Ahoj,
tak k legislativě (píši o provincii Alberta)-v podstatě vám stačí řidičák na truck a můžete jít jezdit,za předpokladu že seženete práci.
V reálu ale některé firmy mimo praxe vyžadují také různá školení-zejména pro práci řidiče na tank trailers (cisterny) a také hodně firmy
co operují na ropných polích.
Takže se můžete setkat s následujícími školeními.
TDG-transport dangerous good
LCV-školení na dva návěsy -možno až po ujetí 150tis. mil (nejsem si plně jistý)
WHMIS-bezpečnost práce na pracovišti.nebezpečné mat. (např. nakl.,vykl)
First AID- první pomoc
Log Book-školení na správné využití povolených dob řízení
A další kursy většinou pro potřeby konkrétního druhu přeprav.Většinou se
jedná o jednodenní kursy a některé se dají udělat i online přes internet.V mnoha případech kursy platí zaměstnavatel.Tolik asi k rozdílům v kvalifikaci oproti Evropě.
Podařilo se mi vydolovat nějaké fota z mobilu-kvality nevalné,ale aspoň pro představu co mi prošlo pod rukama v servise za poslední 2 měsíce.
Kenworth W900 1985, cummins NTC a stále ve službě-u nás zrovna na CVIP (stk)
International Pro star a car hauler + interier (tohle servisujeme dost často)
Ford-tahač cisterny z letiště (1991) a Pete
Kenworth T800 2012 (45000km) a první servis u zákazníka + super B tanker.(mnozí poznají dafácký volant- skupina PACCAR).Zajímavostí
na palubce-dotykový display s mnoha funkcemi (telefon,audio,tv,funkce vozidla-v podstatě vše duplicitně co je na "budíkách"...atd).
Parkování T800 na place a chvíle soustředění při couvání s dvěma návěsy.
(přiznám se že jsem to musel asi 2x narovnat a pak znovu couvat-zrcátka pěkný chromovaný,ale oproti evropě je v nich prd vidět-nejsou
parabolická).