Moderátoři: martin_100, Olda, -Ondra-, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek
-
- Příspěvky: 2316
- Registrován: pon pro 31, 2007 11:18 pm
- Bydliště: u Kolína
- Kontaktovat uživatele:
zrovna ten Slovenskej nákup 166 ks techniky byl hodně dobrý kauf
využili základní obchodní taktiku= hromadnou objednávku= velkoobchodní marži
v čechách se nakupuje jinak, každý krajský ředitel sedí na penězích a kupuje co se mu "líbí" neboli kdo dá ...
Tatry mají vyšší nákupní cenu, ale díky levnějšímu servisu a ceně ND vyjde časem levněji, dokonce to už někdo spočítal na VŠ báňské
jinak sehnat hasičský speciál pod 6mega je zázrak, nám se povedl nákup kombiňáku KHA30 na podvozku MB Actros 3344 Euro5 6x4 za 10,8mega bez DPH: výrobce THT
využili základní obchodní taktiku= hromadnou objednávku= velkoobchodní marži
v čechách se nakupuje jinak, každý krajský ředitel sedí na penězích a kupuje co se mu "líbí" neboli kdo dá ...
Tatry mají vyšší nákupní cenu, ale díky levnějšímu servisu a ceně ND vyjde časem levněji, dokonce to už někdo spočítal na VŠ báňské
jinak sehnat hasičský speciál pod 6mega je zázrak, nám se povedl nákup kombiňáku KHA30 na podvozku MB Actros 3344 Euro5 6x4 za 10,8mega bez DPH: výrobce THT
-
- Příspěvky: 123
- Registrován: pon srp 01, 2011 10:44 am
- Bydliště: Kadaň
Re: FireMAN
Musím se ohradit proti tomu, že na krajích rozhoduje o technice ředitel a ještě navíc podle toho, co se mu líbí nebo kdo mu nasype. Evidentně nemáš ani základní ponětí o zákonu o veřejných zakázkách a ani o fungování HZS. Nešiř, prosím, bludy. Jinak s tou cenou máš pravdu.
Proti zlu zlem, ale nestat se grázlem!
Neb jsem jaksi od fochu, hasičská auta pomáhám dobrovolným hasičům zadávat jedenáct let, krom toho se podílím i na zadávacích dokumentacích u HZS hl. m. Prahy a na zadávací dokumentaci na sedmičku pro Pyrotechnickou službu jsem měl tu čest se také podílet. Nějakou dobu jsem se na vedlejšák i přiživoval u jedné nástavbářské firmy.
Ty ceny hasičské techniky vůbec nejsou předražené, když vezmeš v potaz, kolik a jaká výbava v nich je, výbava pro hasiče totiž vůbec není laciná záležitost, jenom přenosná stříkačka dnes stojí mezi 250-500 tisíci a dalo by se dalekosáhle pokračovat, DAčka jako je těch 50 pro JSDH v MSK téměř nemají u nás obdobu co se výbavy týká a cena tomu odpovídá, nedokázal bych to s danou výbavou ani náhodou poskládat levněji i kdybych se sebevíc snažil. A mimochodem - 70% váhy ve výběrovém řízení je cena, tuto zakázku na DAčka získal WISS jen díky tomu, že dal cenu nejnižší, to je pro nás hasiče často úplná pohroma.
Je obrovský rozdíl postavit jedno auto, ke kterému se dělá unikátní dokumentace a staví se jak říkají němci "Einzellstück' - unikát - je na tom větší množství speciálních dílů - v Tatře se tomu říká auto na "odchylku" od série - a když se staví 166 aut, to už je série jak prase, která beží na lince a cena jde celkem výrazně níž. Prostě to nejde srovnat. Ono to sice vypadá, že je Tatra Lego, ona je, ale někdo to Lego musí naprojektovat a to stojí peníze. Nejde pro potřeby pyrotechniků vzít sériovku, technické podmínky byly opravdu unikátní.
Add pyrotechnická Tatra - připočítej si to, že je kabina částečně pancéřovaná, ta velmi slušná ruka fakt za mega není ani omylem, celé auto je v ADR nejvyšší třídy pro přepravu munice, ADRková auta jsou obecně výrazně dražší. Obecně je to auto zakázkový kus stavěný na zakázku, což jeho cenu výrazně zvedá. Kontejner je v podstatě pancéřový speciál z dost drahého materálu, vývoj taky něco musel stát. Ona ta cena celkem odpovídá. Je zajímavé, že nikdo nedokázal do toho výběrka dát nižší cenu, naopak ještě o dost vyšší.
Jinak co se týká zadávaček u hasičů, to je kapitola sama pro sebe, bohužel už dnes rozhoduje cena a na spoustě krajů a na generálním ředitelství sedí na odpovědných místech buď neumětelové nebo zpátečníci, kteří naprosto nejsou schopní zadat vozidlo pořádně, důležité je kloudně napsat technickou specifikaci, ale bohužel nakonec skončíme zase na té ceně.
Co se týká zadávaček na ústeckém kraji, tam sedí na kraji na strojní službě člověk, který ani nezná vyhlášku, tak co bychom chtěli...
Stačí tato odpověď? Na případné další dotazy rád odpovím, ale prosil bych konkrétně, ne obecné otázky, na ty neexistuje jednoznačná odpověď.
Ty ceny hasičské techniky vůbec nejsou předražené, když vezmeš v potaz, kolik a jaká výbava v nich je, výbava pro hasiče totiž vůbec není laciná záležitost, jenom přenosná stříkačka dnes stojí mezi 250-500 tisíci a dalo by se dalekosáhle pokračovat, DAčka jako je těch 50 pro JSDH v MSK téměř nemají u nás obdobu co se výbavy týká a cena tomu odpovídá, nedokázal bych to s danou výbavou ani náhodou poskládat levněji i kdybych se sebevíc snažil. A mimochodem - 70% váhy ve výběrovém řízení je cena, tuto zakázku na DAčka získal WISS jen díky tomu, že dal cenu nejnižší, to je pro nás hasiče často úplná pohroma.
Je obrovský rozdíl postavit jedno auto, ke kterému se dělá unikátní dokumentace a staví se jak říkají němci "Einzellstück' - unikát - je na tom větší množství speciálních dílů - v Tatře se tomu říká auto na "odchylku" od série - a když se staví 166 aut, to už je série jak prase, která beží na lince a cena jde celkem výrazně níž. Prostě to nejde srovnat. Ono to sice vypadá, že je Tatra Lego, ona je, ale někdo to Lego musí naprojektovat a to stojí peníze. Nejde pro potřeby pyrotechniků vzít sériovku, technické podmínky byly opravdu unikátní.
Add pyrotechnická Tatra - připočítej si to, že je kabina částečně pancéřovaná, ta velmi slušná ruka fakt za mega není ani omylem, celé auto je v ADR nejvyšší třídy pro přepravu munice, ADRková auta jsou obecně výrazně dražší. Obecně je to auto zakázkový kus stavěný na zakázku, což jeho cenu výrazně zvedá. Kontejner je v podstatě pancéřový speciál z dost drahého materálu, vývoj taky něco musel stát. Ona ta cena celkem odpovídá. Je zajímavé, že nikdo nedokázal do toho výběrka dát nižší cenu, naopak ještě o dost vyšší.
Jinak co se týká zadávaček u hasičů, to je kapitola sama pro sebe, bohužel už dnes rozhoduje cena a na spoustě krajů a na generálním ředitelství sedí na odpovědných místech buď neumětelové nebo zpátečníci, kteří naprosto nejsou schopní zadat vozidlo pořádně, důležité je kloudně napsat technickou specifikaci, ale bohužel nakonec skončíme zase na té ceně.
Co se týká zadávaček na ústeckém kraji, tam sedí na kraji na strojní službě člověk, který ani nezná vyhlášku, tak co bychom chtěli...
Stačí tato odpověď? Na případné další dotazy rád odpovím, ale prosil bych konkrétně, ne obecné otázky, na ty neexistuje jednoznačná odpověď.
-
- Příspěvky: 123
- Registrován: pon srp 01, 2011 10:44 am
- Bydliště: Kadaň
Re: FireMAN
O to je to smutnější, že po tolika letech u HZS napíšeš takové bludy. Hynek to tady vyjmenoval naprosto přesně, včetně osoby v ústeckém kraji přímo odpovědné za dom.daná auta. Ale ani tenhle amatér z toho nemá žádný prospěch ani není schopen ovlivnit nákup techniky ve smyslu toho, co se mu líbí. On tomu "jenom" prostě nerozumí.
P.S. Taky jsem z výjezdu.
P.S. Taky jsem z výjezdu.
Proti zlu zlem, ale nestat se grázlem!
-
- Příspěvky: 4562
- Registrován: pon lis 28, 2011 10:06 pm
- Bydliště: Zlín
Hynku, jen takovou odbočku u té pyrotechnické Tatry - nevíš jestli ty mřížky na zrcátkách jsou výrobek tatry nebo mají schválení - homologaci? Já jen že pár dní zpět než ji ukázali, tak u nás dělali policajti zátah na všechny sklopkaře co měli mřížky na zrcátkách nebo na světlech, tak mě zajímalo, jestli na policejních vozech se to bere jinak
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 54 hostů