Stránka 24 z 62

Re: šoféřina-budoucnost?!

Napsal: stř lis 06, 2019 7:13 pm
od Prouza88
sofe ty asistenční systémy řekněme první generace stály za prt. Mám na mysli to brždění nouzový, konkrétně zkušenost z Manem, kdy ty první čidla vpředu měli tvar čtverce s kulatým prolisem dopředu, ty byly vyloženě nebezpečný. Listí, svodidlo v zatáčce nebo patník, odbočující vozidlo a stouplo ti to na brzdu že sis cvrkl a bejt náledí tak jedes struhu. Jestli si dobře vzpomínám tak to dokázalo uplně zastavit a mohl si stát na plynu jak si chctěl. Ale nevím že by někdo z firmy za ty leta kvůli tomu boural. Pak ty čidla vylepšili, tvar měly čtverce se skosenýma hranama a ty už byly vcelku OK. Poslední úpravu co mám teď, je to čidlo rovnej čtvrec ale podseknutej dozadu a už se na tom v zimě nechytá tolik sníh. Na dálnici to funguje jakš takš OK, ale na okresce nevim nevim no. Dost často a nevím proč mi to na dálnici z ničeho nic šlápne zlehka na brzdu i když nikde nic není.. S Volvem to nebylo o nic lepší no.. Jinak nejistotou jak máš ty trpím taky. Seš odpovědnej za vše ale nemáš 100% kontrolu :? Jo a na actrosu mě mínilo trefit když si musel jet a ono ti to napsalo jestli nechceš zastavit a dát si pauzu :wall: Jasný že chcu, ale ten termín to nedovolí a tak za tím volantem pomalu stojíš a vono to mele kraviny :D A bude hůř

Re: šoféřina-budoucnost?!

Napsal: čtv lis 07, 2019 7:32 pm
od sof
Vďaka padlo že si to objasnil. Ja som si nad tým lámal cely čas hlavu, ako mohla technika spraviť taký veľký krok dopredu. Ešte že to je len filmový trik. Ale vyzeralo to reálne.

Dost často a nevím proč mi to na dálnici z ničeho nic šlápne zlehka na brzdu i když nikde nic není..
Toto Prouza88 otvrdzujem. MAN ročník 2018 my to robí tiež. Z ničoho nič na rovnej ceste zbrzdí z 80 na 70. Nemyslím si, že každou novou generáciou sa to vylepšuje, ja si myslím pravý opak. Nieje to len radar, je to kombinácia všetkého. Aj esp. Ten MAN 2018 ti nedovolí rýchli prejazd zákrut v serpentínach. Skúšal som to viac krát. Pri rýchlom prejazde zákruty sa sám zabrzdi asi na 30-40 a trvá pár sekúnd kým ti dovolí zrýchliť. Ak máš 2018 alebo novší, (ten zo skoseným radarom) tak to skús. Vyskúšaj niekde, kde sa to dá, rýchlu športovú jazdu cez serpentíny. Viem, že takých ciest kde sa dá tak s kamiónom ísť v serpentínach rýchlo veľa nieje, ale keď budeš mat možnosť tak to skús. Budeš prekvapený čo to auto spraví.

Re: šoféřina-budoucnost?!

Napsal: čtv lis 07, 2019 7:42 pm
od wckr
Děla tyto i scania. V serpentinach mi dupla na brzdu z cca 50 na 30..... byl sem prazdnej a bylo sucho. A nepřipadalo mi ze jedu rychle, zatáčku bych normálně projel, jel jsem tu trasu 50x . Já někdy vypínam i ten radar na brzdění i když jedu na nohu když tuším ze bude někdo odbočovat apod. Když jedu na tempomat tak reaguje i na auta v odbocovacim a brzdí s nima. Tak vždy jedu těch par vteřin bez tempomatu

Re: šoféřina-budoucnost?!

Napsal: čtv lis 07, 2019 7:55 pm
od Prouza88
sofe já jezdím na krev až se za to stydím, ale že by my to třeba za kruháčem kerej vemu fakt fest nějak hodně zdechlo to nevím :think: Nemyslíš na sněhu/ledu? Občas jedu mokrou bundesku a to letím třeba přes ten kruháč minimálně jedním předním kolem že cejtím na volantu že sklouže a netočí, do toho stojím na plynu a hrabu bo spěchám a jak s tím trhnu tam a zpět, tak mě to ESP vobráceně narovná a tak na vteřinu mi zablokuje plyn, jinak nepozoruju nic. ESP vypínám když je mokro protože to sice nehrabe ale zase to nezrychluje a jak to hrábne tak to vodřadí, a jedeš to po kvaltu nahoru..
Na sněhu se mi stalo že sem jel z kopce k dálnici na nájezd asi 100m se zašláplou brzdou na doraz, a když sem pak chtěl dát plyn, tak to řadilo tak kolem 900ot a ani manuálem sem to nemoh vytočit víc, abych se na dálnici rozjel.. bud to byla eště EEV, nebo ta první euro6.. nějakej mód na sníh nebo co psali v manuálu :wink:
wckr: on ti na to šlápne Man i bez tempomatu když ti třeba vídeňák bez blinkru najednou hopsne na brzdu a vodbočí. Ono to bude podobný, asi tam nepůjde vymyslet nějakej jinej algoritmus pro ten SW.. ty máš tu novou Scaniu že? No musíš s tím počítat a nejlépe si to vyzkoušet někde bo v zimě to pak hodíš v tý serpentýně dolů když to nečekáš :?

Re: šoféřina-budoucnost?!

Napsal: čtv lis 07, 2019 9:42 pm
od sof
.

Re: šoféřina-budoucnost?!

Napsal: čtv lis 07, 2019 10:25 pm
od Prouza88
Video nedávej, popiš to, stejně nepoznáme jestli si to tam nešlapal jak zelí :D

Všimli jste si taky, aspoň na Manech, jak to auto je strašně náladoví? Jednu křižovatku se rozjede a tahá jak ďas a druhou to prostě nejede, kopec to samí Jak kdyby to kvůli emisím stáhlo naftu? Actros je stáhlej na naftě celej, to tu někdo psal že to nedá naftu ať stojíš jak chceš na plynu a to kvůli kopytům co to neumí.. Jako mě tohle vadí, protože chci řídit a né být řízen. Já se rád svižně rozjedu a pak už to jen lechtám nebo uplně bez plynu, ale když si to zrovna vzpomene, tak to pak vytáčím uplně zbytečně bo to nechce tahat. Nepochopil sem nikdy ty duvenbeky a turky co ušetří, že se rozjíždí na čtvrt plynu a de pomale po kvaltu :roll:
Při poslední návštěvě mi dali novej SW a teď mi to řadí i pod 1000ot. Na bundesce jedu 73 a na 14ku, předtím sme musel manuál nebo jet asi 80.. Jako supr, hned jak sem sedl na ty scaniácký převodovky, tak mi neuniklo jak se dá plynem autu říct co má řadit. Na rozjezd ho podržím a řadí to pěkně po 3-4 nahoru a vytáčí až k 1800ot a šup dolu na 900ot, jako bych to dělal s manuálem, když dám míň plynu, tak to točí míň a pak stačí zhoupnout nohou a přestane vytáčet ty poslední kvalty a začne to tahat vod spoda tu 12-14ku ale mám furt 3/4 plynu :shock: Naopak když jedu ve městě tak to lechtáš i na rozjezd a šourá to po kvaltu kdesi u 1000ot. Tohle EEV neuměly :idea:

Re: šoféřina-budoucnost?!

Napsal: pát lis 08, 2019 4:08 pm
od sof
.

Re: šoféřina-budoucnost?!

Napsal: pát lis 08, 2019 4:37 pm
od NakejMagoj
___

Re: šoféřina-budoucnost?!

Napsal: pát lis 08, 2019 6:19 pm
od Prouza88
To by mělo být povinné ne? Asi to bruselští neodhadli a napsali tam, že stačí upozornti a vypnout tempomat.. Taky nám tehdá psali, že to nemáme vypínat hned při nastartování :wink: Na volvu bylo gut to světlo brzdový co se ti promítlo na vokno, když nějakej expert neměl žárovky vzadu a brzdil, osobně bych uvítal 3 brzdový na náklaďáku.

Re: šoféřina-budoucnost?!

Napsal: pát lis 08, 2019 6:26 pm
od wckr
To volvo zastavil řidič nohou a ne nouzové brždění. Mám tu informaci z volva. Ono to taky na osobu zareagovat nemusí, protže se paprsek neodrazí.
Jinak za tu vypověd, bych mu vypalil na čelo že je kokot a neřídil by už nikdy nic kromě kola.

Re: šoféřina-budoucnost?!

Napsal: pát lis 08, 2019 8:33 pm
od sof
NakejMagoj, to som nevedel. Myslel som že aj DAF sám zastavý ako napríklad MAN alebo Mercedes.

To brzdiace Volvo čo si sem dal je mýtus, brzdil ho len šofér. Niekde v tomto vlákne som dával odkaz priamo na stránky Kreiss, kde o tom píšu a potvrdilo to aj Volvo, tak ako píše wckr.

Je škoda, že jediná ukážka samobrzdiaceho kamióna v praxi, ktorá sa zobrazuje na internete je fake news.

Re: šoféřina-budoucnost?!

Napsal: sob lis 09, 2019 10:32 am
od ATW service
sof: Doporučuji přečíst si toto - https://eur-lex.europa.eu/legal-content ... 1)&from=CS . Najdeš tam mnoho odpovědí na otázky kolem funkčnosti systémů AEBS... ;-)
To video Daf vs. Ford sice vypadá docela strašidelně, ale je tam vidět, že (spíš než AEBS) řidič nakonec brzdil a vzhledem k poškození obou aut bych tipnul, že rychlost při nárazu byla pod 30 km/h, možná i pod 20 km/h...

Re: šoféřina-budoucnost?!

Napsal: pon lis 18, 2019 4:42 pm
od Prouza88
Takže né s káblama ale s lanama se bude stát :lol:
https://www.novinky.cz/auto/clanek/da-s ... -internetu

Re: šoféřina-budoucnost?!

Napsal: pon lis 18, 2019 8:09 pm
od martin440
Prouza88.... :wall: :wall: :wall: :wall: :mrgreen:

Re: šoféřina-budoucnost?!

Napsal: pon lis 18, 2019 10:38 pm
od Prouza88
http://www.autoforum.cz/zajimavosti/v-n ... -internetu
100km/h na dálnici???? No to snad..
:wall: