Moderátoři: Globe, Pavel Bíteš, Pavel Šebek

Uživatelský avatar
Pavel Šebek
intercool
Příspěvky: 9672
Registrován: ned říj 21, 2007 4:55 pm
Bydliště: Bystřice

Příspěvek

Sakra, tenhle stolek si udělám, až mi skápne Subaru, boxer stůl se ještě moc nevidí :)
BES - běs
pon kvě 06, 2013 6:06 pm

Uživatelský avatar
Pavel Šebek
intercool
Příspěvky: 9672
Registrován: ned říj 21, 2007 4:55 pm
Bydliště: Bystřice

Příspěvek

Obrázek
BES - běs
ned lis 15, 2015 6:06 pm

Krocan
Příspěvky: 621
Registrován: pon pro 14, 2009 12:15 pm
Bydliště: EU-Kopidlno

Pavel Šebek

Příspěvek

Tohle závodní coupé XJR-S je Davida Bečváře od Brna a spolu s Jardou Rejkou jezdí se svými kupátky Rakouskou sérii Histocup http://www.histo-cup.at/ , kde si oba vedou nadmíru úspěšně. Tento víkend se jelo v Brně http://cs.jaguar-club.net/forum-tema/hi ... 2016-25092 .
No proč jsem otevřel téma Jaguar? Tento pátek jsem si nechal dovézt z Německa staršího Kocoura. Naposledy jsem kupoval Jaguar před deseti roky a tak už jsem měl velké cukání zase něco koupit. Moje stará XJ40 má kouli na tahání kárky a tak si ji nechám na ježdění do práce a celkově jako pracovní auto.
Skoro rok jsem se probíral tisícovkami inzerátů z celé Evropy, měl jsem hranici 100.000Kč včetně dovozu a přihlášení; v případě nevšední a ojedinělé nabídky maximálně 200.000Kč Začínal jsem hledat cokoliv z řad XJ od SI až po X350. Ještě před rokem na inzertních portálech ležela tato auta celé roky s minimální prodejností a jak jsem začal hledat, tak jen trochu zajímavé kusy začaly být obchodovány v nebývalém tempu a extra nabídky byly prodány třeba hned v den uveřejnění (myslím, že za tím stojí nízké ceny benzínu). Začlenil jsem proto do svého hledáčku i modely coupé a undermodely S-Type a X-Type, protože byly okamžiky, kdy nebylo inzerováno ani jedno auto, o které bych mohl stát a mne začínala přepadat trudomyslnost, že už nikdy nebude na prodej Kocour, který by se mi líbil.
Také jsem zaostřil na inzerát s mým budoucím autem a zvažoval, zda je to to pravé. Bohužel inzerát za necelý týden zmizel. Tak jsem hledal dále, už několikrát jsem byl těsně před koupí nějakého Kocoura a vždy se koupě kvůli něčemu nezdařila. No a pak se ten "můj" Jaguar objevil na inzerci znovu po čerstvé TŰV za cenu o třetinu menší. Zavolal jsem dovozci, že je pro mne velmi důležité se o to auto zajímat, tak ten zavolal prodejci, vyptal se na podrobnosti a pro auto v pátek dojel. Já jsem zrovna skládal v Nantes, tak jsem ho mezi prací po telefonu navigoval, co má kontrolovat a jiný můj kamarád zase podle VIN ověřoval, zda jde o identické a původní vozidlo a není to bastl.
Takže autíčko je "doma". V pondělí bude přihlášeno a snad bych měl být příští týden doma a zkusím se trochu projet a pak mě bude čekat nějaká práce a shánění okolo, aby se daly do pořádku nějaké neduhy. Jde hlavně o "spadlý" strop, neduh tak 70% starších Jaguarů, Sehnat originální látku na orvanou sedačku řidiče a nechat ji opravit (tou látkou bych chtěl nechat potáhnout i ten strop). Zatím koupím šedivou koženou sedačku, abych si hadrovou neničil. Na zadním nárazníku je ozdobná chromová lišta, která je pozohýbaná, takže tu musím sehnat. Tento model mívá většinou "vysvícená" světla, tak uvidím, jak mi to bude vadit a popřípadě budu shánět lampy. Jsou orezlé předky prahů, tak doufám, že to půjde zachránit. No a je poprášená kapota plničem, tak pokud to nepůjde dolů, tak přelakovat kapotu. Běžný neduh tohoto motoru, prasklé svody, snad to auto nemá, motor prý jde potichu, bez rezonancí. Je to manuál s dvouhmotou, tak je dost důležité, aby převodovka a spojka byla O.K. a to dle dovozce údajně jsou.
Celá specifikace je Jaguar X300 4.0 Sport LHD, v barvě "Nimbus grey", manuální převodovka Getrag 290 a polohadrové čalounění sedadel, interiér šedá/černá kůže, plechová kola s originálními poklicemi Jaguar. Někomu se zdá, že polohadrové sedačky a kola s poklicemi jsou póvl, ale tak se to bere u obyčejných aut. U Kocoura je to docela dost velká rarita, zrovna tak manuál. Bývá tak na jedné ze sto 3.2, ale 4.0 s manuálem byly v inzerátech za ten rok tři, z toho jedna v Polsku a druhá v Itálii a u nás nevím o původní 4.0 s manuálem.
A i když nejsem závodník a adrenalíňák, tak jsem zvědavý na agilitu auta; Nedávno si kolega z klubu nechal dát do své XJ40 3.2 manuál a prý to létá "jak píchlá svině". A to má doma ještě čtyřistakoňový kompresorák, tak má s čím porovnat.
No a tady je (zatím fotky od prodejce)
Obrázek Obrázek
http://cs.jaguar-club.net/forum-tema/ja ... ssage25195
Sedí Mindža na verandě,
Káro kouká z okna ven;
"dobré ráno slečno Mindžo!"
..."Ááá pan Káro, dobrý den!"
ned kvě 08, 2016 7:46 pm

Uživatelský avatar
Pavel Šebek
intercool
Příspěvky: 9672
Registrován: ned říj 21, 2007 4:55 pm
Bydliště: Bystřice

Příspěvek

Jago v manuálu :nervous: :nervous: :nervous: :nervous: :nervous: :nervous: :nervous: :nervous:
BES - běs
ned kvě 08, 2016 8:01 pm

Krocan
Příspěvky: 621
Registrován: pon pro 14, 2009 12:15 pm
Bydliště: EU-Kopidlno

osmihrncový Kocour

Příspěvek

https://www.mobile.de/cz/Osobn%C3%AD-v% ... 49410.html
Nechcete ho někdo? Já už ho nemám kam dát a stejně by mě s ním doma vyhnali.
Je na prodej už přes rok, začínal na 5.000€, teď má cenovku 2.500€ a myslím, že by pětibábu ještě rád sundal, kdyby se našel kupec.
Je prý po prvním majiteli. Spotřeba bude do 14l/100km, ale i když je to slabší motor, tak dynamiku bude mít podobnou, jako 4.0, protože má vzadu lehčí rozvod. Ale pozor; žádný Jaguar stejně sporťák nebude, má to dvě tuny. Mohlo by to mít vevnitř spadlý strop, oprava do 10.000kč a vyříznout sklo kvůli vyndání (i když se někdo v klubu kasal, že to dokáže i bez vyndání okna). Dále by bylo třeba fyzicky zkontrolovat, zda nezačaly hnít přední konce prahů zevnitř, zadní lemy a spojení zadního čela s blatníky pod lampami (ale vzhledem k provozu v Itálii odhaduji, že auto rezavé nebude). Také to bude možná mít prošoupanou bočnici řidičovy sedačky, to se řeší sedačkou z RHD. Volant to ale kupodivu má neponičený. Také je možné, že výdřeva rozvodné desky bude matná až mlíčná; lakovalo se to ekolaky a na hodně autech to šlo takhle do hajzlu. A asi by bylo vhodné vyměnit alespoň napínáky na rozvodech (10.000kč) nebo celé rozvody(25.000kč). Jinak na tomto modelu mohou být ještě problémem cívky (kus za cca. 2.000kč). Ostatní věci se nijak zvlášť neserou, převodovka nebývá zdrojem problémů a běžné díly (spotřebák) jsou cenově na úrovni normálních aut. Něco seženou běžné firmy s autodíly a mnohem laciněji se dá objednávat přes net u specialistů.
Jako negativum ale důrazně upozorňuji, že je třeba mít automechanika, který bude ochoten auto servisovat. Já třeba nám Kocoury dohromady už patnáct let a ještě jsem nenarazil na takového servisáka, abych ho mohl doporučit bez výhrad a několik z těch, co znám bych nejenže nedoporučil, ale přímo pošpinil, pokud bych měl recenzovat. A mechanici, kteří neservisují exotičtější autíčka, tak si Kocoura prohlédnou, vysmějí se Ti, že to žere jak kráva, zabouchnou kapotu a řeknou, že radši udělá deset škodovek, než jeden Jaguar.
Zato ale mohu s klidným srdcem doporučit kluka, který mi mého posledního kocoura dovezl z Německa. Sakum-prdum mne to stálo necelých 20.000kč, kdy on komunikoval s prodejcem, dojel pro auto za Frankfurt, po telefonu jsme provedli podrobnou kontrolu auta, dovezl mi ho, přihlásil, absolvoval STK a ME, zaplatil Eko, zařídil nepřekonatelnou pojistku a když jsem přijel domů, stál Kocour na dvoře; připravený k provozu.
Tenhle Kocour stojí v Pordenone, takže kdo jezdí Villachem, tak se může stavit ho omrknout.

Obrázek Obrázek Obrázek
Sedí Mindža na verandě,
Káro kouká z okna ven;
"dobré ráno slečno Mindžo!"
..."Ááá pan Káro, dobrý den!"
ned srp 21, 2016 7:33 pm

hajtra
Příspěvky: 33
Registrován: pát bře 11, 2011 7:48 pm
Bydliště: Třebotov

Příspěvek

Pánové, máte někdo zkušenost s tím, jestli jde na Jagu X-type 3,0V6 zaměnit dvouhmotová spojka za jednohmotovou? Jestli mám dobré informace, tak by to snad mělo být shodné s Fordem Mondeo, ale jistý si nejsem...
pát zář 30, 2016 8:48 pm

Uživatelský avatar
JOSEF 15
Příspěvky: 549
Registrován: sob lis 29, 2008 1:14 pm
Bydliště: Velka Biteš

Re: Jaguar

Příspěvek

stř čer 14, 2017 11:50 am

Krocan
Příspěvky: 621
Registrován: pon pro 14, 2009 12:15 pm
Bydliště: EU-Kopidlno

motor+převodovka

Příspěvek

Čau JOSEF 15.
Už jsem na Tvou nabídku koukal na Jaguar fóru. Ta převodovka je stále v bloku s motorem, nebo to už bylo někdy rozhozeno? A také se nějak vyceň. A co další věcí z auta, máš ještě něco na prodej? Já si z hlavy nevzpomenu, co bych všechno potřeboval, ale je toho hodně.
A ještě; pokud bych to koupil, ty jezdíš někdy blízko Jičínského okresu, abys mi to dokázal přiblížit nějak k mému domovu? Já se na Tvoji stranu dostanu třeba jednou za rok a jet si pro to soukromě mi přijde zbytečně drahý. Ale to už bych snad dokázal nějak poladit. Díkx za odpověď. Krocan
Sedí Mindža na verandě,
Káro kouká z okna ven;
"dobré ráno slečno Mindžo!"
..."Ááá pan Káro, dobrý den!"
čtv čer 15, 2017 10:52 pm

Uživatelský avatar
JOSEF 15
Příspěvky: 549
Registrován: sob lis 29, 2008 1:14 pm
Bydliště: Velka Biteš

Re: Jaguar

Příspěvek

sou. zpráva
čtv čer 15, 2017 11:29 pm

Krocan
Příspěvky: 621
Registrován: pon pro 14, 2009 12:15 pm
Bydliště: EU-Kopidlno

SZ

Příspěvek

Hele, JOSEF 15, žádná zpráva mi zatím nedorazila.
Sedí Mindža na verandě,
Káro kouká z okna ven;
"dobré ráno slečno Mindžo!"
..."Ááá pan Káro, dobrý den!"
pát čer 16, 2017 10:04 am

Uživatelský avatar
JOSEF 15
Příspěvky: 549
Registrován: sob lis 29, 2008 1:14 pm
Bydliště: Velka Biteš

Re: Jaguar

Příspěvek

OK napravím :think:
pát čer 16, 2017 10:04 am

Odpovědět

Zpět na „Osobní auta“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti