Pokec na veškerá témata, včetně ne-truckerských debat (Vaření, muzika, zážitky z cest, fotky....)

Moderátoři: martin_100, Olda, -Ondra-, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek

Odpovědět
mirazapletal
Příspěvky: 4562
Registrován: pon lis 28, 2011 10:06 pm
Bydliště: Zlín

Příspěvek

To beruna76: Vtip je v tom, že musíš myslet dopředu, to znamená že rovnat kabinu musíš ještě před tím, než máš návěs ve správném směru. Když už ale v téhle situaci jsi, tak můžeš ještě kousek do zadu jako bys chtěl kabinu srovnat, zadek návěsu ti sice ještě uhne ještě dál než bys chtěl mimo - třeba o 0,5m, pak vytočit kola obráceně a srovnat dopředu. Jak pojedeš dopředu, zadek návěsu se ti začne vracet a zároveň máš srovnaný tahač s návěsem. Je to o cviku... popravdě, občas je nejlepší vylézt z kabiny a podívat se z venku kam to potřebuje :-)
úte říj 06, 2009 7:34 pm

gugýto
Příspěvky: 3642
Registrován: pon pro 18, 2006 7:14 pm
Bydliště: Okres HODONÍN

Příspěvek

Třeba jsem to tady už jednou říkal....... Ale tata mě říkal..... 30krát radši vylez než něco sbořit (ale aj tak se podařilo shodit něco.,ale jen bečky s naloženou cibulkou. To byla vůně.Ještě že mě neviděl vrátny. A zdvihnite si 200 kilový sud sám.Byli dva:D )
Rozvážet a Loupat
Cibka Express.
úte říj 06, 2009 7:37 pm

w50l
Příspěvky: 211
Registrován: úte črc 17, 2007 6:23 pm
Bydliště: Stát Kopytov

Příspěvek

No kámoš jak dělal zemědělku, tak je učili couvat dvě vlečky, postavaný kužely a učitel je sledoval z okna. Pak přišel, sebral jim traktor, dal jim starýho krystala bez serva s tím, že moc točí volantem a že u toho nemyslí. Začli myslet a ejhle ono to jde:-)
IFA W50L
stř říj 07, 2009 8:10 pm

Uživatelský avatar
Pavel Šebek
intercool
Příspěvky: 10887
Registrován: ned říj 21, 2007 4:55 pm
Bydliště: Bystřice

Příspěvek

Starej Crystal nemá servo?
BES - běs
stř říj 07, 2009 10:16 pm

kruji
Příspěvky: 2440
Registrován: sob pro 05, 2009 10:55 am
Bydliště: hodonin

Příspěvek

Sice tady už půl roku nikdo nebyl, ale kdyby náhodou. Já jezdím už dost dlouho, a nedělalo mi potíže couvat po rovině na volnoběh na velkou řadu. Rady tipu: vlek utíká doprava, tak toč doleva jsou k ničemu. Je to už jen řešení chyby. Při couvání si promítnu osu po které by mělo jít poslední kolo přívěsu, a představím si sebe, jak ručně tlačím přívěs. Prostě, jako bych tam tlačil malý ruční vozík a já jsem na místě závěsu. Jak už tu bylo psáno, bez praxe ti žádná rada nepomůže. Stačilo, když jsem po Scanii dostal Actrose s pomalejším volantem, jinou délkou převisu a oje, a 3 osý vlek. Parťák na mě čučel, a ptal se jestli se to couvání dá zapomenout, nebo jsem po flámu, jak mi to nešlo.
Lesu zmar!
ned dub 04, 2010 5:25 pm

Uživatelský avatar
TUČEK
Příspěvky: 1213
Registrován: čtv pro 03, 2009 12:35 pm
Bydliště: okolo Opavy

Příspěvek

Ja jezdil s navěsama tam mi couvani problem nedělalo ,ale co jsem od lonskeho listopadu na soupravě tam je problem často :D Ze začatku jsem chodil o vikendech trenovat mezi kraviny at si to trochu osaham.Ted už to je lepši,ale někdy se zapotim fakt to neni žadna sranda hlavně na uzkych lesních cestach :wink:
Vždy jsem tvrdil že nic než návěs nechci,ale ted bych neměnil 8)
ned dub 04, 2010 5:50 pm

Ma'a Nonu
Příspěvky: 668
Registrován: pát črc 03, 2009 7:46 pm
Bydliště: Praha 10

Příspěvek

Já bych už vlek taky neměnil. Je to ale o zvyku, jeden den jsem tahal tandemovej vlek a hned jsem olajsoval gumy o první obrubník, prase :oops: . Táta mě řikal, že se člověk naučí couvat teprve až se někde zapiká tak, že nebude moc dopředu ani dozadu. Už mě to párkrát potkalo, troufnu si zacouvat prakticky kamkoliv, ale jak se říká, člověk se pořád učí. Tak to kolikrát taky není couvání na výbornou.
ned dub 04, 2010 7:11 pm

NeverHome
Příspěvky: 238
Registrován: pát črc 03, 2009 7:59 pm
Bydliště: mám.

Příspěvek

No, s tandemem jsem nejel ani necouval asi 14 let, furt návěs od té doby... Ale nevim jak vám, mě se stačí blbě vyspat, blbě si najedu před rampu, kterou znám a stejně se na ní rovnám třeba na pětkrát... :D :D Když se daří, tak se .... A nemyslim si o sobě, že jsem za volantem cucák.
Nejsem Trucker, dělám to jen pro peníze. O iluze jsem přišel a na dobrodružství starej. Ale neznám lepší práci. Volant je můj svět....
ned dub 04, 2010 10:11 pm

Uživatelský avatar
LUKA
chcanda
Příspěvky: 3580
Registrován: čtv črc 12, 2007 10:16 pm
Bydliště: Praha/Litvínov

Příspěvek

kruji: to máš asi nějakou pomalou velkou řadu,já když dám velkou řadu na zpátečku,tak mi to jede asi 40 dozadu,to bych asi vlek neutočil :lol: :lol: :lol:

jiank jak tady pár lidí napsalo,život naučí a je to nejelpší učitel když se pak člověk dostane do nějaký hodně blbý situace :D :D

my s tátou couváme skoro každý den z vlekem z domova,táme to do zatáčky a ještě se to v tý zatáčce láme z kopce do kopce.jednou vycouváš bez vyšlápnutí spojky na první pokus a pak se někdy nezadaří že se tam zasekáš tak,že to musíš vypřáhnout a vycouvat s tím nakladačem :lol: :lol:

a to už tam takhle já i táta couváme x let :D :D
L I A Z 18.33 SB
pon dub 05, 2010 11:29 am

kruji
Příspěvky: 2440
Registrován: sob pro 05, 2009 10:55 am
Bydliště: hodonin

Příspěvek

luke. bean, nechci tady ze sebe dělat mistra světa, od toho jsou tu jiní, a už i v praxi jsem viděl i mladší kterým to jde líp. Ale stojím si za tím,co jsem napsal. Jezdil jsem se Scanií 6X4, tudíž rychlejší volant, s redukcemi v kolech, tudíž pomalejší převod. Vlek jsem měl jen dvouosý, cca 6m dlouhý. Na nádraží,(asi to bylo v Táboře), nebylo místo kde se po složení otočit. Bylo nutno couvat notný kus, a posledních asi 200metrů jen rovně. Za pár dnů mě napadlo ten poslední úsek zkusit na velkou řadu, a šlo to. Podotýkám na volnoběh. No ale to bylo se SCANIí. Teď když couvám ve stísněných prostorech nebo do ostré zatáčky si zařadím to nejpomalejší co mám, abych měl víc času na volant a kontrolu prostoru kolem kabiny, ale pokud couvám rovně, tak směle na 1000 ot. (Podotýkám, teď nemám zpátečku ve velké řadě) :D. Pokud už máš nějakou praxi s couváním, tak to zkus rovně při postupném zvyšování otáček, a uvidíš, že to není až taková věda. Já si v dálce určím bod na který couvám a pak jen sleduju zadní roh korby auta a přední roh přívěsu. Při vyšších otáčkách motoru ti řízení reaguje rychleji, a také zbytečně neopravuješ drobné odchylky od směru. Znám taky situace, kdy mě hajný přivede do lesa, a 100 metrů před koncem cesty řekne :,,noooo, nevím jak se tu otočíš, s takým velkým tu ještě nikdo nebyl". Stane se, že to zvládneš na 1. pokus a hajný řekne:,, já jsem to věděl, že to dopadne", ale přijedeš tam na druhý den sám a ani za Boha to nejde. Nebo se stane, že se tam sukuješ, nakonec odpojíš přívěs, otočíš ho rukou, a když se zeptáš hajného co tam bylo naposled, tak ti řekne, že V3S, ale že naši vedoucí říkali, že jsme dobří řidiči, že máme supr techniku, a že to určitě zvládnem. (přitom to místo ani neviděli). Lenin prej říkal: učit se, učit se, učit se. Asi v tom jediném mu dám za pravdu.
Koukám jak jsem se rozkecal, asi do bude tím vínem co jsem při té šlahačce ochutnal.
Zdraví tě Jiří
Lesu zmar!
pon dub 05, 2010 4:40 pm

