Moderátoři: martin_100, Globe, Chomuťák, BajlachVT, tatracyber
- Gepas
- Příspěvky: 3381
- Registrován: pát črc 03, 2009 10:54 pm
- Bydliště: skoro Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
zajímavé...
...z praxe, úzké serpentýny, kamion zespodu i zeshora... já, protože jedu z kopce dolů, zastavuju před zatáčkou a pouštím naložený a pomalu se sunující kamion nahoru, protože jak se jednou zastaví, už to těžko rozjede...
...z praxe, úzké serpentýny, kamion zespodu i zeshora... já, protože jedu z kopce dolů, zastavuju před zatáčkou a pouštím naložený a pomalu se sunující kamion nahoru, protože jak se jednou zastaví, už to těžko rozjede...
Gepasovo - aneb toulky mladého začátečníka po naší oblíbené domovině....
http://www.gepasovo.cz
http://www.gepasovo.cz
-
- Příspěvky: 1373
- Registrován: pát dub 18, 2008 5:58 pm
- Bydliště: Hodoninsko
.
no vidíš to a mě starej čésádák učil že ten co jede do kopce má přednost....v zimě se rozjet do kopce no nevím nevím Delivio změn to co když Tě potkám v uzkým kopcovitým
- Gepas
- Příspěvky: 3381
- Registrován: pát črc 03, 2009 10:54 pm
- Bydliště: skoro Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
až se někde potkáme, tak si na to vzpomeň a já tě několika kvalitními argumenty obrátím na mou víru
Gepasovo - aneb toulky mladého začátečníka po naší oblíbené domovině....
http://www.gepasovo.cz
http://www.gepasovo.cz
JAk píše Gepas, kdo jede do kopce má přednost. Zkus se v těch serpentýnách rozjíždět do kopce když máš naloženo 24 tun.
Opačně mi to přijde jako absolutní hloupost.
Opačně mi to přijde jako absolutní hloupost.
Scania R streamline Topline E6 (2015) + plachta Krone(2015) lowdeck
Mými životními vzory jsou Kentán z Montargi, Bender a Homer Simpson
Mými životními vzory jsou Kentán z Montargi, Bender a Homer Simpson
-
- Příspěvky: 1373
- Registrován: pát dub 18, 2008 5:58 pm
- Bydliště: Hodoninsko
.
delivio tvá víra je v tomto případě špatná....měj rozum chlape jinak ho máš dosti.sjížděj kopec v male rychlosti a je....myslím tím na ouzké zatáčkovité
Zeptám se jako lajk...z hlediska toho jestli se rozjedu nebo nerozjedu do kopce je naprosto jasné,že přednost by měl mít ten,který jede do kopce,ale pokud se bavíte o bezpečnosti ?Má více pod kontrolou náklad a to,že udrží auto ve stopě,pruhu ( a tím větší šanci a přesnější korigaci míjení) ten,kdo jede do kopce a táhne za sebou tu váhu ?Nebo ten,kterého vlastně náklad tlačí před sebou a on brzdí ?Beru to takto ....
Naposledy upravil(a) RADO71 dne ned zář 07, 2014 11:13 am, celkem upraveno 1 x.
-
V zimě si myslím, že ten do kopce má určitě přednost. Na sněhu se s 22t rozjet do kopce je nadlidskej výkon a z kopce stejně udržuje rychlost kdyby náhodou. Mě se toto stalo když já jel do kopce i když s 10 tunama, ale stejně. A o té přednosti do kopce z kopce mi kolega nic neřekl, takže díky za info
Mám to hozené jinak, ale pořád mě nemůže přesvědčit ten rozjezd do kopce..tak se obuj dole a vyjedeš to.Když už to fakt nejde a zastavíš se tak jsou na to speciály.
Jasně že musím opatrněji z kopce a pomalu a proto jsem v horší pozici.
Připomíná mi to zážitek za ČB na Plzeň.Taky v zimě a taky špatně
A ještě jedno pravidlo mám, že pokud frčím do kopce obutý tak jej také obutý sjíždím dolu.
Rado...můj názor je že do kopce lépe ovládáš auto, držíš stopu.Doplatí na to jen ti "nízkootáčkový učitelé a jejich žáci".Mám jinou školu
Jasně že musím opatrněji z kopce a pomalu a proto jsem v horší pozici.
To mě nikdy nebrzdilo a neměl jsem ho a nemám do teďtvá víra je v tomto případě špatná....měj rozum
Připomíná mi to zážitek za ČB na Plzeň.Taky v zimě a taky špatně
A ještě jedno pravidlo mám, že pokud frčím do kopce obutý tak jej také obutý sjíždím dolu.
Rado...můj názor je že do kopce lépe ovládáš auto, držíš stopu.Doplatí na to jen ti "nízkootáčkový učitelé a jejich žáci".Mám jinou školu
Tak tady dva odkazy..v jednom ....sorry Delivio
http://www.ceskatelevize.cz/porady/1096 ... 230400003/
a tady druhý....
http://www.odpovedi.cz/otazky/proc-neni ... e-do-kopce
poznámka v diskuzi...V Alpách to mají obráceně...
http://www.ceskatelevize.cz/porady/1096 ... 230400003/
a tady druhý....
http://www.odpovedi.cz/otazky/proc-neni ... e-do-kopce
poznámka v diskuzi...V Alpách to mají obráceně...
-
- Příspěvky: 1373
- Registrován: pát dub 18, 2008 5:58 pm
- Bydliště: Hodoninsko
.
Rado goood snad to už uzná
mmartinzjm
No myslím,že neuzná,protože se řídí intuiicí a kdyby bylo na mně,tak bych to udělal jako on..(což mu dobré jméno rozhodně neudělá ) Ne z důvodu toho,že se rozjedu nebo ne..ale při jízdě z kopce,hlavně v zimě,vůbec nemůžu počítat s tím,že se zrovna nepotýká ten co jede z kopce s nějakým problémem,který mu nedovolí reagovat na mně.Zatímco já do kopce budu mít pravděpodobně problém "jen" s rozjedem.Jinými slovy,gentlemanství řeší snahu vyjít vstříc řidiči,který jede do kopce,aby neměl problém s rozjezdem,ale neřeší situaci,kdy už vzniká problém s rizikem kolize.Taky bych řekl,že Deliviův názor vychází z tojho,že jezdil na severu,kde je dbáno přísně na to,aby jsi měl v pořádku prostředky,které Ti na sněhu umožní rozjezd v co největší míře.Myslím,že to bude jeden z důvodů,proč to není stanoveno zákonem.A že jich máme už plno...Ale uznávám,že názorový rozdíl by v tomto případě mohl být přímo nebezpečný a měl by být jednotný.
jak misionáři převracejí nevěřícího na svou víru. To je pěkné
Argumentujete sice logicky a správně, ale pořád to nezabírá. Přikláním se k Alpskému pravidlu a povím vám proč.
Vzpomínáte úseky zatáček. Ten kdo jede ve svém směru a má před sebou překážku tak nesmí ohrozit proti jedoucí vozidlo. To je tak i v zimě.Ten kdo jede z kopce většinou vždy pojede a nepředpokládá, že se za zatáčkou bude někdo snažit objíždět překážku-stojící vozidlo.
Pokud už se to stane tak kamion jedoucí z kopce jede sice velmi volně, ale to brzdění je jiné v zimě.Mockrát si na tu brzdu nestoupneš.Dobře ubrzdíš to, protože máš před sebou překážku, ale tím to končí.
Vozidlo do kopce stojící a další, co neodhadl rychlost, situaci a objížděl -zablokovaná cesta. Ten, co je z kopce nemá šanci tlačit váhu do kopce na takovém povrchu a tak je jediná možnost, že bude couvat ten, co to zmastil a kopec zablokoval směrem nahoru.
V takových případech musí být spolupráce řidičů, aby se nic nestalo. Kritické je to auto z kopce za zatáčkou.Další jedoucí auto z kopce je v ohrožení.
Nesedím v kabině, když jsem kopec nevyjel a neopaluji si nohy bufíkem...běžná praxe mimo jiné a řídím dopravu.
Mám zimní praxi a snad dobrou. Pokud si na ten kopec nevěřím tak do něj nejedu a stojím dole.Nehledě na to že všichni jsou povinní si nahodit mikulášské řetězy a zjistí, že to má i jiné účinky než jen třepání s nimi.To se dá zvládnout i v kopci,ale už to musí umět se s tím pak rozjet.Další fakt je že v kopci musíš nasadit řetězy bez nájezdů a kde jakých pomůcek..prostě na místě.Popustit mírně dolu,dotáhnout a frr do kopce
Argumentujete sice logicky a správně, ale pořád to nezabírá. Přikláním se k Alpskému pravidlu a povím vám proč.
Vzpomínáte úseky zatáček. Ten kdo jede ve svém směru a má před sebou překážku tak nesmí ohrozit proti jedoucí vozidlo. To je tak i v zimě.Ten kdo jede z kopce většinou vždy pojede a nepředpokládá, že se za zatáčkou bude někdo snažit objíždět překážku-stojící vozidlo.
Pokud už se to stane tak kamion jedoucí z kopce jede sice velmi volně, ale to brzdění je jiné v zimě.Mockrát si na tu brzdu nestoupneš.Dobře ubrzdíš to, protože máš před sebou překážku, ale tím to končí.
Vozidlo do kopce stojící a další, co neodhadl rychlost, situaci a objížděl -zablokovaná cesta. Ten, co je z kopce nemá šanci tlačit váhu do kopce na takovém povrchu a tak je jediná možnost, že bude couvat ten, co to zmastil a kopec zablokoval směrem nahoru.
V takových případech musí být spolupráce řidičů, aby se nic nestalo. Kritické je to auto z kopce za zatáčkou.Další jedoucí auto z kopce je v ohrožení.
Nesedím v kabině, když jsem kopec nevyjel a neopaluji si nohy bufíkem...běžná praxe mimo jiné a řídím dopravu.
Mám zimní praxi a snad dobrou. Pokud si na ten kopec nevěřím tak do něj nejedu a stojím dole.Nehledě na to že všichni jsou povinní si nahodit mikulášské řetězy a zjistí, že to má i jiné účinky než jen třepání s nimi.To se dá zvládnout i v kopci,ale už to musí umět se s tím pak rozjet.Další fakt je že v kopci musíš nasadit řetězy bez nájezdů a kde jakých pomůcek..prostě na místě.Popustit mírně dolu,dotáhnout a frr do kopce
- Gepas
- Příspěvky: 3381
- Registrován: pát črc 03, 2009 10:54 pm
- Bydliště: skoro Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
stě to nějak otočili na zimu... neodbíhejte od tématu ... modelová situace v létě, nějaká trojka silnice v naší republice, serpentýny a dva naložené kamiony na úzké cestě, kdo zastaví a nechá projet druhého? ... a druhý případ, ty samé kamiony se potkají v ostré zatáčce, kam se oba nevejdou, jak dál?
Gepasovo - aneb toulky mladého začátečníka po naší oblíbené domovině....
http://www.gepasovo.cz
http://www.gepasovo.cz
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 44 hostů