Stránka 11 z 62

Napsal: ned led 01, 2017 11:02 pm
od EL
Přesně tak,ty doby,kdy jsem si po práci hrál s tatrou do večera,abych mohl ráno vyject jsou pryč,dnes už jen maximálně dělám hokra dílenskýmu-plachta se v jednom blbě vaří nebo na šroubování podlahy jsou taky lepší dva-ale zásadně se to dělá v týdnu-nejlépe při čekání na nakládku-dílnu máme v místě,kde nakládame.Strašně jsem zpohodlněl,kolikrát se jakou dobu přemlouvám,abych tu žárovku vyměnil,dřív jsem měnil na Tatře 148 spojku na stavbě-v zimě a jiné srandy,dneska se mi ani nechce dělat kolo,jsem jen kroutič volantem.

Spokojenost řidičů

Napsal: stř led 11, 2017 2:34 pm
od BlankaP
Najděte si prosím 5 minut pro vyplnění krátkého dotazníků spokojenosti řidičů, který slouží jako diplomová práce k analýze kamionové dopravy napříč ČR: http://bit.ly/DotazovaniKamionovaDoprava
Děkuji za váš čas!

Napsal: stř led 11, 2017 5:10 pm
od Mehon
Já bych tady mohl popsat situaci z druhé strany tj. z nakládky. Nedávno k nám přijeli nakládat pšenici, přijel jeden strejda s liazkou a autovekem, do haly nacouval během 5 minut, naložit šup šup a by pryč. Potom tam byli dva kamiony, jeden se tam rovnal skoro 45 minut a to jsme mu tam ještě 3 lidi ukazovali, aby nám tu halu nepovalil! (normálně se tam s návěsem rovnají na dva cuky) Nakonec byl ten poslední, hned na záčatku mě uzemnil tím, že dělá 45 min. pauzu, což jsem nepochopil co dělal doteďka, když už tam dobrou hodinu stál. Tak jsem si šel po svojí práci do dílny, s tím že až skončí pauzu tak ať příjde a naložíme to. Po 2 hodinách jsem si vzpoměl, že tam stojí venku auto a čeká na nakládku, páč samozřejmě nikdo nepřišel a ani se nijak nepodivoval nad tím, že tam stojí už 2 hodiny. Co mě překvapilo tak ani jeden z těch tzv. truckerů za celou dobu nevylez, aby mi řekli jak to chtěj naložit, nebo tak něco. Já s tím nakladačem jezdím občas, tak prostě nevím jak se nakládají kamiony, chlap co s tím jezdí bežně tak ten už ví, tak je naloží pěkně, ale jestli byli ti mojí přeložění tak prostě taky jejich problém.

troleje na dálnici -fantasmagorie nebo budoucnost?

Napsal: sob úno 04, 2017 9:53 am
od DriverBrno

Re: šoféřina-budoucnost?!

Napsal: sob úno 04, 2017 11:05 am
od Milan Černý
Ty troleje, to už tu bylo pamatuji si fotku kdysi před třiceti lety , kdy tohle zkoušely rusové. Neměly to sice nad dálnicemi, ale měli.

Re: šoféřina-budoucnost?!

Napsal: pon čer 26, 2017 1:21 pm
od 4215
Obrázek
Myslel jsem, že heslo "Staň se hrdým řidičem kamionu" je vrchol, ale koukám, že je stále co zlepšovat.
Aaaa, mobilovka nekvalitní, takže text: "Tvoje budoucnost začíná zde." tel. číslo.

Re: šoféřina-budoucnost?!

Napsal: sob říj 07, 2017 12:03 pm
od kuntík

Ad kuntík

Napsal: sob říj 07, 2017 8:32 pm
od JANEK 1
Zajímavé, ale v rozporu s legislativou silničního zákona ČR. ČR se tento pokrok vyhne několik desetiletí, protože nemáme vhodné silnice ani pro osobní dopravu, ne tak pro řízené kolony nákladních vozidel.

Re: šoféřina-budoucnost?!

Napsal: pát říj 13, 2017 7:33 pm
od vodic216
Obrázek

Ako sa to bude správať v prípade defektu? Alebo do kamióna niekto nabúra, napr. zo zadu. Zastane?: Vypíše papiere pre poisťovňu? Podpíše papiere počítač? Čo v prípade uvolnenia nákladu?

Re: šoféřina-budoucnost?!

Napsal: pát říj 13, 2017 10:24 pm
od fahrer
No jo no, dokuď půjdou dojit dotace, tak budou nesmysly vydávány za životaschopný projekt. A až dojdou, tak se to odpíská a vymyslí se jiná hloupost.

Re: šoféřina-budoucnost?!

Napsal: úte bře 20, 2018 7:45 pm
od vodic216
Včera vo večerných hodinách sa totiž mala v americkom štáte Arizona stať smrteľná dopravná nehoda, v ktorej bolo zapletené aj autonómne vozidlo Uberu, informuje portál The New York Times. Automobil riadený počítačom mal na verejnej ceste vraziť do chodkyne v meste Tempe, ktorá následkom poranení zomrela.


Podľa vyjadrenia miestnej polície mala žena prechádzať cez cestu mimo prechodu pre chodcov, bližšie detaily však nie sú známe a prebieha vyšetrovanie. O tom kto zavinil haváriu sa preto len špekuluje, isté však je, že vozidlo bolo v autonómnom režime a môže ísť tak o prvú nehodu samojazdiaceho auta so smrteľným následkom pre chodca.


Uber svoju technológiu samostatnej jazdy testuje vždy za prítomnosti aj ľudského šoféra, ktorý v prípade pochybenia či podozrenia, že systém nefunguje správne, preberá riadenie vozidla. Vyšetrovanie sa teda bude zaoberať aj otázkou, či daný šofér mohol, prípadne prečo nezasiahol. Podľa informácií redaktora Daisuke Wakabayashiho v Tempe v čase nehody nepršalo ani nebola hlásená hmla, ktorá by sťažila autonómnemu systému detekciu objektov a chodcov. Uber v reakcii na nehodu dočasne pozastavil testovanie svojej autonómnej flotily okrem Tempe aj v Pittsburgh, San Franciscu a Toronte.

Vyšetrovanie prebieha

Včerajší incident teda zďaleka nie je uzavretý, no už teraz sa dá predpokladať, že vzbudí veľa otázok a pochybností ohľadom autonómnych vozidiel. V poslednej dobe najmä niektoré štáty v USA začali presadzovať voľnejšiu legislatívu voči testovaniu takejto technológie a dokonca Arizona už povolila aj skúšky bez potreby prítomnosti ľudského šoféra vo vozidle. Aké výsledky prinesie vyšetrovanie je zatiaľ otázne, no ak sa preukáže zlyhanie autonómneho systému, následkom môže byť zvýšená regulácia podobných testov.

https://fontech.startitup.sk/autonomne- ... -chodkynu/

Re: šoféřina-budoucnost?!

Napsal: stř bře 21, 2018 1:15 pm
od vodic216
V tomto prípade to bude asi jednoznačné, zrejme pochybil samotný vodič tým, že nezasiahol do riadenia. Ono, keď sa človek spolieha na "počítač", tak nedáva na cestu taký pozor, ako keď šoféruje bez autonómnych systémov.

Ale kto bude niesť zodpovednosť v prípade nehody, počas jazdy autonómneho systému bez vodiča? Keďže tam žiadny vodič sedieť nebude, zrejme budú musieť zmeniť legislatívu a "nájsť" prípadnú zodpovednú osobu.

uber, nehoda, tempe

Napsal: čtv bře 22, 2018 9:39 pm
od sof
.

Re: šoféřina-budoucnost?!

Napsal: pát bře 23, 2018 8:50 am
od vodic216
sof: Naozaj vynikajúca analýza, ďakujem, že si si dal robotu, a spravil si ju. Podľa toho, čo som videl, mám pocit, že cyklistka bicykel viedla vedľa seba, čo by znamenalo, že išla cez cestu o dosť pomalšie, než v prípade, že by cez cestu bicyklovala. Ak by išla cez cestu na bicykli, tak to by sa pred autom naozaj zjavila veľmi rýchlo. Treba brať do úvahy aj rýchlosť auta.

Možno tá cyklistka je na tej kamere natočená ako sa približuje, ale stane sa "viditeľná" ,až keď ju osvetlia svetlá auta.
Keď si chcem spraviť v izbe večer fotku, a svieti len pouličné osvetlenie, vyjde mi len čierna fotka, pritom voľným okom vidím predmety v izbe.

Určite si spomínate na nehodu autobusu v Úhornej. Zahynulo tam asi 14 ľudí. Najskôr vinu dávali vodičovi. Bol tam zákaz vjazdu autobusov, nepoužil podkladací klin,...
Potom zistili, že aj keby klin použil, nepomohol by, lebo tam bol taký svah, že by klin zlisovalo koleso. Išli tadiaľ aj iné autobusy a tie tade bez problémov prešli. Zistili, že nefungovala správne ručná brzda. Vodiča oslobodili. V tamojšej SAD-ke "kartovali" nejaké dokumenty. A už si nepamätám koho nakoniec obvinili.

Re: šoféřina-budoucnost?!

Napsal: pát bře 23, 2018 9:06 am
od vodic216
Teraz som si pozrel aj to video, mne sa zdá, že tá žena za volantom spala, a zobudil ju až výstražný zvukový signál a na to prudké brzdenie auta sa preľakla. A podľa mňa na videu vidno ako tá cyklista vstúpila do jazdného pruhu, ale viditeľná sa stala až keď ju osvetlili svetlá auta. Auto ju zrazilo v podstate až kraji jazdného pruhu. Možno by stačil pohyb volantu, aby cyklistku auto obišlo. Kašlať na bicykel, ten by auto trafilo, ale človek by možno prežil.

Vyzerá to tak, že po tme tie systémy vidia len takú vzdialenosť, akú osvetlia svetlá auta.

Možno vývojová firma zaplatila pekné peniaze niekomu, aby sa nehoda vyriešila tak ako sa vyriešila. Inak by možno išla do krachu.

Ale samozrejme sú toto všetko len moje špekulácie.


Keď auto riadi počítač, človek nedáva na cestu taký pozor, ako keby sa musel spoliehať sám na seba.

Nemá to auto nejakú "čiernu" skrinku, ktorá zaznamenala akou rýchlosťou auto išlo, kedy zaregistrovalo prekážku, ako ju vyhodnotilo a ako zareagovalo?