Galerie, downloady, témata, ... jednotlivých uživatelů

Moderátoři: martin_100, Globe, Chomuťák, BajlachVT, tatracyber

Uživatelský avatar
pecco sk 400
Příspěvky: 1734
Registrován: pát kvě 14, 2010 8:56 am
Bydliště: České Budějovice

Pecco SK 400

Příspěvek

Dlouho jsem váhal, zdali mám otevřít toto téma a po dlouhém rozmýšlení jsem se rozhodl, že ano. Jelikož se často pohybuji jako jeřábník na dosti stavbách a některé jsou i zvláštní stavebními postupy a technologiemi, případně svou funkčností a velikostí a ne každý má možnost se na tyto stavby v době realizace, případně stroje používané při stavbě podívat naživo zkusím to nabídnout tímto způsobem s pomocí fotek.
Potain a Pecco: nejlepší jeřáby na světě.
úte pro 06, 2011 7:40 pm

Uživatelský avatar
pecco sk 400
Příspěvky: 1734
Registrován: pát kvě 14, 2010 8:56 am
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek

Zde je několik snímků ze stavby tunelu Blanka. Prvních šest fotek je z hlavního areálu staveniště na Letné. V současné době už probíhají poslední betonáže u tunelu, betonují se nájezdy a budoucí garáže, přičemž většina techniky už je pryč. Směrem k ulici Hradčanská se provádí zásyp bývalé stavební jámy.

Obrázek Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek Obrázek

Zde je úsek stavenistě na U prašného mostu a na ulici Milady Horákové, pokud jsem si správně zapamatoval názvy.

Obrázek Obrázek Obrázek

Zkusím jestli nenajdu nějaké starší foto z dob když jsem tam dělal.
Potain a Pecco: nejlepší jeřáby na světě.
úte pro 06, 2011 8:14 pm

Uživatelský avatar
pecco sk 400
Příspěvky: 1734
Registrován: pát kvě 14, 2010 8:56 am
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek

Montáž jeřábu Comansa LC 5010, pomocí věžového jeřábu Linden-Comansa LC 5211. Část 1.

Obrázek Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek Obrázek
Potain a Pecco: nejlepší jeřáby na světě.
pon pro 12, 2011 6:04 pm

Uživatelský avatar
pecco sk 400
Příspěvky: 1734
Registrován: pát kvě 14, 2010 8:56 am
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek

Montáž jeřábu Comansa LC 5010, pomocí věžového jeřábu Linden-Comansa LC 5211. Část 2.

Obrázek Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek Obrázek

Nyní už bude následovat pouze zdlouhavé a fotograficky nezajímavé napnutí lan, montáž kočky a její lanování, zapojení jeřábu do provozu a kontrola přetěžovacích a koncových vypínačů.
Potain a Pecco: nejlepší jeřáby na světě.
pon pro 12, 2011 6:13 pm

Uživatelský avatar
TomC2
Příspěvky: 3042
Registrován: pát srp 29, 2008 1:35 pm
Bydliště: BRNO,Babice u Rosic,Zastávka

Příspěvek

Super tvoje vlákno :wink: ..takto si představuju fotoreportáž ,jen tak dál 8)
stř pro 14, 2011 4:57 pm

Uživatelský avatar
pecco sk 400
Příspěvky: 1734
Registrován: pát kvě 14, 2010 8:56 am
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek

TomC2: dík :oops: jsem rád, že se toto vlákno líbí a doufám, že to tak zůstane i nadále. Připravuji několik strarých fotek se zajímavostmi co sem našel v mobilu a ve starším fotáku a také haváriji věžového jeřábu Potain zde v ČB, z 18 žáří 2001, které jsem byl přímým svědkem :cry:. Jen to musím poupravit, ale určitě bude co k vidění :lol:.

A fotoreportáž no byl jsem na stavbě skoro celí den a nedělal nic jiného než fotil :lol:, akorát u toho byla zima jak jen člověk stojí skoro na místě :roll: 8).
Potain a Pecco: nejlepší jeřáby na světě.
stř pro 14, 2011 9:14 pm

Uživatelský avatar
pecco sk 400
Příspěvky: 1734
Registrován: pát kvě 14, 2010 8:56 am
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek

Jedna slibovaná havárije věžového jeřábu Potain F3/29 B, která se stala 18 září 2001. Na úvod prosím omluvte kvalitu fotek :oops:, nebot to bylo focené prvním fotákem co sem měl a nebyl zrovna kvalitní :cry:. Kvalitě ani nepřidalo to, že jsem je do současné podoby musel naskenovat z dřívě vytištěných snímků. Průběh této havárije jsem viděl osobně :?. Bylo to o to horší, že tento jeřáb byl vůbec první na který jsem vylez nahoru a měl možnost si s ním zajezdit :P ( to bylo v roce 1997 kdy mě bylo 12 ). Příčinou destrukce byla vina montážníků provádějící demontáž jeřábu, kteří neznali přesný pracovní postup :mad:.

Obrázek Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek

Zde jsou nějaké fotky v lepší kvalitě co sem sehnal z nettu.

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Naposledy upravil(a) pecco sk 400 dne čtv pro 27, 2018 11:57 pm, celkem upraveno 1 x.
Potain a Pecco: nejlepší jeřáby na světě.
čtv pro 15, 2011 6:26 pm

Uživatelský avatar
pecco sk 400
Příspěvky: 1734
Registrován: pát kvě 14, 2010 8:56 am
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek

Zde jsem objevil pár fotek ze stavby City center České Budějovice, Duben-Červen 2007. Na této stavbě jsem dělal většinou železobetony a vyzdívky :evil:, nicméně na jeřáb jsem se tam taky dostal :D. Měly jsme tam k dispozici dva jeřáby Peiner SK-City, SK 76 a SK 126/1 8), které byli umístěny v železobetonové desce uprostřed stavby. Přes tři patra byl dočasný stavební otvor a poté jeřáby zasahovali do volného prostoru budoucího atria. Kvalita fotek je horší-foceno mobilem :oops:.

Procházka stavbou- bednění a železobetonové konstrukce malého atria.

Obrázek Obrázek Obrázek

Přístup k jeřábu Peiner SK 126/1 a foto z něj 8).

Obrázek Obrázek Obrázek

Postup stavby v čase, umístění jeřábů ve velkém atriu, jeho dokončování a vyklízení při postupném zastřešování velkého atria.

Obrázek Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek Obrázek
Potain a Pecco: nejlepší jeřáby na světě.
stř pro 21, 2011 8:06 pm

Uživatelský avatar
pecco sk 400
Příspěvky: 1734
Registrován: pát kvě 14, 2010 8:56 am
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek

Všem návštěvníkům mého vlákna, jakož i všem ostatním uživatelům TRUCK-FORA přeji veselé vánoce a mnoho štestí v novém roce 2012 :P.

I wish you all a merry christmas and all the best in the new year 2012 :P.
Potain a Pecco: nejlepší jeřáby na světě.
sob pro 24, 2011 12:56 pm

kuba_THX
Příspěvky: 348
Registrován: ned črc 17, 2011 7:03 pm

Příspěvek

Mě by zajímalo jestli se ten jeřáb může vysunout do vejšky v rozloženém stavu nebo jestli se staví ve vejšce ve který bude pracovat?
sob pro 24, 2011 1:23 pm

Uživatelský avatar
pecco sk 400
Příspěvky: 1734
Registrován: pát kvě 14, 2010 8:56 am
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek

kuba_THX: k tvému dotazu lze odpovědět jednoduše :lol:. Z ekonomického, pracovního i časového hlediska se většina jeřábů smontuje do základní konfigurace autojeřábem pokud možno do plné potřebné pracovní výšky. Ta se nejvíce pohybuje v rozmezí 30-70 metrů, přičenž 70 metrů je obvykle hranice při níž může být věžový jeřáb provozován jako volně stojící. Nad touto výškou je jeřáb třeba kotvit k budovanému objektu ale i poté je možné výšku jeřábu lehce zvyšovat za pomoci šplhacího rámu a nových dílů věže. Existují sice vyjímky ve volné výšce kolem 100 metrů, ale toto řešení je často finančně i provozně nákladné. Je třeba používat speciální hlubinné založení jeřábu, širokou věž ( například o rozměru 4x 4, nebo 5x 5 metru ) a jiné prvky a k jeho montáži je zapořebí dostatek volného prostoru, autojeřáb s patřičným dosahem a nosností, proto se takto vysoké volně stojící jeřáby využívají jen někdy. Snáze než montáž je možné provést částečnou demontáž, nebo přestavbu jeřábu už stojícího jeřábu :P.

Zkusím vyhledat nějaké fotky a napíšu o tom obšírněji 8).

Volně stojící jeřáb o výšce 104 metrů se širokou věží a jeřáb na stavbě chladicí věže, který se bude částečně domontovat a přestavovat ve výšce 180 metrů a má proto uzpůsobené žávaží a díly výložníku.

Obrázek Obrázek
Potain a Pecco: nejlepší jeřáby na světě.
ned pro 25, 2011 1:28 pm

Uživatelský avatar
Jirda
Příspěvky: 126
Registrován: ned říj 03, 2010 1:57 pm
Bydliště: Kadan

Příspěvek

tam než vyleze tak, je půl šichty fuč ne ?
úte pro 27, 2011 6:59 pm

Uživatelský avatar
Mára V8
Příspěvky: 999
Registrován: pát říj 07, 2011 3:36 pm
Bydliště: Trutnov

Příspěvek

Na svačinu se asi nevyplatí chodit dolu co ? :D :D 29 min. by zabil cestou dolu a nahoru. :D
úte pro 27, 2011 7:38 pm

Uživatelský avatar
pecco sk 400
Příspěvky: 1734
Registrován: pát kvě 14, 2010 8:56 am
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek

Jirda, Mára V8: Není to zas tak strašné, z vlastní zkušenosti vím, že se dá v pohodě 100 metrů zvládnout za 15 minut, tím se nechci chlubit, ale záleží na uspořádání žebříků, kondici a věku jeřábníka. Je jasné, že v 26 letech lezu rychleji, než třeba 50 letý jeřábník, ale jak říkám záleží na okolnostech 8).

Jinak tady je pár informací přímo k tomuto jeřábu, co vím z odborných článků a v neposlední řadě si dopisuji také z několika jeřábnickýmy kolegy z ciziny. Jeřábník na tom 104 metrovém jeřábu v Kansas city vyráží do práce o půl hodiny dřívě než ostatní, ale také o půl hodiny dříve končí, ale dolů to jde rychleji :lol:. Denně nahoře tráví 9-10 hodin, v případě delších procovních dní se to různě upravuje, případně nastupuje střídač. Kabina jeřábu byla vybavena přímo pro tuto zákázku TV, mikrovlnou troubou, lednicí a rychlovarnou konvicí :lol:, ( jo v zahraničí se s tím holt počítá, naše firmy se mají co učit :oops: ), jedinný problém je příroda, ale malá se odbude do PET lahve a na velkou musí chtě nechtě dolů. Časem sem dám přímo nějaké články co o tom vyšli.
Potain a Pecco: nejlepší jeřáby na světě.
úte pro 27, 2011 9:33 pm

Uživatelský avatar
pecco sk 400
Příspěvky: 1734
Registrován: pát kvě 14, 2010 8:56 am
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek

Tak se dnes v Českých médiích objevila informace o novém nejvýše položeném mostě Baluarte v Mexiku :lol:, ale slušelo by více informací. Tento most je zavěšen pomocí lan nesených dvěma 170 metrů vysokýmy pylony a dlouhý 1 124 metrů. Dálnice na něm umístěná překlene rokli hlubokou téměř 400 metrů. V našich médiích se objevila informace o jeho otevření, což je nesmysl, došlo pouze k jeho spojení, nebot most se budoval pomocí letmé betonáže. Výstavba mostu a nové dálnice započala roku 2008 a kompletní dokončení a otevření je plánováno na léto 2012. Na této dálnici bude přes 90 tunelů a 115 mostů, z nichž více než 10 jich překoná výšku 90 metrů. Celková délka výstavby nové a rekonstrukce stávající dálnice bude 1124 Km s cenou 1,7 miliardy USD, z toho cena mostu Baluarte byla největší položkou při objemu 170 milionů USD. ( Napadá mě myšlenka na kolik by to přišlo u nás, případně jak dlouho by to ty naše osvědčené firmy stavěly :lol: :?: )

http://www.novinky.cz/zahranicni/amerik ... svete.html

Obrázek Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek

Odkaz na soubor fotek dokumentující výstavbu mostu Baluarte:

http://highestbridges.com/wiki/index.ph ... rte_Bridge
Potain a Pecco: nejlepší jeřáby na světě.
pát led 06, 2012 6:50 pm

Odpovědět

Zpět na „Uživatelská sekce“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů