Stránka 2 z 2

Napsal: pon led 10, 2011 5:14 pm
od LaPe
Taky se mi to nějak nezdá................. :shock:

Napsal: pon led 10, 2011 10:12 pm
od HomoFaber
Predlzenie ramu nie je zas az taky problem, pomocou pasovin sa prinituje alebo priskrutkuje potrebna dlzka U profilu, alebo sa pouzije mensi Uprofil, ktory sa na jednom konci vlozi do povodneho, prevrta sa to a prinituje/priskrutkuje. Alebo sa vyreze osadenie (schod) a novy kus sa privari.
A tiez to nemuselo byt spravene z tahaca ale z podvozku 4x2, na ktorom posunuli hnaciu napravu dopredu, pridali tretiu, prebytocnu dlzku ramu odrezali, prip. posunuli/prirobili 1-2 priecniky... kratsi kardan z tahaca... a je to.

Napsal: úte led 11, 2011 9:14 pm
od JiRaY
A-ha,to by asi bylo možné,ale jak to potom otypovali?U nás ti neschválí ani prd,a tam dokonce nastavení rámu,či přestavbu z valňase :shock:
Nevím,možná máš pravdu,ale stejně se mi nezdá že by si někdo vzal na riko takhle kurvit,respektive upravovat rám a šachovat s nápravami u nového auta tehdy veliké hodnoty a tehdy ještě v záruce :wink:

Napsal: úte led 11, 2011 11:45 pm
od HomoFaber
JiRaY, to bolo pred 22 rokmi a v Taliansku...
Tu prestavbu nerobili niekde na CSAD v dielni, ale firmy ako Perlini, Viberti, Acerbi, Bartoletti... Ti dorabali 3. a 4. napravu na auta ked este Iveco ani neexistovalo. Vsetky slavne Fiaty "milipede" 8x2 boli prerabky a nie origo Fiaty.

Sudruhovia z CSAD alebo Motokovu zavolali do Iveca, ze chcu tahac 6x2, ti im povedali, ze taki sice nerobia ale niekto to upravuje (s ich pozehnanim), dodacia lehota tolko, cena tolko a tolko... a to bolo menej ako za origo 6x2 Volvo a bolo rozhodnute.
Zaruku mohlo davat iveco na motor, kabinu, prednu napravu a upravari na zadne napravy, ram, skratka na to, co robili oni. Alebo aj na vsetko a prip reklamaciu si potom vybavili s dodavatelom. Rovnako ako keby si reklamoval palivove cerpadlo Bosch alebo ake tam bolo, alebo sedacku isri.

Co to ako bolo naozaj netusim, iba tipujem podla toho co viem.

PS ked si das do googla turbostar 190.36 tak najdes kopec obrazkov a medzi nimi budu aj 3napr. auta, tahace, cisterny, dobytcaky...

Napsal: čtv lis 08, 2012 8:06 am
od Samer
Tu třetí zvedací nápravu na tahačích ČSAD Iveco přímo nabízelo i ve svých prospektech. Na 100% je to originální Iveco produkt, který vyjel tak jak je už přímo z nějaké Iveco továrny a je postavený z dílů, který do Itálie dodali Finové.

O takových úpravách a přestavbách, o které hovoří HomoFaber nelze v podmínkách našich předrevolučních ČSAD vůbec hovořit! To se možná dělalo v Anglii, ale nikoli u nás!

Kvůli zájmu o Volva F89 dost intenzivně studuju problematiku tuplákových zvedacích náprav a skrze informace o obdobném systému, který používal Mercedes na typech NG (2235 Sovtransavto, například) jsem se dostal k tomu, že Mercedesu tenhle systém dodávala jistá firma Nummek. Ta se na tento systém specializovala (obdobný systém používali Finové ve firmách Vanaja/Sisu od přelomu 50. a 60.let) a zá se, že celá tahle myšlenka na zvedací nápravu-nenápravu přišla právě odtamtud. Až tento týden mi kolega ukázal prospekt od Iveca, kde je tahle zvedací náprava dobře viditelná, díly jsem bezpečně poznal a zmínka o firmě Nummek je také v prospektu samotném. Ty auta z ČSAD jsou na 99% stejná jako další východoevropské TurboStary (PEKAES, SOMAT, Sovtransavto) s tuplákovou zvedačkou a ten systém je od firmy Nummek, který je velice podobný systému, který používala Scania (Volvo se od něj dost liší).

Zvedací nápravy od Italských nástavbářů (Viberti, Battaglino, Perlini a spol) byly jiného systému a nemohly být nikdy tuplákové. Viz. Fiaty od PEKAES.

Napsal: ned pro 30, 2012 7:10 pm
od Samer
Tady je článek na výše zmíněné téma o autech se zvedacími nápravami:

http://www.liaznavzdy.cz/nedtrans/volvo_a_ride.php

Napsal: pon úno 10, 2014 12:01 am
od jozin
Iveca od Sovtransavta si pamatuji jako dnes,jeste ted to tam potkavam.Madarske zelene s dreveny,a bocnicema taky.Bulharsky Somat a jejich dve spz nad sebou,latinka a bukvy.Pekaes a jejich zlute bylo jich milon na cestach.Vetsinou triosaky,zadni zvedaci.

Re: IVECO v provoze MKD ČSAD

Napsal: ned kvě 07, 2017 10:27 am
od LaPe
Není to tak úplně originál a hlavně to není 1:1 :D ,něco málo jsem na to dohledal,něco málo je ,,kvalifikovaný" odhad. Takhle nějak ty auta vypadala-návěs ještě není dokončený a je fiktivní-v Hořovicích to tahalo klasickej dvouosák na tuplákách,takže Trailor Jumbo je jen můj výmysl-je to zmenšený 24krát
Obrázek

Obrázek

a tady s kolegou z Liberce na park-platze... :D
Obrázek

Re: IVECO v provoze MKD ČSAD

Napsal: sob pro 16, 2017 10:25 pm
od pozoun
Z Rajčete!
Obrázek