Galerie, downloady, témata, ... jednotlivých uživatelů

Moderátoři: martin_100, Globe, Chomuťák, BajlachVT, tatracyber

Odpovědět
sibr
BAN
Příspěvky: 1784
Registrován: stř kvě 20, 2009 12:37 pm
Bydliště: Ostrava

Příspěvek

Je určitě dobré, když se někdo zajímá o znění zákonů v souvislosti s pracovní dobou řidičů. Ale proč někteří hledají v zákonech vždy příklady a výklady nejméně výhodné pro řidiče? Nejspíš to nebude náhoda, ale ekonomický zájem. Třeba zde je jeden:
http://portal.proridice.eu/index.php/th ... i-v-osadce
Tak by mě zajímalo, kdyby uvedené vysvětlení platilo bezezbytku, jak by byla počítána moje pracovní doba, když jsem měl auto dlouhodobě v servise a přechodnou dobu jsem jezdil s kolegou na jeho lince ve dvouosádce. Linka trvala většinou od 7 do 17h a běžně ji jezdíval sám. Protože to byl jeho džob nebyl důvod, abych řídil maximální možnou dobu a tak jsem jezdil jen v době kdy by musel dělat BP, aby nám to ušetřilo čas. Takže jsem za směnu odseděl na sedadle vedle řidiče okolo 8h. Podle článku SŘ by mi tedy bylo za směnu počítáno jen 4h práce a 8h pohotovosti. To bych měl na konci měsíce chybějící hodiny jako neomluvenou absenci???
Myslím, že ve formulaci pohotovost podle ZP a podle 589 je podstatný rozdíl. Bylo by vhodné, kdyby autor článku tento problém blíže osvětlil.
"Všeliké kvaltování toliko pro hovada dobré jest" učitel národů Jan Amos Komenský
pon úno 18, 2013 8:51 am

fatal_netware

Příspěvek

Jedna věcná: A dá se toto implementovat i v případě, když řidič čeká na rampě a přitom ho skládají skladníci? On vlastně nepracuje, ani nepauzuje jen má pohotovost. Proč mu nedát rovnou celých 10% :smich: :valetsesmihy:
pon úno 18, 2013 9:50 pm

fatal_netware

Příspěvek

Ale abych si z toho nedělal jen srandu:
http://www.epravo.cz/top/clanky/pracovn ... 82469.html
pon úno 18, 2013 10:17 pm

sof
Příspěvky: 3887
Registrován: ned lis 27, 2011 3:29 pm
Bydliště: ..

Příspěvek

.
Naposledy upravil(a) sof dne sob kvě 11, 2019 11:28 pm, celkem upraveno 1 x.
pon úno 18, 2013 11:10 pm

sibr
BAN
Příspěvky: 1784
Registrován: stř kvě 20, 2009 12:37 pm
Bydliště: Ostrava

sof

Příspěvek

Vysvětlení je daleko jednodušší. Samozřejmě, že zákony umožňují pracovat více jak 48h a taky nejsem absentér, když v práci pouze sedím, podobně jako v práci „pouze“ sedí vrátný, lékař na pohotovosti, průvodčí a mnoho jiných profesí. Celý problém je v tom, že řidiči věří podvodníkům, kteří jim bulíkují nesmysly, aby jim nemuseli za jejich práci platit. Takže zákony jsou dobré, pouze lidé jsou zmateni a pokřiveni. Nadávání na zákony, které sami překrucujete, nikomu nepomůže. Začněte používat zdravý rozum, nebo jen nadávejte a makejte klidně zadarmo. Těm co přemýšlejí je to jedno :)

PS: Sof – nepomůže ti nadávat na naše zákony, když je neumíš správně česky přečíst.
"Všeliké kvaltování toliko pro hovada dobré jest" učitel národů Jan Amos Komenský
úte úno 19, 2013 8:16 am

sibr
BAN
Příspěvky: 1784
Registrován: stř kvě 20, 2009 12:37 pm
Bydliště: Ostrava

Příspěvek

Vhodné řešení je platit si pojistku u DAS, kde vám zaručí celý plat. Než u AXA, kde vám zaručí pouze 10% platu.
"Všeliké kvaltování toliko pro hovada dobré jest" učitel národů Jan Amos Komenský
stř úno 20, 2013 7:28 am

sibr
BAN
Příspěvky: 1784
Registrován: stř kvě 20, 2009 12:37 pm
Bydliště: Ostrava

Babiš

Příspěvek

Tak mám letos vznikne nový zaměstnavatel: http://zpravy.e15.cz/byznys/doprava-a-l ... trh-958886
"Všeliké kvaltování toliko pro hovada dobré jest" učitel národů Jan Amos Komenský
čtv úno 21, 2013 7:50 am

sibr
BAN
Příspěvky: 1784
Registrován: stř kvě 20, 2009 12:37 pm
Bydliště: Ostrava

Zkušenosti a praxe

Příspěvek

Ti největší frajírci za volantem, občas skončí u soudu s výrazem ukřivděného dítěte a výmluvami na omyl:
http://www.blesk.cz/clanek/zpravy-udalo ... ratel.html
Kde se poděla jejich sebejistota?
pokračování-Poučoval ostatní jak mají jezdit a teď sám na 8 let dojezdil:
http://www.novinky.cz/krimi/293946-vybr ... tvrdo.html

PS: A tenhle taky trošku ubral arogance: http://www.blesk.cz/clanek/zpravy-udalo ... -vile.html
"Všeliké kvaltování toliko pro hovada dobré jest" učitel národů Jan Amos Komenský
čtv úno 21, 2013 8:32 am

sibr
BAN
Příspěvky: 1784
Registrován: stř kvě 20, 2009 12:37 pm
Bydliště: Ostrava

Příspěvek

Ohledně účtování mezd, cestovních náhrad a jiných účetních položek v dopravě je tady na foru mnoho příspěvků a různých názorů.
A kde to začíná? http://www.novinky.cz/domaci/294235-min ... lionu.html
Jak asi můžou účtovat dopravci, když jejich ministerstvo to dělá takto...
"Všeliké kvaltování toliko pro hovada dobré jest" učitel národů Jan Amos Komenský
pon úno 25, 2013 12:48 pm

sibr
BAN
Příspěvky: 1784
Registrován: stř kvě 20, 2009 12:37 pm
Bydliště: Ostrava

Příspěvek

Kolegové řešili kdo a jak má nahlásit řidiči volno, respektive pracovní dobu: http://www.liaz.cz/forum/viewtopic.php?p=490076#490076
Hodil jsem tam: ----ZP § 84
Zaměstnavatel je povinen vypracovat písemný rozvrh týdenní pracovní doby a seznámit s ním nebo s jeho změnou zaměstnance nejpozději 2 týdny a v případě konta pracovní doby 1 týden před začátkem období, na něž je pracovní doba rozvržena, pokud se nedohodne se zaměstnancem na jiné době seznámení.---

Tento paragraf to jednoduše jasně řeší. No a hned se objevil dotaz: co jako dělám?...

Dělal jsem v různých oborech a i v dopravě dost dlouho, abych věděl, že zrovna řidiči jsou v tomto ohledu, na tom dost špatně, v porovnání s jinými profesemi.

Nevidím žádný problém, aby zaměstnavatel napsal například: Vysílám řidiče xyxyxy na pracovní cestu od 1.3. do 18.3.2013. Pracovní dobu určuji 7 až 19h, kterou může řidič upravit podle potřeb jednotlivých přeprav v souladu s NV 561/2006. Dispečink může pracovní cestu zkrátit.

Tímto je vše jasné a zákon je naplněn. Podobně se to řeší i v jiných oborech, tak nevím proč si někteří v dopravě neustále vymýšlejí nějaké problémy.
Pokud je nakonec cesta opravdu zkrácena a řidič si vybral předem zálohu na celou předpokládanou dobu, tak ve vyúčtování vrátí zbytek zálohy zaměstnavateli.

Když tyto zvyklosti a slušné oboustranné jednání může fungovat v různých oborech, tak nevidím důvod, proč by to nemohlo fungovat i v dopravě. Je řada povolání, kde se časové potřeby mění v závislosti na okolnostech. Vy snad víte proč to v dopravě nejde dělat rozumně?

PS: I soudce Havlín to dělal tak dlouho „po svém“ že to dotáhnul z velvislanectví až do vazby:
http://www.novinky.cz/krimi/294337-soud ... skody.html

PSPS: Ale to je zajímavé: citace jediného § ze ZP někoho donutila smazat příspěvky odkazu shora.
Čím to asi je???
"Všeliké kvaltování toliko pro hovada dobré jest" učitel národů Jan Amos Komenský
úte úno 26, 2013 3:32 am

sibr
BAN
Příspěvky: 1784
Registrován: stř kvě 20, 2009 12:37 pm
Bydliště: Ostrava

Příspěvek

Kalousek nás straší, že bez škrtů by jsme dopadli jako Řekové.
Neměli by jsme se stejně jako Řekové podívat, kdo je ta opravdová žába na prameni?
http://zpravy.ihned.cz/svet-evropa/c1-5 ... iliony-eur
"Všeliké kvaltování toliko pro hovada dobré jest" učitel národů Jan Amos Komenský
čtv úno 28, 2013 7:20 am

sibr
BAN
Příspěvky: 1784
Registrován: stř kvě 20, 2009 12:37 pm
Bydliště: Ostrava

Příspěvek

Ještě stále tady žijí i hrdí a slušní lidé: http://www.novinky.cz/domaci/294924-mal ... -1989.html
"Všeliké kvaltování toliko pro hovada dobré jest" učitel národů Jan Amos Komenský
pon bře 04, 2013 6:23 am

sibr
BAN
Příspěvky: 1784
Registrován: stř kvě 20, 2009 12:37 pm
Bydliště: Ostrava

Duševně nemocný vede ICOM transport ?

Příspěvek

20. dubna 2008 – Týden
Václav Klaus omilostnil Zdeòka Kratochvíla - muže, který mìl od roku 1998 v patách policii kvùli
podezøelým finanèním machinacím a zároveò má blízko k ODS. Teï se bát nemusí.
Prezidentská milost zahladila všechny jeho konflikty se zákonem.
Kratochvílova bezúhonnost se zaèala rozpadat koncem devadesátých let. Krátce po sobì musel
èelit dvìma trestním oznámením. Policie ho obvinila, že se podílel na vytunelování jihlavského
podniku Zemìdìlské stavby a že podvodnì získal 16,5 miliardy korun, když pøes kapitálový trh
prodal zahranièní cenné papíry s nulovou hodnotou. Vyšetøovatel tehdy mluvil o jednom
z nejvìtších organizovaných trestných èinù v ÈR. Nakonec byl pravomocnì odsouzen za
pìtimilionový podvod, ale do vìzení nenastoupil.
Za Kratochvíla se pøimlouvali i ministøi Langer a Nìmec.
Dùvodem k udìlení milosti byla jeho údajná vážná duševní nemoc. I pøesto dnes vede svou
firmu ICOM, øídí auto atd.
Kratochvíl se potkal s Václavem Klausem v lednu 2008 u pøíležitosti jazzového koncertu.
Anglicky psaný èasopis Prague Leaders Magazine pøinesl v bøeznu 2008 dokonce fotografie, na
nichž jsou Zdenìk Kratochvíl a jeho manželka Bohuslava zachyceni ve spoleènosti prezidenta.
V roce 2004 navštívil Václav Klaus sídlo spoleènosti ICOM transport v Jihlavì osobnì a s tehdy
již stíhaným podnikatelem se setkal.

http://www.klausovavelezrada.cz/files/o ... Hanbou.pdf
"Všeliké kvaltování toliko pro hovada dobré jest" učitel národů Jan Amos Komenský
čtv bře 07, 2013 10:21 am

sibr
BAN
Příspěvky: 1784
Registrován: stř kvě 20, 2009 12:37 pm
Bydliště: Ostrava

Příspěvek

Našel jsem zajímavý nadpis „Na světě je hovno a žádná spravedlnost.“ a byl tam i zajímavý obsah :
http://nadrevo.blogspot.cz/2010/05/sika ... at-na.html
"Všeliké kvaltování toliko pro hovada dobré jest" učitel národů Jan Amos Komenský
stř kvě 15, 2013 5:08 am

sibr
BAN
Příspěvky: 1784
Registrován: stř kvě 20, 2009 12:37 pm
Bydliště: Ostrava

Chodí to u vás také tak?

Příspěvek

Ing. Bc. Jiří Jemelka (J.I.P. pro firmy s.r.o.)
Okénko pro podnikatele | 30.4.2013 15:25:23
V čem spočívá skutečná hodnota manažerů?

Není to tak dávno, co naši firmu oslovila jedna velká výrobní společnost s požadavkem na realizaci personálního auditu a analýzy firemní kultury. Po čtyřech dnech intenzivní práce v této firmě, kdy jsme s kolegou absolvovali rozhovory s desítkami zaměstnanců napříč organizační strukturou (od dělníků a liniových manažerů až po ředitele společnosti) se nám začal rýsovat „obrázek o firmě“, který byl velmi podobný tomu, co jsme zjistili a zažili již v mnoha jiných firmách… bez ohledu na to, zda šlo o menší, střední či velký podnik. Míra důvěry zaměstnanců v management firmy byla téměř na nule. I proto, že vedení společnosti něco jiného veřejně proklamovalo a něco jiného pak v každodenní realitě ukazovalo svým chováním. Mnohokrát vydalo opatření, které bylo bez komentáře a na první pohled bez zdravého selského rozumu (druhý pohled, přemýšlení do hloubky o přijatých opatřeních, i díky chybějícím informacím a kontextu zaměstnanci často neřeší, a nemůžeme je za to vinit). O spokojenosti zaměstnanců se zaměstnavatelem se vůbec nedalo hovořit. V některých chvílích auditu jsem si připadal jako vrba, která musí mít nekonečnou míru trpělivosti, když jsem naslouchal všem těm nářkům a křivdám, kterých byli pracovníci plni.
Pracovníci klienta měli možná vůbec poprvé příležitost (na půdě firemních prostor) ze sebe dostat všechny křivdy, nesmyslná opatření a mocenský útlak, jež v minulosti zažili – a zažívají dodnes. Klíčovým problémem pak byl fakt, že vedení společnosti autoritativně spoléhalo na to, že zaměstnanci si zde vydělají víc peněz, než široko daleko. Při vysoké míře nezaměstnanosti obecně v dnešní době, a konkrétně v daném kraji, to znamenalo, že lidé prostě jen měli „držet hubu a krok“, dělat, co se po nich chce… a nestěžovat si, vždyť mohou být rádi za to, kolik si vydělají. Jeden zaměstnanec to vyjádřil slovy: „Chovají se k nám jak ke kusu hadru.“ Tuto situaci jsem zažil již mnohokrát, zejména u menších a středních firem vlastněných českými podnikateli. Často se obrázek opakuje: „Můžeš být rád, že máš práci a mzdu. Pokud se ti to nelíbí, můžeš jít klidně jinam.“ Paradoxem je, že takovýto přístup k lidem nemůže končit jinak, než totálně negativní atmosférou ve firmě (něco, co pak má řešit externí konzultant). Negativní atmosféra ve firmě má samozřejmě přímý vliv na výkonnost a výsledky firmy – tím pádem majitel, resp. management ve finále vždy škodí nejvíce sám sobě. Protože výsledky a výkonnost je to, co v konečném důsledku chce každý podnikatel a manažer...
celý článek: http://zpravy.kurzy.cz/350813-v-cem-spo ... -manazeru/
"Všeliké kvaltování toliko pro hovada dobré jest" učitel národů Jan Amos Komenský
úte kvě 21, 2013 1:53 pm

Odpovědět

Zpět na „Uživatelská sekce“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 42 hostů