Moderátoři: martin_100, Olda, -Ondra-, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek
- Pavel Šebek
- intercool
- Příspěvky: 10887
- Registrován: ned říj 21, 2007 4:55 pm
- Bydliště: Bystřice
Re: Kuriozity, bouračky, apod. (II.)
On už ten Pheonix je kurva, aspoň ten 4x4, co tu máme
BES - běs
Re: Kuriozity, bouračky, apod. (II.)
Nechybělo moc a sklopka šla plavat do Moravy.
https://hodoninsky.denik.cz/nehody/vazn ... 00515.html
https://hodoninsky.denik.cz/nehody/vazn ... 00515.html
-
- Příspěvky: 4515
- Registrován: stř lis 05, 2008 10:50 pm
Re: Kuriozity, bouračky, apod. (II.)
Nedávno tu písal Sof o tých betónových odelnikoch u ciest a nájazdoch do tunelov a už je na svete smrteľná buracka lkw v tunely v Prahe
https://www.novinky.cz/krimi/clanek/tra ... h-40324280
https://www.novinky.cz/krimi/clanek/tra ... h-40324280
Vo víne je pravda, v pive sloboda, v pálenke sila a vo vode baktérie...
Re: Kuriozity, bouračky, apod. (II.)
Toto som písal o SK tuneloch pred časom. Spomenul som tam, že okrem SK je ešte jedna krajina v EU, kde tunely robia podobne nebezpečne a montujú do nich katapulty tak, ako Slováci. A to je CZ.
viewtopic.php?f=66&t=7944&p=712947&hilit=tunel#p712947
Táto nehoda v pražskom Komořanskom tunely sa dá zaradiť do kategórie týchto SK-CZ nebezpečných tunelov. Nieje to síce katapult namontovaný na vjazde a výjazde s tunela, ale tie zvodidlá, ktoré majú chrániť sú namontované tak, že v určitom (výnimočnom) prípade zlyhajú, nechránia a naopak, možno následky nehody ešte zhoršia. V tomto prípade sa nedá povedať, že zvodidlá následky nehody zhoršili, že bez zvodidiel by to bolo lepšie, to určite nie. Ale určite sa o týchto zvodidlách dá povedať, že mohli byť urobené inak- lepšie a hlavne pre nás šoférov bezpečnejšie.
Ja som tu kedysi písal, že sem dám fotky tunelov, ako zvodidlá pri tuneloch robia v zahraničí a ako sa to robí u nás, v CZ-SK. Zatiaľ som sa k tomu nedostal. Ale ten rozdiel je podstatný.
Včerajšia nehoda kamiónu v Komořanskom tunely, na ktorú sem dal odkaz Peter.
https://www.novinky.cz/krimi/clanek/tra ... h-40324280
Toto sú fotky z googlestreet. Je to na začiatku tunela smerom z Plzne na Prahu.
Z fotiek je jasné, načo sú tam zvodidlá. Odstavný pruh sa končí kolmou stenou. Dnes sa moderné tunely stavajú tak, že táto stena je vždy šikmá, aby sa zmiernili následky nehody. Komořanský tunel nieje až tak starý, dá sa považovať za moderný. Otázka je, prečo už vtedy nepostavili tú stenu šikmo. Namiesto toho tam umiestnili betónové zvodidlá, ktoré majú auto odviesť od nárazu do kolmej steny. Ale, zvodidlá sú umiestnené tak, že ak má šofér smolu a zvodidlo trafí presne na začiatku, tak ho zvodidlo katapultuje. Alebo ak je to kamión, tak sa po zvodidle, ako po koľajnici nasmeruje rovno do kolmej steny. A to sa asi stalo tomu kamiónu.
Cesty by sa mali stavať bezpečne. A pri ich stavbe by sa malo rátať aj s tak nepravdepodobnými situáciami ako je táto. Zvodidlo sa dalo vyriešiť inak, lepšie a bezpečnejšie.
viewtopic.php?f=66&t=7944&p=712947&hilit=tunel#p712947
Táto nehoda v pražskom Komořanskom tunely sa dá zaradiť do kategórie týchto SK-CZ nebezpečných tunelov. Nieje to síce katapult namontovaný na vjazde a výjazde s tunela, ale tie zvodidlá, ktoré majú chrániť sú namontované tak, že v určitom (výnimočnom) prípade zlyhajú, nechránia a naopak, možno následky nehody ešte zhoršia. V tomto prípade sa nedá povedať, že zvodidlá následky nehody zhoršili, že bez zvodidiel by to bolo lepšie, to určite nie. Ale určite sa o týchto zvodidlách dá povedať, že mohli byť urobené inak- lepšie a hlavne pre nás šoférov bezpečnejšie.
Ja som tu kedysi písal, že sem dám fotky tunelov, ako zvodidlá pri tuneloch robia v zahraničí a ako sa to robí u nás, v CZ-SK. Zatiaľ som sa k tomu nedostal. Ale ten rozdiel je podstatný.
Včerajšia nehoda kamiónu v Komořanskom tunely, na ktorú sem dal odkaz Peter.
https://www.novinky.cz/krimi/clanek/tra ... h-40324280
Toto sú fotky z googlestreet. Je to na začiatku tunela smerom z Plzne na Prahu.
Z fotiek je jasné, načo sú tam zvodidlá. Odstavný pruh sa končí kolmou stenou. Dnes sa moderné tunely stavajú tak, že táto stena je vždy šikmá, aby sa zmiernili následky nehody. Komořanský tunel nieje až tak starý, dá sa považovať za moderný. Otázka je, prečo už vtedy nepostavili tú stenu šikmo. Namiesto toho tam umiestnili betónové zvodidlá, ktoré majú auto odviesť od nárazu do kolmej steny. Ale, zvodidlá sú umiestnené tak, že ak má šofér smolu a zvodidlo trafí presne na začiatku, tak ho zvodidlo katapultuje. Alebo ak je to kamión, tak sa po zvodidle, ako po koľajnici nasmeruje rovno do kolmej steny. A to sa asi stalo tomu kamiónu.
Cesty by sa mali stavať bezpečne. A pri ich stavbe by sa malo rátať aj s tak nepravdepodobnými situáciami ako je táto. Zvodidlo sa dalo vyriešiť inak, lepšie a bezpečnejšie.
Re: Kuriozity, bouračky, apod. (II.)
No a nemůže tam být i lidský faktor? Takže i kdyby tam byli gumové matrace a nafukovací airbagy, tak to nepomůže. To samé jako by jste chtěli pokácet všechny stromy okolo cest do vzdálenosti 100metrů, neb když někdo jede rychle, nebo nezvládne řízení, aby náhoudou při nárazu nezemřel. Prostě tahali jak soumaři a oba usnuli.
Proto nesnáším jízdu ve dvojce a vyhýbám se tomu. Myslíte že by se to stalo, kdyby jeli jen 16hod denně? Kdyby ve dvojce mohli jet jen od 6.00h do 22.00h???
A teď se do mě můžete pustit, že jsem hovado nelidský.
Proto nesnáším jízdu ve dvojce a vyhýbám se tomu. Myslíte že by se to stalo, kdyby jeli jen 16hod denně? Kdyby ve dvojce mohli jet jen od 6.00h do 22.00h???
A teď se do mě můžete pustit, že jsem hovado nelidský.
Jeho poslední slova byla. To stihneš.
Re: Kuriozity, bouračky, apod. (II.)
Úplná pravda. Do dvojky bych nikdy nešel.
Re: Kuriozity, bouračky, apod. (II.)
4212: Pravdu máš.
Ale nic to nemění na faktu, co píše sof - co defekt, vytlačení jiným vozidlem? A jsme zase u toho, co právě píše sof...
Ty betonová svodidla jsou hodně špatně řešený.
Sice nejsem ing (narozdíl od toho kdo tohle vymyslel), ale myslím si, že to šlo vyřešit jinak
Ale nic to nemění na faktu, co píše sof - co defekt, vytlačení jiným vozidlem? A jsme zase u toho, co právě píše sof...
