Pokec na veškerá témata, včetně ne-truckerských debat (Vaření, muzika, zážitky z cest, fotky....)

Moderátoři: martin_100, Olda, -Ondra-, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek

Odpovědět
sof
Příspěvky: 3886
Registrován: ned lis 27, 2011 3:29 pm
Bydliště: ..

Parkpovacia brzda: porucha

Příspěvek

Keď som jazdil na nákladných autách s mechanickým ovládaním ručnej brzdy, nikdy som poruchu ručnej brzdy nemal. Teraz jazdím na autách s elektrickým ovládaním ručnej brzdy. Viac menej to funguje dobre a pomaly si zvykám. Ale, elektrické ovládanie ručnej brzdy my v ničom nepomáha, v ničom to nieje lepšie, ako stará dobrá mechanická páka. Rozbeh a odbrzdenie my trvá dlhšie, občas sa my kamión na prvý krát neodbrzdí. Dvaja kolegovia my spomínali, že už mali poruchu ručnej brzdy. Nedalo sa zabrzdiť auto. Obaja vraveli, že im pomohol batériový vypínač. Odpojili batériu, zapojili a ručná brzda začala fungovať.

Keď sa to stalo aj mne, neprekvapilo ma to. Prichádzall som na parkovisko a keď som zastavoval, začala svietiť výstraha. Parkovacia brzda: porucha.

Obrázek

Po zastavení sa nedalo zabrzdiť, po zatiahnutí páčky sa auto nezabrzdilo, musel som stáť na brzde, lebo to bolo trochu s kopčeka. Skúsil som najprv vypnúť motor a zase naštartovať, ale nepomohlo to. Našťastie, naše autá majú batériový vypínač priamo na palubnej doske (ADR úprava) a po vypnutí- odpojení batérii a následnom zapnutí ručná brzda začala fungovať. Keby som nemal batériový odpojovač v kabíne, neviem čo by som v podobnej situácii urobil.
ned črc 11, 2021 12:21 pm

raspi
Příspěvky: 57
Registrován: pát lis 24, 2017 1:45 pm

Re: šoféřina-budoucnost?!

Příspěvek

Teda ten pokrok. Kde se to zastaví. :-) Naposledy jsem řešil problém s nemožností zabrzdit parkovací brzdu na vojně s vejtřaskou.
ned črc 11, 2021 10:59 pm

sof
Příspěvky: 3886
Registrován: ned lis 27, 2011 3:29 pm
Bydliště: ..

Re: šoféřina-budoucnost?!

Příspěvek

Firma Hegelmann, 4150 nákladných áut, 5400 šoférov, 520 000 000km prejdených za rok, vodiči hlavne s východnej Európy a Ázie.

Na hraniciach Nemecka a Poľska, na dialnici A4 (prechod Gorlitz-Zgorzelec) pri dedine Žarska Wies Hegelman začal stavať veľké firemné stredisko, kde bude parkovisko, dielne, sklady, administratíva a šoférky hotel pre 750 šoférov. Podľa plánov to má byť veľký areál na ploche asi 11,6ha a má byť sprístupnený aj pre cudzie firmy. 220 parkovacích miest pre nákladné autá a 450 pre osobné autá.
Obrázek
Nie sú to len plány, už to začali stavať a má to byť dokončené na budúci rok. Vtedy má začať platnosť ďalšej časťi EU dopravného balíku, v ktorej sa hovorí o návrate kamiónov do krajiny svojej registrácie, každých 8 týždňov a tiež o návrate šoféra, domov, alebo, ak sa šofér rozhodne, stačí, aby sa vrátil len na svoju firmu. Ako poznám šoférov Hegelmannu, tak každý z nich sa dobrovolne rozhodne, že domov, do Ázie, sa mu ísť nechce a 45 víkend, na nemecko-poľskej hranici je presne to po čom túži a čo mu pomôže k regenerácii síl do ďalšieho dvojmesačného turnusu.

Firma Hegelmann to prezentuje ako ukážku toho, že plní predpis Európskej únie, že sa stará o šoférov, že jej záleží na ochrane životného prostredia a znižovaní emisii CO2.
čtv črc 15, 2021 4:56 pm

Uživatelský avatar
4215
Příspěvky: 4490
Registrován: ned lis 02, 2008 9:32 pm

Re: šoféřina-budoucnost?!

Příspěvek

Tak teď jsem poslouchal v rádiu, že se chystá velké propouštění ve firmách, hlavně ve středočeském kraji. Tak si myslím, že to bude i u kulatých lopat. Takže řidičů bude zase nadbytek a firmy si budou vybírat.
Jeho poslední slova byla. To stihneš.
čtv črc 15, 2021 6:06 pm

sof
Příspěvky: 3886
Registrován: ned lis 27, 2011 3:29 pm
Bydliště: ..

Re: šoféřina-budoucnost?!

Příspěvek

Niekde na českom nete som našiel dobrý článok o moderných asistenčných systémoch v moderných autách. Už ten článok nemôžem nájsť a tak sem dávam jeho slovenskú verziu. Zrejme vychádzajú s jedného zdroja.

https://www.proficars.sk/novinky/nemeck ... -bomba/542


Vidím to rovnako, všetky nové blbiny (asistenčné systémy) za pár rokov spravia majitelom v autách veľké problémy. Aby to všetko fungovalo, tak ako má, servis bude veľmy drahý. A keď sa servis zanedbá, v lepšom prípade to bude diskomfortné, v tom horšom to bude aj nebezpečne.

Zaujímavý článok zo Světa motorů o “jednoduchej” výmene čelného skla. Môžem to potvrdiť na autách z našej firmy, po výmene čelného skla prestávajú fungovať automatické stierače. Stieraju si ako sa im zachce a kmitajú po suchom skle až to píska.

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
pát črc 16, 2021 12:27 pm

sof
Příspěvky: 3886
Registrován: ned lis 27, 2011 3:29 pm
Bydliště: ..

Příspěvek

https://autozurnal.com/nemecka-firma-pr ... -buducnost

Presne tomu nerozumiem. Z motora vezmú vršok, dajú na neho elektromotor a ten poháňa klukovku a všetko ostatné….. keby to bolo myslené ako technická kuriozita, tak si poviem, že sú šikovný. Ale, ak to niekto myslí vážne a ešte to propaguje ako budúcnosť dopravy, tak si poviem, že sa zblázdnil.


Obvzvlášť na Nive je to vtipné.
Obrázek

Motor poháňa prevodovku, tá pomocnú prevodovku, z nej idú dva kardany do dvoch diferenciálov… jeden odpor vedľa druhého… preto malá a ľahká Niva tak žerie…. Poháňať to elektromorom na batérie, to je strašný nápad. Keď si rozkliknete nemeckú stránku tej firmy, tak v spotrebe Nivy klamú. Posledné Nivy euro 6 žerú 10l/100km, nie 15, ako to píšu Nemci.
stř srp 25, 2021 7:41 pm

sof
Příspěvky: 3886
Registrován: ned lis 27, 2011 3:29 pm
Bydliště: ..

Re: šoféřina-budoucnost?!

Příspěvek

Soud v dánském Sønderborgu rozhodl o jednom z největších dopravních skandálů posledních let. Soud se týkal řidičů z Filipín a Srí Lanky, které zaměstnávala společnost Kurt Beier Transport.

Dánský dopravce byl obviněn z finančního vykořisťování Asiatů a ze zaměstnávání v rozporu s dánskými normami. Mimo jiné byli obviněni z toho, že nemají příslušná povolení a platy, což by mohlo vést k uvěznění nebo konfiskaci části zisku. Společnost tvrdila, že vše bylo zcela legální, protože řidiči z Filipín a Srí Lanky podléhali polským, a nikoli dánským zákonům. Důvodem bylo, že je společnost zaměstnávala prostřednictvím polské dceřiné společnosti.

Soud nakonec dal dopravci za pravdu. Neviděl dostatečné důkazy o tom, že by Asiaté pracovali pro dánskou centrálu, a proto bylo Polsko považováno za místo jejich zaměstnání. Z tohoto důvodu byla dánská společnost a čtyři její zaměstnanci zproštěni hlavních obvinění.

Další obvinění se týkala porušení stavebního zákona při organizaci dočasného ubytování řidičů. Soud zde dal za pravdu obžalobě a poukázal na nevhodné užívání budov. Společnost za to dostala pokutu 100 000 Dkk (13.500 euro) a její předseda další pokutu 25 000Dkk.

----------------------------------------------------------------------------------------
Kto si nepamätá o čo išlo, tak krátke zhrnutie. Niekedy koncom roka 2018 vypukol v Dánsku a Nemecku škandál po tom, ako sa do médii dostalo, že firma Kurt Beier Transport zamestnáva šoférov Filipíncov a tí robia v ťažkých podmienkach. Ich turnus je od 4 do 18 mesiacov, žijú v kamióne, alebo v unimobunkách na firemnom parkovisku, dokonca sa hovorilo o bývaní v prázdnych návesoch, ale to bola asi novinárska fantázia. Ázijských šoférov bolo v Dánsku veľa, stretával som ich na parkoviskách, na lodiach a na colniciach. Keď sa to dostalo do médii, začali sa natáčať reportáže a politici si na škandále prihrievali politickú polievočku. Potom sa my na krátke obdobie zdalo, že Filipínci sa zo škandinávskych ciest a parkovísk stratili, ale to už zase nieje pravda. Znova ich stretávam na lodiach a na colnici Padborg (vjazd do dánska) sú vidieť pravidelne. Nedávno (túto zimu) išla nórskymi médiami správa o tom, že po ich zimných cestách jazdia kamióny s ázijskými šoférmi, a tí šoféri ich zimné cesty nezvládajú. Ázijci v Nórsku prepravujú lososy z lososích fariem k nám do EU. Kedysi to robili poľský šoféri a nórsky šoféri na nich nadávali. Dnes, keď im po ľadových cestách jazdia ázijci, je im možno za poľskými šoférmi ľúto.
--------------------------------------------------------------------------------------

Môj názor na túto vec je jednoduchý. Dalo sa to čakať. Dánsky súd už podobné rozhodnutie v prípade rumunského šoféra urobil. Rumun oficiálne pracoval pre slovenskú spoločnosť, ale na Slovensko nikdy nejazdil. Vozil náklad len po škandinávii v DK, SE, NOR. Ale, dánsky súd to nebral do úvahy. Rumun vraj robil pre Slováka a jeho slovenská minimálna mzda je OK. Vo veci ázijcov je to súdne rozhodnutie ešte okatejšie. Filipínec, ktorí možno nikdy nebol v Poľsku patrí pod poľské dopravné zákony.

Tento dánsky rozsudok presne ukazuje, aká je nákladná doprava v skutočnosti. Naša slávna a poondená EU môže svojich dopravných balíčkov narobiť koľko len chce. Môže vydať zákonov, zákazov a príkazov tiež koľko len chce. Nič sa nezmení. Je to len divadlo. Zmena nieje možná. Filipínsky vodiči a rovnako aj vodiči s krajín bývalého sovietskeho zväzu sú v EU potrebný. Bez nich by preprava tovaru po EU nebola možná. Šoférov je málo a západný šofér je pre západné firmy drahý. Preto si západoeurópske firmy zakladajú svoje východoeurópske pobočky a v nich zamestnávajú lacnú pracovnú silu. Dáni sú v tomto celoeurópsky preborníci. Dáni patria medzi najväčších pokrytcov v Európe. Na jednej strane sprísňujú zákazy a na druhej strane, nikde v EU, v žiadnej inej krajine nieje tak veľa východouerópskych dopravných pobočiek ako majú dánske firmy. Dnes každá väčšia dánska kamiónová firma vlastní aj svoju východoeurópsku pobočku. Všetci majú svoje poľské, slovenské, české, rumunské, litovské a lotyšské pobočky. Dokonca, veľa dánskych firiem funguje len cez svoje východné pobočky. Východoeurópska pobočka a jej východoeurópsky šoféri odvezú 99 percent všetkého nákladu a pár dánskych šoférov, ktorí sú vo firme zamestnaný, sú len ako komparz, alebo robia len vnútroštátnu dopravu.

Viete kto je najväčší kurvič dopravy a porušovač kabotáže v škandinávii? V bohatých krajinách ako Nórsko a Švédsko? Sú to dáni, dánske špedície ich vychodoeuópske pobočky.

Keby dánsky súd začal rozhodovať v prospech východoeuópskych a aj v prospech dánskych šoférov, dánsky dopravný trh sa zrúti ako domino. Ale, to platí aj pre celú západnú EU.

My šoféri nadávame na poľské firmy, alebo na firmy z Litvy a Lotyšska, ako kurvia trh. Lenže, tí najväčší kurviči v doprave nie sú z východnej európy, naopak, sú to západoeurópske dopravné firmy a špedície.

-----------------------------------------------------------------------------------------
A dodatok na koniec: tí vykorisťovaný ázijský vodiči, ťažko pracujúci a zle platený, robiaci nekonečne dlhé turnusy a žijúci dlhé mesiace len vo svojich kamiónoch sú spokojný. Vraj doma je to ešte horšie.
sob srp 28, 2021 4:55 pm

Uživatelský avatar
4215
Příspěvky: 4490
Registrován: ned lis 02, 2008 9:32 pm

Re: šoféřina-budoucnost?!

Příspěvek

No zrovna tento týden jsem si tak říkal, jak je to možné. Nový DAF na kabině nějaká spedice Padborg a čerstvá litevská RZ. Po Německu stále potkávám nové kamiony Jost Groupe a na nich nové nezaprášené rumunské značky.
Jeho poslední slova byla. To stihneš.
sob srp 28, 2021 7:35 pm

EL
Příspěvky: 869
Registrován: stř čer 21, 2006 9:36 am
Bydliště: Vysočina

Re: šoféřina-budoucnost?!

Příspěvek

Sof:souhlasím,jako vždy hezky napsáno,to jen,abys měl nějakou zpětnou vazbu a věděl,že to tu spoustu lidí čte,jen jsoi líní odpověď 😀,takže za mě super info,o které se nejspíše podělím na dílně na kafi👍
...rád se svezu s čímkoliv...
ned srp 29, 2021 9:55 pm

sof
Příspěvky: 3886
Registrován: ned lis 27, 2011 3:29 pm
Bydliště: ..

Re: šoféřina-budoucnost?!

Příspěvek

https://www.focus.de/auto/ratgeber/sich ... 21920.html

Elektromobil: Vítejte v zeleném ohnivém pekle (preklad článku cez prekladač)

Několik měst preventivně stahuje e-busy z provozu. Požáry se šíří i mezi osobními automobily a dokonce i mezi elektrokoly. Politici se na svém elektrickém výletě vyhýbají. Ale problém musí být vyřešen rychle - a to je technicky možné.

Po našich ulicích jezdí stále více elektrobusů, které se starají o čistší ovzduší. Ve Stuttgartu se však střela obrátila proti němu. Podle dosavadních poznatků se e-bus Daimler vznítil při nabíjení. Výsledkem byl rozsáhlý požár s oblakem škodlivin, který by z Neckartoru, údajně tak znečištěného kvůli dieselovým vozidlům, udělal lázně pro zdraví lidí. Nyní je sen o čistém elektrickém autobusu prozatím u konce. Mnichov je prvním velkým městem, které preventivně vyřadilo z provozu identická vozidla, dokud nebude známo více o příčině požáru.


Nejedná se o první požár e-busu. Již v roce 2017 došlo k požáru u výrobce e-busů v Salzgitteru, v roce 2019 k požáru vozidla v Burghausenu (okres Altötting), v roce 2020 v Durynsku. V březnu 2021 hořelo vozidlo společnosti EvoBus v Mannheimu. V případě dvou letošních ničivých požárů v autobusových depech v Hannoveru a Düsseldorfu existuje zatím přinejmenším podezření, že požár vyvolalo elektronické vozidlo. I kdyby tomu tak nebylo, požáry akumulátorů, které se velmi obtížně hasí a vyžadují obrovské množství vody, činí z každého požáru takového vozidla zvláštní riziko - a velmi, velmi drahou pojistnou událost. Nedávné požáry skladů to jasně ukázaly.

Největší riziko hrozí při nabíjení.

Stále častější jsou také nehody automobilů s elektrickým pohonem. Kromě několika smrtelných nehod, při nichž se baterie vznítila během několika sekund, je jasné, kde leží skutečné riziko: V procesu nabíjení. Zatímco benzinový vůz lze natankovat během dvou minut, elektromobil je připojen k elektrické síti po mnoho hodin přes noc. A to nejen v autobusových depech, ale brzy také v milionech garáží a podzemních parkovištích.

Počet elektromobilů v Německu bude i nadále výrazně růst a již nyní má každé druhé nové auto elektrický nebo alespoň hybridní pohon. To se nezmění, protože téměř všichni výrobci ve střednědobém horizontu vyřadí spalovací motory a EU chce kvůli svým klimatickým cílům co nejrychleji elektrifikovat dopravu.

Tím spíše je třeba jednat hned. Argument, že požáry elektromobilů nejsou statisticky častější než požáry benzinových automobilů, je druhořadý. Úsilí potřebné k uhašení požárů a škody způsobené obrovským žárem jsou rozhodně větší.

Hasičské sbory nejsou optimálně připraveny

Politici zatím dělají to, co bohužel dělají až příliš často: neberou v úvahu důsledky svých činů. Stále přísnější klimatické cíle a ideologické plány "obratu v dopravě" se rychle připravují, ale rizika, která s sebou nese relativně mladá technologie, jako je emobilita, se ignorují. Hasiči už nějakou dobu bijí na poplach: nejsou dostatečně připraveni. V dotazu parlamentní skupiny FDP spolkové vládě k tomuto tématu vláda upozorňuje, že za školení hasičů a záchranářů jsou "odpovědné spolkové země, obce a společenství". Za požární ochranu v podzemních garážích jsou naopak zodpovědné stavební úřady jednotlivých spolkových zemí. Dále se v něm uvádí: "Podle názoru federální vlády by se měla dále zlepšit statistická základna o požárech (včetně příčin, následků a technologie vozidel)." To zní podobně jako: Necháme to být a uvidíme, co se stane.
V garážích je nutná speciální protipožární ochrana

Místo toho, aby se kupcům elektromobilů rozdávaly další a další dotace a poskytovaly se jim daňové úlevy, zatímco zbytek motoristické veřejnosti pomáhá financovat prémiové elektromobily bohatých s rekordními cenami na pumpách, měly by se miliardy na emobilitu investovat rozumněji: V komplexní a bezpečné nabíjecí infrastruktuře a speciálním vybavení pro nabíjecí stanice v garážích. Odborníci na požární ochranu a geodeti po tom stále častěji volají a ptají se, zda by se elektromobily vůbec měly nabíjet v podzemních garážích.
Pravidlo 0G pro e-automobily je nutností

Pojišťovny si toho už dávno všimly: Každý, kdo nabíjí svůj elektromobil doma ve vlastní stanici, by to měl nahlásit své pojišťovně jako další riziko. "V zásadě je třeba říci, že každá elektrická instalace zvyšuje riziko požáru. Proto je důležité, aby zákazník uvedl instalaci - nebo v případě nového pojištění přítomnost - systému," upřesňuje Allianz. Bezplatně jsou pojištěny pouze jednotlivé garáže.

A pokud tato opatření nelze realizovat do výstavby? Pak bude nutné v těchto podzemních parkovištích zavést zákaz zpoplatnění - takříkajíc pravidlo "zero-g(aragen)". Samozřejmě by to byl těžký krok a nikdy nemůže být stoprocentní jistota.

Pokud jsou však zákazy jízdy s dieselovými motory rozumné kvůli několika mikrogramům oxidu dusíku v ovzduší, pak obavy o bezpečnost elektronických automobilů nelze jednoduše zahladit jen proto, že se politici obávají poškození image jimi propagovaného typu pohonu. V každém případě by tato preventivní opatření byla pro emobilitu výhodná.

Čím více je požárů, tím větší jsou pochybnosti o bezpečnosti těchto vozidel. Na tom nemůže mít nikdo zájem.
pon říj 25, 2021 2:44 pm

jose rabano
Příspěvky: 7515
Registrován: ned pro 02, 2018 8:31 am

Re: šoféřina-budoucnost?!

Příspěvek

Ridicu je dost.a vzdy bude.KIM JOHANSEN?Nebo tak nejak,danska mega firma.stojim u antw.v prumyslovce,dojel tahac od nich.2 mongolci za volantem,mluvil jsem s nima rusky.takze jak si nekdo mysli ze je nenahraditelny:-)
stř lis 03, 2021 5:30 pm

sof
Příspěvky: 3886
Registrován: ned lis 27, 2011 3:29 pm
Bydliště: ..

Re: šoféřina-budoucnost?!

Příspěvek

Kim Johansen prevzal (kúpil, alebo je) ex “slovenský” Bring. Čo to bolo za firmu a ako skončila asi netreba písať.

Ak sa český šofér utešuje (a na tomto fóre je takých viac),že šoférov je dosť, lebo v EU jazdia Mongoli, tak na to nemám čo povedať. Sranda je, že to píše šofér, ktorý nedávno písal, že im na firme stoja kamióny, lebo nemá kto jazdiť.

Vlastne je to pravda, šoférov je na svete lubovolne veľa, nikdy ich tolko nebolo ako teraz. Tak kde je potom problém? Asi nikde. Ale to sa dá povedať o všetkom.
stř lis 03, 2021 6:57 pm

jose rabano
Příspěvky: 7515
Registrován: ned pro 02, 2018 8:31 am

Re: šoféřina-budoucnost?!

Příspěvek

Ja se neutesuji.jen nedelam ze sebe nepostradatelneho.to je cele.vzdy prijde nekdo,pamatuj ma slova.a je mi to vcelku jedno co se deje,dobre uz bylo.za me teda.
stř lis 03, 2021 8:19 pm

vašek
Příspěvky: 1449
Registrován: úte úno 19, 2008 12:02 pm
Bydliště: Morava

Re: šoféřina-budoucnost?!

Příspěvek

ukrajinec by mi asi nevadil jako šofér, co vidím po firmách tak makají a nejsou s nimi problémy, a to dělají tu nejhorší práci a jsou za ni ještě rádi
stř lis 03, 2021 8:52 pm

DriverBrno
Příspěvky: 3410
Registrován: sob lis 21, 2015 5:43 pm
Bydliště: Brno

Re: šoféřina-budoucnost?!

Příspěvek

Vašek: jj taky to sledují, nakládka vykládka s Ukrajinci je pro mě relax, pak rychle vystřízlivění když přijedu do firmy kde jsou čeští skladníci Franta Klika a Pepa Jetel, obyčejné čekám až přijdou z přestávky, kdyby jich bylo na pracovišti šest, tak jdou všichni najednou. Ukrajinec snad ani neji a nespí.
stř lis 03, 2021 9:02 pm

Odpovědět

Zpět na „Netechnická témata“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Majestic-12 [Bot] a 35 hostů