Moderátoři: Olda, Globe, Pavel Bíteš, Pavel Šebek
MG Metro 6R4
Produkt koncernu British Leyland. Prvé kusy vyrobené koncom roka 1982. Použitá karoséria Austin Metro. Premiéra v súťaži MS Rally na britskej RAC Rally 1985. Pre potrebu homologácie vyrobených 200 civilných kusov + asi 20 kusov verzie Evolution.
Motor V6, atmosférický, objem 3 litre, výkon 410 koní pri 9000 ot., motor uložený v strede, trvalý pohon 4x4. Maximálna rýchlosť 250 km/h, z 0 na 100 za 4.2 sekundy. Údaje o týchto autách sa líšia od zdroja ppo zdroj
Produkt koncernu British Leyland. Prvé kusy vyrobené koncom roka 1982. Použitá karoséria Austin Metro. Premiéra v súťaži MS Rally na britskej RAC Rally 1985. Pre potrebu homologácie vyrobených 200 civilných kusov + asi 20 kusov verzie Evolution.
Motor V6, atmosférický, objem 3 litre, výkon 410 koní pri 9000 ot., motor uložený v strede, trvalý pohon 4x4. Maximálna rýchlosť 250 km/h, z 0 na 100 za 4.2 sekundy. Údaje o týchto autách sa líšia od zdroja ppo zdroj
- Pavel Šebek
- intercool
- Příspěvky: 10890
- Registrován: ned říj 21, 2007 4:55 pm
- Bydliště: Bystřice
- Pavel Šebek
- intercool
- Příspěvky: 10890
- Registrován: ned říj 21, 2007 4:55 pm
- Bydliště: Bystřice
Ford RS200
Prvý krát uzrel tento stroj v roku 1984. Ford chcel s týmto modelom zabojovať v skupine B - no tomuto autu sa jeho neskorý príchod na svet stal osudným. Zdržanie vo výrobe 200 kusivej ivilnej homologačnej série spôsobilo, že na štart v MS Rally sa dostal až začiatkom roka 1986, teda na sklonku vlády skupiny B.
Ford RS200 mal karosériu navrhnutú firmou Ghia. Ako pohonná jednotka slúžil motor Cosworth, štorvalcom o objeme 1.8 litra s výkonom 350 - 550 koní pri 8000 ot. umiestneným v strede. Prevodovka manuálna 5 stupňová, maximálna rýchlosť cez 250 km/h, zrýchlenie z 0 na 100 za 3.2 sekundy. Hmotnosť 1050 kg.
Po zrušení skupiny B sa objavilo pár kusov RS200 Evolution s výkonom cez 800 koní (motor 2.1 litra). Tento sa účastnil pretekov rallycross a závodov do vrchu Pikes Peak.
Prvý krát uzrel tento stroj v roku 1984. Ford chcel s týmto modelom zabojovať v skupine B - no tomuto autu sa jeho neskorý príchod na svet stal osudným. Zdržanie vo výrobe 200 kusivej ivilnej homologačnej série spôsobilo, že na štart v MS Rally sa dostal až začiatkom roka 1986, teda na sklonku vlády skupiny B.
Ford RS200 mal karosériu navrhnutú firmou Ghia. Ako pohonná jednotka slúžil motor Cosworth, štorvalcom o objeme 1.8 litra s výkonom 350 - 550 koní pri 8000 ot. umiestneným v strede. Prevodovka manuálna 5 stupňová, maximálna rýchlosť cez 250 km/h, zrýchlenie z 0 na 100 za 3.2 sekundy. Hmotnosť 1050 kg.
Po zrušení skupiny B sa objavilo pár kusov RS200 Evolution s výkonom cez 800 koní (motor 2.1 litra). Tento sa účastnil pretekov rallycross a závodov do vrchu Pikes Peak.
Dlho sa tu nič nedialo tak prihodím niečo z histórie Group B (a týmto príspevkom by som túto kapitolu uzavrel)
V skupine B sa objavilo niekoľko "exotov". Jedným z nich bol podľa mňa rozhodne Citroen BX 4TC. Tento stroj vznikol v dvoch verziách - 4TC a 4TC EVO. Prvý z nich mal motor 2.1 litra, radový štvorvale uložený pozdĺž, prepĺňaný turbom Garett a vstrekovaním Bosch K-Jetronic. Výkon bol 200 koní pri 5250 ot./min.
Maximálka zhruba 220 km/h. Zrýchlenie z 0 na 100 za 7.5 sekundy.
Verzia EVO bola už našliapnutejšia. Objem motora ostal nezmenený, no bolo použité turbo KKK K26. Výkon stúpol na 380 koní pri 7000 ot./min. Zrýchlenie z 0 na 100 za 5.5 sekundy a maximálka (neoficiálne) 280 km/h. Obidva verzie mali hydropneumaticky odpružený podvozok, čiže ako bolo dobrým zvykom u civilných BX, po vypnutí motora sa z auta za pár okamihov stal "low-rider" Za povšimnutie stojí výrazne dlhší predný previs - daň za nové umiestnenie motora.
BX 4TC bol homologovaný v novembri 1985, do súťaží majstrovstiev sveta nastúpil v roku 1986, no odjazdil len 15 súťaží - z toho len 3 v hodnotení FISA WRC.
V skupine B sa objavilo niekoľko "exotov". Jedným z nich bol podľa mňa rozhodne Citroen BX 4TC. Tento stroj vznikol v dvoch verziách - 4TC a 4TC EVO. Prvý z nich mal motor 2.1 litra, radový štvorvale uložený pozdĺž, prepĺňaný turbom Garett a vstrekovaním Bosch K-Jetronic. Výkon bol 200 koní pri 5250 ot./min.
Maximálka zhruba 220 km/h. Zrýchlenie z 0 na 100 za 7.5 sekundy.
Verzia EVO bola už našliapnutejšia. Objem motora ostal nezmenený, no bolo použité turbo KKK K26. Výkon stúpol na 380 koní pri 7000 ot./min. Zrýchlenie z 0 na 100 za 5.5 sekundy a maximálka (neoficiálne) 280 km/h. Obidva verzie mali hydropneumaticky odpružený podvozok, čiže ako bolo dobrým zvykom u civilných BX, po vypnutí motora sa z auta za pár okamihov stal "low-rider" Za povšimnutie stojí výrazne dlhší predný previs - daň za nové umiestnenie motora.
BX 4TC bol homologovaný v novembri 1985, do súťaží majstrovstiev sveta nastúpil v roku 1986, no odjazdil len 15 súťaží - z toho len 3 v hodnotení FISA WRC.
Naposledy upravil(a) Eddie dne sob bře 06, 2010 10:26 am, celkem upraveno 1 x.
- Pavel Šebek
- intercool
- Příspěvky: 10890
- Registrován: ned říj 21, 2007 4:55 pm
- Bydliště: Bystřice
Tak a teraz tu nahodím pár odkazov na zábery aukcie v Pebble Beach. A tam sa držia skutočné chuťovky
http://www.youtube.com/user/ecnel#p/u/17/pcnt0xkwgDo
http://www.youtube.com/user/ecnel#p/u/29/huYjQBC3mKQ
http://www.youtube.com/user/ecnel#p/u/60/paWGD59tQQc
http://www.youtube.com/user/ecnel#p/u/54/ijz_k3mtEwY
http://www.youtube.com/user/ecnel#p/u/50/y94mmnJpCaw
http://www.youtube.com/user/ecnel#p/u/45/6KLT_aZXilM
http://www.youtube.com/user/ecnel#p/u/40/EFRFm0xUdOg
http://www.youtube.com/user/ecnel#p/u/40/EFRFm0xUdOg
http://www.youtube.com/user/ecnel#p/u/78/dPQEVEO7a1s
http://www.youtube.com/user/ecnel#p/u/17/pcnt0xkwgDo
http://www.youtube.com/user/ecnel#p/u/29/huYjQBC3mKQ
http://www.youtube.com/user/ecnel#p/u/60/paWGD59tQQc
http://www.youtube.com/user/ecnel#p/u/54/ijz_k3mtEwY
http://www.youtube.com/user/ecnel#p/u/50/y94mmnJpCaw
http://www.youtube.com/user/ecnel#p/u/45/6KLT_aZXilM
http://www.youtube.com/user/ecnel#p/u/40/EFRFm0xUdOg
http://www.youtube.com/user/ecnel#p/u/40/EFRFm0xUdOg
http://www.youtube.com/user/ecnel#p/u/78/dPQEVEO7a1s
- Pavel Šebek
- intercool
- Příspěvky: 10890
- Registrován: ned říj 21, 2007 4:55 pm
- Bydliště: Bystřice
- Pavel Šebek
- intercool
- Příspěvky: 10890
- Registrován: ned říj 21, 2007 4:55 pm
- Bydliště: Bystřice
BMW M1
Vývoj tohto modelu bol sprevádzaný množstvom problémov, odkladov a organizačných ťažkostí. M1 bol koncipovaný ako rival pre ostatné automobilky súťažiace v sérii "Group 5". BMW predstavila prototyp v roku 1972 a divízia Motorsport presadila, aby sa začal vyrábať ako pretekársky model. Nemci sa obrátili na Talianov - Giorgetta Giugaru a spoločnosť Ital Design, aby navrhli laminátovú karosériu. Podvozok s motorom v strede mal zabezpečiť Lamborghini. Motor mali v rukách Nemci. Ako srdce bol použitý klasický liatinový radový 6-valec s hlavou s 24 ventilmi. Porvozok spolu s priestorovým rámom však Lamborghini nebol schopný dodávať a tak ho dodávala firma Marchesi. To sa už písal rok 1979 a u BMW zistili, že na homologizáciu je potrebné vyrobiť 400 kusovú sériu. To sa podarilo až v roku 1981. Pri nástupe M1 do pretekov sa však zistilo, že konkurencia za ten čas o kus postúpila. Napriek tomu si 397 kusov z tejto série našlo domov u súkromných majiteľov. Objavili sa aj verzie Procar, štartujúce v rovnakej sérii, ktorá sa pretekala ako otvárací závod pred pretekmi F1. Typ M1 bolo prvé sériovo vyrábané BMW s motorom v strede.
Technické údaje:
M1 motor radový 6-valec, rozvod DOHC, objem 3.4 litra, vstrekovanie BOSCH, výkon 277 koní pri 6500 ot./min., krútiaci moment 330 Nm pri 5000 ot./min., 5 stupňová manuálna prevodovka, maximálka 262 km/h, zrýchlenie z 0 na 100 za 5.6 sekundy.
M1 Procar
motor rovnaký, objem zväčšený na 3.5 litra, výkon 470 koní pri 9000 ot./min., maximálka 310 km/h, z 0 na 100 za 4.5 sekundy. Okruhové verzie (Group 5) s turbom mali okolo 850 koní, maximálka cez 350 km/h, z 0 na 100 za 3.9 s. (celkom som sa zasmial keď som čítal ako niekto opísal Group 5 - "Najnudnejšie preteky s tými najúžasnejšími autami")
Vývoj tohto modelu bol sprevádzaný množstvom problémov, odkladov a organizačných ťažkostí. M1 bol koncipovaný ako rival pre ostatné automobilky súťažiace v sérii "Group 5". BMW predstavila prototyp v roku 1972 a divízia Motorsport presadila, aby sa začal vyrábať ako pretekársky model. Nemci sa obrátili na Talianov - Giorgetta Giugaru a spoločnosť Ital Design, aby navrhli laminátovú karosériu. Podvozok s motorom v strede mal zabezpečiť Lamborghini. Motor mali v rukách Nemci. Ako srdce bol použitý klasický liatinový radový 6-valec s hlavou s 24 ventilmi. Porvozok spolu s priestorovým rámom však Lamborghini nebol schopný dodávať a tak ho dodávala firma Marchesi. To sa už písal rok 1979 a u BMW zistili, že na homologizáciu je potrebné vyrobiť 400 kusovú sériu. To sa podarilo až v roku 1981. Pri nástupe M1 do pretekov sa však zistilo, že konkurencia za ten čas o kus postúpila. Napriek tomu si 397 kusov z tejto série našlo domov u súkromných majiteľov. Objavili sa aj verzie Procar, štartujúce v rovnakej sérii, ktorá sa pretekala ako otvárací závod pred pretekmi F1. Typ M1 bolo prvé sériovo vyrábané BMW s motorom v strede.
Technické údaje:
M1 motor radový 6-valec, rozvod DOHC, objem 3.4 litra, vstrekovanie BOSCH, výkon 277 koní pri 6500 ot./min., krútiaci moment 330 Nm pri 5000 ot./min., 5 stupňová manuálna prevodovka, maximálka 262 km/h, zrýchlenie z 0 na 100 za 5.6 sekundy.
M1 Procar
motor rovnaký, objem zväčšený na 3.5 litra, výkon 470 koní pri 9000 ot./min., maximálka 310 km/h, z 0 na 100 za 4.5 sekundy. Okruhové verzie (Group 5) s turbom mali okolo 850 koní, maximálka cez 350 km/h, z 0 na 100 za 3.9 s. (celkom som sa zasmial keď som čítal ako niekto opísal Group 5 - "Najnudnejšie preteky s tými najúžasnejšími autami")
- Pavel Šebek
- intercool
- Příspěvky: 10890
- Registrován: ned říj 21, 2007 4:55 pm
- Bydliště: Bystřice
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů