Moderátoři: Olda, martin_100, Leoš H, Globe

Odpovědět
ALUMAN
Příspěvky: 17
Registrován: ned zář 18, 2016 10:15 am
Bydliště: Liberec

Atego motor OM 924

Příspěvek

Zdravím vespolek, nemáte někdo, nebo nevíte kde by se dal sehnat motor do atega OM 924, je to 4 válec 4,8 litru 220koní, dobrej stav a km max 300000.
Dělá někdo v ČR generální opravy těhlech motorů, nejde předělat OM 904 4,2 litru na OM 924 4,8 litru?
Scháním taky převodovku G85-6.
Přestavuju Atego 4x4 podvozek AF (hasičskej) na obytňák a potřebuju aby to trochu jelo, teď je tam OM 904 180 koní a jak to vidí kopec, tak se tomu moc nechce.
pon zář 18, 2017 9:34 pm

Uživatelský avatar
ATW service
Příspěvky: 256
Registrován: sob dub 21, 2012 10:33 am
Bydliště: King's town
Kontaktovat uživatele:

Re: Atego motor OM 924

Příspěvek

ALUMAN: Mezi "tahavostí" těch motorů ale žádný extra rozdíl není. Rozhodně ne 20%, jak naznačuje počet HP, spotřeba o 1-1,5l vyšší (u 22). Měl jsem oba na 12-ti tunách, teď spíš koukám po 6-ti válci...
stř zář 20, 2017 1:02 pm

ALUMAN
Příspěvky: 17
Registrován: ned zář 18, 2016 10:15 am
Bydliště: Liberec

Re: Atego motor OM 924

Příspěvek

Bohužel jiná možnost než OM 924 není, taky bych radši šestiválec, ale mercedes nepovolí oficiálně šestiválec do auta kde byl čtyřválec, ta moje 180 koňová OM 904 je zoufalá, po rovině to jede jakž takž, je to hasičskej podvozek s omezovačem na 100 a těch 100 to valí, ale jak to vidí kopec tak mně předjížděj i naložený návěsy. Je možný, že ten můj motor není pořádně rozježděnej, má to najeto jenom 32000km a je to rok 2007, tak že to víc stálo než jezdilo, navíc je to stálá čtyřkolka s velkejma kolama, takže každej koník a hlavně Nm bude znát. Svez jsem se i s tím 220 końovým Ategem a mně ten rozdíl přišel docela slušnej
Nemáte někdo zkušenost s čipem na čtyřválcích u atega?
čtv zář 21, 2017 12:50 am

JiRaY
Příspěvky: 3011
Registrován: sob led 10, 2009 11:22 pm
Bydliště: Praha

Re: Atego motor OM 924

Příspěvek

Pokud to má jen 32 000km,tak to ještě není pořádně naučený jezdit,vůbec bych nic neřešil,to by měl být prakticky novej motor a takovej už rozhodně neseženeš,když seženeš 220 koní s půl milionem na hrbu,tak tomu můžeš říkat úspěch a to myslím nemá cenu vyhazovat zánovní motor a dávat jetej :D

Spíš zkus tenhle důkladně prolézt,jestli tlačí turbo kolik má,zda jsou vstřiky ok,prohnall bych to diagnostikou,a pak bych případně přemýšlel o tom čipu,ale rozhodně bych takhle zánovní motor nedával pryč :)

Ještě mě napadá že to možná bude zpřevodované zbytečně do rychla,na nízké otáčky,a pak to nebude tahat,možná by byla cesta sehnat pomalejší diff nebo jinak poskládanou převodovku,to na jízdu udělá taky hodně :idea:

Starší Mercedesy jsou zdechliny obecně,tam si s větším počtem koní moc nepomůžeš,sám to vidím v práci na Actrosech 410 a 480, moje 410 je chcíplina,na to jsem si zvykl,ale když jsem měl půjčenou kolegovu 480,žádný zázrak se nekonal,nebýt ten nápis na dveřích tak bych to typoval tak na 430 a víc ani chlup,prostě to nejede skoro stejně,jen to v kopci udrží kvalt o kousek dál,ale o svižnosti nemůže být ani řeč :)
Pražské dodávkář a návěsář

Červený Mercedes Akšrot 1841 s plachtonávěsem
Bílá dodávka Renault Master

Jsem nejrychlejší,vždycky vedu kolonu :-)
ned zář 24, 2017 10:15 pm

Mrzák
Příspěvky: 5
Registrován: stř zář 20, 2017 9:05 pm

Re: Atego motor OM 924

Příspěvek

Ahoj. Docela rád slyším o tom že mercedes nepatří zrovna mezi letadla. Koupil jsem 814ku z roku 94 (103kw) sklápěč a pořád nemůžu přijít na to proč mi to s 4,5 tunama do kopce nejede :D šlapu na to jak na rejč a on se jenom mění zvuk motoru a jinak nic :think: Stačí když už najíždím do kopce tak mám pocit jak když mě někdo drapne za koule a konec.. Tak díky za osvětu
pon pro 18, 2017 1:33 am

mikac
Příspěvky: 291
Registrován: stř led 07, 2009 8:25 pm
Bydliště: Valašské klobouky- Lipina
Kontaktovat uživatele:

Re: Atego motor OM 924

Příspěvek

tak 103kw není nic moc a když vidím aj iveca 140 kobyl a zatím vlek, no nevím. Jámám na dafu čtyřválci 125kw a to letí krásně.
Obrázek

LF 45.170 7,5t
LF45.220 12 T
úte pro 19, 2017 7:01 pm

Mrzák
Příspěvky: 5
Registrován: stř zář 20, 2017 9:05 pm

Re: Atego motor OM 924

Příspěvek

Tak už jsem našel příčinu proč se moje 814 táhla jak smrad, byla seknutá regulace turba - ten obtokový ventil. Teď to jezdí o 100 procent lépe 8)
stř pro 20, 2017 10:16 pm

Mrzák
Příspěvky: 5
Registrován: stř zář 20, 2017 9:05 pm

Re: Atego motor OM 924

Příspěvek

Zdar chlapi. Mám pořád problém s chodem motoru. Jde dost nepravidelně a jakoby se zakuckává. Staří servisáci říkali že to samé dělaly zetory když nebyl olej v regulátoru. Mám 814K z roku 94 103kW. Nemá se taky tam někam lít olej? Už jsem celkem zoufalý. Tlaky ok, vstřiky ok, čerpadlo zatím teda venku nebylo ale moc se mi ho vyndavat nechce. Díky za radu
pon úno 05, 2018 7:41 pm

JiRaY
Příspěvky: 3011
Registrován: sob led 10, 2009 11:22 pm
Bydliště: Praha

Re: Atego motor OM 924

Příspěvek

Nahraj ten zvuk na nějaký server a pošli ho sem... Tyhle motory neběhaly moc pravidelně,zkrátka to byla kovadlina vždycky :D Samozřejmě,můžeš tam mít poruchu,jdi po přívodu nafty,aby bylo vše ok a průchozí,a pak mají na volnoběh největší vliv samozřejmě vstřiky a čerpadlo...

Čerpadlo je mazané tlakovým oběhem od motoru,tam nemáš co bys domazal zvenčí,maximálně páku plynu :)

Pokud je to fakt špatný,čerpadlo ven a seřídit

Mimochodem,kolik máš otáček na volnoběh? Já si u studeného motoru vždy přidával tím otočným kolečkem vpravo pod volantem na cca 650 ot/min,u teplého motoru jsem míval tak 550 ot./min, pokud jsou otáčky nižší,tak to má strašný zvuk a silný vibrace,ale to je vlastnost motoru,ne závada :)
Pražské dodávkář a návěsář

Červený Mercedes Akšrot 1841 s plachtonávěsem
Bílá dodávka Renault Master

Jsem nejrychlejší,vždycky vedu kolonu :-)
pon úno 12, 2018 12:52 am

Odpovědět

Zpět na „MERCEDES - BENZ“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Yahoo [Bot] a 1 host