Pokec na veškerá témata, včetně ne-truckerských debat (Vaření, muzika, zážitky z cest, fotky....)

Moderátoři: martin_100, Olda, -Ondra-, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek

Odpovědět
Uživatelský avatar
mpwrc
Příspěvky: 107
Registrován: ned lis 11, 2007 9:28 pm

tipy a rady ako cúvať s vlekom...

Příspěvek

Ahoj, mám dotaz na Vás skúsenených vodičov. Chcel by som vedieť ako cúvať s vlekom (klasický príves), páč som to nikdy ešte neskúšal. :? :? :? Počul som už niečo v tom zmysle, že je dôležité držať vlek s tahačom v nejakej pomyselnej rovine. Poraďte prosím.....
Díky
úte dub 01, 2008 9:25 am

Petr
Příspěvky: 1637
Registrován: sob srp 05, 2006 8:34 pm

Příspěvek

co ti na to rict kdyz chces dostat vlek doleva tak toc doleva a doprava tak toc doprava ale nesmis to moc pretacet .chce to zkouset a zkouset.ale kdyz s tim budes jezdit tak ti nic jinyho nezbude nez tam nekam nacouvat sam.
úte dub 01, 2008 9:44 am

Uživatelský avatar
mpwrc
Příspěvky: 107
Registrován: ned lis 11, 2007 9:28 pm

Příspěvek

Takže nič iné mi nezostáva, len zkoušet a zkoušet...
Díky 8)
úte dub 01, 2008 10:16 am

Uživatelský avatar
Horny
Příspěvky: 649
Registrován: čtv bře 27, 2008 11:46 am
Bydliště: Karlovy Vary
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Přesně tak, zacouvat tam musíš nakonec vždycky sám...
Ale jinak takhle teoreticky se prostě radit moc nedá, je to o tréninku a o tom, že na to tak nějak přijdeš sám.
A záleží na tom, jestli máš točnicovej nebo tandemovej vlek.
úte dub 01, 2008 12:05 pm

toaja
Příspěvky: 19
Registrován: pát úno 15, 2008 9:34 am

Příspěvek

a jaky je rozdiel v tychto dvoch vlekoch??
úte dub 01, 2008 3:03 pm

Jirka Novák
Příspěvky: 5405
Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
Bydliště: Praha

Příspěvek

Rozdíl je velkej jelikož u tandemovýho se točí při couvání jako s vlekem u osobáku a couvání je tím pádem snažší a zažité. U točnicového se točí přesně obráceně a pokud má řidič zkušenosti z osobáku tak se zapotí. Jen cvičit a cvičit nic jiného nezbývá. Já měl točnicový vlek užší než náklaďák a couvání podle zrcátek bylo komplikované.
Volvo FL 614.
úte dub 01, 2008 3:15 pm

Uživatelský avatar
mpwrc
Příspěvky: 107
Registrován: ned lis 11, 2007 9:28 pm

Příspěvek

Je to práve točnicový vlek, čili to najtažšie čo podla mna môže byť. Naštastie nie je to prípad vleku aký mal Jirka Novák, ale je aspoŇ tak isto široký ako nákladák). No uvídím, koľko krát budem musiet s tým cúvať na rampu.... :doh: :doh:
Naposledy upravil(a) mpwrc dne pát lis 14, 2008 10:20 pm, celkem upraveno 1 x.
úte dub 01, 2008 3:28 pm

Jirka Novák
Příspěvky: 5405
Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
Bydliště: Praha

Příspěvek

Držím palce a někdy je taky řešení že pokud má auto tažnej závěs -čubu vepředu tak se tam připojí vlek a pak se s ním zacouvá kamkoliv. Já takto parkoval točnicovej vlek do garáže pomocí Multicar 22 4x4 a to šlo s přesností na cenťák :D
Volvo FL 614.
úte dub 01, 2008 10:18 pm

Uživatelský avatar
mpwrc
Příspěvky: 107
Registrován: ned lis 11, 2007 9:28 pm

Příspěvek

to Jirka Novák: Tož to musím skúsiť!!! 8) 8) 8)


..
Naposledy upravil(a) mpwrc dne pát lis 14, 2008 10:19 pm, celkem upraveno 1 x.
stř dub 02, 2008 9:51 am

Jirka Novák
Příspěvky: 5405
Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
Bydliště: Praha

Příspěvek

Takhle se to přímo dětsky snadné a vlek reaguje perfektně, jen se musí hlídat zadek vleku pokud je zaplachtovanej tak není vidět na jeho konec. Ale je to nejrychlejší manévrování. Pravda viděl jsem v De. borce kterej couval s dvěma točnicovejma vlekama za autem do uličky :shock: a taky to zvládnul na první pokus :shock: :shock:
Volvo FL 614.
stř dub 02, 2008 11:30 am

Uživatelský avatar
mpwrc
Příspěvky: 107
Registrován: ned lis 11, 2007 9:28 pm

Příspěvek

Čo že????? S dvoma vlekmi????? Na prvý pokus????
Tož to by som chcel videť na vlastné oči! Taký macher sa len tak nevidí!!!
Komu česť tomu česť :clap: :clap: :clap:
Naposledy upravil(a) mpwrc dne pát lis 14, 2008 10:19 pm, celkem upraveno 1 x.
stř dub 02, 2008 11:42 am

Uživatelský avatar
Jendis
Příspěvky: 67
Registrován: ned bře 02, 2008 7:44 pm
Bydliště: Na cestách

Příspěvek

Víceméně na tom fakt nic není ale v rovině teoretické se to blbě vysvětluje.Já sám nevim jak jsem odcouval v autoškole asi 200 metrů do půlkruhu ale pak už v práci přišlo couvání naostro a to mohlo kolem mě stát 10 lidí a radit až jsem to nevydržel vyskočil z toho a řekl borcovi aby mi to předvedli no a jemu to šlo.A tak jsem pak trénoval a trénoval a teď si dovolim říct že s tim zacouvám skoro kamkoliv.Ale zatím jen s jedním :D
stř dub 02, 2008 12:02 pm

Jirka Novák
Příspěvky: 5405
Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
Bydliště: Praha

Příspěvek

Ono je to tím že v Německu se dříve jezdilo se dvěma vleky a starší řidiči to mají v rukou. Není nad praxi.
Volvo FL 614.
stř dub 02, 2008 12:09 pm

Uživatelský avatar
mpwrc
Příspěvky: 107
Registrován: ned lis 11, 2007 9:28 pm

Příspěvek

to Jendis: Takže môžeme povedať, že je to hlavne o cviku.
ps: No myslím si, že ked to zmákneš s jedným, tak s daľším by si sa už tiež nejako poznažil!!! Alebo kecám????

to Jirka Novák: Fúúúú, tak to som vôbec netušil že v D sa jazdilo s dvoma vlekmi!!! Zase som o niečo múdrejšííí...
I keď je pravda, že v D a Rakúsku je ešte vela súprav s klasickými vlekmi (hlavne teda s výmennými boxami).
stř dub 02, 2008 3:14 pm

Jirka Novák
Příspěvky: 5405
Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
Bydliště: Praha

Příspěvek

Pár foteček z pravěku :D
Obrázek

Obrázek

a nyní 70 léta
Obrázek
Volvo FL 614.
stř dub 02, 2008 5:38 pm

Odpovědět

Zpět na „Netechnická témata“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Mickl, Semrush [Bot] a 41 hostů