Moderátoři: martin_100, Olda, -Ondra-, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek
Být dobrým dispečerem
Nazdar pánové.
Jelikož tuto otázku nemůžu položit ve firmě kde dělám přímo šoférům, protože by to zcela jistě vyvolalo vlnu emocí a zdlouhavých nikam nevedoucích diskuzí, zeptám se tady.
Co podle vás dispečeří dělají špatně, nebo jaké věci chcete aby dělali?
Příklad: jednou se na mě obrátil šofér, že chce ke každé přepravě vědet, pod kterou se jede spedicí (pokud se pod ní jede). Je to proto, že se na to ptají na nakládkách. Bohužel toto nejde, firma roste a své kšefty si chrání, a víte, co všechno si umíte říct na parkovištích... no a může být rychle po kšeftu, protože každý kontakt se v tomto obru cení.
Jednou na mě byla vznesena i stížnost, že řidiči do polsední chvíle neví, kam pojedou. To se třeba snažím zlepšit, a hned jak to jde informovat, bohužel to však nejde vždy. Sám to kolikrát nevím do poslední chvíle.
Tak debatujte na téma dispečeři třeba si z toho něco vezmu. Jinak tahám 16 plachet po západní EU. Hlavně Španělsko. Skutečně ujetý každý kilometr od placu na plac za 22-25 korun (průměr 23-24). Kluci jsou venku hodně a hodně je nutíme jezdit. Ale vše podle AETRU. Podle čidiče a toho jak vyjde zrovna práce. Jestli to je dobré nebo ne, to mi řekněte vy. Kolik kluci berou, nevím. Ale žádný zázrak, do 30000.
Jelikož tuto otázku nemůžu položit ve firmě kde dělám přímo šoférům, protože by to zcela jistě vyvolalo vlnu emocí a zdlouhavých nikam nevedoucích diskuzí, zeptám se tady.
Co podle vás dispečeří dělají špatně, nebo jaké věci chcete aby dělali?
Příklad: jednou se na mě obrátil šofér, že chce ke každé přepravě vědet, pod kterou se jede spedicí (pokud se pod ní jede). Je to proto, že se na to ptají na nakládkách. Bohužel toto nejde, firma roste a své kšefty si chrání, a víte, co všechno si umíte říct na parkovištích... no a může být rychle po kšeftu, protože každý kontakt se v tomto obru cení.
Jednou na mě byla vznesena i stížnost, že řidiči do polsední chvíle neví, kam pojedou. To se třeba snažím zlepšit, a hned jak to jde informovat, bohužel to však nejde vždy. Sám to kolikrát nevím do poslední chvíle.
Tak debatujte na téma dispečeři třeba si z toho něco vezmu. Jinak tahám 16 plachet po západní EU. Hlavně Španělsko. Skutečně ujetý každý kilometr od placu na plac za 22-25 korun (průměr 23-24). Kluci jsou venku hodně a hodně je nutíme jezdit. Ale vše podle AETRU. Podle čidiče a toho jak vyjde zrovna práce. Jestli to je dobré nebo ne, to mi řekněte vy. Kolik kluci berou, nevím. Ale žádný zázrak, do 30000.
Spočítej si,kolik ti kluci o kterých píšeš stráví hodin za volantem a celkově v autě.
Pokus se mýt,vařit a jíst jako oni,včetně spaní.(horko,zima,déšť a jiné rozmary)
Pak si vše porovnej se svým platem,volným víkendem atd.
Nebo si na měsíc vyjeď sám.A dbej pokynů dispečera.
Odpovíš si velice snadno sám a v reálu.
Pokus se mýt,vařit a jíst jako oni,včetně spaní.(horko,zima,déšť a jiné rozmary)
Pak si vše porovnej se svým platem,volným víkendem atd.
Nebo si na měsíc vyjeď sám.A dbej pokynů dispečera.
Odpovíš si velice snadno sám a v reálu.
Naposledy upravil(a) Brutus dne čtv črc 26, 2012 9:43 pm, celkem upraveno 1 x.
čest, myslím že jednoduchá odpověď ze strany řidiče.
Pokud pošleš?
Odkud : PSČ,název města, ulice, čp,tel kontakt, datum,čas nakládky od-do
Kam : PSČ,název města, ulice, čp,tel kontakt, datum,čas vykládky od-do
Info o zboží, počet palet, způsob naložení a objednatele ( spedici)
Reálný čas na jízdu + rozumnou rezervu
Druhá věc operativně a rychle umět řešit různé problémy kterých v dopravě není zrovna málo
Za třetí neprotěžovat někoho s fůrama a jiného nezadírat ..
Potom budeš myslím výtečný dispečer .
Osobně nevím že bych někdy za tu dobu co jezdím ještě víc od dispa potřeboval
Pokud pošleš?
Odkud : PSČ,název města, ulice, čp,tel kontakt, datum,čas nakládky od-do
Kam : PSČ,název města, ulice, čp,tel kontakt, datum,čas vykládky od-do
Info o zboží, počet palet, způsob naložení a objednatele ( spedici)
Reálný čas na jízdu + rozumnou rezervu
Druhá věc operativně a rychle umět řešit různé problémy kterých v dopravě není zrovna málo
Za třetí neprotěžovat někoho s fůrama a jiného nezadírat ..
Potom budeš myslím výtečný dispečer .
Osobně nevím že bych někdy za tu dobu co jezdím ještě víc od dispa potřeboval
- martin440
- rumová víla
- Příspěvky: 11909
- Registrován: sob zář 08, 2007 3:24 pm
- Bydliště: irgendwo in Westböhmen-RUM -)
jindra168
kde je v H cazár ?? nebo cszazar?,? nebo czazar a nebo Császár
základní info je základ...know-how se samozřejmě nikde navykecává...ani na parkovišti nebo v putice,,,a nikdy se nezavděčíš...majitel chce prachy to je jasný při těch cenách , co si napsal..no potěš koště..... =óó díjo
základní info je základ...know-how se samozřejmě nikde navykecává...ani na parkovišti nebo v putice,,,a nikdy se nezavděčíš...majitel chce prachy to je jasný při těch cenách , co si napsal..no potěš koště..... =óó díjo
Naposledy upravil(a) martin440 dne čtv črc 26, 2012 9:58 pm, celkem upraveno 1 x.
auto nemůže za vola, kterej v něm sedí, keci sou zadara, whisky stojí prachy.....
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
K těm adresám, nejde opravdu hledat vše. Ale pokud vidím jen ZI bla bla, tak samozřejmě hledám a navádím. Ale ověřovat každou ulici nejde, jen pokud se ozve řidič, to dává smysl. Problém je potom s tím informovat o zboží, především spedice mají jen 4 druhy a víc neřeknou - palety, železo, dřevo a ostatní bezpečné. Teda tak se s tím alespoň setkávám. Váha je kolikrát taky hooodně orientační. No a pracovní doby většinou ani nejsem schopen zjistit, pokud vyloženě není termín... Je to bída.
Z mé strany,druh zboží mě až tak nezajímá,ohledně váhy vycházím z toho že dispo ví kolik můžu vzít a tím pádem to řeším až ve chvíli kdy dojde k problému,takže to taky nevyžaduju znát předem...
Pokud jde o termínovanou vykládku,bylo by dobře to konfrontovat dřív než přepravu vezmete,aby bylo zřejmé že jsem schopen to tzv. zajet,aby se předešlo diskuzím.
Pokud jde o termínovanou vykládku,bylo by dobře to konfrontovat dřív než přepravu vezmete,aby bylo zřejmé že jsem schopen to tzv. zajet,aby se předešlo diskuzím.
ja jezdím sam na sebe,dispečera mám ,aby mě sháněl práci a vytěžoval, a duležitý je aby poslal správnou adresu a telefoní kontakt na vykládku či nakládku a spočítal časové dojezdy s nějákou rezervou. aby se to stíhalo,že?určitá potíž nastává u firem kde se nenaklládá na kody,musíš přece vzít ten správnej náklad a když jich tam mají 5 do stejnýho města? kolikrát se řidič hlásí jménem,nebo poznávačkou auta
2x Nissan atleon 210
- Globe
- řidič angličáku
- Příspěvky: 4787
- Registrován: pon srp 28, 2006 4:55 pm
- Bydliště: Usti nad Labem
Jindro, hlavně zase nesmíš bejt s řidičema moc kamarád... protože kdybys to dělal jen podle toho, jak by si představovali oni, za měsíc bys už za ně pomalu jezdil v pátek vykládat a v pondělí nakládat...
myslím, že základ už tu popsán je... přesná adresa/čas a v rámci možností snaha o to, aby to na nakládce nebo vykládce proběhlo tak, jak má... nastuduj si 561 ať víš, co po řidiči chtít můžeš a co ne (jakmile poznaj, že nevíš, kolik za den může ujet, zvrhne se to třeba v 6 hodin jízdy a každý tři dny 30 hodin pauzy) a hotovo... konec konců, ty jsi ve firmě abys organizoval práci řidičům (samozřejmě viz ta předchozí podmínka), ne oni tobě.
naopak bych ze zásady neříkal co, jak, pro koho, za koho, za kolik atd... protože jak správně tušíš, na parkovišti se všechno třikrát nafoukne, přefoukne, obmění a pak vykecá...
myslím, že základ už tu popsán je... přesná adresa/čas a v rámci možností snaha o to, aby to na nakládce nebo vykládce proběhlo tak, jak má... nastuduj si 561 ať víš, co po řidiči chtít můžeš a co ne (jakmile poznaj, že nevíš, kolik za den může ujet, zvrhne se to třeba v 6 hodin jízdy a každý tři dny 30 hodin pauzy) a hotovo... konec konců, ty jsi ve firmě abys organizoval práci řidičům (samozřejmě viz ta předchozí podmínka), ne oni tobě.
naopak bych ze zásady neříkal co, jak, pro koho, za koho, za kolik atd... protože jak správně tušíš, na parkovišti se všechno třikrát nafoukne, přefoukne, obmění a pak vykecá...
Požadavky na dispečera jsou různé podle povahy práce. Sklápěčky, jinak než MKD. Pak jestli se vozí stejné trasy a podobné zboží, nebo úplně všechno, atd.
Jaký jsi dispečer, záleží také na tom v jaké firmě pracuješ. Jsou firmy, které umí dělat dopravu a držet slušné ceny a pak podnikavci, co se snaží urvat práci za jakoukoliv cenu a podle toho i jezdí. Také dispečeři se dělí na ty co rozumí své práci a na ty co jsou akorát všehoschopni (takzvaní honiči). A u řidičů je to podobné. Dělí se na řidiče a letce.
Když je letec, nebo honič ve správné firmě, tak jsou všichni docela spokojeni.
Když je schopný dispečer i řidič ve firmě kde je to běžné, tak jsou také spokojeni.
Ale většinou je něco jinak. Pak je těžko radit. Takže mrkni jaká je tvá rodinná firma, koukni se na svoje kolegy dispečery, mrkni co u vás jezdí za lidi a víš jak na tom jsi.
A pokud chceš stávající stav ve firmě zlepšit, tak uvař klukům kafe a občas s nimi pokecej. Jestli tam máš alespoň nějaké rozumné lidi, tak se vždycky najde nějaké rozumná cesta.
Jaký jsi dispečer, záleží také na tom v jaké firmě pracuješ. Jsou firmy, které umí dělat dopravu a držet slušné ceny a pak podnikavci, co se snaží urvat práci za jakoukoliv cenu a podle toho i jezdí. Také dispečeři se dělí na ty co rozumí své práci a na ty co jsou akorát všehoschopni (takzvaní honiči). A u řidičů je to podobné. Dělí se na řidiče a letce.
Když je letec, nebo honič ve správné firmě, tak jsou všichni docela spokojeni.
Když je schopný dispečer i řidič ve firmě kde je to běžné, tak jsou také spokojeni.
Ale většinou je něco jinak. Pak je těžko radit. Takže mrkni jaká je tvá rodinná firma, koukni se na svoje kolegy dispečery, mrkni co u vás jezdí za lidi a víš jak na tom jsi.
A pokud chceš stávající stav ve firmě zlepšit, tak uvař klukům kafe a občas s nimi pokecej. Jestli tam máš alespoň nějaké rozumné lidi, tak se vždycky najde nějaké rozumná cesta.
"Všeliké kvaltování toliko pro hovada dobré jest" učitel národů Jan Amos Komenský
Sice mimo téma,ale víte jak vznikl vlastně dispečer ?
To tak jednou jak šli řidiči do práce,tak našli na place ču.á.a, zavolali sanitku. V nemocnici mu přišili ruky a nohy a byl na světě dispečer
A teď k tématu:
pracovní vztah dispečer-řidič nikdy nebude 100%..Vše je jen o kompromisu a o tom,že jednou pomůžu řidiči,jednou pomůže on mně (tím nemyslím porušování AETru). Důležité je si navzájem usnadňovat práci,jak bylo zmíněno již v předcházejícíh příspěvcích. A hlavně dispečer musí mít úctu ke svým řidičům a nebrat je jako mezičlánek,který jen točí volantem. Je to o lidském přístupu,který musí mít určité hranice.
To tak jednou jak šli řidiči do práce,tak našli na place ču.á.a, zavolali sanitku. V nemocnici mu přišili ruky a nohy a byl na světě dispečer
A teď k tématu:
pracovní vztah dispečer-řidič nikdy nebude 100%..Vše je jen o kompromisu a o tom,že jednou pomůžu řidiči,jednou pomůže on mně (tím nemyslím porušování AETru). Důležité je si navzájem usnadňovat práci,jak bylo zmíněno již v předcházejícíh příspěvcích. A hlavně dispečer musí mít úctu ke svým řidičům a nebrat je jako mezičlánek,který jen točí volantem. Je to o lidském přístupu,který musí mít určité hranice.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 22 hostů