Moderátoři: martin_100, Olda, -Ondra-, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek
Moje zkušenost s kabely. Pár let z5 ráno kolega nenatočil, a kabely nebyly žádné. Stáli jsme ve Vimperku v bývalém autoparku. Ze sloupů tam visely různé dvoulinky minimálního průřezu, na dlouhodobé dobíjení baterek. Kus jsme urvali, a tou teňounkou dvoulinkou jsme propojli baterky. Dali jsme cigáro, můj motor jsme nechali běžet, aby dobíjel, a po 10ti minutách kolega motor natočil.
2. zkušenost, jel jsem od vagónů,a při výjezdu z nádraží mě stavěl vrátný, že mají ve fabrice zapadlý kamión, jestli bych nepomohl. Vevnitř klasický tahač,při couvání ke skládce sjel z panelky. Požádali mě, jestli bych přes kabely nenatočil autojeřáb v garáži, T148. Najel jsem k vratům co nejblíž, ale kabely od svářečky byly krátké. Vyhrabali někdo další, asi vyřazené, nadstavili a zkusili startovat. Motor se ani nepřehoupl přes úvrať. Povídám, dáme cigáro, baterky se dobijí a zkusíme. Sedím v Actrosu, pokuřuju, a najednou na displeji hlášení něco ve znění," baterie vybité, kritický stav, nebo tak nějak. Vyskočil jsem, odpojil jeden kabel, nahlédnu na displej a vše O.K. Připojil jsem kabel a hlášení znovu. Povídám, máte 1 pokus, startér převaloval s obtížemi motorem a na displeji se rozsvítilo rudé hlášení o napětí. Zastavil jsem akci a šel odpojit kabely a byly dost teplé, prohmatal jsem je po celé délce a cca 12m kabelu příjemně hřálo do dlaní. Je na to určitě nějaký vzorec o odporu v závislosti na průřezu a délce. Zapadlý kamion jsem nakonec vyprostil sám se svou 6X6.
A ještě jsem se dočetl tady na fóru jednu radu. Pokud nejsou kabely, stačí propojit zásuvky od ABS, mají prý napájení 24V, ale musí se počkat, až se baterky dobijí, na přímý start to není. Po mojí zkušenosti bych radil zapojit, nechat cca 10 min. dobíjet, pak odpojit a zkusit start.
Pro Míru Zapletala, 300A určitě stačí, jsem bývalý řidič tanku, v T55 byly 4 baterky, které jsme nosili do baterkárny ve dvou a ampérmetr měl max. hodnotu právě 300 Ampér. Motor měl objem 38.8 litru.
2. zkušenost, jel jsem od vagónů,a při výjezdu z nádraží mě stavěl vrátný, že mají ve fabrice zapadlý kamión, jestli bych nepomohl. Vevnitř klasický tahač,při couvání ke skládce sjel z panelky. Požádali mě, jestli bych přes kabely nenatočil autojeřáb v garáži, T148. Najel jsem k vratům co nejblíž, ale kabely od svářečky byly krátké. Vyhrabali někdo další, asi vyřazené, nadstavili a zkusili startovat. Motor se ani nepřehoupl přes úvrať. Povídám, dáme cigáro, baterky se dobijí a zkusíme. Sedím v Actrosu, pokuřuju, a najednou na displeji hlášení něco ve znění," baterie vybité, kritický stav, nebo tak nějak. Vyskočil jsem, odpojil jeden kabel, nahlédnu na displej a vše O.K. Připojil jsem kabel a hlášení znovu. Povídám, máte 1 pokus, startér převaloval s obtížemi motorem a na displeji se rozsvítilo rudé hlášení o napětí. Zastavil jsem akci a šel odpojit kabely a byly dost teplé, prohmatal jsem je po celé délce a cca 12m kabelu příjemně hřálo do dlaní. Je na to určitě nějaký vzorec o odporu v závislosti na průřezu a délce. Zapadlý kamion jsem nakonec vyprostil sám se svou 6X6.
A ještě jsem se dočetl tady na fóru jednu radu. Pokud nejsou kabely, stačí propojit zásuvky od ABS, mají prý napájení 24V, ale musí se počkat, až se baterky dobijí, na přímý start to není. Po mojí zkušenosti bych radil zapojit, nechat cca 10 min. dobíjet, pak odpojit a zkusit start.
Pro Míru Zapletala, 300A určitě stačí, jsem bývalý řidič tanku, v T55 byly 4 baterky, které jsme nosili do baterkárny ve dvou a ampérmetr měl max. hodnotu právě 300 Ampér. Motor měl objem 38.8 litru.
Naposledy upravil(a) kruji dne ned říj 17, 2010 12:08 am, celkem upraveno 1 x.
Lesu zmar!
- Pavel Šebek
- intercool
- Příspěvky: 10887
- Registrován: ned říj 21, 2007 4:55 pm
- Bydliště: Bystřice
Kruji: možná jsi četl mojí zkušenost, kabelem na ABS jsem chvilku dobíjel baterky, aby mi otevřel jen centrál, protože jsem měl ovladač a klíče byly zamknuté uvnitř. Na start by to bylo asi na dýl, hlavně bych při tom pokusu ten kabel asi odpojil. Ale jak jsem psal, koupil jsem kabely v metráži, na to kleště a už několik let tím startuju osobáky, traktory i náklaďáky. Těma parodiema co prodávají na pumpách nebo v marketech tak maximálně nastavuju nabiječku nebo multimetr, ani vybitý osobák to nenatočí, protože to je jen silná bužírka a v tom bídáckej kabílek.
BES - běs
Pavel Šebek, jo vzpomínám si bylo to o tom centrálu.
Kabely z pumpy jsme taky jednou zkoušeli použít, ale při připojování nepřeskočila ani jiskřička. Usoudili jsme na špatný kontakt v kleštičkách, vyzkoušeli kabel zkratem na nabité baterce a nic. Ucvakli jsme kleště, a uvnitř masívní izolace asi 4 drátky jako v koaxiálu k TV
Kabely z pumpy jsme taky jednou zkoušeli použít, ale při připojování nepřeskočila ani jiskřička. Usoudili jsme na špatný kontakt v kleštičkách, vyzkoušeli kabel zkratem na nabité baterce a nic. Ucvakli jsme kleště, a uvnitř masívní izolace asi 4 drátky jako v koaxiálu k TV
Lesu zmar!
- Pavel Šebek
- intercool
- Příspěvky: 10887
- Registrován: ned říj 21, 2007 4:55 pm
- Bydliště: Bystřice
Ma´a Nonu: jo frigo, to mě taky párkrát zachránilo, deset minut do každé baterky a odjížděl jsem.
Kruji: tak to jsi popsal přesně, ty kabely Ale ve Volvu jsem měl originály, které byly na oko skoro jako ty atrapy, ale byly podstatně těžší a startovat se s nimi nechalo. Dobře poslouží i kabely od staré svářečky.
Kruji: tak to jsi popsal přesně, ty kabely Ale ve Volvu jsem měl originály, které byly na oko skoro jako ty atrapy, ale byly podstatně těžší a startovat se s nimi nechalo. Dobře poslouží i kabely od staré svářečky.
BES - běs
-
- pomocný admin
- Příspěvky: 2809
- Registrován: stř bře 01, 2006 3:05 pm
- Bydliště: beercity
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 hostů