Galerie, downloady, témata, ... jednotlivých uživatelů

Moderátoři: martin_100, Globe, Chomuťák, BajlachVT, tatracyber

Uživatelský avatar
pecco sk 400
Příspěvky: 1734
Registrován: pát kvě 14, 2010 8:56 am
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek

Demontáž jeřábu Potain MD 208 A v Přerově, na stavbě nového obchodního centra. Část první.

Obrázek Obrázek

výstup na jeřáb

Obrázek Obrázek Obrázek

detaily čepových spojů věže a odkladač čepů. Super řešení, když si vzpomenu jak jsme to dříve vše ručně tahaly nahoru v kýblech, nebo v lepším případě autojeřábem v bedně

Obrázek Obrázek

ložisko jeřábu, pohon otoče a kroužkový sběrač

Obrázek Obrázek Obrázek

elektrorozvody, vypínače a jiná elektronika.....

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

interiér kabiny a elektronický digitální display s aktuálními údaji


Obrázek Obrázek

ovládací joysticky

Obrázek Obrázek

nezbytný orientační diagram nosnosti

Obrázek

několik pohledů z kabiny operátora na stavbu a okolí....

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

jedno video

https://www.youtube.com/watch?v=OkIK3hItWCY

naviják a motory zdvihu

Obrázek Obrázek Obrázek

detail závaží

Obrázek Obrázek

od závaží na výložník

Obrázek Obrázek

výstup na špici jeřábu

Obrázek

ze špice jeřábu

Obrázek Obrázek Obrázek

pomocné montážní kladky táhel

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

anemometr na špici věže

Obrázek
Naposledy upravil(a) pecco sk 400 dne čtv pro 27, 2018 11:08 pm, celkem upraveno 2 x.
Potain a Pecco: nejlepší jeřáby na světě.
čtv pro 24, 2015 1:29 am

Uživatelský avatar
pecco sk 400
Příspěvky: 1734
Registrován: pát kvě 14, 2010 8:56 am
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek

demontáž, část druhá

háček je nutné vytáhnout až na koncový doraz a je nutné jej uchytit a odpojit lano

Obrázek Obrázek

uchycení háčku do textilních popruhů a jeho zajištění

Obrázek

zajištěný háček na textilním závěsu

Obrázek

následuje odpojení uchycení hlavního zdvihového lana

Obrázek Obrázek Obrázek

zavěšený háček po odpojení zdvihového lana

Obrázek

nyní je na řadě demontáž části závaží z protivýložníku

Obrázek

nejdříve doplňkové závaží ( kostky ) v ocelovém rámu

Obrázek Obrázek

a poté hlavní bloky balastu

Obrázek Obrázek

občas je však nutné vyhledat hmotnost jednotlivých sekcí či jinou radu v manuálu

Obrázek

závaží je pryč, nyní je na řadě hlavní výložník ... zavěsíme rameno na autojeřáb

Obrázek

pokračujeme demontáží nosných táhel nesoucích hlavní výložník.... nejprve je nutné výložník trochu nadzvednout a odlehčit tak montážní kladky

Obrázek

pomocný naviják

Obrázek


nyní s pomocí montážního navijáku a systému kladek spustíme a odpojíme nosná táhla

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

nosná táhla jsou odpojena... výložník je z důvodu odčepování nutné pomocí autojeřábu trochu spustit

Obrázek Obrázek

kloubové i pojistné čepy jsou odstraněny..... rameno jeřábu je odpoutáno od věže

Obrázek Obrázek Obrázek

a hlavní výložník je pomalu na cestě dolů

Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek Obrázek

výložník je téměř na zemi

Obrázek Obrázek

z výložníku je zapotřebí odmontovat háček a vozík

Obrázek Obrázek

detail kloubového uložení výložníku

Obrázek

hlavní výložník je na zemi

Obrázek

a pohled nahoru na jeřáb.....

Obrázek
Naposledy upravil(a) pecco sk 400 dne čtv pro 27, 2018 11:13 pm, celkem upraveno 1 x.
Potain a Pecco: nejlepší jeřáby na světě.
čtv pro 24, 2015 1:30 am

Uživatelský avatar
pecco sk 400
Příspěvky: 1734
Registrován: pát kvě 14, 2010 8:56 am
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek

Po dlouhé době sem zase něco přidám, aneb odstrašující zajímavosti, jenž jsem pořídil v průběhu loňského roku na stavbě, kde jsem působil. Dlouho jsem váhal, zda to budu vůbec publikovat, ale přístup některých pracovníků firmy PORR Praha, ze střediska monolity a jejich zahraničních pracovníků mě k tomu vedou. No a rovněž jsem zvědav i na vaše případné názory. Osobně jsem nějaké tyto fotky použil při školení či tréninku nový jeřábníků a kolega, jenž přednáší na vysoké škole to použil při přednáškách. Prý byly zajímavé dotazy a připomínky ze strany studentů, i když se našly i tací, co nevěřily.

Když Ukrajinec, Rumun či Moldavan potřebuje nařezat armaturu, tak na co by hledal nějakou podložku či rovnou plochu..... vždyť na řezání a broušení materiálu je nejlepší použít část věže jeřábu. A ještě se diví proč na něj hulákám. A stavbyvedoucí od monolitářů mu vážně poradí, že když mě vadí bruska, ať si příště vezme autogen. Na moji odpověď, že když se sebeméně poškodí tato část jeřábu, tak to může při těch kroutících momentech a tlacích prasknout, což by mělo za následek kolaps celého jeřábu se dozvím, že to tak dělají běžně a že se jim zatím nic nestalo. V tu chvíli nevím, zda jim nadávat, dát facku či brečet nad nevědomostí a chybějícími základními znalostmi nejen dělnických profesí, ale i techniků..... no v takových případech jsem byl rád, že mám jeřáb bez kabiny, pouze s dálkovým ovládáním, protože takovéto experty mohu upozornit zavčasu a případně to zdokumentovat

Obrázek

Proarmovaná věž jeřábu v dočasném prostupu. No ovládat ten jeřáb z kabiny, tak se asi nedostanu dolů :D

Obrázek Obrázek Obrázek

Šikmé tahy, jedna ze zakázaných manipulací jeřábu, s jejímž dodržováním se však zřejmě nikdo z tesařů a techniků nezabývá, neboť přepravní závěsná vahadla pro tyto případy jsou asi příliš drahé a tak se to riskne..... když se něco stane, tak to technici svedou na Ukrajince, či jiného experta z Východu, jenž nemá pracovní povolení, či neumí česky

Obrázek Obrázek Obrázek

Rovněž při bednění věnců se soudruhům z Ukrajiny a Rumunska moc nedařilo a tak jim při betonáži bednění povolilo a beton se vyvalil o pár pater níže. V nejspodnějším patře mě dokonce zabetonovaly patku jeřáb, asi se bály, že je tam málo zátěže :D

Obrázek Obrázek

Bohužel mě nezbylo nic jiného, než vzít lopatu a beton si sám odházet a poté si jeřáb trochu očistit. No stejně se to nepodařilo úplně, což se ukázalo druhý den za světla

Obrázek Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek Obrázek

Zde jsem však zuřil nehezky. Zde šlo bohužel o život. Opět zaperlili soudruzi z Ukrajiny a Rumunska, no a jelikož školení BOZP a nebo nedej bože vazačský průkaz, to přece stojí peníze, tak jim to školení potvrdíme bez školení a budeme doufat, že se nic nestane. No stalo se a já byl moc rád, že se to obešlo bez zranění. Východní experti si odbednily velký kus plenty a jelikož na stropě je bordel opřeme plenty dole. Problém, nastává v okamžiku, kdy je plenta opřena nikoliv o plnou stěnu, ale pouze o průvlak a pod tím neskutečný bordel. Do toho si druhý Ukrajinec vzpomene, že polovinu plenty potřebuje nahoru na další úsek stěny a tak ji jde aktivně rozdělit. Najedu mu tam s hákem a říkám mu, vytáhneme to nahoru, usadíme ke stěně a až se to zajistí stabilizačními vzpěrami, rozpojí se nevyužitá část plenty a sveze se dolů. Ale to ne, to by po těch schodech musel dvakrát. Takže rozklepne žáby ( spojovací čepy ) a část plenty jenž je na nerovném podkladu se stočí a padá přímo na milého Ukrajince. Ten nevěří jak se to mohlo stát, řvu na něj já, řvou i jeho soukmenovci ať rychle utíká, ale on stojí a dívá se jak to padá na něj. Po chvíli se duchaplně vrhá k zemi ( asi aby jej to rozmáčklo úplně ), no ale asi mu je ještě neštěstí souzeno se toho důchodu dožít, takže padající plenta se zarazila o zhruba metr vysokou přepravní klec plnou odřezků a odpadu. Soudruh přežil bez zranění, ale po incidentu se ten den na stavbu už nevrátil, místo toho odešel na šatnu, kde si dal samohonku a posléze to šel zapít do hospody. No nedivím se

Obrázek Obrázek Obrázek
Naposledy upravil(a) pecco sk 400 dne čtv pro 27, 2018 11:16 pm, celkem upraveno 1 x.
Potain a Pecco: nejlepší jeřáby na světě.
sob bře 18, 2017 10:40 pm

Uživatelský avatar
pecco sk 400
Příspěvky: 1734
Registrován: pát kvě 14, 2010 8:56 am
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek

Zajímavosti, část druhá. Při betonáži stropu soudruzi udělaly chybu, či chyby.... na několika místech se jim provalilo bednění, takže část betonu skončila o pár pater níže v atriu, ale na druhé straně to skončilo na naštěstí uzavřeném chodníku na veřejné ulici

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Betonáž stěny, jenž se však rovněž moc nepovedla. Soudruzi si mysleli, že k zabednění postranního čela stačí trámek a klínky, ale nějak neuvážily, že přes 7 kubíků betonu má nějaký tlak. Takže když nasypaly zhruba dvě třetiny výšky stěny a začaly beton hutnit, nastalo nevyhnutelné a čílko bednění skončilo opětovně o patro níže a beton se roztekl do všech směrů

Obrázek Obrázek Obrázek

Bordel na stavbě, no asi nemá cenu cokoliv komentovat

Obrázek Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek Obrázek

Když se nedaří, nebo lépe řečeno, když se Ukrajinci vykašlou na vyčištění betonářského potrubí, na což se však přijde až při betonáži dalšího stropu jinou partou. Pumpa včetně potrubí totálně ucpaná, ztráta několika hodin práce.... no celkem jsem litoval patru Uzbeckých tesařů, jenž ten strop betonovaly. Tito tesaři totiž byly jedni z nejlepších lidí na stavbě, proti nimž nemohl nikdo říci křivé slovo

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

S poškozeným nářadím se přeci dělá nejlépe, ne ? Koupit něco nového, či to opravit, to stojí peníze. Ono se to nějak zvládne i s tím poškozeným rozprašovačem. Co na tom, že je olej rozlitý všude okolo

Obrázek

Když se firma snaží ušetřit dva kubíky betonu a tak technik nařídí do stropu che nasypat i najížděcí mazací beton, na což jim však naštěstí přišel dozor a betonáž zastavil. Takže opětovně, naši přátelé z východu musely rozebrat kus bednění již zabetonovaného stropu, včetně ztužující armatury a špatný beton vybrat, bednění vyfoukat kompresorem a vymýt vodou.

Obrázek Obrázek

Když se při provádění bednění zapomene použít separační olej a navrch se ještě zapomene vyndat ze stěny spínací tyč. Výsledkem je, že poškozené bednění, odtržená část plenty a poškozený beton

Obrázek Obrázek Obrázek

Když se kdosi po betonáži vykašle na to, že by se měla bádie ( nádoba na přenášení betonu ) po skončení práce vyčistit. No nakonec sem to klepal kladivem druhý den sám, neboť s touto bádií bych ten beton sypal ještě nyní

Obrázek Obrázek Obrázek
Naposledy upravil(a) pecco sk 400 dne čtv pro 27, 2018 11:19 pm, celkem upraveno 2 x.
Potain a Pecco: nejlepší jeřáby na světě.
sob bře 18, 2017 10:45 pm

JiRaY
Příspěvky: 3064
Registrován: sob led 10, 2009 10:22 pm
Bydliště: Praha

Re: Pecco SK 400

Příspěvek

Tak tohle je skutečně masakr... bezpečnost práce na ně,tady šlo nejednou i o život,mají víc štěstí než rozumu :roll:
Pražské dodávkář a návěsář

Červený Mercedes Akšrot 1841 s plachtonávěsem
Bílá dodávka Renault Master

Jsem nejrychlejší,vždycky vedu kolonu :-)
pon bře 20, 2017 9:43 pm

Uživatelský avatar
pecco sk 400
Příspěvky: 1734
Registrován: pát kvě 14, 2010 8:56 am
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek

JiRaY: omlouvám se za takto pozdní odpověď. Dlouho jsem sem nezabloudil, do tohoto témata. Masakr to je, ale co by člověk mohl chtít a očekávat od umělců z východu a jejich Českých nadřízených..... když někoho napomeneš, tak se o sobě dozvíš pouze co jsi a že se nemáš starat, jak od Ukrajinců a podobné sebranky ( neplatí to paušálně pro všechny ) tak i mnohdy od Českých techniků. Zvláště na této stavbě to ale byl celkově výkvět blbců, zejména od provádějících monolitářů..... a jejich řeči, že Čeští řemeslníci jsou drazí a líní, že se jim nechce dělat, že Ukrajince potřebujeme, a že se jim máme přizpůsobit, to opravdu neberu..... Jako když na mě někdo začne zkoušet ( jak z řad techniků a vedoucích pracovníků, tak i z řad Moldavských, Ukrajinských či Rumunských tesařů a jiných řemesel ) řeči, že kašlou jak na naše zákony a BOZP, tak i na na naše rodiny či volný osobní čas, že tam budeme podle nich, protože oni jsou na ubytovně, tak budou dělat 14 hodin denně, to jim fakt neberu. Taktéž sem to řekl a byl problém. No nakonec sem si své uhájil
Potain a Pecco: nejlepší jeřáby na světě.
ned kvě 28, 2017 9:22 pm

Uživatelský avatar
pecco sk 400
Příspěvky: 1734
Registrován: pát kvě 14, 2010 8:56 am
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek

Malá reportáž a fotodokumentace z návštěvy zřejmě posledního existujícího jeřábu značky Famabud ZB 45 - V2 Polské výroby. Po dlouhou dobu jsem byl i já přesvědčen, že tento jeřáb již neexistuje, ale v nedávné době jsem se čirou náhodou dozvěděl že je zřejmě jeden kus tohoto typu stále provozován na nejmenovaném místě :pray: , tak jsem to trochu zjišťoval a po domluvě s majitelem mě byl umožněn volný přístup jak na samotný jeřáb, tak i pořízení fotodokumentace, díky čemuž se mohu o fotky podělit i s ostatními. V každém případě majiteli patří velké poděkování jak za možnost přístupu na jeřáb, tak i za souhlas, že fotky mohu publikovat jak v připravované knižní publikaci, tak i zde. :clap:

Celkový pohled na jeřáb

Obrázek Obrázek Obrázek

Jeřábová dráha, podvozek a pojezdy

Obrázek Obrázek Obrázek

Spodní část jeřábu se strojovnou a závažím

Obrázek Obrázek

Spodní a vrchní kabina jeřábníka

Obrázek Obrázek Obrázek

Věž jeřábu je smontována do základní konfigurace, pomocí jednotlivých sekcí a šroubů

Obrázek Obrázek Obrázek

Hlava jeřábu a aretační táhla a detail hlavy

Obrázek Obrázek Obrázek

Lanové vzpěry výložníku a detail uchycení

Obrázek Obrázek

Výložník s detaily spojů a koncové části

Obrázek Obrázek Obrázek

Vozík a háček

Obrázek Obrázek

Interiér kabiny je s původním ovládáním pomocí tlačítek a kontrolérů

Obrázek Obrázek Obrázek
Naposledy upravil(a) pecco sk 400 dne čtv pro 27, 2018 11:26 pm, celkem upraveno 1 x.
Potain a Pecco: nejlepší jeřáby na světě.
ned kvě 28, 2017 10:02 pm

Uživatelský avatar
pecco sk 400
Příspěvky: 1734
Registrován: pát kvě 14, 2010 8:56 am
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek

Když se v práci nedaří, nebo když se něco zanedbá.....

aneb pár fotek z místa zřícené lávky v Praze - Troji, o které se již dlouho vědělo v jakém je stavu a přitom nikdo za nic nemůže

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

a zde další případ, aneb jak to dopadá když se úmyslně porušují předpisy, projekt a šetří se. Toto se událo v Praze na jedné nejmenované stavbě, kdy si subdodavatel a jeho mistři řemeslníci z východu provádějící železobetonové konstrukce samovolně kvůli úsporám pozměnil prováděcí a kladečský projekt bednění stropu.Zkrátka, na místě kdy bylo nutné zabednit a zabetonovat zhruba 8 metrů vysoký strop a kde měly být použité podpěrné věže pro vysoké zatížení od firmy Peri či DOKA, se s ohledem na úspory použily klasické stojky, ještě k tomu na sobě naskládané, bez zavětrování či ztužujících diagonálních prvků. No a během betonáže byla jak prováděcí firma, tak soudruzi z Ukrajiny, Rumunska, Slovenska a odjinud překvapeni čistou fyzikou a mechanikou, kdy to v průběhu betonáže spadlo i s lidmi

Obrázek Obrázek
Naposledy upravil(a) pecco sk 400 dne čtv pro 27, 2018 11:28 pm, celkem upraveno 1 x.
Potain a Pecco: nejlepší jeřáby na světě.
sob pro 30, 2017 11:04 pm

Uživatelský avatar
pecco sk 400
Příspěvky: 1734
Registrován: pát kvě 14, 2010 8:56 am
Bydliště: České Budějovice

Demontáž jeřábu Peiner SK 126/1 CITY

Příspěvek

Pár fotek z demontáže jeřábu Peiner SK 126/1 CITY

Sundáme část vrchního balastu a odpojíme výložník

Obrázek Obrázek Obrázek

Výložník je již na cestě dolů

Obrázek Obrázek Obrázek

Sundáme poslední stabilizační balast a poté odpojíme část strojovny a poté i ložisko se základním dílcem strojovny

Obrázek Obrázek Obrázek

Mezitím začínáme rozebírat samotný výložník a připravovat ho k odvozu

Obrázek Obrázek Obrázek

Mezitím složíme komponenty do přepravní polohy

Obrázek Obrázek Obrázek

Začínáme nakládat a odvážet první části....

Obrázek Obrázek Obrázek

Než si řidiči zajistí náklad, rozebereme i věže

Obrázek Obrázek Obrázek

A opět nakládáme a nakládáme a postupně odvážíme......

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Naposledy upravil(a) pecco sk 400 dne úte pro 11, 2018 11:27 pm, celkem upraveno 1 x.
Potain a Pecco: nejlepší jeřáby na světě.
úte lis 20, 2018 9:50 pm

Uživatelský avatar
pecco sk 400
Příspěvky: 1734
Registrován: pát kvě 14, 2010 8:56 am
Bydliště: České Budějovice

Demontáž jeřábu Peiner SK 56 CITY

Příspěvek

Tak projekt máme dokončen, zde je ještě několik fotek z demontáže jeřábu Peiner SK 56 CITY

Nutné, ale fotograficky nezajímavé odpojování lan

Obrázek Obrázek Obrázek

Sundáme balast

Obrázek Obrázek Obrázek

Výložník zavěsíme na autojeřáb, povolíme lana a táhla

Obrázek Obrázek Obrázek

Na zdvihový naviják namotáme zbylá lana a výložník odpojíme od jeřábu

Obrázek Obrázek

A výložník je na cestě dolů.....

Obrázek Obrázek

Mezitím co povolujeme šrouby, kolegové rozebírají výložník na zemi

Obrázek Obrázek

Pro další postup musíme trochu poklidit, neb v těsném centru města není místa nazbyt.....

Obrázek

A kolega už posílá dolů i otočnou strojovnu i s ložiskem

Obrázek Obrázek Obrázek

Jdeme na oběd a pro další postup již musíme počkat na autodopravu

Obrázek Obrázek Obrázek

Autodoprava přijela pěkně na čas, dle plánu tak začínáme nakládat....

Obrázek Obrázek Obrázek

A druhý tahač je na místě, tak odvážíme druhou část....

Obrázek Obrázek

Dnes jde vše jak po másle, doprava jezdí na čas a tak na třetí tahač nakládáme rovnou tak jak to odebíráme při demontáži..... Navrch ještě přihodíme poslední část výložníku a máme hotovo

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Potain a Pecco: nejlepší jeřáby na světě.
úte pro 11, 2018 11:26 pm

Uživatelský avatar
pecco sk 400
Příspěvky: 1734
Registrován: pát kvě 14, 2010 8:56 am
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek

Opět jedna menší fotoreportáž z práce. Montáž věžového jeřábu Peiner SK 126/1 CITY na stavbě v Českých Budějovicích, den 1

Návoz jeřábu na stavbu

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Sestavení a uložení kříže

Obrázek

Spojovací vysokopevnostní šrouby

Obrázek Obrázek

Umístění první věže

Obrázek Obrázek Obrázek

Postupné uložení centrálního balastu

Obrázek Obrázek Obrázek

Umístění druhé věže

Obrázek Obrázek Obrázek

Následuje sestavení výložníku, zatím na zemi

Obrázek Obrázek Obrázek

Sestavení vzpěry

Obrázek

Osazení ložiska spolu s první částí protivýložníku

Obrázek Obrázek

A druhá část protivýložníku

Obrázek Obrázek Obrázek

Smontovaný kompletní protivýložník se strojovnou a osazení první části zátěže

Obrázek Obrázek Obrázek

Připojení jeřábu k elektrice

Obrázek

Montáž hlavního výložníku, jenž je v kuse vyzvednut a uchycen

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Uchycení výložníku a příprava k napnutí táhel

Obrázek Obrázek Obrázek

Konec prvního dne, pohled na smontovaný jeřáb, jenž však stále není připraven k práci. Chybí prolanování, zátěžové testy, revize atd.....

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Potain a Pecco: nejlepší jeřáby na světě.
čtv bře 07, 2019 6:08 pm

Uživatelský avatar
pecco sk 400
Příspěvky: 1734
Registrován: pát kvě 14, 2010 8:56 am
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek

Montáž věžového jeřábu Peiner SK 126/1 CITY na stavbě v Českých Budějovicích, den 2. Dokončení montáže a předání jeřábu do užívání

Fotograficky těžko zachytitelné lanování a napnutí lan

Obrázek Obrázek Obrázek

Zátěžový test

Obrázek

Interiér kabiny: zátěžové tabulky a diagramy

Obrázek Obrázek

Ovládání

Obrázek Obrázek

Metrovník a ukazatel síly větru ( anemometr )

Obrázek Obrázek

Jak typické pro jeřáby Peiner - nožní brzda

Obrázek

Pár detailů.....

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Pohled na již kompletně zprovozněný jeřáb

Obrázek Obrázek Obrázek
Potain a Pecco: nejlepší jeřáby na světě.
čtv bře 07, 2019 6:25 pm

Odpovědět

Zpět na „Uživatelská sekce“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů