Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, cuisine
České rolby LAVINA
Tyto rolby od třineckého výrobce Beskydsport (Kovosport) jezdí nebo jezdil ve všech českých horách. Snad moderátoři odpustí za velikost příspěvku,ale chci aby to bylo přehledné.
Začneme s článkem ze Světa motorů
Prototyp s kabinou Tatra z fora (nevím jestli se i nevyráběla snad to bude někdo vědět)
Nejnovější Lavina, bylo to kdysi i v televizi, ale nemůžu si vzpomenout co to byl za pořad
A pár odkazů: http://www.lavina.estranky.cz/ a http://www.pozary.cz/rubriky/technika/s ... _6247.html
Jestli víte něco další napište to prosím sem.
Začneme s článkem ze Světa motorů
Prototyp s kabinou Tatra z fora (nevím jestli se i nevyráběla snad to bude někdo vědět)
Nejnovější Lavina, bylo to kdysi i v televizi, ale nemůžu si vzpomenout co to byl za pořad
A pár odkazů: http://www.lavina.estranky.cz/ a http://www.pozary.cz/rubriky/technika/s ... _6247.html
Jestli víte něco další napište to prosím sem.
V PLZ800 byl motor a převodovka z vozu AROM461
v PLZ1000 z ARO 240 - obě měly normální mechanický převod, stejný jako redukce u terenáku. Řízení rajčákama, v první poloze vypl spojku a ve druhý zabrzdil příslušný pás. řazení jak v ARU 1 3
R 2 4
a v PH1400D byl Zetor Cristal 120koní - to už byla hydraulika, ale jen jedno hydročerpadlo a to moc nestíhalo.
PLZ 1000:Vzhledem k tomu že jde o celkem málo vyráběný typ rolby a není moc náhrad, je jich ještě hodne v provozu, první náhrady motorů byly i Avie, ale bohužel, ve sněhu potřebuješ trochu otáčky, což Avie moc nemá, vím o jedný kam strčili 1,9TDI z VW, už to bylo lepší ale pořád to nebylo ono, určitě bude hodně strojů s různýma motorama možná i s jinýma převodovkama.
PH1400D těch bylo vyrobeno poskromnu, vesměs tam zůstal původní motor, pokud byla na ocase fréza, tak už motor nestíhal. Do jedný zkusili nějáky motor ze scanie, 6ti válec, celkem to jelo a bylo i platný, bohužel nevím jak dopadla.
Strávil jsem na nich celkem hodně času, bohužel 1000 žraly i svačinu na sedačce, k tomu v kopci zařadit a znovu se rozjet není jen tak, většinou se postaru pod kopcem zařadí a jede se nahoru pod jedním kvaltem. Kolega ještě jezdil na 1000 s přední radlicí a zadním křídlem, tam už to nebyla jen tak jízda ale celkem zápas. Neumím si představit jak ta vyobrazená s motorem AVIE jezdila, na hydraulický pohon příslušenství si potřeboval otáčky, a ty ten motor určitě nedal - čerpadlo je poháněný řemenem.
Ve 1400 jsi byl pořád od šmíru a nafty, když jsi byl v kopci tak muselo být pořád aspon půl nádrže, což při reklamovaný spotřebě 35-40l/h v průměrným sněhu a nádrži kolem 70l znamenalo co 1,5h tankovat. Za hodinu se dalo udělta kolem 40h svahu, ale hodně záleží na sklonu a sněhu. Přední radlice do kopce moc použít nešla, navíc nebyla ve všech směrech natáčecí, takže se muselo hodně přemýšlet.
Někdy kolem roku 89-90 ještě slovenský ZTS Martin udělal asi prototyp, jakoby nastupce 1400, mám takový dojem že býval na Chopku, to podle reklamy by mohlo být i dobrý, ale nejsem si jistý zda jich vyrobyly víc. Navíc už v druhý polovině 80let se ukázali Kassbohrery a Ratracy.
v PLZ1000 z ARO 240 - obě měly normální mechanický převod, stejný jako redukce u terenáku. Řízení rajčákama, v první poloze vypl spojku a ve druhý zabrzdil příslušný pás. řazení jak v ARU 1 3
R 2 4
a v PH1400D byl Zetor Cristal 120koní - to už byla hydraulika, ale jen jedno hydročerpadlo a to moc nestíhalo.
PLZ 1000:Vzhledem k tomu že jde o celkem málo vyráběný typ rolby a není moc náhrad, je jich ještě hodne v provozu, první náhrady motorů byly i Avie, ale bohužel, ve sněhu potřebuješ trochu otáčky, což Avie moc nemá, vím o jedný kam strčili 1,9TDI z VW, už to bylo lepší ale pořád to nebylo ono, určitě bude hodně strojů s různýma motorama možná i s jinýma převodovkama.
PH1400D těch bylo vyrobeno poskromnu, vesměs tam zůstal původní motor, pokud byla na ocase fréza, tak už motor nestíhal. Do jedný zkusili nějáky motor ze scanie, 6ti válec, celkem to jelo a bylo i platný, bohužel nevím jak dopadla.
Strávil jsem na nich celkem hodně času, bohužel 1000 žraly i svačinu na sedačce, k tomu v kopci zařadit a znovu se rozjet není jen tak, většinou se postaru pod kopcem zařadí a jede se nahoru pod jedním kvaltem. Kolega ještě jezdil na 1000 s přední radlicí a zadním křídlem, tam už to nebyla jen tak jízda ale celkem zápas. Neumím si představit jak ta vyobrazená s motorem AVIE jezdila, na hydraulický pohon příslušenství si potřeboval otáčky, a ty ten motor určitě nedal - čerpadlo je poháněný řemenem.
Ve 1400 jsi byl pořád od šmíru a nafty, když jsi byl v kopci tak muselo být pořád aspon půl nádrže, což při reklamovaný spotřebě 35-40l/h v průměrným sněhu a nádrži kolem 70l znamenalo co 1,5h tankovat. Za hodinu se dalo udělta kolem 40h svahu, ale hodně záleží na sklonu a sněhu. Přední radlice do kopce moc použít nešla, navíc nebyla ve všech směrech natáčecí, takže se muselo hodně přemýšlet.
Někdy kolem roku 89-90 ještě slovenský ZTS Martin udělal asi prototyp, jakoby nastupce 1400, mám takový dojem že býval na Chopku, to podle reklamy by mohlo být i dobrý, ale nejsem si jistý zda jich vyrobyly víc. Navíc už v druhý polovině 80let se ukázali Kassbohrery a Ratracy.
- Mykesh
- Příspěvky: 1259
- Registrován: stř zář 19, 2007 12:40 pm
- Bydliště: Praha/Teplice
- Kontaktovat uživatele:
Koukam, ze se tu nasel nekdo kdo se vyzna.
A proto si prihodim dotaz.
Muze mi tu nekdo neco rict k tomuhle?
Taky bych to tipoval na lavinu, ale nejake presnejsi info?
"Podle pouzite verze karoserie 1203 bych to tipoval na roky 1968-74, ale to je asi tak vsechno."
Jinak pokud jsem OT, tak to klidne smazu.
A proto si prihodim dotaz.
Muze mi tu nekdo neco rict k tomuhle?
Taky bych to tipoval na lavinu, ale nejake presnejsi info?
"Podle pouzite verze karoserie 1203 bych to tipoval na roky 1968-74, ale to je asi tak vsechno."
Jinak pokud jsem OT, tak to klidne smazu.
AIRBAG NEPOTŘEBUJI, UMÍRÁM JAKO CHLAP !!!
Nevyznám se zas toliko, jen jsem na nějákých jezdil
Na podvozcích vznikalo hodně prototypů, a i hodně individuálních nástaveb, (kabina Tatra, a jiné) tohle ale není podvozek lavina, nebo možná prototyp ktarý nebyl ve výrobě. Navíc to má pohon předního turasu, což nabývalo zvykem. Skoro bych to typoval na nějáký ruský podvozek a v rámci výzkumu namontována karoserie.
PLZ800 se pozná že přední metr pasu klasá, viz: http://inzer.cz/reality/ostatni/lavina-pz-800-9802.html
PLZ1000-přestavba/prototyp? : http://www.rolby.wz.cz/OTHERS/Galerie1/ww.JPG
Hodně toho je tady: http://www.rolby.wz.cz/
a tady ze sveta: http://www.snow-groomer.com/index.php
Na podvozcích vznikalo hodně prototypů, a i hodně individuálních nástaveb, (kabina Tatra, a jiné) tohle ale není podvozek lavina, nebo možná prototyp ktarý nebyl ve výrobě. Navíc to má pohon předního turasu, což nabývalo zvykem. Skoro bych to typoval na nějáký ruský podvozek a v rámci výzkumu namontována karoserie.
PLZ800 se pozná že přední metr pasu klasá, viz: http://inzer.cz/reality/ostatni/lavina-pz-800-9802.html
PLZ1000-přestavba/prototyp? : http://www.rolby.wz.cz/OTHERS/Galerie1/ww.JPG
Hodně toho je tady: http://www.rolby.wz.cz/
a tady ze sveta: http://www.snow-groomer.com/index.php
Měli jsme jen plakát, ale ten už není..., mám takový dojem že to pak pojmenovali Mulda, nejsem si jist, ale na jednom z těch odkazů je prezentována jako slovenská rolba...
viz: http://www.nahuby.sk/obrazok_detail.php ... pe=gallery - koukam že má prasklý pás, to trpěla i 1400.
viz: http://www.nahuby.sk/obrazok_detail.php ... pe=gallery - koukam že má prasklý pás, to trpěla i 1400.
Lavina PL 1000
My máme Lavinu PL 1000 v lyžařském klubu, r.v.1982, motor ARO 2,5, jezdí pěkně, jen ta spotřeba... zadní hydraulické křídlo jsme přidělali nějaké staré z Kassbohrehu, plus pístnici, koupili řemen a nasadili rolnu a dokonce se rozjelo i hydr.čerpadlo (asi prvně co byla vyrobená, protože předtím jezdila pouze s turisty po horských chatách) a vše maká, semtam nutný servis rajčáků - protékají brzdové válečky... Dá se jezdit po běžeckých tratích stále na trojku čtyřku, do prudkého kopce za 2. Jen se hodně hřála, takže jsme přidali druhý externí větrák a super:-)
caute chlapi nikdy jsem z rolbou nepřišel přímo do styku a omlouvám se, ale nevím kde jinde to napsat.Nejsem sportovně nadaný tak na lyže nejezdím, ale mám příležitost teď na zimu jezdit z rolbou.Udržovat stezky pro běžkaře a sjezdovku.Vlastním řidičák B+C+E mam profesak,kartu do didgi. tachografu.. a nevím jaky řidičák nebo jaké osvědčení potřebuju k řizeni tohoto stroje..jeslti potřebuju ještě strojni průkaz nebo jak to u tohoto stroje chodi..děkuji všem za informace.
Zpět na „Ostatní technika - Traktory, bagry, nadměrná přeprava...“
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů