Stránka 5 z 399

Re: Prouza88

Napsal: pát úno 14, 2020 12:19 pm
od Prouza88
Už půjdu, nejsem si jistý, ale rolling resistance je v překladu valivý odpor.. a dle obrázku je u široké pneu menší, jak sme si vysvětlili, že se se pneu tak nedeformuje atd :idea: Někde sem měl pěkný obrázek jak při jízdě v pneu vzniká na začátku kontaktu s podložkou komprese běhounu včetně bočnice, toto pokračuje během otáčení až na konec kontaktu, kde se pneu odlepí od podlozky, nastane expanze(a opět zvýšené tření).. ten dodám jindy, zde v zástupu snad postačí :think:
Obrázek

153: Ani tak nevykám, jako vyjadřuji respekt :wink:

Re: Prouza88

Napsal: pát úno 14, 2020 12:21 pm
od ATW service
Určitě by sis měl jít lehnout... Poslední příspěvek 5x upraveno a "chybyčka" je tam furt... :D

Re: Prouza88

Napsal: pát úno 14, 2020 12:23 pm
od Prouza88
Ano, je tězké si nenechat utéct myšlenku :D Jakou chybu tam vidíš? :shock:
Edit: Aha :D Blbouni :D

Re: Prouza88

Napsal: pát úno 14, 2020 12:29 pm
od 153
.

Re: Prouza88

Napsal: pát úno 14, 2020 12:38 pm
od Prouza88
:D Tak takhle, to je poněkud úskočné :D "Pane kolego" je normální formální oslovení přece, zvášť pokud se osobně neznáme, to bych použil "ty vole" žejo :D Nevím, prostě mám ze školy zafixováno, že se starším(nadřízeným, zkušenějším, atd..) vyká(pardon :mrgreen: ) a nějaká ta slušnost přece není na škodu :think:
Ták, ste mě vykoupali, tak můžu jít spát :doh:

Re: Prouza88

Napsal: pát úno 14, 2020 1:58 pm
od 153
.

Re: Prouza88

Napsal: pát úno 14, 2020 3:49 pm
od ATW service
On ten obrázek (8:55 am - narrow/wide tire) je maličko zavádějící a hodil by se spíš někam do "cyklofóra" k porovnání galusky a nějaké standardní trekkingové pneu při stejném tlaku, např. 2 bary. Potom je galuska v těžké nevýhodě a vypadá to s ní jak na obrázku...
Když to budeš chtít naroubovat na věčný souboj 315/70 R 22,5 versus 385/55 R 22,5 s 9 bary, pak se ty markantní rozdíly hodně setřou. Možná bude mít na suchu balón s menším namáháním bočnic lepší valivý odpor - bude to hodně záležet na hmotnosti nákladu - ale jakmile naprší nebo nasněží, měla by být zas ve výhodě "užovka"...

Lámat si hlavu nad tím jak foukat jednotlivá kola na tuplákách v závislosti na tvaru vyjetých kolejí a adhezi na nevímjakhrozněřídkém bahně v hlubokémneznámémčerném lese apod. je buď čistý rozmar nebo už lehké vyšinutí... Kdybys byl majitelem těch gum, řešil bys spíš kdy je včas prohodit, otočit a tak. Ale jestli něco bereš, tak tě to omlouvá. Ne tak už za volantem... :-D

Re: Prouza88

Napsal: pát úno 14, 2020 6:34 pm
od Prouza88
Kluci dobrý :D Od toho tu sme na diskuzním fóru.. ATW, možná vidíš vyšinutí, já to naopak mám rád pod kontrolou a chci tomu rozumět, ono takovejch lidí co sednou a pak řvou, že jim to nejede je plno :wink: Když se tak zamyslím, tak jako řidič mám k těm gumám rozhodně bližší vztah jak majitel, bo já na nich jedu a veř, být to na mě, tak si je taky otočím(hlavně předek, zadek mám gut, a na návěsu dát prostřední nápravu jinam, bo sou starý, vyběhaný a brzo řiznou) a říznu. Asi ti tu neuniklo, co vše tu na fóru řeším, od zvedačky, přes gumy a rozložení nákladu, až po palety v koši a plný nádrže v zimě na zatížení. To všechno dohromady poskytuje už nemalou výhodu oproti lemplovi, co to má na háku.
Brácha dneska hlásí bouchlej měch, zalomil hadicu a jede dál.. já píchl onehdá kolo, podvázal kurtnou a jedem :arrow: Takovej řidič si pak snáze poradí, a nestojí na autobáhnu, že nemůže povolit kolo :wink: Komu pak raději svěříš tvýho Dafa? Samozřejmě trochu extrém, ale co už :mrgreen:
K těm pneu, ano obrázek není ideální, ale na netu to tak prezentují z vícero zdrojů, nevím proč, spíš mě překvapilo, že tě to tak zmátlo :think: K těm balonům na předku, je to sice jen 7cm rozdíl v šířce, ale on ten předek toho hodně hlavně nabrzdí, a to je výhoda, která stojí snad nad všecky negativa.. dle mého :wink: A vidíš, třeba si taky netušil některé věci, a ona je to daleko větší věda než tu píšu :think:

Re: Prouza88

Napsal: pát úno 14, 2020 9:17 pm
od Prouza88
Se mi to tu na poště krátí, ještě dva týdny a tři roky hoňky byly k ničemu :think: Se pomalu posunu někam, kde trochu zaměstnám hlavu, ovšem volant nedám! Právě to mi celej tejden vrtá hlavou, bo sem narazil na inzerát.. Hodonín, chlap tam hledá na lesácký auto, píše 45-55 čistá ruka, jižní morava :arrow: rakousko, auto k baráku, bo su z Hatí, tak co den doma a eště se cestou do práce mrknu, jestli neváží :mrgreen: No nebudu to lámat natvrdo přes kuleno, ale myslím, že mě na unii už neuvidíte :think: Skladů, parkovišť a povýšenejch blbců z kanclu mám plný zuby.. Nejspíš mě pálí dobré bydlo, ale přijde vám vpořádku jezdit 100km za cca stejnou prací a stejnou gáži? Říkám naráz to neurvu, bo v tom oboru sem "greenhorn", ale skočit za sousedem udělat si strojní průkaz asi nebude od věci že, no ale kde vzít praxi :think:

Re: Prouza88

Napsal: sob úno 15, 2020 7:54 am
od Mareczek
Já ti to plně schvaluji. nějaký ten pátek přemýšlím nad tím nějak se posunout třeba na bagr ,ale tu praxi kde zacít.?

Mám ted´nabídku na zájezdový autobus . Celkem velká firma.Známý mi tam nějak dělá cestu.Byl jsem zvyklý s lidmi.Jen nějak se toho bojím.Nevím snad věkem.

Re: Prouza88

Napsal: sob úno 15, 2020 8:08 am
od jose rabano
Já bych busem nejezdil ani za milion.jen mi názor.to nemá nic s lkw společného.

Re: Prouza88

Napsal: sob úno 15, 2020 8:50 am
od Mareczek
Bus zajezďák je úplně něco jiného než LKW. to mi nemusíš říkat. Zodpovědnost obrovská. Zato máš skoro denně sprchu a záchod . Samotná jízda královské pohodlí. Někdy i něco uvidíš a někam se podíváš . Taky uklízíš sračky.

Re: Prouza88

Napsal: sob úno 15, 2020 9:02 am
od Prouza88
Jé, běžte s Busem :D Já měl dlouho za to, že se na starý kolena upíchnu na traktor, ale když vidím jaká to je neska věda, tak radši pojedu nákladákem kolem komína a třeba zrovna do lesa, bo tomu eště rozumím :D Ten bagr je dobrý mít svůj, to se pak nezastavíš, k tomu avku s hákem a máš vystaráno :D Jen sem nikdy nepochopil, proč takovej traktorbagr má tak malou maximálku :think:

Re: Prouza88

Napsal: sob úno 15, 2020 10:02 am
od sof
Vďaka Adjunk za odkaz na Drážní inspekci. Chcel som si to nájsť sám, ale nemám na to čas. Česká drážní inšpekcie je výborná v tom, že na webe zverejňuje svoje šetrenia a dá sa tam nájsť záznam o každej nehode vlak- auto. Je tam veľa zaujímavých info.

Až z článku drážni inšpekce som pochopil o čo pri nehode išlo, pretože opis Prouzu bol príšerný a z nebo som nepochopil nič.

A k pneumatikám. Mne sa to zdá ako možno pravdivá, ale neužitočná teória. Vždy budem radšej ak bude auto kompletne nafúkané na 9, a je jedno či plny alebo prázdny, než riešiť blbiny akým tlakom fúkať každé koleso zvlášť.

Moja šoférska prax: pretože striedam autá a navesy, na ktorých údržbu šoféri kašlú a kolá dofukuje málokto, tak podhustene koleso poznám ak má 7 a menej. Vtedy to už je na ňom jasne vidieť ak je auto naložené. A ak má cela súprava tlak okolo 6, tak to poznám aj pri jazde na prázdno, vtedy mam vždy pocit že to auto na voľnobežke nejak nejde a spomaľuje viac, než keby boli gumi nafúkané na 9. Ja som rad ak mam celu súpravu na 9 bar. Laborovať s tlakom podľa Prouzatabuliek, na to nemám čas a ani chuť a ani možnosti. Nafúkať u nás celu prázdnu súpravu ťahač naves zo 6bar na 9 je robota asi na 45 min. A ďalšia vec, obyčajne tlakomery ktore sa používaju u nás a ktore bežne používajú šoféri skorov nikdy neukazujú presne, kľudne to môže lietať 1 bar hore dole.

Re: Prouza88

Napsal: sob úno 15, 2020 10:58 am
od Prouza88
Teda sof, dík :doh: No ale docela to s tou drážní inspekcí šlo, jako kánon bych to ale nebral. Pár nejasností tam měli, teda spíš měli jasno co se stalo, když vyšetřování eště ani nezačalo :roll:

K těm gumám máš jako recht, já chtěl poukázat, že to jde jinak a že to není tak jednoduchý :wink: A s těma budíkama to máš vůbec pravdu, doma sem jich sebral ale 5 a na osobáku byl rozptyl skoro 1bar, většina se ale "držela u sebe" :wink: