Stránka 1 z 1

Atego motor OM 924

Napsal: pon zář 18, 2017 9:34 pm
od ALUMAN
Zdravím vespolek, nemáte někdo, nebo nevíte kde by se dal sehnat motor do atega OM 924, je to 4 válec 4,8 litru 220koní, dobrej stav a km max 300000.
Dělá někdo v ČR generální opravy těhlech motorů, nejde předělat OM 904 4,2 litru na OM 924 4,8 litru?
Scháním taky převodovku G85-6.
Přestavuju Atego 4x4 podvozek AF (hasičskej) na obytňák a potřebuju aby to trochu jelo, teď je tam OM 904 180 koní a jak to vidí kopec, tak se tomu moc nechce.

Re: Atego motor OM 924

Napsal: stř zář 20, 2017 1:02 pm
od ATW service
ALUMAN: Mezi "tahavostí" těch motorů ale žádný extra rozdíl není. Rozhodně ne 20%, jak naznačuje počet HP, spotřeba o 1-1,5l vyšší (u 22). Měl jsem oba na 12-ti tunách, teď spíš koukám po 6-ti válci...

Re: Atego motor OM 924

Napsal: čtv zář 21, 2017 12:50 am
od ALUMAN
Bohužel jiná možnost než OM 924 není, taky bych radši šestiválec, ale mercedes nepovolí oficiálně šestiválec do auta kde byl čtyřválec, ta moje 180 koňová OM 904 je zoufalá, po rovině to jede jakž takž, je to hasičskej podvozek s omezovačem na 100 a těch 100 to valí, ale jak to vidí kopec tak mně předjížděj i naložený návěsy. Je možný, že ten můj motor není pořádně rozježděnej, má to najeto jenom 32000km a je to rok 2007, tak že to víc stálo než jezdilo, navíc je to stálá čtyřkolka s velkejma kolama, takže každej koník a hlavně Nm bude znát. Svez jsem se i s tím 220 końovým Ategem a mně ten rozdíl přišel docela slušnej
Nemáte někdo zkušenost s čipem na čtyřválcích u atega?

Re: Atego motor OM 924

Napsal: ned zář 24, 2017 10:15 pm
od JiRaY
Pokud to má jen 32 000km,tak to ještě není pořádně naučený jezdit,vůbec bych nic neřešil,to by měl být prakticky novej motor a takovej už rozhodně neseženeš,když seženeš 220 koní s půl milionem na hrbu,tak tomu můžeš říkat úspěch a to myslím nemá cenu vyhazovat zánovní motor a dávat jetej :D

Spíš zkus tenhle důkladně prolézt,jestli tlačí turbo kolik má,zda jsou vstřiky ok,prohnall bych to diagnostikou,a pak bych případně přemýšlel o tom čipu,ale rozhodně bych takhle zánovní motor nedával pryč :)

Ještě mě napadá že to možná bude zpřevodované zbytečně do rychla,na nízké otáčky,a pak to nebude tahat,možná by byla cesta sehnat pomalejší diff nebo jinak poskládanou převodovku,to na jízdu udělá taky hodně :idea:

Starší Mercedesy jsou zdechliny obecně,tam si s větším počtem koní moc nepomůžeš,sám to vidím v práci na Actrosech 410 a 480, moje 410 je chcíplina,na to jsem si zvykl,ale když jsem měl půjčenou kolegovu 480,žádný zázrak se nekonal,nebýt ten nápis na dveřích tak bych to typoval tak na 430 a víc ani chlup,prostě to nejede skoro stejně,jen to v kopci udrží kvalt o kousek dál,ale o svižnosti nemůže být ani řeč :)

Re: Atego motor OM 924

Napsal: pon pro 18, 2017 12:33 am
od Mrzák
Ahoj. Docela rád slyším o tom že mercedes nepatří zrovna mezi letadla. Koupil jsem 814ku z roku 94 (103kw) sklápěč a pořád nemůžu přijít na to proč mi to s 4,5 tunama do kopce nejede :D šlapu na to jak na rejč a on se jenom mění zvuk motoru a jinak nic :think: Stačí když už najíždím do kopce tak mám pocit jak když mě někdo drapne za koule a konec.. Tak díky za osvětu

Re: Atego motor OM 924

Napsal: úte pro 19, 2017 6:01 pm
od mikac
tak 103kw není nic moc a když vidím aj iveca 140 kobyl a zatím vlek, no nevím. Jámám na dafu čtyřválci 125kw a to letí krásně.

Re: Atego motor OM 924

Napsal: stř pro 20, 2017 9:16 pm
od Mrzák
Tak už jsem našel příčinu proč se moje 814 táhla jak smrad, byla seknutá regulace turba - ten obtokový ventil. Teď to jezdí o 100 procent lépe 8)

Re: Atego motor OM 924

Napsal: pon úno 05, 2018 6:41 pm
od Mrzák
Zdar chlapi. Mám pořád problém s chodem motoru. Jde dost nepravidelně a jakoby se zakuckává. Staří servisáci říkali že to samé dělaly zetory když nebyl olej v regulátoru. Mám 814K z roku 94 103kW. Nemá se taky tam někam lít olej? Už jsem celkem zoufalý. Tlaky ok, vstřiky ok, čerpadlo zatím teda venku nebylo ale moc se mi ho vyndavat nechce. Díky za radu

Re: Atego motor OM 924

Napsal: ned úno 11, 2018 11:52 pm
od JiRaY
Nahraj ten zvuk na nějaký server a pošli ho sem... Tyhle motory neběhaly moc pravidelně,zkrátka to byla kovadlina vždycky :D Samozřejmě,můžeš tam mít poruchu,jdi po přívodu nafty,aby bylo vše ok a průchozí,a pak mají na volnoběh největší vliv samozřejmě vstřiky a čerpadlo...

Čerpadlo je mazané tlakovým oběhem od motoru,tam nemáš co bys domazal zvenčí,maximálně páku plynu :)

Pokud je to fakt špatný,čerpadlo ven a seřídit

Mimochodem,kolik máš otáček na volnoběh? Já si u studeného motoru vždy přidával tím otočným kolečkem vpravo pod volantem na cca 650 ot/min,u teplého motoru jsem míval tak 550 ot./min, pokud jsou otáčky nižší,tak to má strašný zvuk a silný vibrace,ale to je vlastnost motoru,ne závada :)

Re: Atego motor OM 924

Napsal: ned bře 04, 2018 2:11 pm
od Mrzák
Ahoj. Otáčky mám cca 750 u teplého i studeného. Vstřiky jsem teď nechal kontrolovat a měly menší otevírací tlaky tak je seřídily. Zkontroloval jsem hadice od nafty, nastartoval a motor šel jak švícary. 30 min na volnoběh šel krasně, ujedu 2km a zase jde jak pumpa na hovna. Takže bude asi něco v přívodu nafty. Až povolí mrazy tak se na to ještě podívám.

Re: Atego motor OM 924

Napsal: úte črc 03, 2018 11:11 pm
od Mrzák
Zdar chlapi. Tak jsem zjistil že regulátor otáček je v řiti. Nemáte ho někdo doma ležet v regálu? Klidně bych vzal i celé čerpadlo. Je to motor tuším OM364 103kW 3974ccm nebo tak nějak. Mám ho v 814K rv 1994. tel. 777 202 788