Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe
-
- Příspěvky: 24
- Registrován: čtv srp 01, 2013 1:11 pm
- Bydliště: České Velenice
Polička
Ahoj ve spolek,
poradil by někdo kde koupit odkládací poličku na palubovku pro MB Actros MP4 je to ta nejvyšší kabina,chci to pro bráchu.
Díky za pomoc.
PS: měla by být přes celou palubku,na netu jsem našel jen krátký.
poradil by někdo kde koupit odkládací poličku na palubovku pro MB Actros MP4 je to ta nejvyšší kabina,chci to pro bráchu.
Díky za pomoc.
PS: měla by být přes celou palubku,na netu jsem našel jen krátký.
-
- Příspěvky: 629
- Registrován: stř říj 31, 2007 5:31 pm
- Bydliště: Loučná nad Desnou
Dva nove tahače u firmy Aquasys
http://www.aquasys.cz/cs/rozsireni-vozo ... cedes-benz
http://www.aquasys.cz/cs/rozsireni-vozo ... cedes-benz
Tak konečně to někdo zkusil a koupil tahač 6x2-2 s poslední zvedací nápravou. Jsem zvědavý jak se tato verze tahače Aquasysu osvědčí v praxi, v Dánsku ve sklopkách jezdí především tato konfigurace, varianta 6x2/2 (s prostřední zvedací nápravou) jezdí většinou v plachtách nebo std. návěsech. Podle fotek to vypadá, že u Schwarzmülleru museli ten hliníkový sklápěcí návěs hodně upravit za ten tahač 6x2-2 (velmi dlouhý krk návěsu).
U Mercedesu mě překvapilo, že s náběhem nové generace Actros/Antos/Arocs hodně rozšířil nabídku variant, např. tahače 6x2 existují v 5-ti typech a některé v různých rozvorech:
6x2/2 23,3 t
6x2/2 25 t
6x2/4 25 t
6x2-2 25 t (jednomontáž na poslední nápravě)
6x2-2 26 t (dvoumontáž na poslední nápravě)
U Mercedesu mě překvapilo, že s náběhem nové generace Actros/Antos/Arocs hodně rozšířil nabídku variant, např. tahače 6x2 existují v 5-ti typech a některé v různých rozvorech:
6x2/2 23,3 t
6x2/2 25 t
6x2/4 25 t
6x2-2 25 t (jednomontáž na poslední nápravě)
6x2-2 26 t (dvoumontáž na poslední nápravě)
Tatra + MAN = Superstroj!
to Venca R:
Tahače 6x2-2 s poslední zvedací nápravou, ji mají skoro nenatáčecí, pouze DAF nedávno přišel s verzí natáčecí:
http://www.auto.cz/daf-predstavuje-taha ... avou-85681
Výhody:
- po prázdnu (zvednutá náprava) je na poháněné nápravě větší trakce než u prázdné 6x4
https://www.youtube.com/watch?v=Io18lg-MCWk
https://www.youtube.com/watch?v=FcS7nB--Ruw
https://www.youtube.com/watch?v=cmoM-Bdn7v0
- při zvednuté nápravě vynikající průměr otáčení (nejkratší verze tahačů +/- 12 m)
https://www.youtube.com/watch?v=yUp8ngah1FY
- už při částečném zatížení lze na poháněné nápravě dostat hodně velkou tažnou sílu
- oproti tahačům 6x2/2 nebo 6x2/4 (s prostřední zvedací nápravou) je delší rozvor mezi 1. a 2. nápravou = dá se dát větší palivová nádrž
Nevýhody:
- zadní poloměr otáčení návěsu (od královského čepu po nohy návěsu) je hodně velký (i přes 2,3 m), což znamená, že klasický plachtový návěs nejde zapnout (musela by se posunout točna dozadu = málo zatížená přední náprava tahače + překročená povolená celková délka návěsové soupravy 16,5 m)
- protože je točnice hodně vpředu od konce tahače (i přes 2 m), při jízdě v terénu a velkých zlomech může docházet ke kolizi konce rámu tahače s rámem návěsu, musí se použít vysoká točnice (min. 185 mm, nejlépe 250 mm), chytají taky horní část blatníků (většinou se sundávají a na poslední nápravě se používají pneu s menším průměrem než na poháněné nápravě)
- při použití Anfahrhilfe (pomoc při rozjezdu) u naložené soupravy se tahač bude stavět na zadní, bude špatně zatáčet
https://www.youtube.com/watch?v=AXWN7EztWGw
Tady aspoň video Actros MP3 6x2-2:
https://www.youtube.com/watch?v=O-sQZiM9irQ
https://www.youtube.com/watch?v=issYe3aWfGk
https://www.youtube.com/watch?v=5TAqUINcAmw
Tahače 6x2-2 s poslední zvedací nápravou, ji mají skoro nenatáčecí, pouze DAF nedávno přišel s verzí natáčecí:
http://www.auto.cz/daf-predstavuje-taha ... avou-85681
Výhody:
- po prázdnu (zvednutá náprava) je na poháněné nápravě větší trakce než u prázdné 6x4
https://www.youtube.com/watch?v=Io18lg-MCWk
https://www.youtube.com/watch?v=FcS7nB--Ruw
https://www.youtube.com/watch?v=cmoM-Bdn7v0
- při zvednuté nápravě vynikající průměr otáčení (nejkratší verze tahačů +/- 12 m)
https://www.youtube.com/watch?v=yUp8ngah1FY
- už při částečném zatížení lze na poháněné nápravě dostat hodně velkou tažnou sílu
- oproti tahačům 6x2/2 nebo 6x2/4 (s prostřední zvedací nápravou) je delší rozvor mezi 1. a 2. nápravou = dá se dát větší palivová nádrž
Nevýhody:
- zadní poloměr otáčení návěsu (od královského čepu po nohy návěsu) je hodně velký (i přes 2,3 m), což znamená, že klasický plachtový návěs nejde zapnout (musela by se posunout točna dozadu = málo zatížená přední náprava tahače + překročená povolená celková délka návěsové soupravy 16,5 m)
- protože je točnice hodně vpředu od konce tahače (i přes 2 m), při jízdě v terénu a velkých zlomech může docházet ke kolizi konce rámu tahače s rámem návěsu, musí se použít vysoká točnice (min. 185 mm, nejlépe 250 mm), chytají taky horní část blatníků (většinou se sundávají a na poslední nápravě se používají pneu s menším průměrem než na poháněné nápravě)
- při použití Anfahrhilfe (pomoc při rozjezdu) u naložené soupravy se tahač bude stavět na zadní, bude špatně zatáčet
https://www.youtube.com/watch?v=AXWN7EztWGw
Tady aspoň video Actros MP3 6x2-2:
https://www.youtube.com/watch?v=O-sQZiM9irQ
https://www.youtube.com/watch?v=issYe3aWfGk
https://www.youtube.com/watch?v=5TAqUINcAmw
Tatra + MAN = Superstroj!
- Gepas
- Příspěvky: 3381
- Registrován: pát črc 03, 2009 10:54 pm
- Bydliště: skoro Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Gepasovo - aneb toulky mladého začátečníka po naší oblíbené domovině....
http://www.gepasovo.cz
http://www.gepasovo.cz
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 46 hostů