Moderátoři: Olda, martin_100, Leoš H, Globe, Frenky

sam07
Příspěvky: 16
Registrován: pát říj 22, 2010 12:02 pm
Bydliště: Praha západ

Příspěvek

Tak jsem ale přece jenom zjistil jeden nedostatek.
Auto se nedá (zevnitř) zamknout jinak než dálkovým ovladačem - když zmáčknu tlačítko na palubce nebo ve dveřích zamáčknu "čudl", tak se oboje dveře zamknou a hned zase odemknou. Zřejmě proto, že ŘJ centrálu dostane impuls, že dveře řidiče jsou uzamčeny a dveře spolujezdce odemčeny. Takže se oboje dveeř opět odemknou.
Tak mě napadlo, randdaf - když máš evidentně přístup k DAF schématům - jestli náhodou nevíš, které piny do ŘJ dávají info ze dveří spolujezdce? Pokud by se spínač zámku spoluj. dveří odpojil, tak by to už mělo fungovat bez problémů.
Sice se pak při uzamčení pravých dveří nezamknou dveře řidiče, ale obráceně by funkce zůstala zachovaná (zamknu/odemknu dveře řidiče, zamknou/odemknou se i dveře spolujezdce).
Radši se dopředu ptám, než začnu u spolujezdce rozebírat tapec a měřit. :)
Díky
stř čer 25, 2014 2:47 am

randdaf
Příspěvky: 23
Registrován: pon dub 11, 2011 9:39 am
Bydliště: Ostrava

Příspěvek

Ahoj dafikaři. Nemám přístup ke schématům nezbylo mi nic jiného než take rozdělat a proměřit. Na 95ku se na netu dají najít ake na 105ku to zatím drzi pod zámkem. Jinak jak jsem psal setkal jsem se zatím s dvěma modifikacema řj. Na jedné stašich modelech stačilo propojit pouze dva piny 13 a 14 a všechno fungovalo jak má a na druhé novější se musely propojit další dva piny navíc tedy 13 a 14 a 3 a 15 právě proto, , že to blblo tak jak ty popisuješ. Takže to zkus tak jak jsem psal výše.

Zde to opakuji

Postupujeme podle návodu výše avšak kromě propojky PINu 13 a 14 (viz předchozí postup) TAKÉ PROPOJÍME PINY 3 a 15 (PIN 3 černy drát 5118 vedle modrého a PIN 15 černy drát 4538 hned vedle červeného)

Po propojeni pinů 13 a 14 lze dalkačem odemykat a zamykat oboji dveře současně a dále

Po propojení pinů 3 a 15 lze obojí dveře odemykat a zamykat jak ručně tlačítkem pro dveře spolujezdce na středovém panelu, tak také zatlačením pojistky zámku nebo zamčení klíčem. Pokud ti ani jeden způsob nefunguje asi máš opět další modifikaci v zapojení. Nevim proč to v DAFu neustale měni.

Pak dej vědět jak ti to dopadlo.

A sorry za pozdní odpověď pracovni nasazení litam špaňo tam a zpět.
TRUCK-man,
úte črc 15, 2014 10:52 pm

randdaf
Příspěvky: 23
Registrován: pon dub 11, 2011 9:39 am
Bydliště: Ostrava

Příspěvek

Ještě k těm pinům. Pokud máš na středovém panelu tlačítko odemykání/zamykání dveří spolujezdce, , což asi jo. Tak tam je to komplikovanější. Dveře neposilaji signál přímo do řj. Ale jde to přes to tlačítko. Proto by ti ale měla fungovat ta druhá verze tedy propojeni více pinů. Popis pinů už si nepamatuji nějaký popis jsem dával u prvních fotek. Nebo bych musel vyštrachat svůj nacrzek co jsem si při měření dělal tam to mám popsáno. Kdyby ti to tedy stale nefungovalo i když propojiš ty piny jak jsem psal tak napiš a jak budu mit čas najdu ten svůj popisek a mužů ti jej poslat. Mám to myslim jak řj tak i tlačítko ma středovém panelu. Také mám někde popis ovladače oken. Chtěl jsem se zamknutím i zavirat okna ale ještě jsem se k tomu nedostal pač tam se to musí řešit přes relátka kdy potřebují jen krátký impuls na dovřeni oken kdežto dveře vysílají signal do doby jejich změny tedy odemčení.
TRUCK-man,
úte črc 15, 2014 11:19 pm

randdaf
Příspěvky: 23
Registrován: pon dub 11, 2011 9:39 am
Bydliště: Ostrava

Příspěvek

Tak jsem to dnes pohledal a našel. Foto přiložím a zde tedy popis.
Piny

12 a 14 dveře spolujezdce

12 signál zamknutí
12 - 0v při zamčení a 24v při odemčení

14 signál odemknutí
14 - 24v při zamčení a 0v při odemčení

Pozor pin 14 ale nejde přímo do dveří na signál motoru ale právě do tlačítka na středovém panelu. Tento v sobě obsahuje klopny IO a je řízen právě buďto ručně nebo z CDS signálem z pinu 3 který obchází klopny IO.
Pin 3 je tedy přes IO spřažen přes vypínač s pinem 14. Proto samotný Pin 14 neumí poslat signál do dveří spolujezdce.

Piny
13 a 15 jsou příme signály pro ovládání dveří řidiče.

13 signál odemknutí
13 - 24v při zamčení a 0v při odemčení

15 signál zamknutí
15 - 0v při zamčení a 24v při odemčení

Jak je vidět u nové modifikace záměrně maji polarizaci dveří otočenou proto když neni propojen pin 15 a 3 tak nejdou žádné dveře zamknout jelikož jedny dveře davaji signál odemčení a druhé zamčení.

Propojením pinu 13 a 14 tedy signálem odemčení dostanou obojí dveře signál k odemčení. Při zamčení však potřebujeme obejit vypínač a proto je třeba propojit 15 signál zamčení dveří řidiče ze signálem pro zamčení dveří spolujezdce a toho se dosáhne propojením z pinem 3 tedy 15 a 3... takto obojí dveře ovládá stejný signál i polarizace protože odcházíme klopny IO na středovém panelu.
Obrázek
TRUCK-man,
stř črc 16, 2014 11:04 am

sam07
Příspěvky: 16
Registrován: pát říj 22, 2010 12:02 pm
Bydliště: Praha západ

Příspěvek

Taky se omlouvám za pozdní odpověď. :) Dlouho jsem neměl na šťourání v autě čas nebo náladu, ale před týdnem jsem se na finální přepojení centrálu vrhnul.
Teď to už konečně funguje jak má - oboje dveře se odemykají i zamykají současně, a jedno, jestli použiju dálkáč, tlačítko na palubce, pojistku ve dveřích, nebo otočím klíčem. Takže propojení pinů 13+14 a 3+15 funguje, můžu potvrdit. :)
Takže moc a moc děkuju!
A trochu mimo téma - Ty jsi dělal v DAFu? Nebo jsi autoelektrikář? Protože přijít na tohle asi nebyla žádná procházka růžovou zahradou, ne? :)
úte zář 30, 2014 7:47 pm

randdaf
Příspěvky: 23
Registrován: pon dub 11, 2011 9:39 am
Bydliště: Ostrava

Příspěvek

Kdepak, ani automechanik, ani jsem v DAFU nedělal. Spíše jsem takový samouk, brouk pytlík :roll: Jezdím s kamióny už dlouho, co mi zavřeli v 97 šachtu. A víš jak to kdysi chodívalo , pokud sis sám na autě něco neudělal, tak si měl smůlu a čekal si než majitel nějak zařídí opravu, odtah atd. Dnes už to naštěstí neplatí a servis kdekoliv ve světě je běžná věc, ale to mě naučilo se šťourat v autech tak dlouho dokud to nevyřeším. Stačílo k tomu trochu znalosti o elektrice, proměřit kontaky jak to mají zapojené a hotovo. Tak hlavně že to slouží a ať to slouží všem kdo chcou pohodlí a neotravovat se s klíčem. :lol:
TRUCK-man,
stř říj 01, 2014 10:55 am

sam07
Příspěvky: 16
Registrován: pát říj 22, 2010 12:02 pm
Bydliště: Praha západ

Příspěvek

Tak to klobouk dolů :) Sám jsem vyučený automechanik a v elektrice se šťourám často, ale proměřovat ŘJ centrálu, jak funguje - na to bych neměl náladu. :) Stejně tak samotný hledání tý jednotky; v životě by mě nenapadlo, že bude nad oknem, hledal bych jí spíš u pojistek nebo v palubce.
No nic, ještě jednou díky a ať Ti to jezdí :)
čtv říj 02, 2014 4:24 am

Odpovědět

Zpět na „DAF“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host