Stránka 1 z 23

Jak je obtížné sehnat dobrého řidiče

Napsal: sob říj 04, 2014 3:20 pm
od milantir
Jak napovídá název, chci se zde podělit o zážitky se získáváním řidiče MKD u malé autodopravy. Tedy podle toho, jak budu mít čas, náladu a jak se vyvine anketa :-)

Hledáme pouze dva nové řidiče, v rámci rozšiřování přepravních kapacit ( Inzerát řidiče MKD ), a v prvních dnech tohoto nápadu se zdálo, že to bude jednoduchý úkol. Měla tomu nahrávat vysoká nezaměstnanost a fakt, že zbývá jedinný prvek, na němž lze ještě v autodopravě šetřit, tedy řidič. A tak jsme doufali, že nábor nových šoférů nebude problém. Fixní plat, relativně příjemná pracovní doba, a i ohlasy lidí, jež se ozvali, naznačovalo, že je naše nabídka zajímavá. A tak je s podivem, kolik "expertů" se nakonec skutečně přihlásilo.

Například Roman, zaměstnanec se statistikou jeden turnus (tj. 14dní) = jedna škoda. To se nebavím o rozbitém zpětném zrcátku, ale například urvaném nárazníku na návěsu, přetrhaných kabelech mezi tahačem a návěsem, roztrhaných měchách na návěsu (protože turnus jezdil na úplně vypuštěných), probržděné pneumatiky, a podobně. Pracovní poměr trval půl roku a popsaný "profík" má za sebou mnoho škodních událostí. A i když je jasně největší kazisvět, co u nás pracoval, mohl bych popsat další "šikuli". Záleží, jaké ohlasy sklidím.

Ale nechci, aby to vyznělo tak, že za každou blbost naše řidiče honíme po dvoře s bičem. Spíš naopak. Třeba zde máme návěs, na kterém jsou již šestkrát měněná vrata paletového koše a je zvláštní, že o ně přišli ostřílení firemní mazáci a nikoliv nováčci, jak by se mohlo zdát. Zkrátka, z deseti lidí je Roman jediný, jež dostal výpověď.

S pozdravem
Milan

Napsal: sob říj 04, 2014 3:54 pm
od NakejMagoj

Napsal: sob říj 04, 2014 4:13 pm
od gugýto
Roman nemá u TIRU co dělat. Ať jezdí u pekáren

Napsal: sob říj 04, 2014 4:26 pm
od Jirka Novák
Já osobně bych ho propustil již po dvou menších škodách a nechal bych je mu plně zaplatit. První by byla varování a druhá pádný důvod. Samozřejmě pokud by to bylo pouze z jeho viny.
Protože si financuji svoje auta sám tak proto mám tak přísné měřítko a pokud je někdo kazisvět tak ať jde k lopatě tam toho tolik nezkazí.

Napsal: sob říj 04, 2014 6:19 pm
od Tom-Oaza
g.u.g.a.:
u pekaren? to bych se pak bal kousnout do peciva aby v tom nebyli kaminky z cest :lol:

Napsal: sob říj 04, 2014 6:53 pm
od M.Z.
Je zajímavé (ve všech oborech), že ty největší lopaty umí nejlíp řvát a vyhrožovat, to je asi nějaká přímá úměra nebo co...
Ten 1 hlas v anketě si dal asi Roman, ne? :lol:

Napsal: sob říj 04, 2014 7:15 pm
od jardamoto
Milane z Panem Voldřichem sem v kontaktu a vím své tohoto člověka měl vykopat už po měsíci a né ho tam nechat pul roku. Takže jasná volba nemá na kamionu co dělat. Držím palce aby ste sehnali dobré řidiče.

Napsal: sob říj 04, 2014 10:08 pm
od delivio
Obrázek
zdroj: Logistika 9-14

a v prvních dnech tohoto nápadu se zdálo, že to bude jednoduchý úkol. Měla tomu nahrávat vysoká nezaměstnanost a fakt, že zbývá jedinný prvek, na němž lze ještě v autodopravě šetřit, tedy řidič

Napsal: sob říj 04, 2014 10:16 pm
od mirazapletal
Myslím že delivio chce řícht, že pokud smýšlíte o řidiči tak, že na něm ušetříte a berete jej jako onuci, tak jste dostali, co jste si zaplatili :-)

Napsal: sob říj 04, 2014 10:48 pm
od milantir
Rozhodně to takto nemělo vyznít. Spíš jsem jen chtěl vyzdvihnout to, že je ještě mnoho autodoprav, kde se plat počítá s fakturace, či od kilometrů, a tak by měla naše nabídka fixního platu být poměrně dost konkurenceschopná a snad lákat potenciální dobré řidiče.
Z několika pohovorů jsme se dozvěděli, že existují řidiči, jež jsou celý měsíc v kabině a nepřesáhnou třicet tisíc! A přeci na jednoho dobrého řidiče, zbývá deset a více "expertů".
Řidičů si velmi vážíme, to by měl dokazovat i fakt, že na přání řidiče se do auta koupí měnič s výkonem nad 2000W, vysílačka, koberečky a další komponenty, ke zvýšení pohodlí za jízdy. Mýta jsou automatická ve většině projížděných států. Benelux a Anglie se z velké části kupuje přes internet. Takže na našich řidičích je pouze tankování. Nepočítám-li schopnost dovést soupravu v jednom kuse a trefit se alespoň do správného státu.

Napsal: sob říj 04, 2014 11:34 pm
od delivio
Možná mám specifický pohled, ale už několik let není finanční stránka tou hlavní při rozhodování o povolání řidiče.Patří až na druhou pozici (uvádí se v průzkumech)
Konkurence schopnost a finanční stránka je zajímavý bod na debatu. To, že přeskočíte kilometráře a fáčkaře ve vašem modelu je jasný fakt. Jste rozhodně zajímavější.
Jen je dnes ta příprava budoucích řidičů rychlejší a nedostatečná.Dostanou se sice dříve na trh práce, ale nedostanou dostatek informací a znalostí.
Další faktor
Neznamená, že řidič projde p.testy tak je zcela odolný.
http://www.czrso.cz/clanky/stres-za-volantem/
Proto se domnívám, že pohyb v dnešní době na silnici není vždy kvalitní (za rok 2011 se uvádí 4,5 mil vozidel jen v ČR).V EU ještě horší v určitém směru,čase,oblasti.
Nechat měchy dole atd, prostě si za to musí nést odpovědnost- zaplatit ji-podílet se na ní.

nebál bych se cíleně přetahovat řidiče konkurenci-budování teamu.Výhoda je v tom, že víte, co chcete a máte zdravé jádro.

Napsal: sob říj 04, 2014 11:49 pm
od JiRaY
Milane,jen se rozepiš,o svých zkušenostech se zaměstnanci,mě by to samotného zajímalo,ostatně já bych mohl o svých kolezích taky vyprávět,jako onehdá když jsem nabídl kolegovi,že mu ukážu při zapřahání návěsu,aby trefil kolík a neotřel všechnu vazelínu na zem...

Jeho slova : "Neuč orla létat,jezdím se soupravou 10 let,takže tu počkej,šoupej nohama a já jsem tu za chvíli zpět a zapřaženej i s návěsem"

Po 20ti minutách jsem se šel podívat,kde se stala chyba když nedorazil a spatřil jsem hrůznou podívanou,kdy kolega nezvednul zadek tahače,podjel kolík,a o čelo návěsu nakřápl kabinu a urazil všechny spojlery na pravé straně :shock: :?

Napsal: ned říj 05, 2014 8:40 am
od jozin
Je to furt dookola.Plat 13 000hrubeho,zbytek bokem nebo jinak,a clovek ocekava zastup zajemcu.To je fajn ze kupujete menice atd,ale me osobne to nenalaka treba.Vec nazoru.Ridicu jako takovych je malo a dopravcu plno,coz je dobre pro nas.To ze ste domluveni na tom aby plat byl vicemene stejny(jakt to sectu)uz neni tak dobre.Zmineny Roman asi nebyl moc dobry ridic,prumerny zamestnavatel by to poznal do 3 mesicu urcite.Jen ,,nejsou,,lidi tak to tak dopada pak.

řidič

Napsal: ned říj 05, 2014 9:36 am
od Myška
Také vidím problém v tom, který řidič je natolik sám k sobě kritický, kdy si řekne - "ano, jsem dobrý řidič, nejsem dobrý řidič, umím jezdit se soupravou, umím zapřahnout, neumím couvat". Kolik řidičů má pokoru v tomto zaměstnání, pokoru k trucku, k tomu velkému silnému kolosu, že není vševěd a mistr světa i po 8 letech praxe? V tom je ten problém, sebekritika a opravdu uvážení, co opravdu JA SÁM umím a neumím si to přiznat. A to si myslím že umí málokterý řidič. Sama to vidím u ostatních chlapů řidičů bohužel, jak si často přede mnou hrají na borce. A mám to z praxe, že jakmile zapomenu mít pokoru ke svému MANu, chvíli mě stoupne ego, že jsem borec a farmáři čumí na malou ženskou v tom trucku, většinou jsem udělala průser a urvanej blatník či schody apod. Takže věřím tomu, že je těžké najít slušného řidiče. A k názoru nahoře, o čem je téma, že firma měla řidiče propustit ihned po druhé udělané škodě. :wink:

Napsal: ned říj 05, 2014 11:09 am
od mirazapletal
Ona je taky škoda a škoda, některé věci jsou pech, kdy třeba na úzké silnici potkáte někoho, kdo moc uhýbat nehodlá a zrcátkem trefíte větev u příkopu, probržděná pneu.... když vám někdo vjede do cesty, brždění se taky neubráníte, taky to může být technická závada. ale většině škod jde předejít - třeba jen tím, že nejsem líný a vylezu z auta se podívat kam couvám a nebo jestli to opravdu vychází. Měli sme kolegu, co šéfovi vola, že má na dodávce defekt. Šéf dojel, guma rozsekaná - prý si nevšiml když nasedal do auta že má defekt... A kde je rezerva taky nevěděl... O týden později jel na výjezd, přes město jel 80 a myslel si, že na oranžové majáky může jezdit na červenou - tak dostal padáka...
Ono jezdit na vypuštěných vacích je stejně diletantismus nehrubšího zdrna což vás mělo trknout, takový řidič dobrý není. . V dnešní době si musíte dobrého řidiče buď vychovat a nebo přetáhnout od konkkurence. Já osobně sem pro výchovu, mladého klika, dát jej na malé auto pokud máte, až se vyjezdí, tak postupem posunovat výše. My na firmu dostali 20letého kluka aby jezdil se sypačem a popravdě strčí do kapsy mnoho starších - ale ne proto, že je dokonalý, ale proto, že je schopný se poučit když udělá nějakou botu a už ji neopakuje. Když mu člověk něco vytkne, tak poslouchá, když mu člověk něco poradí, tak nedělá machra, prostě se to chce naučit a za půl roku naprosto bezvadný řidič :-)