovou, kde se jezdí stabilky a ví se dlouho dopředu, co bude (případně jít na autobusovou linku). Nemyslím to vůbec zle, chápu, že to většině lidí komplikuje život. Ale je to prostě jedno z negativ, která u tohoto povolání hrozí a je třeba se s tím smířit. U nás to funguje tak, že jsme v podstatě pořád v pohotovosti jet kdykoliv kamkoliv, ale pokud potřebujeme na nějaký konkrétní termín volno, dispečink nám ochotně vychází vstříc - všechno je o domluvě.
K těm výhradám, že šofér potřebuje vědět, pod jakou se jede spedicí - podle mě nepotřebuje. Těch případů zažívám velmi málo a většinou to je obráceně - to od dispečera dostanu pokyn, ať se tam a tam hlásím jako ta a ta spedice. A to mizivé procento neshod se vytelefonuje.
S přesnými adresami je potíž - naši dispečeři pravda přesně opíšou, co dostanou od zákazníka, ale taky si myslím, že některé nesrovnalosti by je měly trknout, když je na první pohled odhalím i já. Sice si poradím, ale nemá každý k dispozici patery mapy a občas i internet.
Takže shrnuto - podstatná je vzájemná ochota a vstřícnost řidičů i dispečerů. To je podmíněno lidmi - šéf musí mít dobrý čich na netáhla, zlodějíčky a vychcánky jak mezi dispečery, tak mezi řidiči a nebrat takové do firmy. Dispečerova praxe za volantem není na škodu, ale nepřeceňovala bych to - slyšela jsem o několika bývalých řidičích , z nichž se stali nenávidění dispečeři - mnohem výš bych stavěla ochotu naslouchat názorům řidičů a tu evidentně máš. Věřím, že s tímto přístupem budeš po několika letech praxe dobrý dispečer.
sob črc 28, 2012 10:35 am

Uživatelský avatar
Nemeziss
Příspěvky: 899
Registrován: sob lis 29, 2008 11:21 pm
Bydliště: Východní Čechy

Příspěvek

Než jsem začala jezdit, chvilku (pár let) jsem dělala dispečerku na vnitru. Sice to není to samé co ven, ale taky často dost pakárna. Měla jsem na starosti asi 7 aut, už si to přesně nepamatuji, dodávky, náklaďáky, kamion. Adresy jsem chlapům posílala večer (začínali nakládkou na firmě), ráno jsem jim pomáhala na skladě, kde byl bordel jak..hledat, co vlastně mají naložit. U toho proběhla konzultace, co je a není možné stihnout a jestli by se třeba tohle nedalo přehodit (neměla jsem tehdy zkušenosti, co a kam jak dlouho trvá, kudy se nedá jet s velkým apod, ale AETR jsem znala dobře)..

Přes den přibývaly nakládky, vykládky, překládky a všechno co všichni známe. Auta neměla GPS, takže komunikace přes telefon..snažila jsem se posílat toho, kdo byl nejblíž, aby např. z Plzně nejel na nakládku do Ostravy apod..když byl problém (a že jich bylo), snažila jsem se ho v klidu vyřešit, volala se zákazníky, dodavateli..a snažila se být milá a příjemná, což bylo někdy dost těžké. Ale funguje to..
Hledala jsem adresy, naváděla řidiče..druhý den bylo v PC vidět, co se stihlo a nestihlo a měla jsem oproti ostatním 2 dispečerům mnohem větší úspěšnost. Taky ode mě nikdy řidiče neslyšel, vyhoď kolečko nebo si to nějak udělej..a na oplátku jsem já slyšela, sice mám po výkonu, ale tobě to ještě odvezu.
Výsledek? S řidiči jsme byli fajn parta, fungovalo to, ale vedoucí se to přestalo líbit, takže zákaz hledání tras, nebo volání zákazníkovi ať počká-řidič to prostě musí stihnout. Poté -500,- za telefon (přitom na firemní to bylo zdarma)..zákaz chození do skladu a pomoc s dohledáváním zásilek (to jsem ale dělala před svojí prac.dobou!!!), pohovor, že není dobré si tykat s řidičema a dál..moje neschopenka a výpověď. Prostě řidič musí a já musím mu to nařídit a ne řešit jeho problémy. Hotovo dvacet.

Teď, když jezdím, ocenila bych od dispečera: 1. dobrou adresu (i když vím, že nakládka v E mezi polema zrovna přesnou adresu nemá :-)) 2.kam zboží povezu (často se dozvím až před Prahou) 3.kolik palet patří kam (ne odpověď "oni to vědí" - dost často to na skladě nevědí) 4. lepší matematiku - dát na cestu z Valencie do Prahy rezervu hodinu s průměrem jízdy 85km/h je TOTÁLNÍ ZHOVADILOST 5.informaci jestli se mění palety nebo ne - s tím taky umí být dost problémů (a i 10000,- dolů z výplaty, kvůli chybě v komunikaci u předešlé nejmenované firmy) 6.ochotu řešit problém a ne "nějak to udělejte" 7. nepočítat s tím, že bude nakládka/vykládka na magnet v pauze!! (a další podobné věci) 8. JAK BYLO PSÁNO, I JÁ BYCH OCENILA DISPEČERA SE ZKUŠENOSTMI ZA VOLANTEM VELKÉHO AUTA, aby nedocházelo k již zmíněnému - google maps mi to ukázal za 4h!!
Jinak mě teď nic nenapadá. Jo, aby se nad řidiče dispečer nepovyšoval. On taky odse*e, když to nefunguje.
"KDYŽ SE VÁM NĚCO NEPOVEDE, ZMĚŇTE DEFINICI ÚSPĚCHU ;-)"
Je lepší shořet, než vyhasnout..
sob črc 28, 2012 11:00 am

trucker rob
Příspěvky: 306
Registrován: čtv čer 23, 2011 9:53 am
Bydliště: Ostrava

Příspěvek

Myslím,že to není o věku a ani o praxi za volantem,ale pouze o přístupu a povaze daného jedince.8 měsícu mě vodí mladý klučina a nic lepšího mě nemohlo potkat.Normálně si od začátku tykáme (i když mám staršího syna :) ),ale práci příjmu a nevybírám si.Netvrdím dopředu,že to nejde.561čku ovládá a hlavně mi dává včas informace a na veškeré případné komplikace okamžitě reaguje.5 let mě vodil Švýcar a myslel jsem,že nic lepšího už nebude,ale pořád se člověk mýlí.Jinak v Německu,když jedeš kšeft koupený přes jinou špedici,tak kolikrát chcou na nakládce vědět na čí pověření jedeš.Švýcar psal automaticky,že auftrag je od té a nebo oné špedice.Žádný problém vtom neviděl.Tady když to po mě na nakládce chcou,tak do 5 minut to mám na telefonu.
řidičem se nestaneš,tím se musíš narodit
Scania R 420 Topline r.v.2011 minulost
Volvo FH 420 r.v.2015
sob črc 28, 2012 11:07 am

Trneček
Příspěvky: 491
Registrován: pát úno 10, 2012 12:13 pm
Bydliště: Dvůr Králové nad Labem

Příspěvek

U nás to chodí tak že každý ráno do 8 hodim musíme napsat dispečeroj smsku v kolik jsme začali výkon, kolik máme aktuálně odjeto, kde se nacházíme, kolik zbývá na vykládku, když jsme na vykládce nebo nakládce tak jakej ztoho máme pocit jestli to bude trvat dlouho a nebo ne. Některým klukům to vadí, mě osobně ne, dispečer alespoň ví jak na tom jsem a podle toho mi plánuje další práci a alespoň se nemůže stát že mi přijde smska dneska naložíš a zítra ráno skládáš a máš to 1200 km ldyž už mám třeba na vykládce odjeto 6 hodin :) doufám že už to sem někdo nepsal, nebo jsem si tohodle alespoň nevšimnul
sob črc 28, 2012 11:33 am

Odpovědět

Zpět na „Netechnická témata“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 hostů