Pokec na veškerá témata, včetně ne-truckerských debat (Vaření, muzika, zážitky z cest, fotky....)

Moderátoři: martin_100, Olda, -Ondra-, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek

Odpovědět
xkubisekx
1. NAPOMENUTÍ
Příspěvky: 363
Registrován: ned lis 02, 2008 1:32 am
Bydliště: Zlín

Minimalni mzda DE

Příspěvek

Tak mam cerstve info jak se ma dokladat min. mzda v nemecku. Znamy to tam tento tyden vyrizoval. Na celni sprave myslim ze v Drazdanech byl prihlasit firmu. Pak tam ma ctvrtletne dokladat ze jeho ridici pri praci v nemecku meli hodinovy plat to jejich minimum, nebovyssi. Udela se vykaz kolik kdo odpracoval pracoval v DE a ridic podpisem potvrdi ze je to tak. A jednou za 3 mesice to tam ma posilat. Jinou paku jak vyplatu zkontrolovat nemci nemaji, Pouze to co jim ktera firma posle, samozrejme realita bude jinde. Takze s tim zvysovanim priznaneho zakladu to az tak divoke nebude. A tim padem ani se zvysovanim cen za dopravu... Takze z meho pohledu od nemecka je to jen vystrel do tmy. Belgicane na to jdou podle me lepsim zpusobem. Ja se budu v klidku drzet vychodu, protoze zatim nikdo nenabizi ceny za dopravu na zapad a zpet takove aby se to vyplatilo nebo teda aspon teda rentovalo.

Psano na tabletu, tak bez diakritiky.
Není umění jet na západ, ale na východ. Do portugalska dojede i chobot s osobákem, do Kazachstánu Pan řidič...
pát led 09, 2015 4:28 pm

delivio

Příspěvek

Nedívej se na výhodný kurz při výběru, ale jaké služby získáš při zvolení jedné nebo druhé platební karty.
Někdy je v zahraničí nutná minimální částka k tomu, aby přijaly platbu přes kartu.Obvykle je to mezi 5-10 eur.Výhody a nevýhody mezi debetní a kreditní kartou nastuduj jinde.Doporučuji předem, než ti vyberou oni a přemluví tě, že to je výhodnější.
pát led 09, 2015 4:45 pm

sof
Příspěvky: 3886
Registrován: ned lis 27, 2011 3:29 pm
Bydliště: ..

xkubisekx

Příspěvek

.
Naposledy upravil(a) sof dne čtv kvě 16, 2019 9:21 pm, celkem upraveno 1 x.
pát led 09, 2015 4:46 pm

delivio

Příspěvek

Výstřel do tmy to není v žádném případě.To se kluci pletete.Na 45ku B aF je podaná žaloba a pokud to projedou půjdou cestou třeba, nebo pravděpodobně Německa ;)
Jinak by se Němci připojili k Belgii a Francii.Také určitou dobu byly zastánci 45 tky mimo vozidlo.Asi se poučili a zvolili jinou cestu.Pro podvodníky horší, protože daňové podvody jsou v D trestány velmi tvrdě.Určitě si někdo naběhne.To je tutovka
pát led 09, 2015 4:57 pm

sof
Příspěvky: 3886
Registrován: ned lis 27, 2011 3:29 pm
Bydliště: ..

Příspěvek

.
Naposledy upravil(a) sof dne čtv kvě 16, 2019 9:21 pm, celkem upraveno 1 x.
pát led 09, 2015 6:40 pm

