Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Mykesh
Predlzenie ramu nie je zas az taky problem, pomocou pasovin sa prinituje alebo priskrutkuje potrebna dlzka U profilu, alebo sa pouzije mensi Uprofil, ktory sa na jednom konci vlozi do povodneho, prevrta sa to a prinituje/priskrutkuje. Alebo sa vyreze osadenie (schod) a novy kus sa privari.
A tiez to nemuselo byt spravene z tahaca ale z podvozku 4x2, na ktorom posunuli hnaciu napravu dopredu, pridali tretiu, prebytocnu dlzku ramu odrezali, prip. posunuli/prirobili 1-2 priecniky... kratsi kardan z tahaca... a je to.
A tiez to nemuselo byt spravene z tahaca ale z podvozku 4x2, na ktorom posunuli hnaciu napravu dopredu, pridali tretiu, prebytocnu dlzku ramu odrezali, prip. posunuli/prirobili 1-2 priecniky... kratsi kardan z tahaca... a je to.
A-ha,to by asi bylo možné,ale jak to potom otypovali?U nás ti neschválí ani prd,a tam dokonce nastavení rámu,či přestavbu z valňase
Nevím,možná máš pravdu,ale stejně se mi nezdá že by si někdo vzal na riko takhle kurvit,respektive upravovat rám a šachovat s nápravami u nového auta tehdy veliké hodnoty a tehdy ještě v záruce
Nevím,možná máš pravdu,ale stejně se mi nezdá že by si někdo vzal na riko takhle kurvit,respektive upravovat rám a šachovat s nápravami u nového auta tehdy veliké hodnoty a tehdy ještě v záruce
Pražské dodávkář a návěsář
Červený Mercedes Akšrot 1841 s plachtonávěsem
Bílá dodávka Renault Master
Jsem nejrychlejší,vždycky vedu kolonu
Červený Mercedes Akšrot 1841 s plachtonávěsem
Bílá dodávka Renault Master
Jsem nejrychlejší,vždycky vedu kolonu
JiRaY, to bolo pred 22 rokmi a v Taliansku...
Tu prestavbu nerobili niekde na CSAD v dielni, ale firmy ako Perlini, Viberti, Acerbi, Bartoletti... Ti dorabali 3. a 4. napravu na auta ked este Iveco ani neexistovalo. Vsetky slavne Fiaty "milipede" 8x2 boli prerabky a nie origo Fiaty.
Sudruhovia z CSAD alebo Motokovu zavolali do Iveca, ze chcu tahac 6x2, ti im povedali, ze taki sice nerobia ale niekto to upravuje (s ich pozehnanim), dodacia lehota tolko, cena tolko a tolko... a to bolo menej ako za origo 6x2 Volvo a bolo rozhodnute.
Zaruku mohlo davat iveco na motor, kabinu, prednu napravu a upravari na zadne napravy, ram, skratka na to, co robili oni. Alebo aj na vsetko a prip reklamaciu si potom vybavili s dodavatelom. Rovnako ako keby si reklamoval palivove cerpadlo Bosch alebo ake tam bolo, alebo sedacku isri.
Co to ako bolo naozaj netusim, iba tipujem podla toho co viem.
PS ked si das do googla turbostar 190.36 tak najdes kopec obrazkov a medzi nimi budu aj 3napr. auta, tahace, cisterny, dobytcaky...
Tu prestavbu nerobili niekde na CSAD v dielni, ale firmy ako Perlini, Viberti, Acerbi, Bartoletti... Ti dorabali 3. a 4. napravu na auta ked este Iveco ani neexistovalo. Vsetky slavne Fiaty "milipede" 8x2 boli prerabky a nie origo Fiaty.
Sudruhovia z CSAD alebo Motokovu zavolali do Iveca, ze chcu tahac 6x2, ti im povedali, ze taki sice nerobia ale niekto to upravuje (s ich pozehnanim), dodacia lehota tolko, cena tolko a tolko... a to bolo menej ako za origo 6x2 Volvo a bolo rozhodnute.
Zaruku mohlo davat iveco na motor, kabinu, prednu napravu a upravari na zadne napravy, ram, skratka na to, co robili oni. Alebo aj na vsetko a prip reklamaciu si potom vybavili s dodavatelom. Rovnako ako keby si reklamoval palivove cerpadlo Bosch alebo ake tam bolo, alebo sedacku isri.
Co to ako bolo naozaj netusim, iba tipujem podla toho co viem.
PS ked si das do googla turbostar 190.36 tak najdes kopec obrazkov a medzi nimi budu aj 3napr. auta, tahace, cisterny, dobytcaky...
- Samer
- Příspěvky: 2171
- Registrován: úte bře 21, 2006 9:55 am
- Bydliště: Hamry nad Sázavou
- Kontaktovat uživatele:
Tu třetí zvedací nápravu na tahačích ČSAD Iveco přímo nabízelo i ve svých prospektech. Na 100% je to originální Iveco produkt, který vyjel tak jak je už přímo z nějaké Iveco továrny a je postavený z dílů, který do Itálie dodali Finové.
O takových úpravách a přestavbách, o které hovoří HomoFaber nelze v podmínkách našich předrevolučních ČSAD vůbec hovořit! To se možná dělalo v Anglii, ale nikoli u nás!
Kvůli zájmu o Volva F89 dost intenzivně studuju problematiku tuplákových zvedacích náprav a skrze informace o obdobném systému, který používal Mercedes na typech NG (2235 Sovtransavto, například) jsem se dostal k tomu, že Mercedesu tenhle systém dodávala jistá firma Nummek. Ta se na tento systém specializovala (obdobný systém používali Finové ve firmách Vanaja/Sisu od přelomu 50. a 60.let) a zá se, že celá tahle myšlenka na zvedací nápravu-nenápravu přišla právě odtamtud. Až tento týden mi kolega ukázal prospekt od Iveca, kde je tahle zvedací náprava dobře viditelná, díly jsem bezpečně poznal a zmínka o firmě Nummek je také v prospektu samotném. Ty auta z ČSAD jsou na 99% stejná jako další východoevropské TurboStary (PEKAES, SOMAT, Sovtransavto) s tuplákovou zvedačkou a ten systém je od firmy Nummek, který je velice podobný systému, který používala Scania (Volvo se od něj dost liší).
Zvedací nápravy od Italských nástavbářů (Viberti, Battaglino, Perlini a spol) byly jiného systému a nemohly být nikdy tuplákové. Viz. Fiaty od PEKAES.
O takových úpravách a přestavbách, o které hovoří HomoFaber nelze v podmínkách našich předrevolučních ČSAD vůbec hovořit! To se možná dělalo v Anglii, ale nikoli u nás!
Kvůli zájmu o Volva F89 dost intenzivně studuju problematiku tuplákových zvedacích náprav a skrze informace o obdobném systému, který používal Mercedes na typech NG (2235 Sovtransavto, například) jsem se dostal k tomu, že Mercedesu tenhle systém dodávala jistá firma Nummek. Ta se na tento systém specializovala (obdobný systém používali Finové ve firmách Vanaja/Sisu od přelomu 50. a 60.let) a zá se, že celá tahle myšlenka na zvedací nápravu-nenápravu přišla právě odtamtud. Až tento týden mi kolega ukázal prospekt od Iveca, kde je tahle zvedací náprava dobře viditelná, díly jsem bezpečně poznal a zmínka o firmě Nummek je také v prospektu samotném. Ty auta z ČSAD jsou na 99% stejná jako další východoevropské TurboStary (PEKAES, SOMAT, Sovtransavto) s tuplákovou zvedačkou a ten systém je od firmy Nummek, který je velice podobný systému, který používala Scania (Volvo se od něj dost liší).
Zvedací nápravy od Italských nástavbářů (Viberti, Battaglino, Perlini a spol) byly jiného systému a nemohly být nikdy tuplákové. Viz. Fiaty od PEKAES.
Stara Liazka rezavi. Stara laska nikoli.
- Samer
- Příspěvky: 2171
- Registrován: úte bře 21, 2006 9:55 am
- Bydliště: Hamry nad Sázavou
- Kontaktovat uživatele:
Tady je článek na výše zmíněné téma o autech se zvedacími nápravami:
http://www.liaznavzdy.cz/nedtrans/volvo_a_ride.php
http://www.liaznavzdy.cz/nedtrans/volvo_a_ride.php
Stara Liazka rezavi. Stara laska nikoli.
Re: IVECO v provoze MKD ČSAD
Není to tak úplně originál a hlavně to není 1:1 ,něco málo jsem na to dohledal,něco málo je ,,kvalifikovaný" odhad. Takhle nějak ty auta vypadala-návěs ještě není dokončený a je fiktivní-v Hořovicích to tahalo klasickej dvouosák na tuplákách,takže Trailor Jumbo je jen můj výmysl-je to zmenšený 24krát
a tady s kolegou z Liberce na park-platze...
a tady s kolegou z Liberce na park-platze...
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 43 hostů