Ty betonová svodidla jsou hodně špatně řešený.
Sice nejsem ing (narozdíl od toho kdo tohle vymyslel), ale myslím si, že to šlo vyřešit jinak
Co můzeš odlozit na zítra, odloz na pozítrí a získaš dva dny volna
Re: Kuriozity, bouračky, apod. (II.)
to David29: Tak dej nějaký návrh jak to pořešit. Je to forum,chodí sem zástupci všech stran, tak to prodiskutujeme, propíšeme.
Můj návrh, dát tam 40km/hod, radar a pár úředníku má práci na přesčasy a starosta nemá problém s rozpočtem.
Můj návrh, dát tam 40km/hod, radar a pár úředníku má práci na přesčasy a starosta nemá problém s rozpočtem.
Jeho poslední slova byla. To stihneš.
Re: Kuriozity, bouračky, apod. (II.)
Najnovší slovenský tunel Žilina. Postavili ho len nedávno a je stavaný podľa česko-slovenskej tunelárskej školy. (s katapultami)
Proste nejaký slovenský projektant čo nerozmýšla, asi menom 4215, naprojektoval v tuneli zvodidlá na chodníku tak, aby chodci mohli prejsť. To, že v tuneli žiadny chodci niesú nebral do úvahy. Takto spravené zvodidlá nikde inde v západnej EU nenájdete. Ak áno, dajte sem fotky. Ja si to všímam už pár rokov a ešte som také dačo v zahraničí nevidel.
Na západe sa robia zvodidlá na výjazde takto. To je asi nemecko a nórsko.
Lærdalský tunel na trase Oslo- Bergen. Nieje to dobre vidieť, fotil som to počas jazdy. Je to núdzový a odpočinkový výklenok v tuneli. Takých je tam viac. V tom výklenku sú betonové zvodidlá napojené na stenu. Nóry katapulty do tunela nemontujú.
Nórsky obojsmerný tunel. Jazdné pruhy sú oddelené betónovým odlievaným zvodidlom. Zvodidlá na výjazde: takto urobené, to je v nórsku štandart.
----------------------------
Tieto dve foto sú z CZ. Je to jeden zo spôsobov, ako mohli byť vyriešené dodatočné zvodidlá v Komořanskom tunely. Keby chceli, tak to v tom tuneli mohli urobiť tak, aby sa kamión len tak ľahko na zvodidlá nedostal.
---------------------------
4215 píše, že treba vysekať stromy pri ceste. Ale dá sa to aj inak. Len treba chcieť.
--------------------------
Zvodidlá v CZ na na zvodidle napichnuté auto, to sú google fotky toho zvodidla z nehody
------------------------------
Takto robia zvodidlá v Nórsku. Sú zapustené do terénu, zahnuté. A keď sú rovné, je na nich koncovka, ktorá bráni napichnutiu auta. Podobne sa robia zvodidlá v Dánsku. Tí, čo ich stavajú si dajú pozor a stavajú ich tak, aby sa na ne auto nenapichlo, alebo na ne nevybehlo.
Tých vecí, čo sa dá na CZ-SK cestách robiť lepšie, je veľa. A nieje to vec peňazí. Príkladom toho sú Sk-CZ tunely. Tam sa s peniazmi nešetrilo, peniaze boli, zvodidlá sa mohli urobiť bezpečne. Len bohužial o tom rozhodujú ľudia s názorom ako má 4215.
----------------------------
Ešte doplním.. príkladom toho ako sa pristupuje k zvodidlám je CZ a Nemecko. CZ "modernizuje" svoju D1. Naschvál som to dal do úvodzoviek. Žiadna modernizácia to totiž nieje. Nič moderné na tej diaľnici nieje. Ani zvodidlá. Pozrite si čo robia nemci na A7. Aké stavajú najmodernejšie zvodidlá. Betónové, odlievané na mieste, vnútri vystužené oceľovými káblami, dvojité, v strede spevnené. Cez tie sa žiadny kamión nedostane. Mám s toho dobré fotky, tak to sem neskôr dám.
Alebo švédske zvodidlá- lanové.. Vraj tie sú nabezpečnejšie...
------------------------------
Tip na auto dovolenku do Nórska. V Nórsku je veľa starých, veľmi málo používaných ciest. Väčšina sa dá prejsť autom, ale niektoré sú už len pre bikerov. A niektoré sú celkom opustené, tažko prejazdné a sú na nich závali. Skoro každá súčastná hlavná cesta cez nórske kopce, kde je veľa tunelov má svoju starú variantu, kde sú úžasné serpentíny a staré uzučké tunely. Raz sa tam chcem autom pozrieť.
Proste nejaký slovenský projektant čo nerozmýšla, asi menom 4215, naprojektoval v tuneli zvodidlá na chodníku tak, aby chodci mohli prejsť. To, že v tuneli žiadny chodci niesú nebral do úvahy. Takto spravené zvodidlá nikde inde v západnej EU nenájdete. Ak áno, dajte sem fotky. Ja si to všímam už pár rokov a ešte som také dačo v zahraničí nevidel.
Na západe sa robia zvodidlá na výjazde takto. To je asi nemecko a nórsko.
Lærdalský tunel na trase Oslo- Bergen. Nieje to dobre vidieť, fotil som to počas jazdy. Je to núdzový a odpočinkový výklenok v tuneli. Takých je tam viac. V tom výklenku sú betonové zvodidlá napojené na stenu. Nóry katapulty do tunela nemontujú.
Nórsky obojsmerný tunel. Jazdné pruhy sú oddelené betónovým odlievaným zvodidlom. Zvodidlá na výjazde: takto urobené, to je v nórsku štandart.
----------------------------
Tieto dve foto sú z CZ. Je to jeden zo spôsobov, ako mohli byť vyriešené dodatočné zvodidlá v Komořanskom tunely. Keby chceli, tak to v tom tuneli mohli urobiť tak, aby sa kamión len tak ľahko na zvodidlá nedostal.
---------------------------
4215 píše, že treba vysekať stromy pri ceste. Ale dá sa to aj inak. Len treba chcieť.
--------------------------
Zvodidlá v CZ na na zvodidle napichnuté auto, to sú google fotky toho zvodidla z nehody
------------------------------
Takto robia zvodidlá v Nórsku. Sú zapustené do terénu, zahnuté. A keď sú rovné, je na nich koncovka, ktorá bráni napichnutiu auta. Podobne sa robia zvodidlá v Dánsku. Tí, čo ich stavajú si dajú pozor a stavajú ich tak, aby sa na ne auto nenapichlo, alebo na ne nevybehlo.
Tých vecí, čo sa dá na CZ-SK cestách robiť lepšie, je veľa. A nieje to vec peňazí. Príkladom toho sú Sk-CZ tunely. Tam sa s peniazmi nešetrilo, peniaze boli, zvodidlá sa mohli urobiť bezpečne. Len bohužial o tom rozhodujú ľudia s názorom ako má 4215.
----------------------------
Ešte doplním.. príkladom toho ako sa pristupuje k zvodidlám je CZ a Nemecko. CZ "modernizuje" svoju D1. Naschvál som to dal do úvodzoviek. Žiadna modernizácia to totiž nieje. Nič moderné na tej diaľnici nieje. Ani zvodidlá. Pozrite si čo robia nemci na A7. Aké stavajú najmodernejšie zvodidlá. Betónové, odlievané na mieste, vnútri vystužené oceľovými káblami, dvojité, v strede spevnené. Cez tie sa žiadny kamión nedostane. Mám s toho dobré fotky, tak to sem neskôr dám.
Alebo švédske zvodidlá- lanové.. Vraj tie sú nabezpečnejšie...
------------------------------
Tip na auto dovolenku do Nórska. V Nórsku je veľa starých, veľmi málo používaných ciest. Väčšina sa dá prejsť autom, ale niektoré sú už len pre bikerov. A niektoré sú celkom opustené, tažko prejazdné a sú na nich závali. Skoro každá súčastná hlavná cesta cez nórske kopce, kde je veľa tunelov má svoju starú variantu, kde sú úžasné serpentíny a staré uzučké tunely. Raz sa tam chcem autom pozrieť.
Re: Kuriozity, bouračky, apod. (II.)
to sof:Za 1. Myslíš, že kdyby nějaký "trucker"usnul, tak by ty svodidla okolo toho stromu zabránila smrt řidiče kamionu???
2. Nejsem geolog, ba ani stavař, ale myslím si že srovnávat české a norské tunelové stavby, je jako porovnávat české a saharské tunelové stavby.
Ale jinak ten tvůj report by byl dobrý nápad pro nějakého novináře na to se zeptat na příslušných místech, proč někde to jde a někde né. Ale myslím že hlavní důvod jsou vyvařené peníze ze stavby.
D1 se nedá ani komentovat Tam jsou peníze rozkradené dřív, než se začne opravovat.
2. Nejsem geolog, ba ani stavař, ale myslím si že srovnávat české a norské tunelové stavby, je jako porovnávat české a saharské tunelové stavby.
Ale jinak ten tvůj report by byl dobrý nápad pro nějakého novináře na to se zeptat na příslušných místech, proč někde to jde a někde né. Ale myslím že hlavní důvod jsou vyvařené peníze ze stavby.
D1 se nedá ani komentovat Tam jsou peníze rozkradené dřív, než se začne opravovat.
Jeho poslední slova byla. To stihneš.
Re: Kuriozity, bouračky, apod. (II.)
Keby všetci uvažovali tak ako ty, tak je všetko zbytočné. Zvodidlá pri strome asi kamiónu nepomôžu, ale osobnému autu asi áno.
Zvodidlá sú len zvodidlá, tak ako je piesok len piesok... je jedno kde, či u nás alebo na Sahare.. Nórsky tunel som dal len preto, lebo ma ako prvý napadol. Nemám teraz prístup k svojím fotkám. Tunely mám pozreté po celej západnej EU, všade tak si ich fotím už dlhú dobu. Nikde tak riešené zvodidlá nenájdeš, len u nás.
... inak Nórsko a nórske cestné tunely--- väčšina z nich vyzerá strašidelne. A to aj tie kde sa jazdí kamiónom. Nóry majú tunelov veľmi veľa a nových, krásnych, moderne osvetlených zas tak veľa nieje. Keď som išiel v Nórsku kamiónom cez niektoré tunely, tak som si pripadal, ako keby som prechádzal cez hrubé črevo. A často bolo traba kamión zastaviť, aby som sa vyhol protiidúcemu kamiónu.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
V dnešnej dobe sú už autá bezpečné. Len ťažko sa ich bezpečnosť dá ešte viac vylepšiť. Cestné zákony, zákazy a príkazy sú tiež maximálne. Dnes už zákazmi nezlepšíš nič. Pokuty, radary, objektívna zodpovednosť, automatické pokuty, to všetko tu už je a bezpečnosť na cestách to nevylepšuje.
Čo sa dá ešte vylepšiť? Sofér? Musíš mať školenia, oprávnenia, na kamión špecialne kurzy a testy. Čo by si ešte chcel? Každý jeden inštruktor autoškoly to potvrdí, že nový šoféri sú horší, než tí čo si robili vodičák kedysi. Mladých volant a šoférovanie nezaujíma. Ani šoférovanie osobných áut už mladých nezaujíma. 4215-zmier sa s tým, že šoféri na cestách už nikdy lepší nebudú. Už budú len horší a horší.... Na nových autách prepchatých elektronikou správne šoférske návyky už ani nezískaš. Nové autá polovicu vecí vyriešia za šoféra.
Takže, keď chceš mať na cestách menej ťažkých a smrteľných nehôd čo musíš urobiť? Viac pokút, viac radarov, prísnejšie zákony, lepší šoféry... nič s toho ti nepomôže. Ostáva len jedna jediná vec- bezpečnejšie cesty.
Zvodidlá sú len zvodidlá, tak ako je piesok len piesok... je jedno kde, či u nás alebo na Sahare.. Nórsky tunel som dal len preto, lebo ma ako prvý napadol. Nemám teraz prístup k svojím fotkám. Tunely mám pozreté po celej západnej EU, všade tak si ich fotím už dlhú dobu. Nikde tak riešené zvodidlá nenájdeš, len u nás.
... inak Nórsko a nórske cestné tunely--- väčšina z nich vyzerá strašidelne. A to aj tie kde sa jazdí kamiónom. Nóry majú tunelov veľmi veľa a nových, krásnych, moderne osvetlených zas tak veľa nieje. Keď som išiel v Nórsku kamiónom cez niektoré tunely, tak som si pripadal, ako keby som prechádzal cez hrubé črevo. A často bolo traba kamión zastaviť, aby som sa vyhol protiidúcemu kamiónu.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
V dnešnej dobe sú už autá bezpečné. Len ťažko sa ich bezpečnosť dá ešte viac vylepšiť. Cestné zákony, zákazy a príkazy sú tiež maximálne. Dnes už zákazmi nezlepšíš nič. Pokuty, radary, objektívna zodpovednosť, automatické pokuty, to všetko tu už je a bezpečnosť na cestách to nevylepšuje.
Čo sa dá ešte vylepšiť? Sofér? Musíš mať školenia, oprávnenia, na kamión špecialne kurzy a testy. Čo by si ešte chcel? Každý jeden inštruktor autoškoly to potvrdí, že nový šoféri sú horší, než tí čo si robili vodičák kedysi. Mladých volant a šoférovanie nezaujíma. Ani šoférovanie osobných áut už mladých nezaujíma. 4215-zmier sa s tým, že šoféri na cestách už nikdy lepší nebudú. Už budú len horší a horší.... Na nových autách prepchatých elektronikou správne šoférske návyky už ani nezískaš. Nové autá polovicu vecí vyriešia za šoféra.
Takže, keď chceš mať na cestách menej ťažkých a smrteľných nehôd čo musíš urobiť? Viac pokút, viac radarov, prísnejšie zákony, lepší šoféry... nič s toho ti nepomôže. Ostáva len jedna jediná vec- bezpečnejšie cesty.
Re: Kuriozity, bouračky, apod. (II.)
4215: Místo kolmé zdi, se měla postavit šikmá - myslet na to už při projektu.
Když ne, tak jsou další dvě možnosti: 1) šikmá betonová svodidla od zdi 2) bariéry s vodou
Hlavně nezapomeň zmínit "že stromy... ". Prosím, strom je přirozenej. Tunel je přímo dopravní stavba s jedinou prioritou - doprava a bezpečnost
Když ne, tak jsou další dvě možnosti: 1) šikmá betonová svodidla od zdi 2) bariéry s vodou
Hlavně nezapomeň zmínit "že stromy... ". Prosím, strom je přirozenej. Tunel je přímo dopravní stavba s jedinou prioritou - doprava a bezpečnost
Co můzeš odlozit na zítra, odloz na pozítrí a získaš dva dny volna
Re: Kuriozity, bouračky, apod. (II.)
video s USA
https://twitter.com/BeltonPolice/status ... 1389107201
Hľadal som ma mape kde sa to stalo. Chcel som vedieť ako vyzerá miesto, kde v krátkej dobe vyletia z cesty dva kamióny. Asi som to našiel, ale nerozumiem tomu. Môj predpoklad bol, že nezvládli zákrutu. Išli moc rýchlo a na mokrej ceste, v zákrute, nedobrzdili a priamo vyleteli z cesty. Lenže, to miesto odkial zišli s cesty nieje v zákrute. Je za miernou zákrutou na rovnom úseku cesty. Vyzerá to tak, že oba kamióny na rovnakom mieste, rovnej cesty, dostali šmyk, stočilo ich do prava a vyleteli z cesty.
Miesto kde sa to stalo: https://www.google.com/maps/@31.0448673 ... 785,17.25z
Miesto kde kamióny vyleteli s cesty. Na ľavých betónových zvodidlách je vidieť, že sa tam už búralo viac krát. A keď si pozriete začiatok videa, tak je vidieť že ešte pred tým ako vyletel z cesty prvý kamión sú na tráve stopy po aute čo tiež vyletelo z cesty. V tom mieste sa to musí stávať častejšie. https://www.google.com/maps/@31.0447713 ... 384!8i8192
Miesto kde stojí policajné auto ktoré nehodu zachytilo na kameru: https://www.google.com/maps/@31.0445996 ... 384!8i8192
Takto sa to podľa mňa stalo, kamióny v tomto mieste vyleteli z cesty. Modrým a zeleným je označené, kde stálo auto s kamerou.
Prvý kamión z videa. Je vidieť, že ľavú stranu má poškodenú. Po náraze do zvodidla?? A sú tam vidieť stopy, že ešte pred ním nejaké auto tiež zišlo z cesty.
Zdá sa my to trochu neuveriteľné, že na takom mieste dostanú dva (alebo aj viac?) kamióny šmyk a presne rovnako vyletia z cesty. Rozmýšlal som, či som našiel to správne miesto, ale vyzerá to že áno. Ale istý si nie som.
https://twitter.com/BeltonPolice/status ... 1389107201
Hľadal som ma mape kde sa to stalo. Chcel som vedieť ako vyzerá miesto, kde v krátkej dobe vyletia z cesty dva kamióny. Asi som to našiel, ale nerozumiem tomu. Môj predpoklad bol, že nezvládli zákrutu. Išli moc rýchlo a na mokrej ceste, v zákrute, nedobrzdili a priamo vyleteli z cesty. Lenže, to miesto odkial zišli s cesty nieje v zákrute. Je za miernou zákrutou na rovnom úseku cesty. Vyzerá to tak, že oba kamióny na rovnakom mieste, rovnej cesty, dostali šmyk, stočilo ich do prava a vyleteli z cesty.
Miesto kde sa to stalo: https://www.google.com/maps/@31.0448673 ... 785,17.25z
Miesto kde kamióny vyleteli s cesty. Na ľavých betónových zvodidlách je vidieť, že sa tam už búralo viac krát. A keď si pozriete začiatok videa, tak je vidieť že ešte pred tým ako vyletel z cesty prvý kamión sú na tráve stopy po aute čo tiež vyletelo z cesty. V tom mieste sa to musí stávať častejšie. https://www.google.com/maps/@31.0447713 ... 384!8i8192
Miesto kde stojí policajné auto ktoré nehodu zachytilo na kameru: https://www.google.com/maps/@31.0445996 ... 384!8i8192
Takto sa to podľa mňa stalo, kamióny v tomto mieste vyleteli z cesty. Modrým a zeleným je označené, kde stálo auto s kamerou.
Prvý kamión z videa. Je vidieť, že ľavú stranu má poškodenú. Po náraze do zvodidla?? A sú tam vidieť stopy, že ešte pred ním nejaké auto tiež zišlo z cesty.
Zdá sa my to trochu neuveriteľné, že na takom mieste dostanú dva (alebo aj viac?) kamióny šmyk a presne rovnako vyletia z cesty. Rozmýšlal som, či som našiel to správne miesto, ale vyzerá to že áno. Ale istý si nie som.
Re: Kuriozity, bouračky, apod. (II.)
S toho videá sa my zdá, že ten kamión ani neišiel rýchlo. Asi aj 4215 by mohol uznať, že keby bolo zvodidlo napojené na stenu tunela, tak by nehoda vyzerala inak. Pravdepodobne by sa posádke kamióna nič nestalo, kamión by bol poškodený, ale nie na totálku a tunel by bol za krátko prejazdný.
Podľa mna by za to správca tunela mal niesť zodpovednosť. Bude zaujímavé sledovať, či zvodidlá nechajú tak ako sú, alebo ich vylepšia.
Podľa mna by za to správca tunela mal niesť zodpovednosť. Bude zaujímavé sledovať, či zvodidlá nechajú tak ako sú, alebo ich vylepšia.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů