Stránka 63 z 157

Napsal: pát bře 08, 2013 9:03 pm
od Bender 86

Napsal: pát bře 08, 2013 9:14 pm
od Netopejr
Moc děkuji ... Já ještě jezdit nebudu - to Volvo je v autoškole (dodělávám E a Profesák ...). Kde a s čím budu jezdit .... To nevím, netuším ... :(
Já to právě psal, že s tím jsem jel a právě v autoškole... Kdysi jsem si z práce půjčoval, nebo byl i vyslán s Ivecem Daily (ale to bylo max. co jsem mohl řídit na B skupinu). Z ničím větším, až na tu autoškolu jsem nejel .... ale jak říkám. Děsně mne to baví ...

Moc rád budu za každou dobrou radu, tip ... a pomocnou ruku či palec ...

EDIT: Jen doufám ... že ty skušenosti nabydu bez bolesti a ztráty kytičky ... Bohužel, neznám nikoho kdo by mne vzal třeba kolem komína a ukázal co a jak v reálu ... Hold musím bojovat, dal jsem se na boj ... tak a válka je tu ...

Napsal: sob bře 09, 2013 4:13 pm
od Netopejr
Objevil jsem jedno video :
http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=TVe ... =endscreen

A konečně vím, na co je ten "dálkový ovládač" u sedadla řidiče ... To mi kupříkladu ani v autoškole nikdo neřekl co že to vlastně je.
Nyní vím, že je to na přizvednutí/snížení výšky vozu (asi si tím přifouknu/vyfouknu měchy), ale co nevím je. Na tom videu je vidět, že cosik mačká na návěsu.
nějaké červené tlačítko jak napojí návěs, a pak jej zamáčkne když jej odpojuje ... je to nějaká brzda? To netuším co to je ... :?:

Napsal: sob bře 09, 2013 4:30 pm
od Matthew \8/
Netopejr - Jo tím odbrzďuješ / zabrzďuješ návěs. Dnes je to snad u všech stejný. Odpojíš hadice na vzduch a automaticky se zabrzdí a když zase zapojíš hadice automaticky se odbrzdí. Ale já to pro sychr dělám tak, když odpřahuju vlek, že nejdřív dam klíny, ručně (čudlem) zabrzdim. Klidně i na letišti kde je absolutní rovina (pro klidný svědomý) :lol: Anebo když to někde extrémně lámeš do jedničky a máš krátky kabely a hadice tak je odpojíš a právě si to tím čudlem odbrzdíš a otočíš se jak potřebuješ. Jestli se to teda už někomu stalo ?

Napsal: sob bře 09, 2013 4:49 pm
od Netopejr
Hmmm, tedy napojuješ návěs na přímo (tak jak je to na videu), nebo se napojuješ nějak šikmo??
Zase jsem "lehce" zmaten ...

Napsal: sob bře 09, 2013 5:02 pm
od Matthew \8/
Vždycky rovně ale pokavaď tam třeba není místo tak musíš šikmo, to by taky mělo jít (nezkoušel jsem to)

Napsal: sob bře 09, 2013 5:14 pm
od lukasV
Lutujem vsetkych co zaplatia za taku autoskolu :cry: Bola aspon cena dobra? :lol:

Napsal: sob bře 09, 2013 5:30 pm
od Matthew \8/
Lukas V. Hele já dělal autoškolu před 2/5 rokama a učitel ukázal volant šeltpáku ruční brzdu a hyjé koně pracujte. Já nejezdit s tátou od malička tak bych taky nic nevděl. Teď zase lituju kluky co to chtějí jezdit a nikdy neměl možnost vozit se učit se atd....

Napsal: sob bře 09, 2013 5:42 pm
od Netopejr
Hele LukasV - v autoškole mají tandem. Neznám autoškolu, kde mají jak tandem tak i soupravu tahač+návěs ...

Jinak cena (C, C+E, Profesák = 41000,-Kč s DPH)

Nikde v autoškole neukážou jak napojit návěs, když jej nemají. A převodovku na kterou jsem se ptal ... No, to je to samé. Nemají takový vůz, z takovou převodovkou - kombinace malé a velké předvolby + půlky.
No a ty jízdy ... to je chyba celého podělaného systému, né autoškoly.
Prostě je to tak dané státem nebo předpisem či co .... Jinak, v Ostravě je to jedna z nejlepších autoškol.

Ale na to co jsem se ptal, to prostě nevím no. A ptal jsem se že mi někdo poradí co a jak, někdo z praxe ... (a rady se tu objevují) děkuji.

Napsal: sob bře 09, 2013 5:53 pm
od Icewinter
bohuzel, dneska v autoskole jezdis s "osobakem" akorat sedis vejs a je o neco vetsi.. ale pak rozdil mezi satnikem a kozlem je hodne velkej a cumi se na to jak na novy vrata.. a v autoskole nic o provozu a udrzbe nereknou.. :) za sebe doporucuju mou metodu, nebat se a chodit po parkovistich a ptat se a ptat se.. vetsinou je kazdej ochotnej a vse vysvetli, popr. ukaze co jak se dela, co na co je atd..

Napsal: sob bře 09, 2013 5:57 pm
od zdenekjihlava
Jen to parkoviste nesmi byt Rudna u Prahy tam bys mohl driv dostat kladivem nebo se dozvedet uplne neco jiniho :P

Napsal: sob bře 09, 2013 5:59 pm
od Matthew \8/
zdenekjihlava - nebo si fajnově užít :banana: :valetsesmihy: :valetsesmihy:

Napsal: sob bře 09, 2013 6:02 pm
od zdenekjihlava
To uz zalezi na vkusu kazdeho soudruha jak bylo receno v Tankovem Praporu.kazdopadne o zaprahani navesu se tam asi nedozvi nic :lol: :P

Napsal: sob bře 09, 2013 8:11 pm
od lukasV
Ja som to nemyslel nijak v zlom. Automat a ani poloautomat do autoskoly nepatri.

Ja by som si s tahacom a vlekom neporadil, v zivote to moje ruky nedrzali :) . V autoskole len tandem, potom som isiel parkrat so solom. Inak nad 3.5t nejazdim.

Problem je len ten, ze nevedia v autoskole ani ukazat ako sa robi s klasickym tachografom. Hlavne ze si zaplatil, nejak mi to tu odjazd, nikam nepojdeme lebo myto je drahe a hlavne setri. To je moj pocit z dnesnych autoskol.

Napsal: sob bře 09, 2013 10:16 pm
od Netopejr
No, na obcházení parkovišť bych neměl odvahu ... to bych molh čekat i "pozdrav" basebolovou hůlkou ...

Jinak jsem objevil to videjko ..., ale radši bych byl pokud by mi to někdo vysvětlil - sice to z toho videa jde poznat ale i tak bych byl rád pokud by mi to někdo vysvětlil.

Jinak co nabízejí "soudružky" ... a dle vkusu každého sudruha ... eee děkuji ale nechci. Pokud mám něco koupit, tak chci vědět co kupuji a né být překvapen co jsem "nakoupil" ... navíc. Nikdy bych za ex neplatil a platit nehodlám ... Ale to sem nepatří.

Fakt mne zajímá vše okolo auta, jedno jakého (Volvo, Scania, DAF, MAN atd. ...). A to hlavně Tahač a návěs ...