RADO71

Příspěvek

Jak přesně zjistí Německý daňový úřad,kolik skutečně zaplatila firma zaměstnanci ? Takže EU nebo Německo nařídí kupříkladu České daňové správě poskytnout jím údaje,možnost si ověřit,že firma nelže ? A když tak neučiní,tak nepustí firmu na své území ? Na základě čeho,jakého zákona,jaký je k tomu precendens ? Firma přece nemusí,ale může podvádět.Nezlobte se ,ale tohle smrdí strašně.Můžu na papír napsat a stejně nevyplatit.Tohle ani není daňový podvod.Je to podvod na řidiči.Když na tuhle hru řidič přistoupí.Když ne Čech/Slovák,tak třeba Polák nebo Rumun ano.Kdyby řidiči nepřistoupili na základní mzdu a nevyplácení diet..atd.atd.Ikdyž jde Belgie a Francie spíše po řidiči,tak ve skutečnosti může donutit firmu vyplácet poctivěji.Všechno totiž u toho řidiče začíná a končí.Na jaká pravidla přistoupí,tak to bude.A taky si myslím,že to vůbec nevyřeší Německý problém.Stěžují si na nedostatek zakázek z důvodu dumpingu,ale současně jim chybí tisíce řidičů,snad z důvodu nízkých mezd.Takže Německý zákazník je jiný,než východoevropský ? S klidem přijme vyšší cenu,nebo Německý obchodník nižší marži ?Zvýšenou cenu za přepravu někdo zaplatí.Zapomíná se,že nejsou zvyklí na přítomnost minimální mzdy.Pokud byl dosud dopravce v Německu velkorysý a snažil se platit co mohl,tak tady bude ten nárůst ceny za km(když to půjde ideálně).Ale současně bude definována minimální mzda,to tu předtím nebylo.Německý řidič chce asi dělat za úplně jiných podmínek.Chybí i u nás,až se se dělá nábor,ale platy řidičů tím vůbec podle tržních zásad nestoupají.Tuhle hru rozjeli v okamžiku,kdy otevřeli trh směrem na východ.
pát led 09, 2015 8:44 pm

xkubisekx
1. NAPOMENUTÍ
Příspěvky: 363
Registrován: ned lis 02, 2008 1:32 am
Bydliště: Zlín

Minimálka

Příspěvek

No, jak na tom např. česká firma dojede? V evropském právu, pokud někdo někoho žaluje, nese důkazní břemeno. Takže pokud mě, jako českého přepravce chce někdo za něco dát k soudu, tak mi napřed musí dokázat, že jsem nějaký zákon porušil. To, že dám řidiči podepsat papír, že 2x týdně jede německem á 6 hodin, a já mu to vyplatil, řidič to dobrovolně podepsal, tak kde a jaký zákon jsem porušil?
Dopravce ty peníze přece vyplatil, částka 2 x 6h x 8,5 Eur bude na výplatici napsaná, a dopravce to stáhne jinde - na ostatních hodinách. Takže přiznáno bude +- stejně a německá podmínka bude splněná.
Jiné to samozřejmě bude když ten šofér odpracuje v německu jinou dobu...
Neříkám že je to takhle správně. Jen si myslím, že takovým podobným způsobem se s tím "vydrbe" a hotovo.
Já jsem pro to aby měl řidič 28tis hrubého + diety. Ale to je prostě tady u nás zatím nereálné.

Příklad za všechny: všechno začíná u lidí samotných, pokud chci rohlík za 1 Kč, tak pekárna bude chtít mouku za pár šušňů, výplata pekařům nízká, a samozřejmě taky tlak na cenu za dopravu dolů. Prostě úspora ve všem.
Takže když chce nejvyšší moc násilím zvýšit výplaty, tak se to musí napřed projevit někde kde na to vzít... Lidi si musí připlatit za výrobek, aby ve finále mohli dostat přidáno. A to se nikomu nechce.
Když mi zákon přikáže, že musím přidat, a nemám z čeho, protože nedonutí odběratele zvýšit cenu, tak budu hledat kličku, jak ten zákon obejít, protože prostě nemám z čeho přidat.
Ono lehounce se říká, že majitel firmy se má jako prase, ale pravda je většinou jinde. Ano je pár firem, kde z majitelů trčí prachy ze všech stran, ale kolik jich je. Většinu co znám, tak to šudlí všema různýma způsobama aby to nějak fungovalo. Zlaté časy, kdy se jezdilo Avií ze Zlína na Prahu a fůra byla placená tam i zpět, jsou dávno pryč a já můžu jen smutně doufat, že se někdy vrátí.
Proč se tu začaly ve velkém prodávat pneumatiky z ruska, číny atd? Zaměstnávání východní levné pracovní síly a podobné "úspory"? Protože každý hledá úspory kde to jde. U velkých firem se hlídá spotřeba, KM, sráží se za kdejakou ptákovinu. Prostě ani oni nemají peníze navíc. Všichni sme si, ne jen v dopravě ale ve všem, tak podlezli ceny, že už to snad ani víc nejde.
Dobré práce je málo, kdo ji má se jí drží zuby nehty, a bohužel občas se najde idiot, kterému teče do bot, a cenu podleze. Pak se takto pokřiví celý trh a máme pak co máme.
A nikdo s tím nic neudělá.

Tyto akce, typu donutíme zaměstnavatele vyhláškou, nebo zákonem, aby zaměstnancům líp platil, jsou špatně, pokud zaměstnavatel nemá z čeho, tak prostě nepřidá, a bude hledat okliku. Jo, může stát říct musíš platit tolik a tolik, ale taky by měl říct, že minimální cena za dopravu bude tolik a tolik a hotovo. Chce vybírat mýtné? Tak šup, povinně všechny firmy ho budou proplácet. Ne jen pár firem...

Pauzy v Belgii a spol obejít nejdou, teda, jdou, ale jejich způsob nejde po platech zaměstnanců, těm jde o to uvolnit svůj vlastní trh práce pro vlastní přepravce, vystrnadit levné dopravce z vlastního trhu.
Pamatuju, že přepravy v rámci Beneluxu vycházely ještě před cca 3lety na +-2,2 Eur na KM, teď jsou ceny v prd... Oni to ví, tak se snaží levný východ vyprat pryč.

Němci to samé, ale ti na to jdou prostě špatně, nemají oporu v tom jak zkontrolovat dodržování. Papír snese všechno, a v tom obrovském množství firem co jezdí přez DE, nemají šanci něco zkontrolovat. Navíc nemají páku jak zajistit aby to fungovalo. Minimálka platí jen pro DE, nikde jinde, takže prostě marný pokus, a zbytečně další papír který bude řidič vyplňovat...

Podle mě je jediná cesta jak dostat (přiznané) platy řidičů na nějakou rozumnou úroveň je odbory. Prostě všichni, nebo teda hooodně řidičů se musí spojit v odborové organizaci, a ta už pak jako velká síla může zatlačit na zaměstnavatele, a ti na své zákazníky. Jinak není šance. A musí se to udělat ne u malých dopravců, ti jsou většinou závislí na těch velkých, ale právě u těch velkých. Protože ti většinou dodrbou tu cenu za dopravu.
Takže ti z vás co pracují u obr firem se zamyslete a dejte se dohromady. Pak se může začít. Jednotlivec nic nezmůže, ale v množství je síla.


K tomu účtu, když jsem v květnu 2013 začínal, tak po prozkoumání toho co banky nabízí byla jasná výhra - FIO, účty zdarma, VISA karty zdarma, internet banking rychlý, přehledný. S Komerčkou a jinou obr bankou se to nedá absolutně srovnat. Poplatky za přijetí (25Kč) nebo odeslání peněz do státu EU(50Kč), na SK a z SK zdarma, oproti jiným za pár šušnů.
V podstatě jediná nevýhoda - málo poboček a bankomatů, ale to mi ani tak neva, kolikrát sem za cca 2 roky byl na pobočce? Asi 3x nebo 4x a to mám nejbližší pobočku cca 25km, jako kterákoliv jiná banka. Takže žádná tragédie.
Poradenství na telefonu paráda, operátoři ochotní, se vším pomohli a poradili, velice vstřícný přístup.
Nikdy bych nešel do jiné banky, z mé strany maximální spokojenost.
Není umění jet na západ, ale na východ. Do portugalska dojede i chobot s osobákem, do Kazachstánu Pan řidič...
pát led 09, 2015 10:24 pm

delivio

Příspěvek

Holandský soud to rozsekl výrokem... stejné odměny za stejnou práci
http://www.bkftv.de/die-ungarischen-fah ... ederlanden

Myslím, že se doprava trošku změní a turbulence budou zajímavé pro dopravce i řidiče.

http://www.faz.net/aktuell/wirtschaft/w ... 58069.html

Dopravců jsou mraky.Trh se musí jednoznačně pročistit.Platí i pro řidiče.Pak se to opět stabilizuje a narovná.Čím dříve začnete tím dříve sklidíte plody.A neřekl bych, že je to jen v řidičích. Musí to chtít změnit a zlepšit i samotní dopravci.Na velikosti společnosti v tomto směru rozhodně nezáleží.
Naposledy upravil(a) delivio dne sob led 10, 2015 1:03 am, celkem upraveno 1 x.
sob led 10, 2015 12:52 am

peter gasparovic
Příspěvky: 4515
Registrován: stř lis 05, 2008 10:50 pm

Příspěvek

Tiez nieco pridam:

SRN - minimální mzda aktualizace 23.12.

Dne 22.12. proběhlo jednání na celním úřadě Zollamt Dresden za účelem zjištění aktuálních informací o dopadu zákona o minimální mzdě v Německu (MiLoG) na české dopravce a jejich řidiče. Ukázalo se, že ani německé úřady zatím nemají žádný centrální pokyn ke kontrolám a ani jednotný výklad. Proto i odpovědi úředníků byly jen podmíněné a platné k okamžiku jednání. Z toho i plyne, že přístup se může v jednotlivých spolkových zemích, bohužel, lišit. Vzhledem k absenci jasných pokynů od „centrály“ proběhlo jednání jako neoficiální. CÚ připouští, že náběh bude muset být pozvolný i vzhledem k tomu, že SRN neposkytlo žádné informace partnerům v zahraničí, tudíž se dá předpokládat, že většina dopravců o nových pravidlech nebude ani vědět.

Z jednání vyplynuly tyto závěry:

1, celní úřad zatím nemá žádnou prováděcí metodiku k uplatňování zákona,

2, z textu MiLoG pro celníky vyplývá, že kontrole podléhají všichni dopravci, jejichž řidiči vykonávají práci na území SRN byť jen jednu jedinou hodinu, nehraje žádnou roli, jestli se jedná o přepravu do, z nebo přes Německo, nemá vliv skutečnost, zda je zákazník z Německa,

3, každý dopravce musí před vysláním řidiče do Německa sestavit plán vysílání (ten se ale může operativně měnit) a oznámit na celní úřad v Kolíně nad Rýnem jména, příjmení a datum narození stanoveným formulářem v německém jazyce každého řidiče a předpokládaný začátek práce na v Německu a očekávanou dobu trvání práce. (Formulář je ke staže ní na stránkách ČESMAD (orientační překlad) ve zprávě z 19.12. nebo na adrese: http://www.zoll.de/DE/Fachthemen/Arbeit/Meldu ngen-bei-Entsendung/meldungen-bei-entsendung_node.html). Seznamy musí dopravce odeslat, zatím poštou nebo faxem na Hauptzollamt v Kolíně nad Rýnem Bundesfinanzdirektion West, fax 0049 221 964870, adresa Wörthstraße 1 - 3 50668 Köln, Nordrhein-Westfalen Deutschland,


4, v pracovních výkazech každého řidiče musí zaměstnavatel odděleně evidovat pracovní dobu v SRN vždy nejpozději do 7 dnů od vykonané práce (Zollamt Dresden nevyžaduje mít k dispozici doklady na nějakém místě v SRN),

5, kontroly budou celní úřady dělat namátkově, pokud pojmou podezření, že řidič není placen minimální mzdou 8,5€ za hodinu práce v Německu, vyžádá si CÚ od dopravce evidenci pracovní doby a doklady o vyplacené mzdě. Kontroly budou i cílené na základě poznatků o možné „práci na černo“,

6, pro kontrolu budou CÚ využívat i záznamy ostatních německých úřadů, např. protokoly BAG,

7, pokud si německý zasílatel nechá od dopravce potvrdit, že ten vyplácí svým řidičům minimální mzdu, ale ze zakázky bude jasné, že tomu tak vzhledem k výši přepravného nemůže být, zasílatel se nezbaví odpovědnosti a případné sankce (měl vědět, že dopravce nebude schopen mzdu v řádné výši řidičům vyplácet),

8, systém bude nabíhat postupně, jednotlivé paragrafy zákona se musí „praxí vyjasnit“,

9, sankce za nevedení evidence o pracovní době je až do výše 30.000€, sankce za nevyplácení minimální mzdy do výše 500.000€.

"Poznámka pod čarou" - z jednání jsem nabyl dojmu, že při schvalování MiLoG si úřady neuvědomily, nebo nedocenily rozsah, kolik zaměstnanců a neněmeckých subjektů bude postiženo. Možná ani neměly v úmyslu takto široký a plošný rozsah, ale nikdo nemá politickou odvahu okruh zaměstnavatelů omezit. Úřady evidentně nejsou připravené ani na příjem hlášení o desítkách tisíc zaměstnanců, ne zcela jasné je, zda vůbec německé úřady mají právo vyžadovat doklady o zaměstnancích neněmeckých podniků. Zatím se k této otázce staví tak, že musí rozhodnout soud na základě žaloby. SRN si nevyjednala s ostatními státy žádnou formu právní podpory a pomoci při získávání údajů. SRN vůbec nikoho oficiálně o možných požadavcích a dopadech na subjekty z jiných států neinformovala. Je možné, že zákon se bude v praxi využívat cíleně proti případům "práce na černo", kterou úřady budou schopné dokázat z činnosti zahraničních subjektů na území SRN. V případě silniční dopravy to můžou být nelegální vnitrostátní doprava nebo trvalý pobyt pracovníků na území SRN.
Nicméně zákon platí s účinností od 1.1.2015 a německý úředník ho nezpochybňuje.


Pro případné správní nebo soudní spory lze dopravcům doporučit, aby si veškerou korespondenci se zákazníky, zejména požadavky ultimativního charakteru "buď podepíšete, nebo s vámi rozvážeme smlouvu" uchovali v kopiích k využití. Jak bylo řečeno na jednání v SRN, pokud německý zákazník donutí/přesvědčí dopravce ke slibu vyplácení mzdy 8,50€ a cena přepravy bude taková, že dopravce ani při nejlepší vůli nebude moci mzdu řádně platit, německý zákazník je spoluodpovědný a sankce do 500.000€ může být uplatněná i proti němu.

22.12.2014



Tiez tu je odpoved ako to dopadne ked na to dopravca nebude mat financie....
Vo víne je pravda, v pive sloboda, v pálenke sila a vo vode baktérie...
sob led 10, 2015 1:00 am

Vejr
Příspěvky: 286
Registrován: ned říj 24, 2010 11:06 pm
Bydliště: Kladno

Příspěvek

Trochu by mě zajímalo jestli němci řeší nějak problematiku OSVČ, protože tam se nejedná o mzdu ale o zisk. Takže soukromník co jezdí sám na sebe může jezdit levněji než firma se zaměstnanci když mu bude stačit zisk jenom 4€ za hodinu...
Je to jenom teorie ale myslím že stojí za úvahu
sob led 10, 2015 10:44 am

RADO71

Delivio

Příspěvek

Když jsem psal,že všechno začíná a končí u řidiče,nemyslel jsem tím,že by to byla jeho vina.Myslel jsem tím,že on je ten ,který rozhodne o existenci té nebo oné firmy.Tím jak.se.rozhodne.Že kolikrát možná nemá (z jeho úhlu pohledu) na vybranou.Pochopil jsem,že spoléhat se.na dobrou vůli nadřízených lze jen v minimálním počtu případů.Stále i přes verdikt z Holandska si myslim,že to není OK .Jestli jsem to správně pochopil,tak tam byla zadána práce pro řidiče od mateřské firmy,která Maďarská nebyla .To bych pochopil.Ale můj pohled,hodně zjednodušený na tu věc ....Němci jako by nařizovali,kolik musíte zaplatit svému zaměstnanci na služební cestě.Ale on nemá nic společného s Německem.Opakuji,že je mi jasné,že takto to dál nejde.Že Němce chápu.Že chápu soc. problémy řidičů.Mně jenom zatraceně vadí ten nadřazený přístup velkého bratra z Německa,který když má pocit,že něco chce,tak to dostane.Když tady čtu ty administrativní úkony ,co tady dal Peter dal,tak mám pocit,ze zajdem na úředního šimla.Tohle zvýší zaměstnanost tak na úřadech,nevím jestli za volantem.A v konečném důsledku se může stát,že to na místě zas a hlavně odnese řidič.Další věc,kterou nebude mít v pořádku z něj udělá kandidáta na další pokutu.Ne,že nedostává minimální mzdu,ale že něco nedoložil.To jak rozhodnou o právu Belgičanů je věc souboje právníků o jedné větičce v 561.Ale ten přístup jak korigovat počet firem operujících na území záp. Evropy ,mi přijde jednodušší a čistší.A skutečně to postupně může i zvýšit kvalitu života šoféra,až firmy pochopí,že pokud si chtějí řidiče udržet,tak mu musí dát dostatečnou mzdu + peníze na ubytování.Protože ten problém proč ubývá zájemců o tu práci není jen a jen o penězích,ale o tom,jak je dnes ochotný člověk žít.Jeden z argumentů tady na TF proč nedělat tu práci je...strávím život na prochcaným parkovišti a každá placatá čepice si přijde pro Tvoje prachy,minimální mzdu.Tak tohle německé opatření to jenom podtrhne.Podle mně.O chování Německa v přístupu k ekonomice volného obchodu nemluvě.
Naposledy upravil(a) RADO71 dne sob led 10, 2015 11:25 am, celkem upraveno 1 x.
sob led 10, 2015 11:17 am

RADO71

Vejr

Příspěvek

To je přesně další otázka,která mně zajímá a zmiňují ji pod články s touto problematikou i diskutující na Německých servrech .
sob led 10, 2015 11:19 am

delivio

Příspěvek

ObrázekObrázek

1. obrázek ...jednota členských států
2. fotky dopravních flotil po EU

Kde nevládne rozum tam se používají různé prostředky. Ač to nejde postřehnout běžným okem, jsou na západě v této otázce jednotní ( povídám to už dlouho)
Vůbec si nedělám iluze, že se nebude podvádět. Bude a ve velkém.To je vždy při zavádění novinek,zákonů,předpisů.Ovšem pak se to usadí a začne se láma chleba.utíkat do Belize,Převádět majetky na sestry,bratry ,manželky atd a rušit a zakládat nové firmy. jediná nevýhoda, že už to nejde tak lehce jako dříve.

Aby se nezakládali fa jen na východě, kvůli obcházení min mzdy tak jsou všichni na stejné lodi.Chceš podnikat, provádět různé podnikatelské aktivity.....zaplať.
Zaměstnanecká politika je odlišná proti podnikatelské politice.Předpokládám, že OSVČ se bude muset také hlásit přes uvedený formulář.
Nezajímá mě ani tak vliv mzdy na zaměstnance, nebo podnikatele a podnikavce, ale daňová oblast u minimální mzdy v D. Vše je věcí vývoje.Nemají prováděcí předpisy, ale mají kvalitativně lepší státní správu. Proto to budou mít velmi rychle. Německo není Česko.
sob led 10, 2015 12:28 pm

delivio

Příspěvek

Takže soukromník co jezdí sám na sebe může jezdit levněji než firma se zaměstnanci když mu bude stačit zisk jenom 4€ za hodinu...
Je to jenom teorie ale myslím že stojí za úvahu
Tak nějak to je.Proto nejsou extra velké flotily na západě, protože by to nezaplatili.Tímto směrem směřujeme taky, ačkoliv chtějí všichni za volant, nebo podnikat v dopravě ( prozatím trend).
sob led 10, 2015 1:37 pm

RADO71

delivio

Příspěvek

Já tam nechci oponovat neustále Tvým,uznávám že kvalitním argumentům,ale můj postoj vychází z globálního přístupu západní ekonomiky k východní části Evropy.Však víš,že s Tebou a s jejich aktivitami souhlasím,ale nedokážu s klidem sledovat,jak se z nás a našich dětí zase a pozvolna stanou lidi druhého řádu.Respektive nám je to dáváno najevo.Že jsou jednotní ? No ano.Logicky,jde jim o to vyštvat vši z kožichu a nastolit ...s příjemným přístupem k východním trhům,kde byly bez jakýchkoliv problémů naivitou a servilností přijaty podmínky západních trhů a tím i jejich cen...druhou kategorii ochrany svého trhu.Sleduješ ekonomiku v globále a tak věřím,že Ti musí být jasné,že ta krize není jen krizí dopravy.Vychází z celkové krize Evropské politiky,kdy prostě neuváženými kroky rozšířili teritorium o země,které měly přinést jen pozitiva,ale přinesla i negativa.Uznat Němcům tento krok je pro mně nebezpečný příklad toho,jak flexibilně se dá vykládat EU politika.Sám musíš vědět,že je rozdíl v tom,když někam pošleš někoho pracovat a když jsi někde zaměstancem cizí firmy.Promiň,ale tentokrát bych mohl s obdivem jen sledovat buldozer.Pokud bych měl dojem,že to může pomoct českým řidičům,tak ten buldozer pochválím.Ale já si to nemyslím.A dokonce si ani nemyslím,že by ten buldozer nepřijel,kdyby se naše firmy chovaly seriózněji.Co přesně je to co dělá naše firma ?Co tak Němce štve ? Pokud platí řidiče pod cenu,která je dána tím,že nevyplácí svým zaměstnancům to,co jim náleží...tzn. základní mzdu podle tarifů domovské země a nadstandartní diety oproti třeba Německa(jak jsem se dočetl a ty potvrdil)tak bych to chápal...ale..Když jsem se díval,tak v Německu průměrný řidič vydělá kolem 37 000kč měsíčně.Což se myslím může blížit běžné solidní firmě v Česku,když pominu oddělit diety od základu.Což oni asi ve statistice udělali taky.Takže mi vychází,že v této profesi spíše došlo jen k tomu,že konkurence vtrhla na trh a zahýbala s cenou dopravy.Nešlo ani tak asi jen o cenu,ale i množství firem,které tam vstoupily.Tím cena prostě klesne,podle té základní poučky,nabídka převyšuje poptávku.Nechápu to a asi nepochopím.Řidičů je málo ale cena za km nestoupá.Tak kdo dusí tu cenu ?Myslím,že oba víme,že je to konečná cena u obchodníka.Nikdo se nechce odhodlat k tomu,zvyšovat cenu za cokoliv v rozbouřené pokrizové Evropě.Současně si chce uchovat své marže.Píšeš,že to pročistí trh...ano,obávám se,že tohohle se Němci bojí.Ten očištěný trh by totiž v samém důsledku tržní ekonomiky ukázal,že jejich firmy nejsou konkurence schopny a tak jak jsme si ten fakt museli přiznat v roce 1989 tváří v tvář světovému byznysu my na východě,museli by totéž přiznat oni dnes.Tak tu konkurence schopnost prostě zajistí násilím proti trhu.Mám totiž spíše pocit,že jediná cesta,jak vyřešit ekonomiku Evropy je v globále spadnout na její průměr,což v tomto případě pro západní země znamená pokles směrem k nám a náš vzestup směrem k nim.Což oni nikdy nepřipustí.A fakt,že u nás se podle pravidel občas nehraje fér na tom nic nezmění.Protože ty věci by se daly řešit mnohem přijatelnější legislativní politikou.Třeba v případě dopravních firem..okamžitým zákazem činnosti při porušení pravidel kterýmkoliv ze zaměstnanců firmy.Myslím,že schůdnost by mohla být mnohem větší.Jenže to by mohlo ukázat,že i seriózní přístup firmy z východu nestačí zajistit západní firmě zakázky.Takže si myslím,že v tomto případě se nedokážu na Německé legislativce dívat s obdivem ani na jejich jednotu.Je to spíše důkaz toho,že jim teče do bot rozdílem v životní úrovni východu a západu,který oni se rozhodli upravit násilně proti normálním obchodním podmínkám.Na rovinu říkám..za sebe...pojďme raději přiznat,že Evropská politika (mrzí mně to moc) ,není dál možná společná a to z mnoha různých důvodů... a ten cirkus pojďme zavřít.Než tady vznikne ještě více problémů,než tady jsou...Jenže Němci (politici) jsou zrovna zemí,která tu EU nejvíce hájí...Proč tedy?Když nechtějí přijmout i negativa,která to přináší ? Protože když to negativum dojde až k nim,tak si prostě pro sebe přijmou opatření ? Teď mám pocit,že tady to mám skoro OT že by to mělo jít do politické debaty,ale tohle podle mně s tím souvisí...A ještě dotaz,možná pro ty,kteří jezdí na východ ?Mají tam firmy problém s "predátorskou politikou" našich dopravců ? A druhý dotaz,vydělá si řidič směr východ méně,než ten směr západ ?
sob led 10, 2015 1:39 pm

Odpovědět

Zpět na „Netechnická témata“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Ahrefs [Bot] a 23 hostů