Příspěvek
V PLZ800 byl motor a převodovka z vozu AROM461
v PLZ1000 z ARO 240 - obě měly normální mechanický převod, stejný jako redukce u terenáku. Řízení rajčákama, v první poloze vypl spojku a ve druhý zabrzdil příslušný pás. řazení jak v ARU 1 3
R 2 4
a v PH1400D byl Zetor Cristal 120koní - to už byla hydraulika, ale jen jedno hydročerpadlo a to moc nestíhalo.
PLZ 1000:Vzhledem k tomu že jde o celkem málo vyráběný typ rolby a není moc náhrad, je jich ještě hodne v provozu, první náhrady motorů byly i Avie, ale bohužel, ve sněhu potřebuješ trochu otáčky, což Avie moc nemá, vím o jedný kam strčili 1,9TDI z VW, už to bylo lepší ale pořád to nebylo ono, určitě bude hodně strojů s různýma motorama možná i s jinýma převodovkama.
PH1400D těch bylo vyrobeno poskromnu, vesměs tam zůstal původní motor, pokud byla na ocase fréza, tak už motor nestíhal. Do jedný zkusili nějáky motor ze scanie, 6ti válec, celkem to jelo a bylo i platný, bohužel nevím jak dopadla.
Strávil jsem na nich celkem hodně času, bohužel 1000 žraly i svačinu na sedačce, k tomu v kopci zařadit a znovu se rozjet není jen tak, většinou se postaru pod kopcem zařadí a jede se nahoru pod jedním kvaltem. Kolega ještě jezdil na 1000 s přední radlicí a zadním křídlem, tam už to nebyla jen tak jízda ale celkem zápas. Neumím si představit jak ta vyobrazená s motorem AVIE jezdila, na hydraulický pohon příslušenství si potřeboval otáčky, a ty ten motor určitě nedal - čerpadlo je poháněný řemenem.
Ve 1400 jsi byl pořád od šmíru a nafty, když jsi byl v kopci tak muselo být pořád aspon půl nádrže, což při reklamovaný spotřebě 35-40l/h v průměrným sněhu a nádrži kolem 70l znamenalo co 1,5h tankovat. Za hodinu se dalo udělta kolem 40h svahu, ale hodně záleží na sklonu a sněhu. Přední radlice do kopce moc použít nešla, navíc nebyla ve všech směrech natáčecí, takže se muselo hodně přemýšlet.
Někdy kolem roku 89-90 ještě slovenský ZTS Martin udělal asi prototyp, jakoby nastupce 1400, mám takový dojem že býval na Chopku, to podle reklamy by mohlo být i dobrý, ale nejsem si jistý zda jich vyrobyly víc. Navíc už v druhý polovině 80let se ukázali Kassbohrery a Ratracy.