Pokec na veškerá témata, včetně ne-truckerských debat (Vaření, muzika, zážitky z cest, fotky....)

Moderátoři: martin_100, Olda, -Ondra-, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek

Odpovědět
jose rabano
Příspěvky: 7513
Registrován: ned pro 02, 2018 8:31 am

Re: Kuriozity, bouračky, apod. (II.)

Příspěvek

Stat se to asi muze kazdemu.to je pravda.stacilo aby ten druhy otevrel dvere,hodil ten mobil do riti a navigoval ho po cm kam tocit.ridic vypnout radio a poslouchat na slovo.lepsi to je prece sdilet na siti a rozbit pul kabiny.za me vrchol debity,jak sofer tak kolega.
ned zář 06, 2020 2:21 pm

Prouza88
Příspěvky: 6761
Registrován: pon bře 30, 2009 3:29 pm
Bydliště: Znojmo

Re: Kuriozity, bouračky, apod. (II.)

Příspěvek

Prej neodhadl :D Řidič nemá odhadovat, ale měřit :doh:
https://www.novinky.cz/krimi/clanek/rid ... -internetu

Včera na D1, parta rusáků, jeden na lowdecku v prostřed boulu tak na 4,5m, druhej měl taky lowdeck, ale vpředu tahač na 80kách :doh: Třetí vypadal OK, ale vedl kolonu a jeli šici jak jaryni :doh:
Give me a minute and i'm good, if i've got an hour, im great.You give me six months, i'm unbeatable.
stř zář 09, 2020 6:52 am

Uživatelský avatar
martin440
rumová víla
Příspěvky: 11907
Registrován: sob zář 08, 2007 3:24 pm
Bydliště: irgendwo in Westböhmen-RUM -)

Re: Kuriozity, bouračky, apod. (II.)

Příspěvek

Prouza88....správně je ...řidič je debil....
auto nemůže za vola, kterej v něm sedí, keci sou zadara, whisky stojí prachy.....
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
stř zář 09, 2020 6:58 am

DriverBrno
Příspěvky: 3408
Registrován: sob lis 21, 2015 5:43 pm
Bydliště: Brno

Re: Kuriozity, bouračky, apod. (II.)

Příspěvek

jak už psal Sof, že do těch polských firem berou šoféry zprava a zleva to vyhazujú a furt jich je dost. Všiml jsem si že ve dvojku tam je dycky jeden mladý a jeden starší, mladý má mokré razítko a důchodce se ho snaží navigovat..to sem viděl na vlastní oči jak dal na zpátečku plný rejd a pravou stranou jebl do škarpy až po nápravu, pak už to nešlo ani dopředu ani dozadu, starý se držel za hlavu. Že to je zdejším činitelům jedno že tu jezdí se 40 T vemena to už je jiná rovina průseru.
stř zář 09, 2020 7:39 am

Prouza88
Příspěvky: 6761
Registrován: pon bře 30, 2009 3:29 pm
Bydliště: Znojmo

Re: Kuriozity, bouračky, apod. (II.)

Příspěvek

A je to tady, na tejden to vidím zavřít :doh:
https://www.novinky.cz/krimi/clanek/na- ... .seznam.cz
By mě zajímalo, jak se to povede :think:
Give me a minute and i'm good, if i've got an hour, im great.You give me six months, i'm unbeatable.
čtv zář 10, 2020 11:43 am

sof
Příspěvky: 3886
Registrován: ned lis 27, 2011 3:29 pm
Bydliště: ..

Re: Kuriozity, bouračky, apod. (II.)

Příspěvek

Aký týždeň. V čom je problém?

Neznáma kyselina je neznáma len pre novinárov. Tí čo názov kyseliny potrebuju poznať-hasiči, si ho prečítajú, lebo je napísaný na boku cisterny. Produkt pravdepodobne z cisterny nevytiekol, takze príde druha cisterna, kyselina sa precerpá a cisterna sa postaví na kolesa.. Kyselina je všeobecný názov, bude to Adr trieda 8 zieravina. Môže to byt niečo silno nebezpečne, ale rovnako to môže byt aj niečo neškodne, napr. nejaká potravinová kyselina.

Prečo sa kamióny prevracajú vieš najlepšie sám, veď tvoji kolegovia sú každú chvíľu na boku.

——————
Pozrel som si foto, ta firma je talianska - Canil. Robilo u nich veľa Slovákov. Stále tam robia, ale už je tam veľa Rumunov. A pokial viem, väčšinou vozia technickú chémiu.
čtv zář 10, 2020 12:41 pm

didi
Příspěvky: 1624
Registrován: ned úno 22, 2015 8:51 pm
Bydliště: morava

Re: Kuriozity, bouračky, apod. (II.)

Příspěvek

No napsané to tam je, ale jen pro ty kdo ví co je UN číslo a ví kde podle něj hledat. Což na rozdíl od novinářů ti hasiči ví.
čtv zář 10, 2020 12:53 pm

Prouza88
Příspěvky: 6761
Registrován: pon bře 30, 2009 3:29 pm
Bydliště: Znojmo

Re: Kuriozity, bouračky, apod. (II.)

Příspěvek

Si nepostřehl tudle v Praze na okruhu ten kamion uplně mimo dálnici, na 45° opřenej o svodidlo? Ráno se to stalo a ještě v 9 večer tam skákal kolega přes hodinu, vlastně tam další hodinu stál na červený u tunelu :doh:

Jak převrátit na rovině cisternu(chemie by asi neměla šplouchat), to opravdu nevím, neznám nic stabilnějšího... Mě začíná náklad na metru padesát, lejta má vzadu kohout 50cm nad zemí :think:
Give me a minute and i'm good, if i've got an hour, im great.You give me six months, i'm unbeatable.
čtv zář 10, 2020 1:03 pm

didi
Příspěvky: 1624
Registrován: ned úno 22, 2015 8:51 pm
Bydliště: morava

Re: Kuriozity, bouračky, apod. (II.)

Příspěvek

Šplouchá, ale je tam hodně proměnných.🤔, Někdy víc, někdy míň.
čtv zář 10, 2020 1:39 pm

sof
Příspěvky: 3886
Registrován: ned lis 27, 2011 3:29 pm
Bydliště: ..

Re: Kuriozity, bouračky, apod. (II.)

Příspěvek

Jak převrátit na rovině cisternu, to opravdu nevím, neznám nic stabilnějšího...
Čo na toto povedať? :think: radšej nič....

————————————-
Tu sú dobré fotky z nehody. S fotiek je vidieť ako sa hasiči snažili odkopať vypúšťacie ventili, aby mohli napojiť hadicu. Ale to im aj tak moc nepomohlo, lebo cisterna, ventili a náklad sú v nevhodnej polohe. Vymyslieť spôsob ako precerpať náklad sa dá skoro vždy a keď sa to nedá, tak sa do cisterny vyvŕta alebo vyreže diera a cez ňu sa produkt precerpa. Česky hasiči dôkazu vyrezať dieru aj do cisterny s benzínom. Už to minimálne raz robili naostro, keď sa na SK prevrátila benzínová cisterna a náklad sa inak , než cez dieru v cisterne nedal precerpat. Vtedy museli prist hasiči s CZ a do cisterny vodným lúčom vyrezali otvor.

https://www.denik.cz/nehody/cisterna-s- ... 00910.html

Nehoda sa stala na nájazde na diaľnicu. Ja to miesto nepoznám, ale veľa z vás určite áno. Asi to nebude jednoduchý nájazd na diaľnicu.... Myslím si, že to prečo sa cisterna prevrátila je s veľkou pravdepodobnosťou jasne už teraz... Sofer nezvládol zákrutu. Prečo ju nezvládol neviem...


Tipujem, že to nebude prvé auto, čo sa v tom mieste prevrátilo...,,
čtv zář 10, 2020 6:52 pm

Uživatelský avatar
Pavel Šebek
intercool
Příspěvky: 10887
Registrován: ned říj 21, 2007 4:55 pm
Bydliště: Bystřice

Re: Kuriozity, bouračky, apod. (II.)

Příspěvek

Jo, je to tam debilní, na obou stranách.
BES - běs
čtv zář 10, 2020 7:12 pm

Prouza88
Příspěvky: 6761
Registrován: pon bře 30, 2009 3:29 pm
Bydliště: Znojmo

Re: Kuriozity, bouračky, apod. (II.)

Příspěvek

Nejsem si jistej, ještě minulej tejden tam byly kuželky a zůžená dálnica kvůli rekonstrukci, ale lehl si asi do těch míst jak sem dal zelenou čáru..

Obrázek

Okolo tý pumpy vede silnice a je docela zkopce, z pumpy vyjedeš na tu silnici a pak točíš doleva na nájezd dálnice, no letěl jak kokot jinak to není možný.. tu Pumpu musíš znát jak si párkrát jel po D1, je to poslední velkej krpál před sjezdem na Benešov..

Prej tam měl něco málo v tý bečce, tak to snad, ale kurňa vím s čím jedu ne :doh:

A proč radšej nič nepovedať? Ty snad máš pocit že se to vede zle? Máš to krátký, žádný převisy dopředu nastranu nebo dozadu, komory sou užší jak obal, sedí to v rámu(jakoby u bezrámovejch) a dozadu je to svažený, kolik 3.6m na vejšku? To ani mulda se svitkem nejede líp :idea:
Máš těžiště pěkně nízko(náklad mezi ~1m a max 3.5m), vevnitř to ale tak vysoký není a nic se nekroutí :think:

Nikdy sem neměl pocit že by to šplouchalo, max zepředu dozadu, ale vlnolamy snad maj všecky takže minimum, v mlíkárně to bylo daleko horší ty 5cbm placatý komory bez vlnolamu :idea: Bráchy a další mám skoro 20let na potravinářský a ještě sem neslyšel "to rozhoupal a lehlo to, nebo to lehlo v zatáčce" :wink:

Vaříme trošku z vody, bo nikdo nevíme co tam měl, jaký kokomory a kde to měl jak...
Nevím, nezlobte se na mě, ale převrátit cisternu to už chce kurňa snahu :idea:


Pavle, jaký dvě strany? Naproti pumpa není :shock:
Give me a minute and i'm good, if i've got an hour, im great.You give me six months, i'm unbeatable.
čtv zář 10, 2020 7:22 pm

sof
Příspěvky: 3886
Registrován: ned lis 27, 2011 3:29 pm
Bydliště: ..

Re: Kuriozity, bouračky, apod. (II.)

Příspěvek

Ja niesom expert na cisterny a nikdy by som nikomu rady ako ma jazdit s cisternou nedaval. Ak ma sofer cit pre auto a naklad, tak nebude mat s cisternami ziadny problem. Nieje na tom nic tazkeho, len treba mat cit.

Cisterny su rozne, su medzi nimi velke rozdieli. Ze nemaju previs?? Jumbo cisterny maju dobre velky previs aj v predu a aj vzadu. Cisterny su velke, male, kratke, dlhe, nizke, vysoke... maju rozdielne postavene napravy, kratky rozvor, dlhy, este dlhsi.... Jednokomorove, dvoj, troj... aj stvor a päť komorove... aj vo vlnolamoch su rozdieli. Su obycajne vlnolami- len priečky s otvormi, ktore spomaluju pohyb kvapaliny s predu dozadu, ale su aj vlnolamy, ktore su stocene tak, ze rušia aj pohyb kvapaliny z boku na bok. Take mame na najnovsich cisternach, rozdiel pri jazde je citit, ale take cisterny sa zle umyvaju. Divili by ste sa kolko cisterien nema vlnolamy. Na firme mame stare 30.000 kontajnerove cisterny bez vlnolamov. Mame stare viackomorove cisterny, ktore maju strednu 20.000litrovu komoru bez vlnolamov. Tusim mame aj trojkomorove jumbo s jednou strednou 25.000 ltr komorou bez vlnolamu, uz si to presne nepamatam, ale minuly rok som s nim casto jazdil a to kopanie cisterny citim este teraz v chrbte. Cisterny maju dlhu zivotnost. Staru cisternu sa oplati zgeneralkovat, dat nove napravy, ventili, urobit novu elektriku. A preto cisterny bez vlnolamou, aj ked sa uz dnes asi nerobia budu jazdit este dlho. Ale napriklad kontajnerove cisterny 20.000-25.000 litrove sa stale robia aj bez vlnolamov. Mame take nove na firme.

Na nakladanie cisterien existuju pravidla. Ja si ich nepamätam, ale je taky predpis ktory urcuje kolko percent z objemu cisterny by mal tvorit naklad. Ale v praxi sa na to serie a to dokonca aj pri ADR. Ak by sa to malo plnit, tak by nakladanie cisterien bolo zlozite. Kvapaliny maju roznu hustotu. Niektore su lahke a objemne, niektore su huste a tazke.

Dam priklad: mas obycajnu standartnu cestnu europsku jednokomoru cisternu s dvoma vlnolamami a s objemom 30.000 litrov. Nakladas 25 ton oleja- to je približne 27-28.000 litrov. To je idealny naklad, vela volneho miesta v cisterne nezostalo, naklad sa nema kde hybat, s tym sa ide perfektne. Ale druhy naklad budes mat nejaku hustu tazku kvapalinu, nejaky koncentrat. Budes nakladat zase 25ton, ale objem nakladu moze byt len 15-17.000 litrov. A s tym sa ide podstatne horšie. Taký naklad už v cisterne lieta hore dole aj ked tam su vlnolami. Taky naklad je nebezpecny v zakrutach. Asi by sa taky naklad v 30.000 litrovej cisterne vozit nemal, mala by pre neho prist 20.000 litrova cisterna. Ale v praxi to tak nefunguje.

Jazdenie s cisternami sa neda porovnat z nicim.. nema vyznam porovnavat to s vysoko polozenym drevom alebo cimkolvek inym. Dokonca ani cisternu s cisternou nema vyznam porovnavat, cisterny su rozne a rozne su aj kvapaliny ktore vozia.

Dobry sofer cisternar nad tym nespekuluje, dokaze tahat hocijaku cisternu s hocijakym nakladom a nerobi mu to problem. Prisposobi svoju jazdu cisterne a nakladu co v nej ma. Teoria i jazdeni s cisternou je podla mna zbytocna. Bud sofer auto cíti, alebo nie.

U nas sa prevratili cisterny viac krat. Na niektore nehody si pamätam:

1. Sofer rychlo vosiel do kruhoveho objazdu, nevsimol si ho, bolo spatne pocasie a mozno aj zaspal, nepribrzdil a v kruhaci sa prevratil.
2. Sofer vosiel do kruhoveho objazdu, neisiel rychlo!! ale aj tak sa v kruhaci prevratil. Isiel nespravne... nevie sa co spravil, mozno viac pribrzdil, mykol volantom, rozhodil si naklad a uz bol na boku. Cisterna kontajner- vysoko polozene tazisko a 31 ton naklad. Sofer to posral, asi nema cit pre naklad. S cisternou sa mozes prevratit a nemusis ani letiet ako debil.
3. Sofer na uzkej ceste zisiel na krajnicu a prevratil sa
4. Sofer nedobrzdil. Pokusil sa zrazke vyhnut, ale pri vyhybani aj tak do auta pred nim svojim bokom narazil a potom sa prevratil.
5. Sofer isiel rychlo do zakruty a v nej sa prevratil
6. Sofer na rovnej prazdnej dialnici nedaval pozor na cestu. Vyberal s chladnicky jedlo a pritom vyletel z dialnice.
7. Sofer sa prevratil v kruhovom objazde. Tento jeden krat za to sofer nemohol, na vine bola technicka zavada. Nieco s prednym kolesom.

Vsetko to boli skuseny soferi. Zaujimave je, ze majitel firmy ani jedneho sofera za prevratenie a znicenie supravy nevyhodil a ani nepotrestal. Ale viem o tom, ze majitel vyhodil s firmi nejakych soferov, ked mali len take obycajne cestne buracky a boli na vine.
čtv zář 10, 2020 9:34 pm

didi
Příspěvky: 1624
Registrován: ned úno 22, 2015 8:51 pm
Bydliště: morava

Re: Kuriozity, bouračky, apod. (II.)

Příspěvek

Sof napsal jsi to perfektně. A ty vlnolamy by měli být povinné na všech cisternách a kontejnerech. Je nehorázný rozdíl jet s a bez nich. U nás už jich bez moc není, to spíš kontejnery a je to taková jízda za trest.
čtv zář 10, 2020 9:47 pm

Uživatelský avatar
Pavel Šebek
intercool
Příspěvky: 10887
Registrován: ned říj 21, 2007 4:55 pm
Bydliště: Bystřice

Re: Kuriozity, bouračky, apod. (II.)

Příspěvek

A přesně takhle to má být.

Když o tom napíše člověk, co o tom něco ví a ne jen ten, co si něco myslí. A takhle je to se vším, viz "trakerskej pohled"

Prouzo, co si myslíš třeba o takových jízdních vlastnostech sypače?
BES - běs
čtv zář 10, 2020 9:56 pm

Odpovědět

Zpět na „Netechnická témata“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 hostů