Uživatelský avatar
LUKA
chcanda
Příspěvky: 3580
Registrován: čtv črc 12, 2007 10:16 pm
Bydliště: Praha/Litvínov

Příspěvek

já nepodrejvám tvoje couvání,jen jsem podotkl že mě na velkou řadu to jede asi 40 , tudíž absolutně vyloučený na velkou řadu couvat s vlekem :lol: :lol: :lol:

sotva se to rozjede,je to jak se rozjížďet na 5ku dopředu

:lol: :lol:
L I A Z 18.33 SB
pon dub 05, 2010 7:05 pm

kruji
Příspěvky: 2440
Registrován: sob pro 05, 2009 10:55 am
Bydliště: hodonin

Příspěvek

Jo, O.K., já myslel, že těch 40 km je max. Pokud je to na volnoběh, tak je jasno že s tím nemůžeš couvat. Mě ta Scanie couvala na velkou řadu asi tak rychle, jako jela dopředu na malou 3, na kterou jsem se běžně rozjížděl na prázdno. Aby bylo úplně jasno, měl jsem ve Scanii 3 kvalty s půlkama, 2 řady, a k tomu ještě C (cravler) (crawler speed= plazivá rychlost). Ta plazivá byla stejně rychlá jako zpátečka.
Lesu zmar!
pon dub 05, 2010 8:16 pm

Uživatelský avatar
LUKA
chcanda
Příspěvky: 3580
Registrován: čtv črc 12, 2007 10:16 pm
Bydliště: Praha/Litvínov

Příspěvek

to mám taky v LIAZu tuhle převodovku,akorát si tam s tím někdo hrál,mám na palubce kouzelný tlačítko a tím dám velkou řadu na zpátečku právě :lol: :lol:

jinak by to jít nemělo u každýho,ale to nevím :idea:

tak se pak jinak couvá s autem který lehce zatáčí,což se u liaza říct nedá :lol: :lol:

jezdil jsem s nosatou Scanií sklopkou s vlekem s točnou a s tím se couvá když tio řídí :lol: :lol: :lol:
L I A Z 18.33 SB
pon dub 05, 2010 8:56 pm

kruji
Příspěvky: 2440
Registrován: sob pro 05, 2009 10:55 am
Bydliště: hodonin

Příspěvek

Jo tu liazku jsem měl taky, místo přepínače na šajtře byl vypínač na palubovce, ale ve velké byla zpátečka blokovaná. Jednou s tím jel mechanik na myčku, rozjel se na to C a dál to šlo, ale když chtěl po mytí couvat tak málem ulomil šajtru. Nakonec ho z myčky vytáhli lanem. Když jsem si pak přišel pro auto, tak už u dveří vyskakoval, proč jsem nehlásil, že mi nejde zpátečka. Sedl jsem a vycouval z dílny, no, a byl za blba. :lol:
Lesu zmar!
pon dub 05, 2010 9:50 pm

Uživatelský avatar
Pavel Šebek
intercool
Příspěvky: 10887
Registrován: ned říj 21, 2007 4:55 pm
Bydliště: Bystřice

Příspěvek

Tak když jsme u toho couvání na velkou řadu, tak jsem chvilku jezdil se Scanií a tam to šlo taky, ale byl to návěs a u nás před barákem jsem to jednou předimenzoval s tou rychlostí a od té doby jsem to neskoušel... Pak už jen dvojitý H s vykopávačkou nebo automaty. Ale s vlekem a s osmikolou na redukci jsem nedokázal pomalu zacouvat ani rovně :x
BES - běs
pon dub 05, 2010 11:02 pm

Odpovědět

Zpět na „Netechnická témata“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů