Tohle závodní coupé XJR-S je Davida Bečváře od Brna a spolu s Jardou Rejkou jezdí se svými kupátky Rakouskou sérii Histocup
http://www.histo-cup.at/ , kde si oba vedou nadmíru úspěšně. Tento víkend se jelo v Brně
http://cs.jaguar-club.net/forum-tema/hi ... 2016-25092 .
No proč jsem otevřel téma Jaguar? Tento pátek jsem si nechal dovézt z Německa staršího Kocoura. Naposledy jsem kupoval Jaguar před deseti roky a tak už jsem měl velké cukání zase něco koupit. Moje stará XJ40 má kouli na tahání kárky a tak si ji nechám na ježdění do práce a celkově jako pracovní auto.
Skoro rok jsem se probíral tisícovkami inzerátů z celé Evropy, měl jsem hranici 100.000Kč včetně dovozu a přihlášení; v případě nevšední a ojedinělé nabídky maximálně 200.000Kč Začínal jsem hledat cokoliv z řad XJ od SI až po X350. Ještě před rokem na inzertních portálech ležela tato auta celé roky s minimální prodejností a jak jsem začal hledat, tak jen trochu zajímavé kusy začaly být obchodovány v nebývalém tempu a extra nabídky byly prodány třeba hned v den uveřejnění (myslím, že za tím stojí nízké ceny benzínu). Začlenil jsem proto do svého hledáčku i modely coupé a undermodely S-Type a X-Type, protože byly okamžiky, kdy nebylo inzerováno ani jedno auto, o které bych mohl stát a mne začínala přepadat trudomyslnost, že už nikdy nebude na prodej Kocour, který by se mi líbil.
Také jsem zaostřil na inzerát s mým budoucím autem a zvažoval, zda je to to pravé. Bohužel inzerát za necelý týden zmizel. Tak jsem hledal dále, už několikrát jsem byl těsně před koupí nějakého Kocoura a vždy se koupě kvůli něčemu nezdařila. No a pak se ten "můj" Jaguar objevil na inzerci znovu po čerstvé TŰV za cenu o třetinu menší. Zavolal jsem dovozci, že je pro mne velmi důležité se o to auto zajímat, tak ten zavolal prodejci, vyptal se na podrobnosti a pro auto v pátek dojel. Já jsem zrovna skládal v Nantes, tak jsem ho mezi prací po telefonu navigoval, co má kontrolovat a jiný můj kamarád zase podle VIN ověřoval, zda jde o identické a původní vozidlo a není to bastl.
Takže autíčko je "doma". V pondělí bude přihlášeno a snad bych měl být příští týden doma a zkusím se trochu projet a pak mě bude čekat nějaká práce a shánění okolo, aby se daly do pořádku nějaké neduhy. Jde hlavně o "spadlý" strop, neduh tak 70% starších Jaguarů, Sehnat originální látku na orvanou sedačku řidiče a nechat ji opravit (tou látkou bych chtěl nechat potáhnout i ten strop). Zatím koupím šedivou koženou sedačku, abych si hadrovou neničil. Na zadním nárazníku je ozdobná chromová lišta, která je pozohýbaná, takže tu musím sehnat. Tento model mívá většinou "vysvícená" světla, tak uvidím, jak mi to bude vadit a popřípadě budu shánět lampy. Jsou orezlé předky prahů, tak doufám, že to půjde zachránit. No a je poprášená kapota plničem, tak pokud to nepůjde dolů, tak přelakovat kapotu. Běžný neduh tohoto motoru, prasklé svody, snad to auto nemá, motor prý jde potichu, bez rezonancí. Je to manuál s dvouhmotou, tak je dost důležité, aby převodovka a spojka byla O.K. a to dle dovozce údajně jsou.
Celá specifikace je Jaguar X300 4.0 Sport LHD, v barvě "Nimbus grey", manuální převodovka Getrag 290 a polohadrové čalounění sedadel, interiér šedá/černá kůže, plechová kola s originálními poklicemi Jaguar. Někomu se zdá, že polohadrové sedačky a kola s poklicemi jsou póvl, ale tak se to bere u obyčejných aut. U Kocoura je to docela dost velká rarita, zrovna tak manuál. Bývá tak na jedné ze sto 3.2, ale 4.0 s manuálem byly v inzerátech za ten rok tři, z toho jedna v Polsku a druhá v Itálii a u nás nevím o původní 4.0 s manuálem.
A i když nejsem závodník a adrenalíňák, tak jsem zvědavý na agilitu auta; Nedávno si kolega z klubu nechal dát do své XJ40 3.2 manuál a prý to létá "jak píchlá svině". A to má doma ještě čtyřistakoňový kompresorák, tak má s čím porovnat.
No a tady je (zatím fotky od prodejce)
http://cs.jaguar-club.net/forum-tema/ja ... ssage25195