Moderátoři: martin_100, Olda, -Ondra-, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek
Každý nějak začínal ( na videu nejsem já ) :
www.youtube.com/watch?v=faCUQtGq8n4
www.youtube.com/watch?v=faCUQtGq8n4
Tandem
Sem řidič začatečník.Jezdim od ledna mam naježděno něco kolem 50 000 tisíc kilometru na navěsu s mercedesem actros.
Couvaní už je promě dení chlebaa mam to celkem zažity,ale hrozí mi že nastoupim na tandem.Klasika na jedny oji.Prej je to stejny jak s navěsem akorad že se to nelame hned za kabynou,ale aš v pulce soupravy.Jinak do předu to prej jde jak ocasek za autem a nevybočuje to tolik.
Tak chci poprosit par zkušenejch šoferu na tandemu o rady.
když budu točit do prava přívěs pujde taky do prava a obraceně????A mate zkušenosti jakej je maximalní uhel do kteryho jde lamat tandem u navěsu jde pravej uhel ve vyjmecnych situacích ,ničej se ale gumy a hrozí vytrhnuti kablu jak je to s tandemem.co hrozi když se zapomenu a budu se nekde chtit zlomit jak s navěsem???
Couvaní už je promě dení chlebaa mam to celkem zažity,ale hrozí mi že nastoupim na tandem.Klasika na jedny oji.Prej je to stejny jak s navěsem akorad že se to nelame hned za kabynou,ale aš v pulce soupravy.Jinak do předu to prej jde jak ocasek za autem a nevybočuje to tolik.
Tak chci poprosit par zkušenejch šoferu na tandemu o rady.
když budu točit do prava přívěs pujde taky do prava a obraceně????A mate zkušenosti jakej je maximalní uhel do kteryho jde lamat tandem u navěsu jde pravej uhel ve vyjmecnych situacích ,ničej se ale gumy a hrozí vytrhnuti kablu jak je to s tandemem.co hrozi když se zapomenu a budu se nekde chtit zlomit jak s navěsem???
Čaves . S tým cúvaním je to veľmi podobné ako pri návese . Ak točíš do prava , koniec prívesu ide do ľava . Zalomíš to plus mínus do pravého uhla , ale neotočíš sa na takom polomere ako s návesom , pretože ťažné vozidlo má od seba ďalej nápravy ako klasický ťahač . Tandemový príves je náchylnejší na tovar naložený do výšky , potom sa dosť vykláňa spoza auta . Inak tieto prívesy krásne kopírujú ťažné vozidlo . Neviem čo ešte napísať .
http://www.profivodic.sk
MAN TGS 26.480 - SVAN CHPT 18
MAN TGS 26.480 - SVAN CHPT 18
-
- Příspěvky: 1063
- Registrován: úte říj 05, 2010 8:04 pm
- Bydliště: Jevišovice
Wlado toho napsal dost. Ještě možná doplním že tandem má celkově lepší jízdní vlastnosti, hlavně na vodě, sněhu....... Vejdeš se tam kam s návěsem nezajedeš - velká výhoda při parkování. Co se týče couvání tak osobně mi to s návěsem jde líp, na tandem jsem si hodně dlouho zvykal, ale je to jen o tom zvyku, naučíš se to stejně jak s návěsem. Žádný strachy
Každý den ve svém životě si užívejte naplno!! Protože nikdy nevíte, který den bude ten poslední....
No diky za rady nad zlato a hlavně za uklidnění-)Jen doufam že to nebude to učení jak s navěsem.Se mi povedlo při couvani do brany z lešenovích trubek ze stavebnin plnych palet s cihlama kde bylo vše na centymetery.tak nalepit na tu trubku že už sem nemohl ani do předu ani do zadu.Nekolik pokus tam a zpět a ve finale sem na tom byl jestě huř a dopadlo to dvaceti centymetrovou dirou v plachte.
No já couvám max s podvalem za osobákem, celková 11m a jde to líp jak s malým vozíkem. Jak někdo může couvat s návěsem, to mi hlava nebere, asi bych musel lézt pořád ven se dívat dozadu. Jen jak se zlomí nemůže tam být nic vidět. Tandemovýho vleku za náklaďákem bych se osobně nebál, to je jak větší podval. Ale klasickou vlečku to bych nedal ani teoreticky...
Pokud se chcete naučit couvat, ať už s vlekem nebo s návěsem tak si to sice můžete vyzkoušet na volném place, jak tu někdo psal ale realita je brutálně jiná a garantuju vám že tam ty zkušenosti z půlhodinového zkoušení moc nezůročíte. Já, a vím že nejsem sám, jsem se naučil couvat tak že bylo potřeba zajet někam do uličky plné aut a pak otamtud couvnout. To si člověk najede, metr couvne, pak si dva metry potáhne aby se srovnal, zase metr couvne, o5 dva metry dopředu... Tohle udělá párkrát a není kam dopředu a začíná boj Je to sice brutál ale nejlepší škola. Až budete mít zalomit vlek nebo návěs z úzké ulice plné aut do pravého úhlu do další ulice tak vám to zkoušení na fotbalovém hřišti moc nepomůže a že takové akce přijdou se můžete spolehnout U couvání jak s vlekem tak i s návěsem se po čase naučíte najet si dopředu tak aby jste si soupravu zbytečně nemuseli překlápět či srovnávat. Jako samozřejmost je potřeba si (pokud to jde) couvat na stranu řidiče kde máte lepší odhad i přehled. Přeju pevné nervy
Nejhezčí na tom je že až si zvyknete na návěs tak změníte zaměstnání a po několika letech s návěsem se začnete učit couvat s vlekem (vlastní zkušenost) To je pak sranda, ne a ne ten návěs dostat z hlavy Když si totiž člověk zvykne s návěsem tak má pak problémy couvnout i se samotným koněm
Nejhezčí na tom je že až si zvyknete na návěs tak změníte zaměstnání a po několika letech s návěsem se začnete učit couvat s vlekem (vlastní zkušenost) To je pak sranda, ne a ne ten návěs dostat z hlavy Když si totiž člověk zvykne s návěsem tak má pak problémy couvnout i se samotným koněm
Nad alkoholem nikdy nikdo nezvítězil, jen moraváci remizují:-)
Já začínal na tandemu.Jezdil jsem s ním dva roky a pak najednou mi volají z firmy že šofér si zlomil ruku a že potřebujou složit v Kauflandu mlíko.Tak jsem za to hupsnul, návěs neznaje.Což o to, dopředu to jde, ale dozadu ne, zjistil jsem v Kauflandu.Když jsem se strkal asi 10 minut mezi návěsy na rampu, všichni na mě koukali, pak to nějaký slovenský kolega nevydržel a přišel za mnou, jestli nechci ukázat nebo tam rovnou najet.Říkám mu, kamaráde, prosímtě zacouvej mi tam s tím, já to prostě neumím.A nechtěl jsem si hrát na frajera, co pak někomu něco orve.Slovák nasednul, cuk, za 10 vteřin tam byl a říká: jezdíš tandemem?To já bych zase nenacouval s ním.
Benďa : to máš pravdu, někdy nacouvat kozlem na dílnu, nadlidský výkon
Benďa : to máš pravdu, někdy nacouvat kozlem na dílnu, nadlidský výkon
- zdenekjihlava
- Příspěvky: 1566
- Registrován: sob zář 04, 2010 10:53 am
- Bydliště: jihlava
Chlapci podelim sa s vami o moje skusenosti. S navesom som mal uz nieco odjazdene, ucil som sa pomaly ale naucil som sa. Tandem mi tiez nerobi problem, ale ked som mal dostat vlek, bol som z toho zhrozeny, strasne som sa bal vleku. Prvy tyzden bol katastrofa, vobec mi to neslo. Zacal som rozmyslat, jeden den som rano po nocnej cvicil rano na parkovisku a vecer som to uz ovladal. Vsetko je o treningu a teraz po pol roku si dovolim tvrdit ze vlek dostanem vsade kde chcem a uprednostnujem vlecku pred navesom.
Iveco EuroCargo (2014) + vlek SVAN
MAN TGS 26.440 3náprava -> uz minulost
Ex: Iveco EuroCargo 150e28, Renault Magnum 480, Scania R420 highline, Daf 105XF (bionafta), Volvo FH12, Iveco EuroStar, Mercedes Axor
MAN TGS 26.440 3náprava -> uz minulost
Ex: Iveco EuroCargo 150e28, Renault Magnum 480, Scania R420 highline, Daf 105XF (bionafta), Volvo FH12, Iveco EuroStar, Mercedes Axor
Po 2 letech na tandemu 1 roku na návěsu mám vlek.
Cca měsíc každý den musim couvat a je to lepší a lepší a lepší.
Hlavní věci - ideálně, aby ti vše svítilo na vleku pozicky.
Je rozdíl prázdný, plny taky jak je naložený pokazdy se chová jinak.
Taky je rozdíl vlek s malima kolama či velkýma.
Já jsem to že začátku dělal tak že jsem natvrdo poslal celou soupravu po předku do jednosmerky a musel vycouvat.
Vždy jsi nech nějaký plac před autem, aby jsi to mohl srovnat. Jinak problém.
Nespechat a pomalu couvat. U vleku to nejde jinak.
Doporučuji podívat se jak mas vysoko světla a vzduch já mám MP4 a vše je v úrovni oje. Uz jsem udělal světlo...Tak že nato taky bacha
Cca měsíc každý den musim couvat a je to lepší a lepší a lepší.
Hlavní věci - ideálně, aby ti vše svítilo na vleku pozicky.
Je rozdíl prázdný, plny taky jak je naložený pokazdy se chová jinak.
Taky je rozdíl vlek s malima kolama či velkýma.
Já jsem to že začátku dělal tak že jsem natvrdo poslal celou soupravu po předku do jednosmerky a musel vycouvat.
Vždy jsi nech nějaký plac před autem, aby jsi to mohl srovnat. Jinak problém.
Nespechat a pomalu couvat. U vleku to nejde jinak.
Doporučuji podívat se jak mas vysoko světla a vzduch já mám MP4 a vše je v úrovni oje. Uz jsem udělal světlo...Tak že nato taky bacha
-
- Příspěvky: 831
- Registrován: úte srp 26, 2008 9:24 pm
- Bydliště: E.Beneše 10/16 Prostějov
Snad malá zkušenost. Učíme couvat s vlekem co čtrnáct dnů. A to pěkná kopýtka co mají problém udržet auto na spojce a to nejhorší co může být. malý převis a pomalý volant. Takže nejdříve couvat rovně a hlídat si , aby hrana přední přívěsu byla schovaná za zadní auta. jinak tam kde roh přívěsu začne lést ven tak tam točit volantem, aby se to srovnalo. Dále do zatáčky si musí představit jako by vedly vlek za oj a podle toho směřují autem oj kam je třeba. K tomu si musí hlídat zadní kola přívěsu a sledovat přední kola přívěsu . Ale to až potom co zvládnou rovně. Dobré je taká jít ven a kouknout se jak někdo jiný couve a odkdy se to láme víc a kdy se to tlačí. Jsou tací , tak dva z deseti co se to za to dopoledne co k tomu mám nenaučí. Ale to jsou ti co mají problém se základníma věcima. Prostě komu není dáno. Nemůžeme všichni umět vše. Jinak chce to trénovat. A tak jak tu bylo řečeno ještě jde o přepnutí v hlavě. Já přišel do armády učit z návěsu a bum přívěs. Ze začátku tak problém , člověk viděl za sebou plachtu a tak to motal jak návěs. Dnes také raději zacouvu s přívěsem a baví mne to víc. A doba přívěsů a těch co to umí se vrací se zvyšováním se počtu velkých souprav s návěsem zapřaženým za obyčejná auta. S pozdravem Milda
MILDATRUCK
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů