Moderátoři: martin_100, Olda, -Ondra-, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek
Re: Kuriozity, bouračky, apod. (II.)
Včera psali kluci, že kdesi na Moravě skočil sebevrah pod LKW.. šofér to strhnul, otočil naruby a zůstal tam Tomu se nic nestalo
Give me a minute and i'm good, if i've got an hour, im great.You give me six months, i'm unbeatable.
-
- Příspěvky: 2316
- Registrován: pon pro 31, 2007 11:18 pm
- Bydliště: u Kolína
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kuriozity, bouračky, apod. (II.)
Nevíte podrobnosti , ve středu odpoledne u hradce pred prvním kruhákem zavadil řidič s podvalem a bagrem o most , pocuchal tabule , škrábnul most, zlomil podvalník a bagr bude asi v háji , blbej den
Re: Kuriozity, bouračky, apod. (II.)
První auto ve videu-šedá dodávka jsem já,jsem ho viděl v zrcákách,letěl v té bouřce snad kilopade...https://www.autosalon.tv/novinky/ridicu ... .sznhp.box
Nemít TATRU stojím tam ještě teď !!! Nezlobte se pane,já věřím že máte nejlepší ceny,ale Fridex fakt nepotřebuji...
Re: Kuriozity, bouračky, apod. (II.)
Ivan: tady je z toho video, kolegovi to přišlo tak nepochopitelný, že si to natočil https://www.youtube.com/watch?v=-8IM1oy ... Fxb06tIaH8
-
- Příspěvky: 3399
- Registrován: sob lis 21, 2015 5:43 pm
- Bydliště: Brno
Re: Kuriozity, bouračky, apod. (II.)
https://www.extra.cz/tragedie-v-prague- ... .sznhp.box
proc si myslí že dement se dostal do nebe?
proc si myslí že dement se dostal do nebe?
Re: Kuriozity, bouračky, apod. (II.)
K tomu podvalu. Se dost rozmáhá ty přívěsové podvaly za sklápěčky a pod. Vozí to kdo má ruce a nohy ,veze 25t bagr na 3 osách a s prázdným autem ,kdo to neřídil neuhodne co to dělá když se to rozkymácí pří 70 km. To není ale záležitost tohoto případu ,můj odhad je ve špatné nakládce bagru a nezkušenosti řidiče i bagristy (nebo si to ten specialista naložil sám.pravděpodobně) Nechtěl mít rameno příliš za nájezdy aby příliš nepřesahovalo ,pak by se nestalo že má výšku 5m+ .Málo složené rameno bagru ,to se musí vždy složit do maxima, a i tak to u některých mašin má 4m+ .
Re: Kuriozity, bouračky, apod. (II.)
No to dycky kroutím hlavou, Tatra 3 osy a za tím 5ti osej podval s bagrem Hrůza s tím jet, jedno jak to vyvážíš nákladem, tudle tem táhl na vleku nevím 33t tuším a auto 28t nějak a jak to cvičilo Přeloženo jasný, ale i tak..
Give me a minute and i'm good, if i've got an hour, im great.You give me six months, i'm unbeatable.
Re: Kuriozity, bouračky, apod. (II.)
O tej nehode autobusu vo Waršave Poliaci nepíšu nič nové. Šofér je v base a čaká na koniec vyšetrovania a súd. Vraj to ani nebol zlý chlapík, bol veselý, pracovitý, len si občas trochu šlahol fetu. Myslím si, že každý poznáme takého šoféra, čo si občas zapáli trávu, alebo šlahne trochu fetu a ani sa tým nejak moc netají. Vo firmách v ktorých som robil takí šoféri boli. A raz ma jeden šofér kamióna na parkovisku presviedčal o výhodách pervitínu za volantom. Vraj je potom dobre nabudený a nechce sa mu spať, vraj má to len samé pozitíva výhody. Asi, áno, ale len dovtedy kým niekoho svojím autom nezabije.
Už tam spravili nové zvodidlá.
Už tam spravili nové zvodidlá.
- zdenekjihlava
- Příspěvky: 1566
- Registrován: sob zář 04, 2010 10:53 am
- Bydliště: jihlava
Re: Kuriozity, bouračky, apod. (II.)
Proto taky pervitin za války v Německu průmyslově vyráběli a fasovali to piloti bombardéru a řidiči aby vydrželi dlouho vzhůru. A dorazili až pod Moskvu pak jim pernik došel.
Zijte dlouho a blaze.
-
- Příspěvky: 373
- Registrován: úte črc 01, 2014 8:57 am
- Bydliště: praha
Re: Kuriozity, bouračky, apod. (II.)
Nějak nechápu, co se vám nelíbí na podvalu za Tatrou. Přijde mi to bezpečnější, než návěs, který má 60t na 7 nápravách a ovládáš ho ani ne 10ti tunovým kozlem. Běžně třínápravová slepice a 4-6 náprava Noteboom se 40t Soilmecem. Tam je jasné co udává směr jízdy třeba za mokra. Obecně sklopka s podvalem je pohodlnější a bezpečnější na ovládání soupravy za jakéhokoliv počasí. Čtyřnápravová Tatra a čtyřnápravový podval, 64 celková, sníh, břečka, po okreskách Plzeňského kraje a pohoda až na místo určení v lese. Slepice by zvadla na konci posypaného asfaltu, nebo v případě nezkušeného řidiče v zatáčce .pod kopcem na lesní cestě. (možná věc názoru), ale mnou zažité praxi to odpovídá.
Re: Kuriozity, bouračky, apod. (II.)
Návěs a vlek 100 a 1
Give me a minute and i'm good, if i've got an hour, im great.You give me six months, i'm unbeatable.
Re: Kuriozity, bouračky, apod. (II.)
Jak může top řidič tatrovák tvrdit ,že naložený tahač který váží 10 t ,váží stále 10 t když má na hrbu návěs který mu tlačí do točny i 15 t!!! 64 t celková ? 8kola 32 t + ten prázdný podval asi 10 t a tak vezeš na tom vlaku 22 t stroj? Kde to jezdí ? Rozjede se to vůbec ? A jak to brzdí? Mohelnice dolu ,to musí být fičák. Když ti u toho lesa složím cat 325 38t nebo cat D8 ,nebudeš vědět co s tím máš dělat! A tak je to i o těch mostech .jak to potom dopadne! Ten MAN z videjka asi naloženo neměl a tak má asi 15t a tahne 25t+10t to se člověk musí modlit aby to nepřevrátil.A podělalo se to na výšce smolík. Málo praxe.
-
- Příspěvky: 7510
- Registrován: ned pro 02, 2018 8:31 am
Re: Kuriozity, bouračky, apod. (II.)
S privesama,mysleno oje,tocna,klasika,ne tandem,jezdi extra liga.naves taha i cvicena opice dnes.za A,nacouvat na rampu,pro nektere nepochopitene,za B,dvoji prace,odepnou zapnout,klasicke vleky nejsou prujezdne jak tandem.za C,vahy rozpocitat,co kam tad kolik tun.dodnes me fascinuje jak vidim valnik.placha.dvouosi,za tim vlek triosak...erste klasse.
-
- Příspěvky: 373
- Registrován: úte črc 01, 2014 8:57 am
- Bydliště: praha
Re: Kuriozity, bouračky, apod. (II.)
Netvrdím, že má tahač stále 10t, pouze, že hmotnost, kterou můžeš využít při stabilizaci jízdní soupravy je u tříosého tahače pouze jeho hmotnost. To, co ti tlačí na točnu má již setrvačnost návěsu a i tuto váhu musíš stabilizovat v případě smyku zadní nápravy(náprav)pouze hmotností kozla. To se často nepovede a končí to jedničkou. Neberu statickou hmotnost, ale síly působící na jednotlivá vozidla soupravy
Příklad: sníh, Klasický plachtový návěs, průjezd ostrou zatáčkou a cítíš ztrátu adheze zadní nápravy, kterou ti tlačí návěs ven ze zatáčky. Přidáním plynu ji utrhneš úplně a je to za jedna. Pouhá hmotnost samotného kozla mění směr celé soupravy dost blbě, jeho setrvačná síla je značně malá oproti síle návěsu.
Oproti tomu např stavební sklopka 3 nápravy, se 4 nápravovým podvalem s bagrem, celková 32T tak jako hmotnost odpojeného naloženého návěsu, trhá se ti přední dvojnáprava podvalu,(ne zadní nápravy auta), cítíš, že se sune v zatáčce ze silnice a táhne tě za zadek do škarpy, máš 26T hmotnosti na nějakou směrovou korekci(samozřejmě s citem, jinak ti tam vlétne zadek a předek vleku do vnitřku zatáčky)
Na toto měl upozornit minulý příspěvek
Příklad: sníh, Klasický plachtový návěs, průjezd ostrou zatáčkou a cítíš ztrátu adheze zadní nápravy, kterou ti tlačí návěs ven ze zatáčky. Přidáním plynu ji utrhneš úplně a je to za jedna. Pouhá hmotnost samotného kozla mění směr celé soupravy dost blbě, jeho setrvačná síla je značně malá oproti síle návěsu.
Oproti tomu např stavební sklopka 3 nápravy, se 4 nápravovým podvalem s bagrem, celková 32T tak jako hmotnost odpojeného naloženého návěsu, trhá se ti přední dvojnáprava podvalu,(ne zadní nápravy auta), cítíš, že se sune v zatáčce ze silnice a táhne tě za zadek do škarpy, máš 26T hmotnosti na nějakou směrovou korekci(samozřejmě s citem, jinak ti tam vlétne zadek a předek vleku do vnitřku zatáčky)
Na toto měl upozornit minulý příspěvek
- Doktor-jrstakr
- Příspěvky: 16
- Registrován: pon úno 13, 2017 5:53 pm
Re: Kuriozity, bouračky, apod. (II.)
tatrák pája : Jsou věci, ve kterých s Tebou naprosto souhlasím.
Na druhou stranu :
Poměr pohotovostní a užitečné hmotnosti v případě sklopky a točnicového podvalu nemluví v její prospěch.
Hmotnost 26 tun pro stranovou korekci máš jen a pouze v případě plně naloženého tažného vozidla, ale jak všichni víme, tak tyto soupravy naložené nejezdí. Viz předchozí bod v případě naloženého vozidla ještě přidáváš mrtvé hmoty (tím pádem snižuješ užitečnou hmotnost soupravy). U prázdné 3 osé sklopky mluvíme o cca max. 13 tunách ... rozdíl 3 tuny vůči 3 osému tahači (10 tun bez zatížené točny).
Couvání s točnicovým přívěsem je vyšší dívčí. Někteří z nás to dávají, ale taky si to žádá více volného prostoru pro manévrování. Ve středech měst kam se občas technika vozí je to limitující faktor.
Na druhou stranu :
Poměr pohotovostní a užitečné hmotnosti v případě sklopky a točnicového podvalu nemluví v její prospěch.
Hmotnost 26 tun pro stranovou korekci máš jen a pouze v případě plně naloženého tažného vozidla, ale jak všichni víme, tak tyto soupravy naložené nejezdí. Viz předchozí bod v případě naloženého vozidla ještě přidáváš mrtvé hmoty (tím pádem snižuješ užitečnou hmotnost soupravy). U prázdné 3 osé sklopky mluvíme o cca max. 13 tunách ... rozdíl 3 tuny vůči 3 osému tahači (10 tun bez zatížené točny).
Couvání s točnicovým přívěsem je vyšší dívčí. Někteří z nás to dávají, ale taky si to žádá více volného prostoru pro manévrování. Ve středech měst kam se občas technika vozí je to limitující faktor.
Tatra 815 S3 -> Mercedes Actros 3244 -> Man TGX 26.480 - Wielton NJ3 -> Man TGX 18.480 - Nooteboom OSD 4803 -> Man TGX 33.560 - Nooteboom OSD 4803
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 hostů